Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:55

De grootste spinnen heb ik in Yaxchilán in Mexico gezien, Tarantula's.
Die waren zo groot en harig dat ik ze aaibaar vond. :D

Afbeelding

Afbeelding

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:02

Nemurin schreef:
Apple, ik ben echt niet gauw bang voor insecten maar van die engerd in Frankrijk krijg ik dus echt wel de kriebels.

En van deze:
Afbeelding

Gelukkig komen de meeste zweepspinnen in Afrika voor. _O-

Die kun je wel op de reptielenbeurs kopen! Mijn moeder heeft een terra met een stuk of 4 van die spinnen gehad!
Dus, wie weet, als er een keer 1 ontsnapt is..... }>

D_Travis

Re: Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:24

Ja zon vogelspin vind ik ook veel minder eng en er zelfs nog wel leuk uitzien eigenlijk, maar de rest.. :n bah!
Ook sprinkhanen etc. vind ik niks

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:27

Hahaha ja die hebben wij hier ook. Ik heb ooit echt een hele grote gezien, echt het grootste exemplaar wat ik ooit gezien heb van dit soort. Ik schrok me echt helemaal naar.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:36

miep de huisspin is inderdaad een karel :)

die foto's van vogelspinnen in de natuur zijn wel gaaf zeg!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:38

Ik ben als de dood voor spinnen maar die zgn springspinnen vind ik er dan wel weer cool uit zien met hun grote ogen :))
Afbeelding

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:39

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:40

Haha, die ziet er inderdaad wel grappig uit! Zo op de foto. :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:56

Wij hadden laatst ook een libel in huis, echt, afmetingen Jurassic Parc :oo
Ik heb het er niet op, die springspinnen zijn absoluut gruwelijk :r

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:58

Ik ben nu bij m,n ouders, maar sjaak is nergens te bekennen. Straks maar even vragen waar die is

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:59

Klikt het topic aan en krijst binnensmonds bijna het hele pand bij elkaar. Brr wat een griezel :x

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:12

Heb net zo'n spin als in startpost buitengezet (2 weken geleden ook al, was ie terug?). Deze zijn meestal met z'n tweeen, binnen een week vind ik er vaak nog eentje in huis.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:25

Onze huisspin is er niet meer. Die is vorige week verdronken in een emmer die mijn vriend buiten had laten staan en is volgeregend :( Arme Henk de Huisspin...

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:33

wij hadden pas een huisspin maar mijn moeder is er als de door voor dus heeft ze heel dapper een schoen gepakt en hem dood gemaakt! ze heeft niet eens gegild toen ze hem tevoorschijn zag rennen! +:)+ normaal doet ze dat wel!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:58

Alleen de 1e pagina gelezen, dus mogelijk val ik in herhaling.
Ik had d'r zuster in huis vorige week..
Ratten en muizen vind ik prima maar spinnen??? En dan vooral dit soort 'gewone huisspinnen' waarvan er in de paartijd altijd 2 zijn.. kan iemand mij vertellen wanneer die paartijd is, toch niet nu hoop ik???)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:22

In september/oktober worden spinnen volwassen. Dan is er een spinnen-seizoen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:23

En dus paartijd?? :=

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:29

Ik had er gisteren 1 in het washok :D Lekker laten zitten.
Alleen toen ie naar beneden viel gilde ik wel even :') En uiteraaard m'n HELE bed gecontroleerd :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:31

Staat jouw bed in het washok?

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:35

:x BRRRR! Dat noem ik een kelderspin! (zaten vroeger in mijn ouderlijk huis altijd in de kelder en schuur) Die van jou is wel heul erg groot! Kan die ook zo hard rennen? (dat vind ik het engst aan die beesten! :D ). Als ik er eentje binnen vind, vermoord ik hem niet maar zet 'm buiten (in een bekertje), dat dan weer wel.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:44

O, heb hier de grootste lol...En ik maar denken dat ik de enige was die spinnen een naam gaf. :')
Ze heten hier Joost, tenzij ze zich bitchy gedragen dan heten ze Charlotte. Zit je lekker op de wc te doen wat je daar hoort te doen zie je ineens de ene spin de ander opvreten (doen ze wel vaker na een ruig potje voortplanting, valt bij mij toch echt wel onder bitchy gedrag := ), dat werd dus direct Charlotte.

En die huisspinnen? Mén, hou op :roll: . Die denderen hier 's nachts over de slaapkamermuren, weet niet wát ze doen, maar het klinkt soms alsof ze er wilde feesten houden. Is niet grappig, 's nachts naar je huisspin moeten roepen of het wat zachter kan omdat sómmige diersoorten wel 's nachts graag slapen...
Dit 'schatje' had toch wel de grootte van een penlightbatterij (die foto ben ik even kwijt) en verdween na de fotosessie in mijn BH (was 'm kwijt en voelde toen wat kriebelen := ). Is tot nu toe hét horrorverhaal tijdens familiefeestjes, aangezien ik de enige ben die niet bang is voor spinnen :D .

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:48

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:49

Jullie huisspin heet hetzelfde als mijn paard :')

Wij hebben hier ook mega veel van, zeker nu. BRRR gatverdamme!!! :r Laatst een megavrouwtje vermoord (moet ze me maar niet laten schrikken :o ze kroop net weg onder mijn blote voet uit...), haar vent kwam de volgende dag uiterst treurig naar haar zoeken dus heb ik hem meteen ook maar uit zijn lijden verlost :o *bibbert*

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:50

Waah! Ik heb ook niets met spinnen en ik heb heel wat enge foto's voorbij zien komen. Als er een grote spin in huis is dan pakt mijn moeder heel nuchter gewoon een poot beet en gooit het dier naar buiten. :+

Ik heb weleens gehad dat ik een broek aan wilde trekken en dat er een spin uit kwam lopen. Ik heb meteen al mijn kleding uitgeschud! Regelmatig zit er een spin in de douche, dat is een dilemma. Ik durf de spin niet te pakken en wil toch graag douchen. Ik houdt dan maar wat afstand van de spin tijdens het douchen. Echt op mijn gemak sta ik dan natuurlijk niet. :P

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:57

Nemurin schreef:
Sleipnir schreef:
Ieh! Krijg echt de kriebels van dit topic. Van de week ook alweer een moeder, vader en zoon het huis uitgekieperd. Stond net een monster uit de glazen pot te schudden boven het grasveldje, toen er twee buurvrouwen stonden te kletsen. Die vonden mij maar dapper en zeiden dat ik best de buurman mocht halen als er weer zo 'n joekel zat. :Y)

Nu moeten jullie me niet gaan slaan hoor want ik kan het best begrijpen, maar uit dit verhaal blijkt dan wel weer dat iedereen verwacht dat alle vrouwen bang zijn van spinnen.
En ik denk dat het bij veel vrouwen ook de reden is DAT ze bang zijn van spinnen. _O- Soort angst-overname omdat de maatschappij dat wil.

We slaan hier niemand, behalve misschien een enkele vlieg. ;) Denk dat je wel een punt hebt hoor. Op de een of andere manier is het een verwachtingspatroon. Ik voldoe er ten dele aan. Kleine spinnen vind ik prima, maar die harige dingen met hun lange poten vang ik toch echt voorzichtig met een glazen pot i.pv. stofdoek. :D Het is eigenlijk meer dat ik ze gewoon smerig vind.