De Discus en hun Zwerm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lieniminnie

Re: De Discus en hun Zwerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:28

waauw! die zijn groot geworden! dat zie je pas echt op dat filmpje Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:33

Als mams door het glas kon, deed ze het Haha!

Leuk Lon! Sneu van de uitvallers No Cheer Ach gut maar tot nu toe gaan ze hartstikke goed toch? Wat worden ze al groot zeg!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:45

Wauw, mooi om te volgen zeg!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:45

ik kijk later even de filmpjes, weet niet of het zo'n goed idee is als in de stilteruimte op de pabo ineens zo'n liedje afgaat Huilen van het lachen

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:03

Daar is geen geluid mogelijk, behalve als je een koptelefoon leent bij balie 2 Knipoog (ook Pabostudentje op Groenewoud Haha!)

Ik zit het topic al een tijdje af en toe te lezen maar nu zie je pas echt goed hoe erg ze gegroeid zijn! De filmpjes zijn ook leuk.. Haha!

Zijn de visjes dan over een jaar ook pas echt op dezelfde grootte als paps en mams?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:20

Wat een gaaf filmpje.. Mama is echt boos! Haha!
Complimenten voor dit topic trouwens. Echt superleuk om te volgen.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 13:31

Dank jullie wel voor de leuke reakties!

Ja het duurt echt een jaar voor ze die grootte hebben en soms zelfs langer. Ze zijn ook pas tegen die tijd geslachtsrijp. Je moet het echter goed in de gaten houden want zouden ze te vroeg beginnen met eitjes leggen is het zaak het jonge koppel uit elkaar te halen. Omdat als ze eenmaal gelegd hebben ze praktisch niet meer groeien en een Discus hoort nu eenmaal mooi groot en bijna rond te zijn. Onze mams is voor een Discus ook maar een ukkie Lachen . Ze is bij ons opgegroeid, net als paps trouwens maar we hebben te laat in de gaten gehad dat ze een andere kerel (Blauwe Snakeskin) onweerstaanbaar vond Tong uitsteken . Ze heeft hem uiteindelijk gedumpt Ach gut en is met deze nu verder gegaan Clown .
(Discussoap Nagelbijten / Gniffelen )

Hier een foto van haar ex Tong uitsteken (de rechtse) http://i124.photobucket.com/albums/p1/L ... 1226489458
Slechte foto qua kleur trouwens, beide vissen zijn blauw turquoise en niet roze/oranje zoals het nu lijkt Knipoog

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:36

whoow dan is moeders best wel klein jah als je het zo ziet naast haar ex haha

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 13:42

Nagelbijten / Gniffelen nu is haar ex ook wel de grootste die we hebben... hij is tussen de 18 en 20 cm doorsnede, echt een grooooooote man Tong uitsteken
Ik schat moeders tussen de 12 en 15 cm max.?
Zie je ook het verschil in kleur van mams nu (broedkleed) en toen (ontspannen toestand)? In het zwembad vond ze hem zeer aantrekkelijk en vanaf het moment dat ze het rijk alleen hadden moest ze hem niet meer Nagelbijten / Gniffelen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:54

eigenzinnig vrouwtje die mams Huilen van het lachen

haha Mareska, goed dat ik het weet, zit ik niet ineens met een rode kop daar vlug op dat rode kruisje te klikken wat natuurlijk dan niet werkt *LOL*

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:55

Naja in het ergste geval gaan alle juffen to be in de stilteruimte meezingen omdat natuurlijk iedereen daar die kinderliedjes kent Haha!!

Ontopic: Ja ik zie idd echt een verschil in kleur ja, dat zag je op het filmpje ook heel goed(of kwam dat door het licht op de camera Bloos), heel apart om te zien!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 23:42

Op het filmpje zie je het inderdaad ook. Wat dat betreft zijn het net Kameleons Nagelbijten / Gniffelen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:12

Bloos! wat groeien ze hard zeg Ja
Erg leuk om te zien Haha!
Mams is er inderdaad niet van gediend dat je zo dicht bij d'r kroost komt Nagelbijten / Gniffelen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:14

Aww, wat leuk om te zien. Het zijn al meer echte visjes geworden. Wel heel klein, maar het heeft toch al meer dan die kleine sprietjes in het eerste deel van dit topic Haha!

Mams is nog steeds niet blij Nagelbijten / Gniffelen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:22

Ex-vriend is ook erg knap zeg Ja
Als ik het goed begrijp zijn discussen dus niet monogaam voor het leven? dat dacht ik nl altijd Bloos

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:44

Wat boeiend joh, ik had dat soort vissen wel 's gezien maar wist niet dat er nog zoveel onderhoud aan zat. En wat een leuke manier van kleintjes krijgen Tong uitsteken Het ziet er heel leuk uit, ze werken ook echt samen! En die zwerm is gewoon cool:DBen benieuwd hoeveel er van over blijven! Erg leuk hoor, en ook leuk dat je er zo'n duidelijke uitleg over gaf.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:46

Die mams is echt een pittig wijffie dus Haha!
Echt grappig, een vis met karakter!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 17:59

Mas schreef:
Als ik het goed begrijp zijn discussen dus niet monogaam voor het leven? dat dacht ik nl altijd Bloos

Nee blijkt van niet. Ik dacht ook altijd dat ze monogaam voor het leven waren Bloos . Maar misschien is het de jeugdigheid die mee speelt? Ze is nu tussen 1,5 en 2 jaar oud.

Mams blijft pittig haar kroost verdedigen Ja . Je zou denken dat ze de camera nu wel geaccepteerd zou hebben maar ze blijft volhouden Clown

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:04

Leuk zeg die visjes Haha! . Ze krijgen duidelijk uistekende zorg!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 19:53

Een goedmakertje voor van de week, eindelijk betere foto's Lachen . Jullie merkten het al op, het zijn al minidiscusjes aan het worden. De komende maanden zullen ze zowel in de breedte als in de lengte blijven groeien en de hoeveelheid waterverversingen (en aanleg) bepalen uiteindelijk hoe rond ze gaan worden. Een goede Discus is zo goed als rond (zoals hun vader) en groot genoeg (tussen de 15 en 22 cm). Voldoende waterverversingen (zo'n 2 a 3 keer per week) en voldoende voer (ong. 4x per dag liefst wat vaker) moeten hiervoor gaan zorgen. Wij hebben het geluk dat daar waar wij wonen het water uitermate geschikt is voor de vissen. Normaal moet je Osmosewater gebruiken (speciaal geprepareerd water) om de Discus tot paren aan te zetten maar die van ons vinden ons kraanwater gelukkig goed genoeg Lachen

Afbeelding

http://i124.photobucket.com/albums/p1/L ... 1226771478
http://i124.photobucket.com/albums/p1/L ... 1226771768

We hebben nu ong. 10 uitvallers gehad. Klinkt veel maar dat valt mee Lachen . Ben zelf wat 'wantrouwig' want het vorige nest begon op deze leeftijd (4,5 week) ziek te worden. Vind het zelf dus behoorlijk spannend moet ik bekennen Bloos .
Laatst bijgewerkt door Lontje op 15-11-08 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:55

Lon: Ze zien er goed uit hoor Haha! Ze worden al echte mini discussen Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:56

Wauw kijk die mini visjes gaan *LOL* Ze zien er leuk uit!
Duimen dan maar Lon... hopelijk blijft het bij die 10...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:59

Ze zien er zeker heel goed uit, ik hoop ook voor je dat er geen uitval meer voor zal komen.
Ik vind vaders trouwens ook prachtig om te zien!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:00

Lontje wat ontzettend gaaf weer!! Zou ze zo mee willen nemen Pling

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:06

Ze zijn zo gaaf Haha!, al echt kleine visjes (maar ze hangen wel nog veel aan hun ouders zo te zien Nagelbijten / Gniffelen ).

Hoe is het dan afgelopen met het vorige nest?