M'n nieuwste aanwinst; bidsprinkhaan!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 23:05

unamie schreef:
Fiffill schreef:
En jij houdt paarden? Vindt je dat niet zielig, in een weitje/en of bak, en dan ga je er nog op zitten ook, en daar geniet je dan van. :oo Als je zo denkt, moet je helemaal geen dieren gaan houden. :)

Misschien moet je je eerst even inlezen voordat je dingen gaat roepen ;) dan had je namelijk geweten dat bidsprinkhanen solitaire dieren zijn (dus 'moederziel alleen' is hoe ze leven ;) ), ook in het wild. Bij veel soorten eet de vrouw de man zelfs op na de paring, en als ze er nog niet klaar voor is heeft hij daarvoor nog pech... :+
Als tweede, wie zegt dat ik een kleine bak heb? Die heb je helemaal niet gezien, dus hoe kan je daar nou iets over zeggen. :) Oh, en de meeste bidsprinkhanen worden in gevangenschap ouder dan in het wild. ;)

Paarden hebben hier niets mee te maken :+
Zij zijn niet exotisch en er gaan er niet eerst minstens 100 dood voordat er een levend exemplaar ingevoerd kan worden
en ik weet dat ze solititair leven net als spinnen maar dat is geen reden om ze dan maar als huisdier op te gaan sluiten
een bak van 5 meter vind ik nog veel klein voor een sprinkhaan en jij stopt hem in een potje??..

Mocht je twijfelen over de herkomst van je diertje
Hier wat info en een filmpje over de herkomst import en transport van exotisch/bijzondere diersoorten waarvan het grootste gedeelte het transport niet overleefd
Niet dat dat erg is want er zijn er toch zat :x
http://action.peta.nl/ea-campaign/clien ... gn.id=5938

Ik twijfel niet over de herkomst van mijn diertje, heb het met de verkoper zelfs nog over import, rechten, bepaalde certificaten die je nodig hebt om exotische dieren te houden etc gehad. Deze bidsprinkhaan is in gevangenschap gekweekt en de generaties ervoor ook (natuurlijk moeten er ooit uit het wild zijn gehaald, logisch, dat is immers met alle dieren zo ;) ) maar deze soort is prima te kweken een een veelvoorkomende soort.

Je kunt wel zeggen dat paarden hier niks mee te maken hebben, maar dat is hypocriet natuurlijk :) een weiland is ook nooit groot genoeg voor een paard, logisch. Je hebt kennelijk geen verstand van bidsprinkhanen, ten eerste leven ze in het wild zelfs op minder dan 5 meter en zo'n beest zou sterven in een te grote bak omdat hij niet op tijd prooien kan vinden. Dus: lees je eerst in voordat je dingen gaat roepen die nergens op slaan.

Ik keur praktijken zoals in je link zeker niet goed, en daarom vind ik het ook belangrijk om te weten dat mijn dieren geen wildvang zijn maar in NL zijn gekweekt/gefokt. :)

vuurneon schreef:
Het lopend buffet? :D krijgt ie ook wel ander levend voedsel?

Ja, ze moeten gevarieerd eten. Je kan in principe ook gewoon huisvliegen geven of andere beestjes die je buiten/in huis vindt. Iig geen wespen/bijen of spinnen, maar krekels, sprinkhaantjes, maden, vliegen etc. kan prima.

LisaD schreef:
Ahw gossie <3! Bidsprinkhaankriebels! Hoe pak je hem nou het beste op?

Ik laat hem gewoon op mijn hand stappen of eerst op iets anders, ben bang dat als ik hem echt zou pakken ik 'm zou beschadigen.

Atalja, de beurs is in Amstelveen.

vuurneon

Re: M'n nieuwste aanwinst; bidsprinkhaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:08

Cool hoor! :j welke temperatuur vinden ze fijn?

Ik vind mijzelf soms al dapper dat ik de regenwormen uit de grond pluk voor onze kippen haha, maar zie mij nog niet in de weer met krekels etc. Maar goed, mijn vissen krijgen ook wel levend voer... Al eten die het wat sneller op.
Hoe bewaar jij het voer?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:10

apart diertje, maar als ik vragen mag, niet verkeerd bedoeld hoor, wat moet je ermee? :?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:13

Gatver, ik vindt het maar een vies ding :') := Maar heb dan ook een fobie voor alles wat kruipt _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 23:14

Vuurneon, dat ligt aan de soort :) de meer exotische soorten hebben een hogere temperatuur nodig en een hogere luchtvochtigheid. Deze soort kan gewoon op kamertemperatuur gehouden worden (als het maar niet onder de 18 graden komt ;) )

Miepie77, ik zou zeggen lees het topic even door, je bent niet de eerste die het vraagt. :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:17

Op zich dus wel een makkelijk te houden soort. Hmm misschien iets voor mij als ik een eigen huis heb ivm allergie voor dieren. Heb wel een aquarium, maar vind gekke beesten ook best wel tof haha :D

Maar praktisch vraagje, als je op vakantie gaat heb jij dan iemand die het beestje durft te verzorgen? :P

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:22

Wat moet je ermee?? Dat was ook mijn eerste reactie :j :D

Maar als je toch een naam zoekt, hij doet me gelijk denken aan een ET, ik kan er niks aan doen :D Niks voor mij, maar op zich wel leuk zo om eens te zien op foto's :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 23:26

vuurneon schreef:
Op zich dus wel een makkelijk te houden soort. Hmm misschien iets voor mij als ik een eigen huis heb ivm allergie voor dieren. Heb wel een aquarium, maar vind gekke beesten ook best wel tof haha :D

Maar praktisch vraagje, als je op vakantie gaat heb jij dan iemand die het beestje durft te verzorgen? :P

Uiteraard, anders moet je er imo ook niet aan beginnen.
Dit is ook een goede beginnerssoort vanwege het feit dat ze makkelijk te verzorgen zijn en ook best veel voorkomen.

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:39

Wat een waanzinnig gaaf dier... <3
In principe ben ik qua insecten alleen bang voor spinnen, dus ik ga er van uit dat ik deze niet eng vind..
Maar ik vraag me toch af hoe ik ga reageren als hij over mijn nek en gezicht wandelt. :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 14:44

Haha, hij hoeft natuurlijk niet over je hoofd te lopen. :P
Ik haal 'm er nu elke dag uit als ik thuis ben, ik hou van planten en heb er dus ook een aantal op mijn kamer, daar zet ik 'm dan gewoon op :) zit hij een beetje op of loopt wat rond (vooral dat eerste :+ ) hij zit nu ook op de plant hier naast me op het bureau.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 19:22

Van de plant > naar de kaars > naar de concertkaartjes en 't prikbord op... maar na een cm of 20 afgelegd te hebben vond hij het wel weer genoeg :') dus omkeren, en terug naar de kaars
Afbeelding

Maar toen pakte hij de andere kaars, en die stond te ver weg... met de pootjes hengelen maar nee, hij kon er nét niet bij :(:)
En toen maakte hij tot mijn grote verbazing een sprongetje, zo op de andere kaars :D
Afbeelding

Gelukt :Y)
Afbeelding

En via daar weer terug op de plant en lekker je pootjes poetsen ;) en inmiddels zit hij alweer een uurtje of 3 stil op de plant, dit was het tochtje voor vandaag :')
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:25

unamie schreef:
Fiffill schreef:
En jij houdt paarden? Vindt je dat niet zielig, in een weitje/en of bak, en dan ga je er nog op zitten ook, en daar geniet je dan van. :oo Als je zo denkt, moet je helemaal geen dieren gaan houden. :)

Misschien moet je je eerst even inlezen voordat je dingen gaat roepen ;) dan had je namelijk geweten dat bidsprinkhanen solitaire dieren zijn (dus 'moederziel alleen' is hoe ze leven ;) ), ook in het wild. Bij veel soorten eet de vrouw de man zelfs op na de paring, en als ze er nog niet klaar voor is heeft hij daarvoor nog pech... :+
Als tweede, wie zegt dat ik een kleine bak heb? Die heb je helemaal niet gezien, dus hoe kan je daar nou iets over zeggen. :) Oh, en de meeste bidsprinkhanen worden in gevangenschap ouder dan in het wild. ;)

Paarden hebben hier niets mee te maken :+
Zij zijn niet exotisch en er gaan er niet eerst minstens 100 dood voordat er een levend exemplaar ingevoerd kan worden
en ik weet dat ze solititair leven net als spinnen maar dat is geen reden om ze dan maar als huisdier op te gaan sluiten
een bak van 5 meter vind ik nog veel klein voor een sprinkhaan en jij stopt hem in een potje??..

Mocht je twijfelen over de herkomst van je diertje
Hier wat info en een filmpje over de herkomst import en transport van exotisch/bijzondere diersoorten waarvan het grootste gedeelte het transport niet overleefd
Niet dat dat erg is want er zijn er toch zat :x
http://action.peta.nl/ea-campaign/clien ... gn.id=5938

Misschien kun je hier beter een eigen topic over openen, ik vind dit niet op zijn plaats in een topic waarin iemand trots haar nieuwe huisdier laat zien :).

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:58

Gaaaaffffffffff * wil ik ook *

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 22:56

_San87_ ik vind het niet zo erg als iemand onder de aandacht brengt waar sommige exotische dieren vandaan komen, is alleen maar goed als dat wat meer bekend wordt :) maar door iemand die er duidelijk 0 verstand van heeft is dan wel weer een beetje jammer want dan sla je de plank alleen maar mis ;)

Het is echt grappig hoe die diertjes zich wassen... hij zit weer op de plant naast me, was net zijn achterste pootje aan het wassen door 'm vast te houden met zijn voorpoot, hoe slim :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:21

Dat snap ik, maar de manier waarop kan ook anders ;). Nu ja, jouw topic he :D.

Fijn dat het goed met hem gaat, weet je al zeker wat het geslacht is? En de naam :D?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 23:33

Ik vond "Koningin Hierodula van Mantodea tot Exopterygota" erg leuk, maar ik denk nog steeds dat het een mannetje is. Nero vind ik ook wel een leuke roepnaam, dus dan zou het Keizer Hierodula van Mantodea tot Exopterygota worden :Y)

Denk trouwens dat hij moet vervellen binnenkort.. hij eet al 2 dagen niet, en ze stoppen een paar dagen voor het vervellen altijd met eten. Dus we gaan het zien :)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 27-11-11 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:33

Hahaha :D. Cool.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:17

Haha, dan moet je wel een naambordje voor hem maken hé :=

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:29

Ik vind hem gaaf!

Wat dacht je van Creepy!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:36

:) Mijn vriend heeft ook een bidsprinkhaan gehad. Helaas heeft het diertje maar een tweetal maanden geleefd. Het was een vrouwtje geloof ik.
At verder goed, zat in een geschikte huisvesting... Ik had er verder ook niet echt iets mee, maar het blijft wel zonde natuurlijk.

Inderdaad leuk om ze te zien jagen achter hun prooi he, een echte ninja! :)
De onze heette, heel origineel, Mantis :D

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:17

ik vind t n George :) Mr. King George :D ofzoiets!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 03:07

Mooi! :j Ik heb een paar jaar geleden de Pseudocreobotra wahlbergii gehad. Ik vind ze helemaal geweldig :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:13

Ik vindt hem-haar eigenlijk wel schattig zeg :)

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:24

wauw gaaf beestje <3

vind die op een orchidee lijkt ook mooi :), waarneer krijgt hij zijn vleugels? :)

Trouwens ik ben een keer gebeten (?) door een sprinkhaan, dat deed echt pijn maar 't leek alosof hij het met zijn pootje deed? #)

Maar gaaf beestje, vind haar/hem schattig :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 15:31

Nou, Nero is gisteravond voor het eerst verveld :D en hij is een flink stuk groter! Dat hij ooit in dat oude velletje paste. :=
Hij at al een paar dagen niet, dus ik zag het al wel aankomen, maar gister hing hij ineens heel raar op z'n kop en zag ik dat hij al bijna helemaal uit zijn velletje was :) alles goed gegaan dus (kan fout gaan als de luchtvochtigheid niet in orde is bijv, of als ze vallen ;) )
Hij is nu ook echt een stuk lichter van kleur, heel lichtgroen.

Velletje
Afbeelding

Omdat hij alweer een stukje gegroeid is ben ik vandaag bezig met zijn nieuwe bak in orde maken :D die is een slag groter (25 cm in het vierkant), dan kan hij weer even vooruit tot hij weer groeit.

Nickytje, was het al een wat ouder dier? Ze worden niet zo uit, dus je hebt kans dat hij gewoon al wat ouder was toen je vriend hem kocht.

Eightlegged, die vind ik ook erg gaaf!

Emie99, hij had eerst kleine knopjes zitten, nu zijn die langer geworden. Vleugeltjes zitten daarin, als ze volwassen zijn vouwen die uit (na een vervelling). Ik denk dat dat de volgende keer is, of de keer erna.
En ben je gebeten door een bidsprinkhaan of een gewone sprinkhaan? Want bidsprinkhanen bijten niet in principe, maar die pootjes voel je wel!