Het lijkt erop dat het FIP was. Ze geeft aan dat Elphie heel hard achteruit ging, dus ik snap heus wel dat je soms een beslissing moet nemen die echt heel rot is, alleen het valt me zo rauw op mijn dak. Toen ze hier was zag ik daar geen signalen van, het enige was dat ze rustig was en veel sliep, maar dat kon natuurlijk komen doordat ze aan het herstellen was van die luchtweg infectie. Ik heb nooit direct gedacht aan iets ernstigs zoals FIP.
Ik geloof echt wel dat de nieuwe eigenaar heeft gehandeld naar hoe zij dacht dat het op dat moment nodig was en het beste was. Dus ik ben niet boos, ben gewoon ontzettend verdrietig en had ik dit geweten had ik haar natuurlijk hier gehouden en zelf nog een keer naar onze dierenarts gegaan als ik had gezien dat het nodig was. Ik wil nooit een ziek katje plaatsen, als ze ziek zijn zorgen wij daar voor en doen wij wat nodig is om ze te helpen of als het niet anders kan, door ze te laten inslapen. Ik wil dat niet binnen zo’n korte tijd op de schouders van de nieuwe eigenaren laten vallen.