Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vjestagirl schreef:*zit op de bank en geniet nu al van haar aquarium, zonder vissen*.
Waar ik trouwens ook niet op kan wachten: dat er mensen langskomen en uitgebreid in de bak gaan zitten staren om de vissen te zoeken, terwijl ze er nog niet zijn...
jaja leuk hahaha, heb ik een keer gehad bij een kennis, aquarium staan, groot ding ook, dus ik zeg, ah mooi, wat heb je erin? "ja nog niet zoveel, wat klein spul, maar ze hebben wat schutkleuren" ik kijken en kijken, niks natuurlijk, dus kennis komt erbij en als ik op links keek, zag hij natuurlijk wat rechts
en oh was ik net te laat, ondertussen draaierig van het kijken in het water ( word daar altijd dizzy van) oh ja... is aan het inwerken... vissen komende volgende week...
Vjestagirl schreef:http://www.mijnalbum.nl/Foto-VQCQY83R.jpg instroom van het filter en de thermometer. De uitstroom van het filter zit hierboven en zie je niet. Ik was bang dat het water niet genoeg zou circuleren, maar dit valt me alles mee…
.

...

juval schreef:die labeo's zijn leuk! leeft die solitair?
voor wat betreft je koppel/harem, ik ben heel blij met mn gourami's, die zwemmen overal, en zijn prachtig om te zien.
en die wil ik graag hebben. 
anneliesdj schreef:Filteren over kool is, voor zover ik weet, goed tegen bacterien en bij gevoelige vissen, daarnaast verlaagt het de pH dus kan het ook handig zijn als je je pH graag laag wilt hebben maar geen potjes wilt gebruiken.
turf verlaagd de ph en is goed voor de vissen omdat het een antibiotische werking heeft. kool kan de ph juist verhogen. (de goedkope kool dan ).Tieme schreef:anneliesdj schreef:Filteren over kool is, voor zover ik weet, goed tegen bacterien en bij gevoelige vissen, daarnaast verlaagt het de pH dus kan het ook handig zijn als je je pH graag laag wilt hebben maar geen potjes wilt gebruiken.
jij bedoelt turfturf verlaagd de ph en is goed voor de vissen omdat het een antibiotische werking heeft. kool kan de ph juist verhogen. (de goedkope kool dan ).
en kool haalt inderdaad ook plantenvoeding en dergelijke uit het water. vond ergens een lijstje wat het wel en niet uit het water verwijderd. zal het eens opzoeken.