De arme verschoppelingen in Turkije

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 08:45

Wat bezielt iemand toch om zulke fragiele beesten nog te schoppen ook...
Dat ze in die toestand verkeren is 1, maar ze dan nog iets extra's aandoen |(
Wat is de mens toch een schuwelijk wezen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 19:57

Nou weer wat moois daar. Onze turkse vriendinnen reden langs een dierenwinkel waar 2 Himalyan (klopt dat) katten in een soort van frettenkooi werden gehouden voor de verkoop. Ze zijn 5 maanden oud en zouden eigenlijk binnen een paar dagen afgemaakt worden omdat ze nog niet verkocht waren.
Dus tja toen hebben ze de 2 zusjes maar gekocht, ze zijn echt schitterend en we hopen dat iemand ze graag wil hebben, want het is toch sneu dat je waarschijnlijk al bijna je hele leven in zo'n kooi gehouden bent en dan omdat je niet snel genoeg verkocht wordt dan maar afgemaakt. Mocht iemand nou iemand weten voor deze knappe meisjes, kan iemand me dat dan via pb laten weten.
Hun verblijf:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Niet echt comfortabel:
Afbeelding
Afbeelding
Maar het zijn wel mooie meisjes
Afbeelding
Afbeelding

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:38

Wat een schitterende poezels!

Ik kan me echt best boos maken om mensen hier in dit topic, met reactie's dat ze dieren niet naar Nederland mogen halen!
Ieder dier moet een kans krijgen en ook hier in Nederland...
En om dan maar een spuitje te geven??? Ieder dier heeft recht op een beter leven, ze hebben er ten slotte niet om gevraagd het is de mens die daar niets van snapt in dit soort landen. Maar de dieren worden er de dupe van..

Anoniem

Re: De arme verschoppelingen in Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:12

Soms is afmaken het meest humane wat je kunt doen voor die dieren.

Ze naar Nederland halen, daar red je een paar dieren mee, en ik ben er niet tegen. Maar het lost het probleem daar gewoon niet op.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:23

Ohhh die 2 katten. <3

Maar ik heb al zoveel beesten. Tip: probeer het eens op kattenplaza.nl
Ik zou verder echt niemand weten die deze 2 prachtige poezen wil hebben. |(

Ik vond eerst ook dat je die dieren niet hier heen moet halen maar nu ik wat meer heb gelezen over diverse instanties vind ik het toch wel begrijpelijk. Hopelijk kan ik zelf ook een keertje helpen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:27

Super zeg!
kan niks anders zeggen dan petje af voor jou!

volgens mij ken je mijn kennis ook wel!

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 23:06

Ik ben in 2008 ook op vakantie geweest naar Turkije, naar Kusadasi. Om de hoek bij ons hotel zaten ook een moederhond met haar kroost. Pffff wat zou je ze graag meenemen. Ik heb elke dag stiekem (toch all inclusive) waterflessen en vlees van het buffet meegenomen en ze gevoerd. Ook heb ik nog bij een plaatselijke dierenwinkel wormtabletten en ontvlooimiddel gekocht en ze behandeld, hoop dat ze de winter daar doorgekomen zijn, dat zal ik waarschijnlijk nooit weten.
Hier een foto van de lieverds.
Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 07:24

Het schijnt dus dat dierenwinkels vaker raskatten in zo'n kooi houden voor de verkoop. Die houden ze dan 3 maanden en als ze dan niet verkocht worden, worden ze of afgemaakt of ze worden de straat op geschopt. Tja dat werkt ook niet echt mee met het overlast.
Maar nou snap ik wel hoe het kan dat ze in Turkije op straat soms de meest schitterende katten vinden. De mooiste kruisingen lopen daar rond.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:13

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 12:47

Ik heb de 2 katten inmiddels ook op Kattenplaza gezet. Mijn broer en zijn verloofde willen ze heel erg graag, maar omdat die pas over een paar maanden de sleutel voor hun nieuwe huis krijgen vinden ze het sneu dat de dames dan regelmatig een nachtje alleen zitten. Nou denk ik dat ze dat wel overleven aangezien ze al die tijd in een kooi hebben gezeten. Maar als we opvang zouden hebben tot januari ofzo, dan zouden ze er toch misschien nog wel een keertje over na willen denken, dus nu ben ik dat weer aan het proberen hahaha.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:55

Toen ik inTurkije was heb ik ook een hoop honden langs de kant van de weg zien liggen.. doodgereden...
Erg triest.. Helaas is Turkije niet het enige land waar het er zo aan toe gaat met de honden. Kom in Spanje, Egypte, Griekenland of waar dan ook.. Ik geloof dat honden het nergens zo goed hebben als in Nederland/Belgie/Duitsland
In Nederland kom je zelden een zwerfhond tegen. Hooguit een enkele keer een hond die zijn huis kwijt is.

Met de wintermaanden in het vooruitzicht zal het er in Turkije helaas niet beter op worden. Een goed initiatief, maar ik denk dat idd ( zoals eerder gezegd ) de bron aangepakt moet worden, door middel van voorlichtingen etc.

Maar ik denk dat het in landen als Turkije moeilijk gaat worden om zoiets te veranderen. In een land van Moslims worden honden toch als onrein beschouwt.. en dat zal niet veranderen ben ik bang.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:19

Is het niet mogelijk om een hond daar weg te halen?
We willen namelijk volgend jaar een puppy, maar waren er nog niet helemaal overuit wat voor, ja iets met een beetje herders bloed.

maar is het niet mogelijk om daar een hand weg te halen?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:29

Pff wat een ellende zeg.
Maar hoe kan ik mijn steentje bijdragen?
Zou graag bakken vol geld doneren maar helaas is het leven nu al zwaar genoeg voor mij. Zijn er andere manieren waarmee ik wel hulp kan bieden?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 18:39

Kelszz_ schreef:
We willen namelijk volgend jaar een puppy, maar waren er nog niet helemaal overuit wat voor, ja iets met een beetje herders bloed.

Ja natuurlijk is dat mogelijk. Als je tegen die tijd contact met me opneemt kunnen we kijken of er iets voor jullie daar zit. Dus dat kan zeker.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 18:40

@easygoing, wat soms ook wel fijn is als er bijvoorbeeld iemand naar Schiphol kan rijden als er een vlucht is met een hond of kat. Het kan wel eens lastig zijn iemand te vinden die kan rijden.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:46

rockwitch schreef:
@easygoing, wat soms ook wel fijn is als er bijvoorbeeld iemand naar Schiphol kan rijden als er een vlucht is met een hond of kat. Het kan wel eens lastig zijn iemand te vinden die kan rijden.

Dat zou ik me liefde willen doen alleen is staat onze auto bij de monteur en de vraag is nog maar of hij gemaakt kan worden. Hebben jullie speciale dingen nodig daar?
Zou ik een verzamelpunt kunnen zijn van spullen voor turkije? Zoiets?

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:05

rockwitch schreef:
Kelszz_ schreef:

Ja natuurlijk is dat mogelijk. Als je tegen die tijd contact met me opneemt kunnen we kijken of er iets voor jullie daar zit. Dus dat kan zeker.

Dan neem ik tegen die tijd zeker contact met je op. De kosten zijn zeker wel zeer hoog? Ik heb gewoon liever daar een hond weg, dan dat ik een puppy bij een fokker ophaal die hoogst waarschijnlijk toch wel een goede eigenaar krijgt!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 20:45

Nee de kosten zijn niet hoog. We vragen altijd wel een bedragje, maar dat is €100,-, dat gaat linea recta terug naar Turkije zodat er weer voer en medicijnen gekocht kunnen worden. Wij houden dat geld absoluut niet zelf, want ze hebben het daar keihard nodig.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:04

Nee, maar dat geloof ik ook wel! Jullie hebben opzich ook puppie's?

Zijn het dan honden ook die nog veel medice zorg nodig hebben?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 21:05

Er zitten over het algemeen genoeg pups ja.
En nee ze hebben niet altijd nog veel medische zorg nodig, bijna nooit eigenlijk.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:08

Oké. Dus opzich zit je alleen aan die 100 euro? (we hebben het zelf niet zo heel breed, vandaar dat ik even aan het kijken ben :) want ik wil graag zo'n pup een goede toekomst schenken.. )

Is het toevallig veel gedoe als je een puppy uit Turkije haalt?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 21:12

Het is idd alleen die 100 euro.
En op zich is het niet veel gedoe. Er vliegen regelmatig mensen vanuit Turkije naar Nederland die kunnen dan met een hond vliegen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:14

Oooh wat een geweldig werk doen deze mensen zeg _/-\o_
Ik zou ook zo graag zoiets willen doen voor zulke dieren.. Moeten jullie vrijwilligers een bepaalde diploma ofzo iets hebben behaald voordat ze dit werk mogen doen?

Enorm sneu zeg die foto's, gelukkig bestaan er nog mensen die wel een hart voor dieren hebben..

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:17

Als ze een pup vinden met iets inde richting van herder bloed of dergelijke geef maar een gil. Eigenlijk staat het op de planning voor aankomend jaar. (rond mei juni) maar anders krijg ik mijn ouders ook wel om.

Moeten ze nog gevacineert worden of dergelijke?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 21:19

Aranel schreef:
Oooh wat een geweldig werk doen deze mensen zeg _/-\o_
Ik zou ook zo graag zoiets willen doen voor zulke dieren.. Moeten jullie vrijwilligers een bepaalde diploma ofzo iets hebben behaald voordat ze dit werk mogen doen?

Enorm sneu zeg die foto's, gelukkig bestaan er nog mensen die wel een hart voor dieren hebben..

Haha nee wij zijn geen speciale stichting ofzo, gewoon allemaal vrijwillig en particulier.
Het enige wat wij vragen als mensen ons willen helpen is dat ze zich net zo voor dieren willen inzetten als wij. Verder hoef je echt geen diploma te hebben, want dat hebben wij ook niet.
Ja ik heb toevallig mijn dierenartsassistente diploma, maar die had ik al voor ik hiermee begon.