Stal_Fiore schreef:Zo verliefd op deze man
[ [url=m/2oLSpU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hFSBa2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een knapperd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stal_Fiore schreef:Interessant LoveGlove. Hoe ben je er mee begonnen? Het allereerste begin zeg maar.
Smee__ schreef:Ja leuk LoveGlove! Ik heb het met mijn vorige kat ook gedaan, die kon uiteindelijk aardig wat trucjes. Wil het met Bowie en Marley ook gaan doen maar die hebben echt nog het concentratievermogen van een visPlus dat met 2 tegelijk nog lastiger is. En ga ik met de één in de kamer zitten sluit ik de ander buiten dan roept die ander zo hard dat de één ook alleen maar voor de deur wil zitten
Nog even wat op bedenken!
Ik ben ook overstag gegaan en heb een insta voor de monsters aangemaakthttps://www.instagram.com/bowie.and.marley__/
LWDaisy schreef:Wegen jullie de katten regelmatig?
Wij proberen dat wel te doen, en het lukt ons nog ookWe zien ook echt vooruitgang, dus dat is wel fijn!
Snelle voorstelronde, ter achtergrond bij de verschillende gewichten: wij hebben dus 2 zusjes, Sansa en Arya. Geboren op 16/3 dit jaar. Ze zijn kruisingen: mama was een volle Maine Coon, papa een kruising Ragdoll x Europese korthaar.
Wij wilden eigenlijk maar 1 katje, en zijn zo ook begonnen. We haalden Sansa 12 weken geleden op. Haar eerste weegbeurten heb ik niet meer liggenToen we Sansi 5 weken hadden, kreeg ik een berichtje van haar vorige eigenaar - haar zusje was nog steeds niet geadopteerd. Dus een week later haalden wij ook Arya op
![]()
Sinds we ze beide hebben, schrijf ik altijd netjes op hoeveel ze wegen.
Je zag en voelde wel verschil - Sansi is duidelijk zwaarder. Ze zijn wel even groot, maar Arya voelde veel lichter en botteriger (is dat een woord?) aan.
Ze hebben altijd brokjes ter beschikking, en sinds een week of 2 probeer ik hen 3x per dag natte voeding aan te bieden. De ene keer verslinden ze het, de andere keer niet. Vooral Arya lust dit erg graag, en eet hier meer van dan Sansi. Zij had ook wel wat in te halen.
Datum_______Arya______Sansa
10/9_________2.8________3.4
15/9_________3.2________3.7
23/9_________3.4________3.8
29/9_________3.5________3.9
6/10_________3.4________3.7
9/10_________3.4________3.9
14/10________3.7________4.0
Arya is dus een inhaalbeweging aan het maken, die had dat ook echt nodig. Je ziet vanaf 23/9 dat het gewicht een tijdje bleef hangen, rond die periode ben ik natte voeding beginnen geven om hen te kunnen bijkomen. Het duurde even voor het aansloeg, maar het werkt nu welZe krijg ook af en toe "van tafel" - vorige week heb ik een kipfilet voor hen gebakken, gisteren kregen ze een stuk steak.
Mij lijken ze op gewicht te zitten. Bij Arya mag er nog wel een beetje bij, daar voel je de schoudertjes harder dan bij zus Sansi.
Wegen jullie de katten ook regelmatig? Zien jullie ook vooruitgang?
Is de vooruitgang die ik zie goed? Gaat het te hard, te traag?
Fotootjes van gisteren, mijn luie dames![]()
[ [url=m/QRJ26P.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/l8jePW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stal_Fiore schreef:Caitlin, ach dat snuitje, wat een lieverd. En In zo’n rompertje ziet er toch altijd sneu uit, maar fijn dat het goed is gegaan.
Ik heb Beer nog niet gewogen. Zal ik zo eens doen.
Ik heb vanwege de ruimte in ons huis (geen deuren) de katten direct bij elkaar gezet. Toby, onze oudere kat, is eigenlijk heel vriendelijk. In het begin zocht ze echt toenadering, waar Beer dan wat grommend op reageerde als ze te dichtbij kwam.
Meer dan dat gebeurt er niet, ze blazen niet en er wordt niet gevochten.
Echter trekt Toby zich wat terug. Ze zet zichzelf echt onder Beer. Wat ik eigenlijk wel sneu vindt. Ze ligt nog wel in haar mandjes en op haar plaatsje bij het raam.
Maar komt niet naast ons op de bank liggen (gisteren wel eventjes, toen Beer in een andere ruimte lag te pitten) en ze komt ook niet op bed liggen. Ze lijkt echt wel wat bang voor Beer. Terwijl hij ook vrij weinig doet.
Hoe is jullie ervaring hiermee? Ik hoop dat ze bijtrekt.
[ [url=m/Dny3QN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DH9i1W.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZFAC56.jpg]Afbeelding[/url] ]