Twee wilde rattenmeisjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:14

Ik negeer de rode letters maar even :o , ik heb leuke foto's van ze (vind ik zelf tenminste :D).

Het gaat heel goed met ze, tegenwoordig mogen ze ook loslopen. Nu houdt dat nog in dat ze elke dag zo'n 10 cm. verder bij de kooi vandaan lopen en steeds weer heel snel terugrennen naar mij of de kooi (ik zit altijd op de grond voor de kooi) als het te spannend wordt. Maar ze vinden het in elk geval leuk om alles te onderzoeken. Iets minder handig is dat ze hun knaagbehoefte botvieren op de plinten en dat de tamme ratten dat nu ook geleerd hebben. :+

Opvallend is trouwens dat Met-vlekje nog steeds het meest terughoudend is richting mij, maar tijdens het loslopen juist meer durft.

Nu dan maar de foto's. :)

Krummel-met-vlekje, die poseert heel voorzichtig alleen met haar snoetje uit de hangmat. ;)
Afbeelding

En Zonder-vlekje is wat dapperder, die vind poseren prima zolang mijn schouder (=veilige plek) in de buurt is.
Afbeelding

Jongetje en Krummel-zonder-vlekje. <3 Ze zijn allebei heel gek op hem, echt lief!
Afbeelding

MickeyenVici

Re: Twee wilde rattenmeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:22

Wat een schatjes! <3

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:05

Wat een leuke foto's allemaal! <3

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:16

Awww RatPassion wat zijn het toch dotjes <3 <3 <3 Foto met Jongetje is ook echt schattig!!

Heerlijk dat ze zo ondernemend aan het worden zijn, lekker de boel verkennen, alleen iets minder van je plinten _O- :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:16

Ze zijn echt heel leuk :+: Blijven ze bij je? Of gaan ze in de toekomst ergens anders heen?

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:29

Ah wat lief! <3 Voor dit soort foto's MOET je gewoon updaten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:01

Bedankt allemaal! :)

@ Jans: Ze blijven! :j Dat was altijd al de bedoeling, en met de ervaring die ik nu met ze heb denk ik ook dat het weinig uithaalt om wildjes tijdelijk te houden en ze dan weer te verhuizen. Ze zijn heel erg eenkennig en stressgevoelig, dan zou een nieuwe eigenaar weer bijna van voor af aan kunnen beginnen.
En niet in de laatste plaats kan ik gewoon geen afstand doen van dieren waar ik zo intensief mee bezig ben geweest. :o :D

Ze hebben donderdag wel weer even bewezen dat ze ècht wild zijn. Ik moest alle ratten ontwormen, met een oraal kuurtje dit keer. Om een lang verhaal kort te maken: Boze en bange Krummels, een paar flinke happen in mijn vingers, een ontsnapt Krummel-met-vlekje, bloed (van mij) overal, verschoven meubels en twee verzopen katten (want die moesten naar buiten omdat het Krummeltje het hele huis door vloog, net toen het gigantisch hard ging regenen :+ ). En toen ik haar na een uur weer had was ze dus alsnog niet ontwormd. :+ Uiteindelijk is het wel gelukt trouwens, ik heb het spul gemengd met appelmoes en toen likte ze het wel van mijn vingers. Over twee weken moet het weer, dan probeer ik het meteen wel met appelmoes. ;) Dat had ik nu niet gedaan vanwege de dosering en het feit dat ze meestal niet alles oplikken wat ik ze aanbied, maar ik wil zulke drama's liever voorkomen. Was weer een leermomentje dus. :) Overigens was het stiekem wel heel erg gaaf hoe ont-zet-tend snel ze was toen ze door het huis rende en sprong (en zelfs tegen de muur klom). Waanzinnig mooie beesten zijn het. :+: (en gelukkig ook heel vergevingsgezind, ze vertrouwen me gelukkig nog steeds)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 08:05

Vanmorgen vroeg wakker, dus alle tijd om met de ratjes te spelen. :) Het 'nadeel' van het loslopen is dat de Krummels nu elke keer als het deurtje opengaat eruit willen en dan zijn ze ook nog zo slim om het allebei op verschillende plekken te proberen. Zo weet er altijd minstens 1 te ontkomen aan mij, ik ben niet snel genoeg om ze allebei tegen te houden namelijk. :+ Het mag meestal ook wel, maar als ik haast heb is het irritant.

Met-vlekje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Zonder-vlekje hing achter de kooi (dat is heel normaal trouwens, doen ze altijd allemaal, ze klimmen via de bovenkant langs de muur naar beneden):
Afbeelding

Afbeelding

Typisch des Krummels: Alles proeven. Ze happen ook altijd zachtjes in mijn vingers en ik zie ze ook vaak zachtjes in de andere ratten happen (vooral in voetjes en staartjes):
Afbeelding

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 08:08

Aw wat lief. En wat worden ze al groot zeg!

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:19

Die van mij zijn gek op mijn tenen!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:29

Wat zien ze er goed uit zeg, vind ze echt onwijs knap <3

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:26

dat achter de kooi langs deden een paar hier ook altijd. En dan was het helemaal dikke lol als er een andere rat nog IN de kooi zat :P
Ze zijn echt zo leuk <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:01

Vandaag zijn ze jarig! *\o/* Tenminste, ze zijn nu een half jaar oud en aangezien ratten niet zo veel verjaardagen meemaken vier ik het lekker elk half jaar. :D

Mijn kleine, maffe Krummeltjes met hun lekkere smoeltjes, de tijd gaat zo snel! En ze doen het zo goed allemaal, ik had nooit verwacht er zulke leuke en relatief makkelijke ratjes aan te hebben. Ze worden echt alleen maar leuker en mooier. :j

Afbeelding

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:17

Hihi, gefeliciteerd met de half-jarigen ;)

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:29

Je hebt helemaal gelijk!! Gefeliciteerd met de Krummels, heerlijk die eigenwijze smoeltjes weer te zien!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:32

gefeliciteerd met je Krummeltjes RP! Ze zijn leuk :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:29

Wat zijn ze al lekker in model zeg! Heb je toevallig een foto van hoe groot ze nu zijn?
Sunny is nog steeds maar klein, alhoewel hij al behoorlijk uit begint te zwaren. Maar dan nog is hij maar sjriebelig als ik vergelijk hoe zijn familie buiten er uit ziet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 06:57

Bedankt voor de felicitaties. :D

Pluttersput, ik zal deze week eens een foto naast 1 van de andere rattendames proberen te maken, ter vergelijking. :j Maar ze zijn nog wel kleiner, slanker vooral. Qua gewicht gok ik dat ze rond de 300 gram zitten. Ik ben wel weer eens benieuwd naar Sunny, heb je een recente foto? :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 07:42

Ik zal vandaag eens even de camera ter hand nemen, dan maak ik nieuwe foto's :)

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 07:53

Pluttersput heb jij ook een wildje?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 07:58

:j Sunny :)
Gevonden in mijn tuin toen hij nét geen 2 weken oud was, en toen maar groot gebracht.
Zo was hij toen:

Afbeelding

En iets later was hij zo:

Afbeelding

Knap kereltje, niet?
RP, als je het vervelend vind dat ik deze foto's in jouw topic plaats, geef even een gil dan zet ik ze om in link :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:16

Wat een leuke foto's, Redpassion en Pluttersput. :)
En gefeliciteerd met de halfjarigen, Redpassion! *\o/* Het valt me trouwens op dat de vachtjes nu meer donkere haren hebben dan je bij tamme agouti's ziet.
Verder sterkte met de plinten. Alles goed met je vingers na de worstelpartij?

@Pluttersput: heb je nog meer ratjes? Ik ben best benieuwd hoe het karakter van je wilde vondelingetje is, vergeleken met tamme ratjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:14

Pluttersput schreef:
RP, als je het vervelend vind dat ik deze foto's in jouw topic plaats, geef even een gil dan zet ik ze om in link :)

Welnee, leuk juist! Ik vind het ook wel leuk om het een beetje te vergelijken. :j Op het rattenforum is wel een topic over alle wildjes uit dit nestje, maar het is ook leuk om te zien hoe andere wildjes zoals Sunny opgroeien.

Ben benieuwd naar nieuwe foto's van hem. :j

@ Zoolgangster: Dankje! Ze hebben inderdaad veel zwart in de vacht, dat valt altijd goed op als Jongetje bij ze zit. Heel gaaf, zeker als de zon er op schijnt zie ik zoveel verschillende kleurtjes in hun vacht.
Dat met mijn vinger heeft nog een staartje gekregen, het begon een beetje te ontsteken na de beet dus ik ben naar de huisarts gegaan voor een AB-kuurtje. Dat sloeg snel aan, maar een paar dagen later beet mijn nieuwe knuffeltherapierat (=een rat met een gebruiksaanwijzing, uit de opvang, die ik tam hoop te krijgen, doe ik wel vaker) me keihard in dezelfde vinger en toen heb ik een paar dagen met een dikke hand rondgelopen waar ik niks mee kon. :+ Nu gaat het wat beter en vind ik dat ik wel weer genoeg gebeten ben. :D *klopt af*

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:20

Zoolgangster, ik heb nog 4 andere ratten zitten. Sunny kan et geen enkele goed samen. Hij is niet dominant, maar laat zich ook niet zomaar onderop leggen. Hij zat samen met mannen, maar die gingen niet goed, zelfs niet na castratie. Sunny zit nu weer onder de plekken en bloed overal, dus nu zit hij weer alleen :) Best lastig vind ik. Mijn laatste optie is nog op Sunny te laten castreren, en dan een van de meiden erbij te zetten, maar for now moeten eerst zijn wonden weer helen :)

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:46

Hey gaaf Pluttersput!! Mooi diertje is Sunny!! Als baby net een molletje hoe je hem op de foto hebt gezet :+: Hij lijkt anders dan die van RatPassion maar dat zal hem wel in het leeftijdsverschil zitten?

Wat gaaf ook dat je hem in huis genomen hebt +:)+