unamie schreef:Fiffill schreef:En jij houdt paarden? Vindt je dat niet zielig, in een weitje/en of bak, en dan ga je er nog op zitten ook, en daar geniet je dan van.Als je zo denkt, moet je helemaal geen dieren gaan houden.
Misschien moet je je eerst even inlezen voordat je dingen gaat roependan had je namelijk geweten dat bidsprinkhanen solitaire dieren zijn (dus 'moederziel alleen' is hoe ze leven
), ook in het wild. Bij veel soorten eet de vrouw de man zelfs op na de paring, en als ze er nog niet klaar voor is heeft hij daarvoor nog pech...
Als tweede, wie zegt dat ik een kleine bak heb? Die heb je helemaal niet gezien, dus hoe kan je daar nou iets over zeggen.Oh, en de meeste bidsprinkhanen worden in gevangenschap ouder dan in het wild.
Paarden hebben hier niets mee te maken![]()
Zij zijn niet exotisch en er gaan er niet eerst minstens 100 dood voordat er een levend exemplaar ingevoerd kan worden
en ik weet dat ze solititair leven net als spinnen maar dat is geen reden om ze dan maar als huisdier op te gaan sluiten
een bak van 5 meter vind ik nog veel klein voor een sprinkhaan en jij stopt hem in een potje??..
Mocht je twijfelen over de herkomst van je diertje
Hier wat info en een filmpje over de herkomst import en transport van exotisch/bijzondere diersoorten waarvan het grootste gedeelte het transport niet overleefd
Niet dat dat erg is want er zijn er toch zat![]()
http://action.peta.nl/ea-campaign/clien ... gn.id=5938
Ik twijfel niet over de herkomst van mijn diertje, heb het met de verkoper zelfs nog over import, rechten, bepaalde certificaten die je nodig hebt om exotische dieren te houden etc gehad. Deze bidsprinkhaan is in gevangenschap gekweekt en de generaties ervoor ook (natuurlijk moeten er ooit uit het wild zijn gehaald, logisch, dat is immers met alle dieren zo

Je kunt wel zeggen dat paarden hier niks mee te maken hebben, maar dat is hypocriet natuurlijk

Ik keur praktijken zoals in je link zeker niet goed, en daarom vind ik het ook belangrijk om te weten dat mijn dieren geen wildvang zijn maar in NL zijn gekweekt/gefokt.

vuurneon schreef:Het lopend buffet?krijgt ie ook wel ander levend voedsel?
Ja, ze moeten gevarieerd eten. Je kan in principe ook gewoon huisvliegen geven of andere beestjes die je buiten/in huis vindt. Iig geen wespen/bijen of spinnen, maar krekels, sprinkhaantjes, maden, vliegen etc. kan prima.
LisaD schreef:Ahw gossie! Bidsprinkhaankriebels! Hoe pak je hem nou het beste op?
Ik laat hem gewoon op mijn hand stappen of eerst op iets anders, ben bang dat als ik hem echt zou pakken ik 'm zou beschadigen.
Atalja, de beurs is in Amstelveen.