Een dorp verderop verkocht iemand voorheen dubbeldooiers. Nou daar had ik graag wat extra voor over, het voelt nu echt karig om weer normale eieren te bakken
musiqolog
Geplaatst: 22-05-23 10:24
Solleke_Noah schreef:
De eitjes van onze loopeenden hebben een knalgele dooier en ook veel meer dooier dan een kippenei. Ik vind ze zelfs lekkerder
Een beetje heel erg offtopic, maar nu moet ik denken aan het volgende versje van Kees Stip (o.b.a. Trijntje Fop):
Een eend die bij Pythagoras de leer der zielsverhuizing las schreef aan zijn achternicht te Strijp: "Als ik 's mans stelling goed begrijp dan zegt hij, maar hij zegt het mooier: wie dood is wordt voortdurend dooier."
Zo, dat verwacht je ook niet dat Piet Horregaas voorbij zal komen in een topic over Nandoes
axel_1997
Geplaatst: 22-05-23 12:26
pmarena schreef:
Zo, dat verwacht je ook niet dat Piet Horregaas voorbij zal komen in een topic over Nandoes
Oh haha! Het duurde even voor ik hem door had! Wij hebben het thuis altijd over Piet Hazengras!
Solleke_Noah
Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-23 13:27
De paarden en nandoes staan samen, het ging super goed
Ik had een heel plan, eerst de nandoes voeren, rust in de tent, dan rustig de paarden erbij laten,... dat was buiten mijn grote bonte gerekend, die doodleuk de ijzeren poort openduwde toen de nandoes nog aan het eten waren en ze met z'n allen de wei instormden
Het ging gelukkig direct goed! Even wat vleugelgewapper van Maurice & Antoinette hun kant en toen was het al snel dik in orde. Ik ben blij
Deel 1 van het plan, rustig de nandoes voeren
Nandoe kontjes
Toen stormden de paarden dus binnen en gingen direct de nandoe korrels opvreten maar ze waren gelukkig niet bang van elkaar!
En gewoon wat leuke foto's, Maurice en Antoinette hun slaapplek, twee "nestjes" in het gras naast elkaar (geen super duidelijke foto met inval van het zonlicht)
Pluimpjes rapen is een dagelijkse bezigheid
En nandoes maken ook paadjes, in hun geval strak langs de omheining. Iets dat schijnbaar alle loopvogels doen.
Mogen die paarden wel nandoekorrels? En wat gaan Maurice en Antoinette nu eten?
fransje23
Geplaatst: 26-05-23 15:29
De paarden hadden al snel uitge(loop)vogeld waar het voer stond.
Solleke_Noah
Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-23 15:39
fransje23 schreef:
De paarden hadden al snel uitge(loop)vogeld waar het voer stond.
Iets te snel naar mijn goesting
@musiqolog: zal wel geen kwaad kunnen, wat granen en eiwitten.. heb de bakjes nu gewoon weggehaald en ga ze elke dag even apart voeren. Verder eten ze gras
Laurora
Geplaatst: 26-05-23 15:45
Ik ga een brief naar De Dikke Van Dale schrijven om het woord "olifantenpaadje" aan te passen naar "loopvogelpaadje"
Dat filmpje ook echt, dat die bonte het beeld in komt denderen op weg naar dat bakje vreten en 2 van die verbolgen nandoes op de achtergrond
Solleke_Noah
Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-23 17:10
Ze waren ook redelijk beledigd ja
Dag twee en het gaat nog steeds heel goed Maurice en Antoinette zijn het stuk waar de paarden eerder op stonden, zorgvuldig aan het kaalplukken van zuring en brandnetels. Zeer handig!