, ik heb leuke foto's van ze (vind ik zelf tenminste
).Het gaat heel goed met ze, tegenwoordig mogen ze ook loslopen. Nu houdt dat nog in dat ze elke dag zo'n 10 cm. verder bij de kooi vandaan lopen en steeds weer heel snel terugrennen naar mij of de kooi (ik zit altijd op de grond voor de kooi) als het te spannend wordt. Maar ze vinden het in elk geval leuk om alles te onderzoeken. Iets minder handig is dat ze hun knaagbehoefte botvieren op de plinten en dat de tamme ratten dat nu ook geleerd hebben.
Opvallend is trouwens dat Met-vlekje nog steeds het meest terughoudend is richting mij, maar tijdens het loslopen juist meer durft.
Nu dan maar de foto's.

Krummel-met-vlekje, die poseert heel voorzichtig alleen met haar snoetje uit de hangmat.

En Zonder-vlekje is wat dapperder, die vind poseren prima zolang mijn schouder (=veilige plek) in de buurt is.

Jongetje en Krummel-zonder-vlekje.
Ze zijn allebei heel gek op hem, echt lief!
Blijven ze bij je? Of gaan ze in de toekomst ergens anders heen?
Dat was altijd al de bedoeling, en met de ervaring die ik nu met ze heb denk ik ook dat het weinig uithaalt om wildjes tijdelijk te houden en ze dan weer te verhuizen. Ze zijn heel erg eenkennig en stressgevoelig, dan zou een nieuwe eigenaar weer bijna van voor af aan kunnen beginnen. 

Tenminste, ze zijn nu een half jaar oud en aangezien ratten niet zo veel verjaardagen meemaken vier ik het lekker elk half jaar.