Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 08:58

Stal_Fiore schreef:
Zo verliefd op deze man

[ [url=m/2oLSpU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hFSBa2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd! <3

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:32

Mandarijn wat een leukerd.

Appeltje een mondelinge afspraak is ook geldig.
Maar ja of je het zo hard moet willen spelen?
Ik vind het enorm rot voor je.

Mijn zusje kreeg laatst in Lisse kittens aangeboden. Van de boerderij.
Bij interesse wil ik wel vragen hoe en wat.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 18:50

Interessant LoveGlove. Hoe ben je er mee begonnen? Het allereerste begin zeg maar.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 18:52

Wie is toch die andere kat?
Afbeelding

Tassen zijn niet veilig… maar hij is zeker geen kat in de zak
Afbeelding

Favoriete slaapplek als er geen mensen aanwezig zijn.
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:26

Stal_Fiore schreef:
Interessant LoveGlove. Hoe ben je er mee begonnen? Het allereerste begin zeg maar.

Een beetje hetzelfde met een hond. Ik heb geen klikker dus ik maak gewoon een klikgeluidje bij je mond zoals je het bij een paard zou gebruiken om aan te drijven :')
Ik begon gewoon met het associeren van die klik met beloningen. Hier vinden ze kip voor op de boterham heel lekker dus dat krijgen ze ook tijdens de klikkertraining. Ik snij die plakjes gewoon lekker in stukjes en dat is prima. Dus ik maak een klikgeluidje en ze krijgen wat lekkers. Geloof me, dat hebben ze zo door :')

Daarna begon ik eerst met komen op commando. Dus ik gooi een stukje weg zodat ze op afstand zijn en als ze klaar zijn roep ik "naam" kom en tik ik een aantal keer op mijn been. Ik merk nu ook dat het buiten klikkertraining zijn vruchten heeft afgeworpen. Ze komen nu heel vaak ook op commando als ik ook wil dat ze komen. Daarna heb ik zit gedaan. Dat werkte bij mij het beste door zit te zeggen met een vinger omhoog (dat is hun teken) en in die hand mijn vleesje houden. En om ze te stimuleren om te zitten duw ik praktisch gezien bijna dat vleesje in hun gezicht waardoor ze naar achteren gaan. Vaak gaan ze dan zitten. Nu doen ze het allebei perfect op commando. High five was makkelijk. Ze grijpen hier al vaak met hun pootje mijn hand vast om het vleesje makkelijk te eten dus dat was gewoon high five zeggen met mijn hand omhoog en vleesje erin en het pas geven als hun pootje mijn hand aanraakte :')
Touch hetzelfde. Ze hebben zo vaak aan mijn hand gesnuffeld als er niks in zat. Dus als je daar dan het woordje touch en je hand omlaag bij doet leren ze vanzelf dat het betekend dat hun snoetje mijn hand moet aanraken. Ik merk zelf dat het makkelijk is om het te doen op een manier waar ze het vanzelf een beetje doen en dan leren ze het heel snel. Katten zijn slimmer dan je denkt :P

Dus als het gaat om het begin: De lekkerste beloning die je hebt gebruiken en gewoon voordat je het geeft een klikgeluidje maken en als je een klikker hebt die gebruiken. Ik adviseer bij katten wel om het te doen voordat je ze eten geeft. Dat past goed bij hun ritme (hetzelfde als bij spelen voor het eten. Dat maakt ze goed moe. Klikkertraining maakt ze mentaal weer moe) en kattenmaagjes zijn ook maar een pingpongballetje groot. Dus de kans dat ze het niet zo interessant vinden als ze net hebben gegeten is wel wat groter. Bij mij is Nina zo'n uitzondering want die is altijd voedselgemotiveerd :')
En houdt het kort. Nooit langer dan 10 minuten. Ik doe meestal gewoon een paar minuutjes per kat en dan merk ik ook echt al dat het wel genoeg is voor ze. Vooral als ik iets nieuws leer. Katten zijn daarin wat sneller moe dan honden. Maar je zou dit dan wel weer echt een paar keer per dag kunnen doen voor 3 minuten ofzo. Dat is echt goed voor ze en in mijn geval vinden ze het ook echt leuk :j

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:44

Super leuk! Fijn dat je zo uitgebreid antwoord. Ik ga het wel proberen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:46

Stal_Fiore schreef:
Super leuk! Fijn dat je zo uitgebreid antwoord. Ik ga het wel proberen.

Graag gedaan. Moet je zeker doen. Ik raad het echt meer mensen aan.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:28

Ja leuk LoveGlove! Ik heb het met mijn vorige kat ook gedaan, die kon uiteindelijk aardig wat trucjes. Wil het met Bowie en Marley ook gaan doen maar die hebben echt nog het concentratievermogen van een vis _O- Plus dat met 2 tegelijk nog lastiger is. En ga ik met de één in de kamer zitten sluit ik de ander buiten dan roept die ander zo hard dat de één ook alleen maar voor de deur wil zitten :') Nog even wat op bedenken!

Ik ben ook overstag gegaan en heb een insta voor de monsters aangemaakt :D https://www.instagram.com/bowie.and.marley__/

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:20

Smee__ schreef:
Ja leuk LoveGlove! Ik heb het met mijn vorige kat ook gedaan, die kon uiteindelijk aardig wat trucjes. Wil het met Bowie en Marley ook gaan doen maar die hebben echt nog het concentratievermogen van een vis _O- Plus dat met 2 tegelijk nog lastiger is. En ga ik met de één in de kamer zitten sluit ik de ander buiten dan roept die ander zo hard dat de één ook alleen maar voor de deur wil zitten :') Nog even wat op bedenken!

Ik ben ook overstag gegaan en heb een insta voor de monsters aangemaakt :D https://www.instagram.com/bowie.and.marley__/

Ja dat is inderdaad een uitdaging :')

Je kunt ook kijken of het misschien in jou geval wel werkt om er een eerst eten te geven terwijl je de ander traint en dan andersom (en dan in aparte kamers natuurlijk). Moet je even zien wie het meest voedsel gemotiveerd is. Die eet dan als eerste omdat die erna nog het meest gemotiveerd zal zijn van de twee :P

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:38

Hier is trouwens Nina en haar badkamer obsessie:
De WC :')
Afbeelding
Ik deal altijd met dit als ik moet tanden poetsen:
Afbeelding
de obsessie met water :') :
Afbeelding
en de douche is een Van haar favoriete plekken:
Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 23:15

LoveGlove: zo heb ik het ook precies bij Bailee aan geleerd. Ze pikken het suuuper snel op!

Hier ook een eigen instagram voor Bailee :o :=
https://www.instagram.com/p/CU-tRc6Is_D ... =copy_link

Morgenavond vertrekken we naar Zwitserland met de hond en Bailee! Ben zo benieuwd wat ze ervan gaat vinden!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 06:24

Al die badkamer-poezen _O-

Wat spannend, Seni! Heel veel plezier alvast :D

Hier is Mia 3 dagen terug gesteriliseerd. Ze maakt het goed. Vind haar knuffeliger als normaal, dus dat is voor mij extra genieten. :+: Afbeelding
Haar 4mnden oude kitten Loki moest met de romper niets van zijn moeder weten. Blazen, grommen en zelfs zo’n jankend geluid met kromme rug hahah. Dus we hebben de romper uitgedaan en alles goed in de gaten gehouden. Ze laten gelukkig allemaal de wond met rust.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 07:48

Wegen jullie de katten regelmatig?

Wij proberen dat wel te doen, en het lukt ons nog ook :j We zien ook echt vooruitgang, dus dat is wel fijn!

Snelle voorstelronde, ter achtergrond bij de verschillende gewichten: wij hebben dus 2 zusjes, Sansa en Arya. Geboren op 16/3 dit jaar. Ze zijn kruisingen: mama was een volle Maine Coon, papa een kruising Ragdoll x Europese korthaar.
Wij wilden eigenlijk maar 1 katje, en zijn zo ook begonnen. We haalden Sansa 12 weken geleden op. Haar eerste weegbeurten heb ik niet meer liggen -O- Toen we Sansi 5 weken hadden, kreeg ik een berichtje van haar vorige eigenaar - haar zusje was nog steeds niet geadopteerd. Dus een week later haalden wij ook Arya op *\o/*

Sinds we ze beide hebben, schrijf ik altijd netjes op hoeveel ze wegen.
Je zag en voelde wel verschil - Sansi is duidelijk zwaarder. Ze zijn wel even groot, maar Arya voelde veel lichter en botteriger (is dat een woord?) aan.

Ze hebben altijd brokjes ter beschikking, en sinds een week of 2 probeer ik hen 3x per dag natte voeding aan te bieden. De ene keer verslinden ze het, de andere keer niet. Vooral Arya lust dit erg graag, en eet hier meer van dan Sansi. Zij had ook wel wat in te halen.

Datum_______Arya______Sansa
10/9_________2.8________3.4
15/9_________3.2________3.7
23/9_________3.4________3.8
29/9_________3.5________3.9
6/10_________3.4________3.7
9/10_________3.4________3.9
14/10________3.7________4.0

Arya is dus een inhaalbeweging aan het maken, die had dat ook echt nodig. Je ziet vanaf 23/9 dat het gewicht een tijdje bleef hangen, rond die periode ben ik natte voeding beginnen geven om hen te kunnen bijkomen. Het duurde even voor het aansloeg, maar het werkt nu wel *\o/* Ze krijg ook af en toe "van tafel" - vorige week heb ik een kipfilet voor hen gebakken, gisteren kregen ze een stuk steak.

Mij lijken ze op gewicht te zitten. Bij Arya mag er nog wel een beetje bij, daar voel je de schoudertjes harder dan bij zus Sansi.

Wegen jullie de katten ook regelmatig? Zien jullie ook vooruitgang?
Is de vooruitgang die ik zie goed? Gaat het te hard, te traag?

Fotootjes van gisteren, mijn luie dames :')

Afbeelding

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:14

Afbeelding
De situatie nu hier <3

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:49

LWDaisy schreef:
Wegen jullie de katten regelmatig?

Wij proberen dat wel te doen, en het lukt ons nog ook :j We zien ook echt vooruitgang, dus dat is wel fijn!

Snelle voorstelronde, ter achtergrond bij de verschillende gewichten: wij hebben dus 2 zusjes, Sansa en Arya. Geboren op 16/3 dit jaar. Ze zijn kruisingen: mama was een volle Maine Coon, papa een kruising Ragdoll x Europese korthaar.
Wij wilden eigenlijk maar 1 katje, en zijn zo ook begonnen. We haalden Sansa 12 weken geleden op. Haar eerste weegbeurten heb ik niet meer liggen -O- Toen we Sansi 5 weken hadden, kreeg ik een berichtje van haar vorige eigenaar - haar zusje was nog steeds niet geadopteerd. Dus een week later haalden wij ook Arya op *\o/*

Sinds we ze beide hebben, schrijf ik altijd netjes op hoeveel ze wegen.
Je zag en voelde wel verschil - Sansi is duidelijk zwaarder. Ze zijn wel even groot, maar Arya voelde veel lichter en botteriger (is dat een woord?) aan.

Ze hebben altijd brokjes ter beschikking, en sinds een week of 2 probeer ik hen 3x per dag natte voeding aan te bieden. De ene keer verslinden ze het, de andere keer niet. Vooral Arya lust dit erg graag, en eet hier meer van dan Sansi. Zij had ook wel wat in te halen.

Datum_______Arya______Sansa
10/9_________2.8________3.4
15/9_________3.2________3.7
23/9_________3.4________3.8
29/9_________3.5________3.9
6/10_________3.4________3.7
9/10_________3.4________3.9
14/10________3.7________4.0

Arya is dus een inhaalbeweging aan het maken, die had dat ook echt nodig. Je ziet vanaf 23/9 dat het gewicht een tijdje bleef hangen, rond die periode ben ik natte voeding beginnen geven om hen te kunnen bijkomen. Het duurde even voor het aansloeg, maar het werkt nu wel *\o/* Ze krijg ook af en toe "van tafel" - vorige week heb ik een kipfilet voor hen gebakken, gisteren kregen ze een stuk steak.

Mij lijken ze op gewicht te zitten. Bij Arya mag er nog wel een beetje bij, daar voel je de schoudertjes harder dan bij zus Sansi.

Wegen jullie de katten ook regelmatig? Zien jullie ook vooruitgang?
Is de vooruitgang die ik zie goed? Gaat het te hard, te traag?

Fotootjes van gisteren, mijn luie dames :')

[ [url=m/QRJ26P.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/l8jePW.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een droppies en wat een gewichten
Bep loopt een beetje achter .
Eerste keer wegen met 9,5 week was 726 gram
Bij de dierenarts een kleine week later 780

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:52

Ik weeg ze af en toe maar ik voer niet op Gewicht. Voeren is kijken. Ik heb een te dikke htk kater. Die krijgt minder brok vlees hetzelfde. Een zogende moeder die krijgt flink veel vlees en brok zoveel ze wilt. Zij is een periode wat magerder geweest maar nooit schrikbarend ingevallen. En Lanah krijgt ook op oog al krijg ik daar nooit zo veel in. Alleen met brok varieer ik. Elani krijgt wat ze wilt. Ze krijgen genoeg vlees en de ene keer gaat het op de andere keer niet. Brok krijgen ze royaal en dat gaat ook altijd op. Dus ik vind gewicht niet zo mega belangrijk. Kittens kunnen nauwelijks te dik worden die hebben alles nodig om te groeien. Kijken naar je kat is veel belangrijker. Je kunt gewichten als indicatie aanhouden. Maar ik vind dat momenteel bij de kittens nog niet zo belangrijk alleen mbt tot ontworming.

Toevallig zijn de kittens dinsdag met 12 weken bij de dierenarts gewogen. Alle poesjes tussen de 1,40 en 1,45 en simba was 1,6 kilo.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:05

Ik woog vooral in het begin heel fanatiek, vooral omdat Marley nog maar 520 gram woog met 8,5 week. Bowie was toen wel al netjes 840g. Ze kregen bij de fokker alleen brokjes. Toen ze hier kwamen meteen ook vlees gegeven en toen is mevrouw in 1 week al ruim 100 gram aangekomen :D Nu weeg ik ze niet meer zoveel. Marley zit nou rond de 2,2 kg en Bowie rond de 2,8. Maar ik kijk gewoon inderdaad vooral naar hoe ze eruit zien. Marley is ook gewoon een stuk kleiner als Bowie en dat zal ook zo blijven, was ze bij de geboorte al.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:10

Caitlin, ach dat snuitje, wat een lieverd. En In zo’n rompertje ziet er toch altijd sneu uit, maar fijn dat het goed is gegaan.

Ik heb Beer nog niet gewogen. Zal ik zo eens doen.

Ik heb vanwege de ruimte in ons huis (geen deuren) de katten direct bij elkaar gezet. Toby, onze oudere kat, is eigenlijk heel vriendelijk. In het begin zocht ze echt toenadering, waar Beer dan wat grommend op reageerde als ze te dichtbij kwam.
Meer dan dat gebeurt er niet, ze blazen niet en er wordt niet gevochten.
Echter trekt Toby zich wat terug. Ze zet zichzelf echt onder Beer. Wat ik eigenlijk wel sneu vindt. Ze ligt nog wel in haar mandjes en op haar plaatsje bij het raam.
Maar komt niet naast ons op de bank liggen (gisteren wel eventjes, toen Beer in een andere ruimte lag te pitten) en ze komt ook niet op bed liggen. Ze lijkt echt wel wat bang voor Beer. Terwijl hij ook vrij weinig doet.

Hoe is jullie ervaring hiermee? Ik hoop dat ze bijtrekt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:31

Het is ook wennen. Maar ook haar erbij betrekken laat Beer even alleen en ga met haar spelen. Kijk of je met beide kunt spelen. Hier is het zo dat de oudste altijd eerst eten kregen en daarna de jongste. Met spelen deden we om de beurt met de grote en kleine. Ik heb hier in het begin ook gerust kittens van schoot af gezet toen Kito erbij wilde komen liggen. Ze kunnen zich hier dan wel terug trekken en ik snap dat ze het fijn vinden om rustig ergens te gaan liggen als de kittens weer als een stel debielen door de woonkamer vliegen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:34

Ik geef inderdaad bewust veel aandacht aan Toby, bij het eten krijgt zij inderdaad als eerste. Ik hoop dat het beter gaat met haar.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 11:10

Stal_Fiore schreef:
Caitlin, ach dat snuitje, wat een lieverd. En In zo’n rompertje ziet er toch altijd sneu uit, maar fijn dat het goed is gegaan.

Ik heb Beer nog niet gewogen. Zal ik zo eens doen.

Ik heb vanwege de ruimte in ons huis (geen deuren) de katten direct bij elkaar gezet. Toby, onze oudere kat, is eigenlijk heel vriendelijk. In het begin zocht ze echt toenadering, waar Beer dan wat grommend op reageerde als ze te dichtbij kwam.
Meer dan dat gebeurt er niet, ze blazen niet en er wordt niet gevochten.
Echter trekt Toby zich wat terug. Ze zet zichzelf echt onder Beer. Wat ik eigenlijk wel sneu vindt. Ze ligt nog wel in haar mandjes en op haar plaatsje bij het raam.
Maar komt niet naast ons op de bank liggen (gisteren wel eventjes, toen Beer in een andere ruimte lag te pitten) en ze komt ook niet op bed liggen. Ze lijkt echt wel wat bang voor Beer. Terwijl hij ook vrij weinig doet.

Hoe is jullie ervaring hiermee? Ik hoop dat ze bijtrekt.

[ [url=m/Dny3QN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DH9i1W.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZFAC56.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij Nina en Blacky lukt het in het begin ook nog niet helemaal. Het is belangrijk om ze goed aan elkaar te laten wennen en positieve ervaringen bij elkaar te geven. Speel bijvoorbeeld apart met ze in dezelfde ruimte als je 2 man hebt. Ze weten dat de ander er is maar ze zijn beiden met hun eigen ding aan het spelen wat een positieve ervaring geeft. Eten is hetzelfde verhaal. Als ze niet naast elkaar kunnen eten kun je de voerbakjes gewoon aan weder kanten van de kamer zetten en elke dag een stukje dichterbij. Je kunt dit ook doen met een paar snoepjes elke dag. En het is ook belangrijk om apart tijd met ze door te brengen natuurlijk. Als laatste is het belangrijk dat ze elkaars lichaamstaal gaan leren kennen. Grote kans dat dat ook de reden van de angst is. We kennen elkaars lichaamstaal niet goed dus we weten elkaars bedoelingen niet. Bij mij werkte het goed als ik met een kat speelde terwijl de ander ook in de ruimte Was. Vaak kijken ze mee en spelen vergt veel lichaamstaal dus dat is een mooi moment voor de ander om die te leren

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 11:20

Azula woog met 5 maanden 2,5 kg.

Arme poes met een speelpakje aan.
Hopelijk is ze snel hersteld.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 12:41

Ik weeg mijn katten nooit. Voeren doe ik, zoals Xoranlover al zegt, op het oog. De Noorse boskat komt veel buiten, is een echte boskat en actief. Ze heeft afgelopen voorjaar haar eerste nestje gekregen. De kittens waren groot, de zwaarste maar liefst 134 gram bij de geboorte. Ze heeft ze fantastisch verzorgd maar na 12 weken was ze wel echt helemaal “mager”.

Sinds 2 maanden heb ik een ragdoll kitten erbij. Die zie je écht groeien. Wegen doe ik dus ook niet bij haar.

Wat zij dus wel doet is drinken bij onze boskat. Die laat dat ook gewoon toe en ontfermd zich over haar alsof het haar eigen kitten is. Heel vreemd. Kitten is 5 maanden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 12:49

De volwassen katten af en toe, maar Alexia hou ik wel een beetje in de gaten nadat ze zo ziek is geweest met gewicht.

Kost tijd. Doe hier nog steeds af en toe alles scheiden, want heb gemerkt dat Blue dat wel nodig heeft om even rust te hebben. Alexia heeft nog wel eens de neiging om bovenop Blue te springen met slapen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 13:27

Ik ben nogal obsessief wat gewicht ed betreft, nadat ik mijn katertje op 11 weken verloren ben. Vandaar dat ik het zo in de gaten hou, ik verwacht dat dit in de toekomst wel zal minderen :j Maar zolang ze nog groeien, en zolang ik Arya aan de lichtere kant blijf vinden, ben ik wel van plan het op te volgen.

Ze wegen idd best wel veel haha, 3.7 en 4 kilo voor baby's van 7 maanden :') En ze zijn groooot haha.
Ik was gisteren nog eens door filmpjes van 11 weken geleden aan het scrollen - wat was Sansi klein toen :') En eigenlijk ook niet hoor haha, voor haar leeftijd was ze best al groot :')