Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ro0sje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 13:54

Dat is inderdaad best groot zeg! Jeetje en dat voor zeven maanden. Mijn volwassen Noorse boskat poes weegt zo’n 4 kilo.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 14:00

Bedankt voor jullie tips, ik ga er mee aan de slag.
Ze is gelukkig niet zo gestresst dat ze wegduikt, ze gaat gerust. Midden in de kamer in een mandje liggen terwijl de kleine ernaast aan het spelen is. Ook eten ze vlakbij elkaar zonder problemen.
Dus ik heb goede moed.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 14:07

Stal_Fiore schreef:
Bedankt voor jullie tips, ik ga er mee aan de slag.
Ze is gelukkig niet zo gestresst dat ze wegduikt, ze gaat gerust. Midden in de kamer in een mandje liggen terwijl de kleine ernaast aan het spelen is. Ook eten ze vlakbij elkaar zonder problemen.
Dus ik heb goede moed.

oh dat is heel goed. Dan moeten ze denk ik vooral nog even aan elkaar wennen. Dat heeft bij mij zeker nog een weekje geduurd nadat ze elmaar accepteerden (dat duurde dan weer Een dag of 3). Dus in totaal heeft het bij mij ongeveer anderhalve week geduurd voordat ze helemaal aan elkaar gewend waren. Nu zijn ze beste vriendinnetjes :)

Nou dan heb ik hier ook een grote kat voor haar leeftijd. Blacky was een paar weken terug bij de DA rond de 2,5 kg en ze was net 4 maanden :')
Ik denk dat nina juist wat licht is voor haar leeftijd maar ze is ook klein. Ze heeft wel een enorme groeispurt gehad tussen de 3 en 4 maanden en ik heb zo'n idee dat Blacky nu waarschijnlijk haar laatste echte groeispurt heeft voordat het groeien iets zal minderen. Die zal nina misschien ook nog kunnen krijgen. Maar ze is al bijna 5 maanden dus ik betwijfel dat een beetje :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 16:43

Ro0sje schreef:
Dat is inderdaad best groot zeg! Jeetje en dat voor zeven maanden. Mijn volwassen Noorse boskat poes weegt zo’n 4 kilo.

Ik was vandaag bij 1 van mijn klanten; hun volwassen poes, die normaal is qua grootte en gewicht, weegt nu 3.6kg.

En dan denk ik weer: oh, ik heb echt 2 grote monstertjes haha! De mijne zijn echt even groot, soms zelfs al groter, dan de gemiddelde volwassen kat :') Van de katten die ik persoonlijk ken, steekt alleen die van mijn papa er nog bovenuit, en dat is een (geholpen) kater die echt formaatje reus is :')
Mijn zusjes waren 2 maanden geleden al groter dan 2 van de 3 katten van vrienden van me, ondertussen zullen ze minstens even groot zijn als hun 3de kat.
Gelukkig hebben wij alles op de groei gekocht, en zijn we voor een op maat gemaakte kattenboom en XXL kattenbak gegaan :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 17:25

Appeltje_1 schreef:
Ik ben zo ontzettend boos en verdrietig |(

De mensen hebben ons een appje gestuurd dat ze de kitten toch zelf houden. |o Ze zeiden dat ze er toch teveel aan gehecht zijn geraakt en dat ze hem nu zelf houden. :? Ik vind het zo oneerlijk. We hebben alles al voorbereid en ons verheugd. En nu dit. We hebben geen eens een keuze gekregen. Alleen een bericht met we zijn er aan gehecht en nu houden we hem zelf, veel succes. |( (Het bericht was wel langer)

Maar waarom?!
We hadden eindelijk een vriendje en nu dit.

Oh nee, wat stom weer zeg... Het zit je ook echt niet mee... Vervelend en rot zeg :(:)

Ik heb sinds kort ongepland een kitten in huis. Wel al wat ouder. Moet nog naar de da voor een leeftijd schatting etc. Chip is wel gecheckt, hij is aan komen lopen. Staat op sites en amivedi.

De bedoeling was tam maken, meenemen voor chip check en naar asiel brengen. Die laatste stap heb ik nog niet kunnen doen. Hij is zo leuk :o Maar eigenlik niet de bedoeling hem te houden.

Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 20:16

Wat een schatje, Tancreda. <3

Ik heb vanavond Roos opgehaald. Ze heeft even gesnuffeld met Bailey (mijn hondje), een rondje door huis verkend en nu heeft ze zich geïnstalleerd in een vak van de kast. <3
Ze vindt het heel gek allemaal, ik geef d'r ook geen ongelijk. Hopelijk is ze snel een beetje gewend. :)
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 22:20

Niet alles hoeft bedoeld of gepland te zijn, toch ,Tancreda ? ;) Hij voelt zich duidelijk prima !

Oef Mandarijn, wat kijkt ze nog boos.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 22:30

Tancreda, die heeft zo te zien zijn plekje al wel gevonden :D

Mandarijn, wat een knappe dame <3

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 10:06

Tancreda, ach die wil je toch niet meer kwijt. Wat een dotje!

Mandarijn, ze is knap! Ze trekt vast snel bij.

Dit monstertje voelt zich al helemaal thuis bij ons. Nu 4,5 dag bij ons. Lekker lui vanochtend bij ons op bed

Afbeelding
Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 14:02

Heerlijk is dat he <3 Die van mij komen ook altijd heerlijk kroelen op bed.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 14:20

Ik kom me ook graag melden hier. We hebben vorige week plotseling afscheid moeten nemen van ons perzische meisje Darice. Ze was naar de dierenarts om aan haar kiesjes te worden geopereerd, toen ze ontdekten dat er een tumor onder haar tong zat. Daarop foto's laten maken om te zien of het verspreid was en daaruit bleek dat er een grote tumor aan haar hart zat. We hebben haar niet meer uit de narcose wakker laten worden. Natuurlijk vreselijk verdrietig, maar ik was meteen al heel stellig van mijn gedachte dat onze andere kat (2 jarige maine coon) niet alleen moet zijn. Daar is hij veel te sociaal voor.

En zo komt het dat sinds 2 dagen dit meisje bij ons woont. Nou ja, woont.. tot nu toe zit ze nog vooral verstopt, maar dat gaat helemaal goed komen! Luna is een sealpoint ragdoll poes van 1 jaar oud. Ik hoop dat ze heel lang bij ons mag blijven en ook dat onze Charlie een leuke vriendin aan haar krijgt.
Afbeelding

Kriebels vindt ze wel al fijn
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 15:55

Muronia schreef:
Ik kom me ook graag melden hier. We hebben vorige week plotseling afscheid moeten nemen van ons perzische meisje Darice. Ze was naar de dierenarts om aan haar kiesjes te worden geopereerd, toen ze ontdekten dat er een tumor onder haar tong zat. Daarop foto's laten maken om te zien of het verspreid was en daaruit bleek dat er een grote tumor aan haar hart zat. We hebben haar niet meer uit de narcose wakker laten worden. Natuurlijk vreselijk verdrietig, maar ik was meteen al heel stellig van mijn gedachte dat onze andere kat (2 jarige maine coon) niet alleen moet zijn. Daar is hij veel te sociaal voor.

En zo komt het dat sinds 2 dagen dit meisje bij ons woont. Nou ja, woont.. tot nu toe zit ze nog vooral verstopt, maar dat gaat helemaal goed komen! Luna is een sealpoint ragdoll poes van 1 jaar oud. Ik hoop dat ze heel lang bij ons mag blijven en ook dat onze Charlie een leuke vriendin aan haar krijgt.
[ [url=m/rmGBHJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kriebels vindt ze wel al fijn
[ [url=m/kScYDM.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een lief en knap beestje <3

Sneu van je andere katje -O-
Maar beter dat ze dan gaat ipv pijn leiden denk ik dat altijd. Ze zal het vast goed hebben in de poezenhemel :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:38

Wat sneu Muronia. :knuffel:
Sterkte.
Je nieuwe katje is wel knap zeg. <3

Roos zit voornamelijk nog onder de tvmeubel verstopt, maar ze heeft ook al even op schoot gezeten. :) Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:41

Hier weeg ik niet. Ik zie op het oog wel of het goed gaat. De volwassen dames zijn lastige eters.

@ stal fiore. Hier duurde het wel een paar maanden tot ze elkaar accepteerde
@ muronia wat sneu en dappere beslissing om niet meer wakker te laten worden. Nieuwe aanwinst is een plaatje
@ mandarijn wat een mooierd

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:17

StalFiore: wat een dotje! Zo snel zo relaxed!
Muronia: jeetje das even schrikken! Even voor het gebit gaan en dan gaat het zo! Hopelijk worden je 2 katjes nu een leuk duo!

Manderijn: roos komt ook al beetje los dus! Fijn!

Afbeelding
Bailee wordt zo snel al groot! We gaan al richting de 7 maanden!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:22

Wat een prachtige foto Seni <3

Poezels hier voelen zich al helemaal thuis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:31

Seni schreef:
StalFiore: wat een dotje! Zo snel zo relaxed!
Muronia: jeetje das even schrikken! Even voor het gebit gaan en dan gaat het zo! Hopelijk worden je 2 katjes nu een leuk duo!

Manderijn: roos komt ook al beetje los dus! Fijn!

[ [url=m/8DcXei.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bailee wordt zo snel al groot! We gaan al richting de 7 maanden!

Wat een gave foto!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:52

Allemaal knappe katten.
Wennen duurt soms even.
Voor je het weet zoek je een rol behang om ze even achter te plakken.

Tancrede wat een leuke aanloper. Appeltje is het niks voor jou?

Azula had weer eens een klierbui.
Poes, hond, schapenkleed alles en iedereen moest eraan geloven.

Cat game is stom. Ze keek achter het scherm maar kon niks vangen.

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 21:28

luuntje schreef:
Allemaal knappe katten.
Wennen duurt soms even.
Voor je het weet zoek je een rol behang om ze even achter te plakken.

Tancrede wat een leuke aanloper. Appeltje is het niks voor jou?

Azula had weer eens een klierbui.
Poes, hond, schapenkleed alles en iedereen moest eraan geloven.

Cat game is stom. Ze keek achter het scherm maar kon niks vangen.

[ [url=m/kfk8wR.jpg]Afbeelding[/url] ]

hee dat speeltje met dat balletje in die baan op de achtergrond herken ik. Ik heb er ook zo eentje :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 21:31

Ooh wat knapperds komen er weer voorbij <3

Ik heb mijn laptop kapot dus een probleem met de foto’s kan ze niet bewerken.

Dus een paar telefoon foto’s voor jullie.
Over 2 weken gaat de eerste verhuizen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 21:58

Seni, ik zag de foto al op Instagram voorbijkomen. Wat ontzettend gaaf joh, poezel mee op vakantie :D Dat schept ook mogelijkheden, ik moet over anderhalf jaar voor 10 weken op stage in het buitenland en ik heb nu al buikpijn over wat ik dan met m'n kattenkinders moet :=

LoveGlove, ja de rails van Catit! Heb 'm ook :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 22:23

Smee__ schreef:
Seni, ik zag de foto al op Instagram voorbijkomen. Wat ontzettend gaaf joh, poezel mee op vakantie :D Dat schept ook mogelijkheden, ik moet over anderhalf jaar voor 10 weken op stage in het buitenland en ik heb nu al buikpijn over wat ik dan met m'n kattenkinders moet :=

LoveGlove, ja de rails van Catit! Heb 'm ook :')

wij hebben hem gekregen van de broer van mijn vriend :')

Ik zit me trouwens af te vragen wat ik het beste met Nina kan doen momenteel. Sinds gisteren heeft ze ontdekt dat ze zelf op de aanrecht kan springen en pakt elk moment omdat we daar ook vaker afwas hebben staan. En ze mag daaf absoluut niet op komen. Het rotte hieraan is: Nina is een doorzetter. Ze geeft voor niks op. Ze is puur uit op eten. Dat kan niet komen omdat ik haar te weinig eten geef want ze krijgen hier echt meer dan genoeg en ze krijgen zelfs dingen als echt vlees en ei etc. Maar ze is dus wel uit op voedsel. Momenteel gebruik ik de bloemensproeier techniek omdat die nu het beste werkt. Maar dat houdt haar maar eventjes weg. Sterke of vervelende geurtjes houdt haar niet weg en ik zorg er nu vooral voor dat de afwas in de goot staat met water erin zodat het niet aantrekkelijk Is. Maar ze doet het ook als we eten aan het klaarmaken zijn ofzo. Folie gaat ook niet werken want dat vindt ze juist geweldig :')

Dus, ehm, wat doe ik hiermee? De keuken heeft geen deur en we hebben geen kattenrekjes ofzo dus ze kan gewoon de keuken in als ze wil. Help :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 22:39

Het schijnt dat katten de geur van bv mandarijnen of sinaasappels niet fijn vinden. Het aanrecht daarmee barricaderen? :)) Nee wat lastig zeg, ik zou niet goed weten hoe je dat kunt voorkomen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 23:24

Citroen lucht houden ze vaak ook niet van.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 06:30

Ik heb dezelfde uitdaging met Joep, maar daar kan ik voorlopig de deur nog dichtlaten als ik er niet bij ben. Kattenluik naar de tuin zit echter ook in de keuken. Joep geeft ook niks om plantenspuit etc.