Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimberleyhof schreef:van harte gefeliciteerd met deze gezonde pups!
jammer dat nummer 2 het niet overleefd heeft, maar blijkbaar was hij er nog niet klaar voor en niet sterk genoeg..
fijn ook dat de mama goed voor ze zorgt!
geniet ervan(nu ze nog klein zijn)
Limoen schreef:Hmm ik vind het wel hard om te zeggen dat het hondje het niet waard is.
Het is gewoon wel algemeen bekend dat je voor een kruising onder de 250 hoort te betalen en voor een hondje met stamboom de rasprijs.
Maar Sally is ook een stamboomloos mini hondje en voor haar hebben we 75,- betaaldmaar ze is voor ons ook wel 750 waard.. Maar in de stamboom/geen stamboom 'regel' niet.
Jammer dat het kleintje het niet overleefd heeft.
Limoen schreef:@ Focussed: Precies
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet echt goed om met een teef van 1 jaar te fokken. En al helemaal als sommige je bedenkt dat veel chihuahua's met een keizersnede op de wereld komen.
Sally wordt in september 2 jaar , en ik zou haar echt pas vanaf 2 jaar oud en wijs genoeg vinden voor een nestje maar dat is natuurlijk ook wel een klein beetje verschillend per hond. Maar dan nog gewoon de fokregels van raad van beheer aanhouden wbt fokleeftijd.
Sally is geholpen hoormaar als voorbeeld.
GJ9 schreef:Emily: dat kan je wel van die foto's zien. Met een beetje Chihuahuakennis zie je dat zo.
En het feit dat er geen stb bij zit zegt genoeg, voor die paar tientjes laat niemand het.
Je kan er boos om worden of om huilen, maar het veranderd niets. Op papier heb je gewoon een bastaard. Geeft niets, hartstikke leuke hond waar je ongetwijfeld erg blij mee bent.
BeautyEmily schreef:GJ9 schreef:Emily: dat kan je wel van die foto's zien. Met een beetje Chihuahuakennis zie je dat zo.
En het feit dat er geen stb bij zit zegt genoeg, voor die paar tientjes laat niemand het.
Je kan er boos om worden of om huilen, maar het veranderd niets. Op papier heb je gewoon een bastaard. Geeft niets, hartstikke leuke hond waar je ongetwijfeld erg blij mee bent.
Ik zie zovaak Chihuahua's waar ik van denk dat kan geen echte chihuahua zijn
en dan heeft het ook een stamboom!
Ik blijf erbij dat 'ik' vind dat je dat niet van een foto af kan zien.
En er staan meer Chihuahua's op MP zonder stb dan met.
Maar, we houden deze discussie wel ergens anders!
Edit: Eigenlijk vind ik die van mij wel een beetje op die van jou lijken?
http://94.100.121.219/881500001-8815500 ... _9bmA.jpeg