Mijn Roemeense foster katjes en honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Mijn Roemeense foster katjes en honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 22:51

Zie hem daar liggen, lekker op de bank.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 10:25

Vorige week is Elphie, mijn kleine poezenmeisje geadopteerd. Ik dacht echt een geweldige plek voor haar te hebben gevonden. Had wel duidelijk erbij gezegd dat ze nog wat moe was en herstellend van een luchtweg infectie wat helemaal over was na een antibioticakuur.
Krijg net ineens mail dat ze haar hebben laten inslapen omdat ze een virus zou hebben. Ik heb alleen nog geen antwoord op mijn vraag welk virus dat dan was, maar ben er echt ziek van.
Ze hebben niet eens even gebeld om te overleggen, want dan had ik haar gewoon opgehaald en hier bij onze dierenarts een second opinion gevraagd.
Ik ben echt ff helemaal stuk nu. Had er al erg veel moeite mee om haar te laten gaan, maar omdat ik dacht dat dit echt een gouden plekje was heb ik het toch gedaan. Nu heb ik er zo’n spijt van.
Had ze idd iets waarvan ze niet kon genezen dan is dat zo en als dan inslapen beter is, dan is dat ook zo, maar het was wel fijn geweest dat we even van te voren wat hadden gehoord. Zeker omdat ze pas donderdag naar die mensen toe is gegaan.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 10:43

Wat naar |(
Vreemd verhaal ook, als je een kat maar zo kort hebt is het toch niet meer dan logisch om even naar het opvangadres te bellen als je denkt dat er iets mee is? Klinkt meer alsof er iets anders is gebeurd.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 10:56

Nou, wat bizar! Ik snap dat je daar ziek van bent :(:)

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 11:05

Jeetje, wat een vreemd verhaal zeg. Heel raar dat ze dan ook helemaal geen contact hebben opgenomen met jou. Dat was met Rover een van de eerste dingen die ik deed, je wil toch ook weten of er misschien nog meerdere katjes ziek zijn bv of anders waarschuwen. Sterkte gewenst!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 11:07

Het lijkt erop dat het FIP was. Ze geeft aan dat Elphie heel hard achteruit ging, dus ik snap heus wel dat je soms een beslissing moet nemen die echt heel rot is, alleen het valt me zo rauw op mijn dak. Toen ze hier was zag ik daar geen signalen van, het enige was dat ze rustig was en veel sliep, maar dat kon natuurlijk komen doordat ze aan het herstellen was van die luchtweg infectie. Ik heb nooit direct gedacht aan iets ernstigs zoals FIP.

Ik geloof echt wel dat de nieuwe eigenaar heeft gehandeld naar hoe zij dacht dat het op dat moment nodig was en het beste was. Dus ik ben niet boos, ben gewoon ontzettend verdrietig en had ik dit geweten had ik haar natuurlijk hier gehouden en zelf nog een keer naar onze dierenarts gegaan als ik had gezien dat het nodig was. Ik wil nooit een ziek katje plaatsen, als ze ziek zijn zorgen wij daar voor en doen wij wat nodig is om ze te helpen of als het niet anders kan, door ze te laten inslapen. Ik wil dat niet binnen zo’n korte tijd op de schouders van de nieuwe eigenaren laten vallen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 12:56

Ach wat rot zeg. FIP kan echt ontzettend snel gaan.
Hier ook een FIP katje gehad. Heel bizar hoe snel die achteruit ging. Maar die hebben we behandeld en zij heeft het gelukkig gehaald. Het is echt een rot ziekte.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 13:06

Fanny heeft chronische niesziekte overgehouden en ze ademt wat zwaarder, ze heeft ook een heel raar neusje. Die staat omhoog maar verder doet ze het heel goed. Als dat niet zo was had ik het zeker laten weten.

Ik dacht dat FIP heel erg besmettelijk was? Maar jouw andere katten zijn toch gewoon gezond?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 13:09

FIP is niet besmettelijk. FIP is een mutatie van het katten corona virus, dat vrijwel iedere kat bij zich draagt.
En af en toe kan dat spontaan muteren naar FIP. Vooral bij jonge katten. En weerstand en stress spelen vaak ook een rol.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 13:27

Idd als het FIP is is het niet besmettelijk alleen het Corona virus wel, maar weerstand speelt dan weer een grote rol. De meeste katten dragen dat virus mee alleen bij sommigen muteert het dus naar FIP helaas.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 18:57

Wat naar! Kan me je gevoel helemaal voorstellen. Vooral, omdat nu de optie medicatie voor FIP helemaal niet besproken is? Dat verwacht je toch niet in 3 dagen tijd, kan een katje echt zo snel inkakken door een verhuizing?

Hoe gaat het met Benson?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 19:25

Wat sneu voor jou en kan mij goed voorstellen dat dit heel rot voelt :(:)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 20:04

Ik heb dan nu zelf ook echt zoiets van ik had haar nog niet moeten laten gaan. Misschien is die verhuizing idd de druppel geweest.
Maar er valt niks meer terug te draaien helaas. Het voelt gewoon echt rot dat het zo is afgelopen.

Met Benson gaat het nog steeds goed.
In principe komt hij het eerste transport van februari mee.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 20:35

Bah wat een naar nieuws. Je wil toch altijd het beste voor de beestjes. Sterkte Y;(

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 20:43

Ja dat kan ik me voorstellen dat je je rot voelt. Ook voor de nieuwe eigenaren moet dit een klap zijn. Allicht is de stress van de verhuizing de druppel geweest.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 20:45

Ach, wat naar, toch FIP. Dat kan heel snel gaan idd, dit kon jij ook niet voorzien. Je hebt toch in het beste belang van Elphie gehandeld. Het is hoe dan ook rot idd, ook voor de mensen die haar overgenomen hadden.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 22:00

Hoe gaat het nu met de oudere zwerfhonden die graatmager was? Wanneer komt hij naar jou?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-26 19:32

Met Benson gaat het goed. Als het allemaal goed gaat zal hij over 10 dagen met het transport mee komen en dan is hij 7 februari hier.

Bubbles is vandaag geadopteerd en ik heb ook vandaag mijn nieuwe foster pup gehaald.
Het is eigenlijk een mini variant van Bubbles.
Ze zit nu nog even samen met een andere pup hier maar die gaat morgen naar haar eigen gastgezin.
Ze heet April of Angie, maar haar zus lijkt precies op haar en we hebben toen we ze mee namen ff nog niet gekeken welke van de twee nou wie is.

De bus van het transport stond vlakbij Langeboom met pech dus ze waren later en wij moesten uiterlijk 13.00 weer weg dus het was hondjes overladen en gaan.

Afbeelding
Afbeelding

Wat ook wel heel tof is, is dat Samson, een grote hond van Oana die al jaren in een kennel in het asiel woont, nu ook naar een gastgezin kon komen dus hij was er vandaag ook. Die hond is zo gaaf en zo lief.
Afbeelding
Hij liep gelijk lekker aan de riem mee en doet het goed bij zijn gastgezin.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 19:46

Ik probeer te volgen maar het gaat vaak zo snel. Welke andere pup gaat dan morgen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-26 19:47

Haha ja, de bruine pup gaat morgen en de zwarte blijft hier in de opvang.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 19:54

Oh, ik dacht dat de bruine Bubbles was, maar dat is Buttercup.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 20:21

Zo leuk dat hij bijna kan komen <3 en wat gaat het weer hard met de opvangertjes.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-26 20:34

Ja de drie Powerpuff Girls zijn nu allemaal geadopteerd.
Die twee op de foto hierboven zijn vandaag aangekomen samen met nog 3 andere pups uit dezelfde tuin, die zijn naar andere gastgezinnen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-26 22:48

Vandaag is een van de pups naar een andere gastouder gegaan, dus ik heb nu alleen April in huis.
Het is wel echt een dotje, zo zachtaardig. Een beetje onzeker nog, maar goed ze is pas 24 uur hier en voorheen heeft ze nooit in een huis gewoond. Dus ze doet het eigenlijk al super.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gister was ook Tiano nog bij ons in de opvang gekomen. Een hele lieve kater van 9 maanden oud. Hij gaat woensdag verhuizen naar zijn nieuwe personeel. Een vriendinnetje van mijn dochters manege en haar vader en zusje wilden heel graag een kat en Tiano is perfect voor hun.

Afbeelding

Deze moest ik ook even delen. Pumpkin is kussen voor Azar. Ook een opvang kitten die het niet goed deed in Roemenië. Hij kwam niet aan en bleef maar slecht in zijn vacht zitten. Uiteindelijk besloten het risico te nemen en hem te laten reizen omdat hij hier toch meer kans heeft om aan te sterken.
Hij doet het goed, ziet er echt nog wel mottig uit maar hij eet goed, hij is vrolijk en speelt. Hij heeft gewoon tijd nodig en goede zorg. Maar hij is niet ziek of zwak.
Er zijn wel mensen die hem al willen vanaf wij in Roemenië zijn geweest. Zij hebben gister ook kennis met hem gemaakt, maar vonden hem er heel erg slecht uitzien dus ze durven hem nog niet te adopteren.
Zij hebben hem natuurlijk niet bij aankomst gezien, want toen was hij echt fragiel en zag hij er nog veel slechter uit. Maar goed hopelijk over een paar weekjes kan hij alsnog naar hun.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 23:18

Wat een droppie is April <3 en wat lief van Pumpkin, hopelijk knapt Azar snel op bij jullie, maar dat zal vast goed komen.