Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:07

Oh nee appeltje wat erg. Ik snap dat niet waarom verkoop je ze dan? Kan je toch niet maken…

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:32

Appeltje_1 schreef:
Ik ben zo ontzettend boos en verdrietig |(

De mensen hebben ons een appje gestuurd dat ze de kitten toch zelf houden. |o Ze zeiden dat ze er toch teveel aan gehecht zijn geraakt en dat ze hem nu zelf houden. :? Ik vind het zo oneerlijk. We hebben alles al voorbereid en ons verheugd. En nu dit. We hebben geen eens een keuze gekregen. Alleen een bericht met we zijn er aan gehecht en nu houden we hem zelf, veel succes. |( (Het bericht was wel langer)

Maar waarom?!
We hadden eindelijk een vriendje en nu dit.

Dat is heel gemeen. Ik snap ze wel, maar dan moet je ze ook niet verkopen. Ik had wel even vriendelijk gezeg dat ik het niet leuk vindt omdat ik alles al had voorbereid etc. En dan vragen of ze me op zijn minst een ander katje of naar een andere fokker ofzo kunnen sturen voor een andere kat.

Eigenlijk moeten ze hem nu gewoon aan jullie geven. Het was zo afgesproken dus nu moet hij ook weg. Hoe jammer het ook is voor ze. Ze kunnen altijd op bezoek komen om het katje te bewonderen

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:07

Jemig dat is inderdaad echt heel erg flauw. Zou ik ook niet echt op prijs stellen als dat bij mij zou gebeuren :n

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:16

Nou ja, dat is echt alles behalve netjes zeg!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:19

Beer doet het goed hier, hij is al zo eigen.
Wil constant bij me zijn, super lief!

Beste collega ooit!
Afbeelding
Afbeelding

Op m’n schouder zitten, vindt ie wel wat.
Afbeelding

En chillen met die billen!!!
Afbeelding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:25

Kijk mama, wij zijn sardientjes!!!
Afbeelding
Afbeelding

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:58

Vraagje: Minty sabbelt vaak aan een dekentje en gaat dan ook kneden met haar pootjes en keihard spinnen. Doet me erg denken aan een kitten dat bij de moeder drinkt.
Maar waarom? Komt ze iets tekort? Ze zoekt het echt op. Het gaat om dit dekentje, en dan het witte ‘wol’:

Afbeelding

Ik ben een beetje bang dat ze vezeltjes binnenkrijgt.
Ik haal het nu steeds rustig weg en dan gaan we lekker knuffelen, want ze is dan helemaal zen, aan het spinnen. Maar kan dit een teken zijn dat ze iets tekort komt? Ze is te vroeg gespeend, misschien dat het daardoor komt?

Ook blijft ze maar handen bijten. Redelijk irritant. Ik geef dan altijd een speeltje om in te bijten, maar handen blijven toch leuker/lekkerder

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:14

Stal_Fiore schreef:
Beer doet het goed hier, hij is al zo eigen.
Wil constant bij me zijn, super lief!

Beste collega ooit!
[ [url=m/2h2N24.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hKC5DT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op m’n schouder zitten, vindt ie wel wat.
[ [url=m/4OQTZP.jpg]Afbeelding[/url] ]

En chillen met die billen!!!
[ [url=m/mJzaiO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooohhh wat een dotje! <3
Hier ook een Beer(tje)
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:55

@ Eilleen dit kan inderdaad gebeuren als kittens te vroeg bij moeders weg zijn gehaald. Ze halen troost uit het "melken". In principe kan het geen kwaad. Soms doen katten het ook als ze pas op latere leeftijd afgespeend zijn. Echt een tekort zal ze denk ik niet hebben. En die vezels die komen er ook wel weer uit als ze die al binnenkrijgt want vaak zabbelen ze alleen maar.

Hier zijn handen een no go om mee te spelen. Als ze door blijven gaan dan krijgen ze een duw of klein tikje of ik zet ze op de grond. Gelukkig wordt het spelen op harde manier met bijten en nagels door de andere katten hier grof afgestraft. Ze zijn daar allemaal niet van gediend en eigenlijk doen de kittens het ook niet.

Ik heb hier te maken met allemaal kittenkopers die afzeggen... Ze hebben al een kitten, ze willen niet wachten, ze willen een andere kleur, ze willen Elani. Of ik vind de reacties ronduit vervelend en dan ben ik er ook klaar mee. :')

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:11

Hier al veel kittens gehad en ik heb er ongeveer 3 gehad die dat sabbelen deden. Terwijl ik 2 kittens vanaf de geboorte kende dus ik weet zeker dat die niet te vroeg van de moeder weg zijn gehaald.
Bij mij doet Jones het nu maar jill niet. Hij doet het vooral als hij bij mij op schoot slaapt en ik moet bijvoorbeeld plassen waardoor ik hem weg leg en hij wakker ‘schrikt’.
Hij doet het altijd op zo’n zelfde moment en nooit in een andere situatie :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:16

Hier gaan alle kittens vanaf 14 a 15 weken soms nog later weg. Bij mij doet geen 1 van de kittens het maar dat zegt nog niks.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:26

xoranlover schreef:
@ Eilleen dit kan inderdaad gebeuren als kittens te vroeg bij moeders weg zijn gehaald. Ze halen troost uit het "melken". In principe kan het geen kwaad. Soms doen katten het ook als ze pas op latere leeftijd afgespeend zijn. Echt een tekort zal ze denk ik niet hebben. En die vezels die komen er ook wel weer uit als ze die al binnenkrijgt want vaak zabbelen ze alleen maar.

Hier zijn handen een no go om mee te spelen. Als ze door blijven gaan dan krijgen ze een duw of klein tikje of ik zet ze op de grond. Gelukkig wordt het spelen op harde manier met bijten en nagels door de andere katten hier grof afgestraft. Ze zijn daar allemaal niet van gediend en eigenlijk doen de kittens het ook niet.

Ik heb hier te maken met allemaal kittenkopers die afzeggen... Ze hebben al een kitten, ze willen niet wachten, ze willen een andere kleur, ze willen Elani. Of ik vind de reacties ronduit vervelend en dan ben ik er ook klaar mee. :')

Werk je niet met aanbetaling? Wellicht dat dat beter werkt..

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:27

Nee en dat ga ik ook niet doen. Als om wat voor reden het niet kan dan zit ik weer met terug betalen. Ik raak ze echt wel kwijt maar als mensen niet willen wachten of wat voor reden dan ook hebben dan zijn ze in mijn ogen ook niet de juiste eigenaren voor een kitten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:33

eilleen333 schreef:
Vraagje: Minty sabbelt vaak aan een dekentje en gaat dan ook kneden met haar pootjes en keihard spinnen. Doet me erg denken aan een kitten dat bij de moeder drinkt.
Maar waarom? Komt ze iets tekort? Ze zoekt het echt op. Het gaat om dit dekentje, en dan het witte ‘wol’:

[ [url=m/RMdjA9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik haal het nu steeds rustig weg en dan gaan we lekker knuffelen, want ze is dan helemaal zen, aan het spinnen. Maar kan dit een teken zijn dat ze iets tekort komt? Ze is te vroeg gespeend, misschien dat het daardoor komt?

Ook blijft ze maar handen bijten. Redelijk irritant. Ik geef dan altijd een speeltje om in te bijten, maar handen blijven toch leuker/lekkerder

ik had een duim sabbelaar. Nina is met 10 weken bij ons gekomen. De eerste 3 weken sabbelde ze nog wel eens aan mijn duim. Het is nu likken geworden :+
Ik denk dat Nina er eerlijk gezegd beter aan was geweest als ze ietsje later het nest uit kwam want in mijn ogen is ze ietsje aan de late kant met ontwikkeling en groei, maar dat wist ik vantevoren niet helaas. Ze is bijna 5 maanden en nu begint ze pas echt meer wat zelfstandiger te worden terwijl de meeste katten al rond de 4 maanden zelfstandig zijn. In het wild zou dat het moment dus ook zijn dat ze helemaal niet meer afhankelijk zijn van moeders. Blacky had dat voor de 4 maanden al voor elkaar. Maarja, dat was een halve wild kitten toen we haar gingen ophalen. Dus ik denk dat haar omgeving voordat we haar gingen ophalen daar ook een rol in gespeeld. En ze is ook gewoon groot voor haar leeftijd :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:43

@xoran pff irritant. Ik heb bij 1 wel een aanbetaling gevraagd omdat zij eerst met vakantie enzo ging. De anderen niet. Ben ook pas met 11e week gaan adverteren.

Laatste 2 hebben de laatste entingen en extra check gehad en zondag gaat de chocolade.

Mijn beide volwassen katten kneden ook nog steeds en mijn vorigen deden het ook allemaal.
Sabbelen of bijten is hier een no go.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:46

Ik heb op de rasvereniging een advertentie staan. Vrijdag nog even op de cattery site, cattery facebook en kittentekoop. Komt allemaal goed hoor. Ze mogen toch niet weg voor de 14 weken. :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:10

eilleen333 schreef:

[ [url=m/RMdjA9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn oudere kat (8jaar) doet dat sabbelen op een kleedje al sinds ze baby is en bij mij is. Heb nog nooit gemerkt dat ze er last van heeft. Ze wordt er een soort high van haha. Ze is bij mij gekomen toen ze 14 weken was, dus niet te vroeg bij haar mama weg.
Laatst bijgewerkt door Stal_Fiore op 13-10-21 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:14

Daisy; zo tof in dat blik!!

Megan; wat een knap Beertje, lief snoetje.

Xoran, dat lijkt me ook lastig ja. Kritische mensen, die iets in hun hoofd hebben, kan je maar beter kwijt zijn dan denk ik.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:20

Zo verliefd op deze man

Afbeelding

Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:46

Wat is beer knap <3

Ik heb weer heerlijk mijn 2 knuffeltjes op schoot :+:
Afbeelding

En vanmorgen ook al :))
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:51

Xoranlover: maar de aanbetaling zijn ze toch kwijt indien ze afhaken? Die hoef je toch niet terug te betalen?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 22:47

Prada, zo gezellig is dat!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 23:18

Lukasje schreef:
Xoranlover: maar de aanbetaling zijn ze toch kwijt indien ze afhaken? Die hoef je toch niet terug te betalen?

Ja maar ik zit er dan ook aan vast en ik bepaal uiteindelijk als ik een kitten breng of ik ze wel of niet daar achter ga laten. En dat kan dus niet als ik een aanbetaling vraag. Ik vind t gewoon niet fijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 23:30

Alexia is een verwend nest en drink nog steeds af en toe bij mama. Merk wel dat mama het steeds minder wil.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 07:44

Ben ik eigenlijk de enige die klikkertraining doet met de katjes hier? Heb het vanmorgen weer gedaan en het is zo leuk *\%/*

Ik vind het mooi om her verschil tussen de intelligentie van de twee te zuen hier. Vanmorgen had ik geoefend met ze om het verschil tussen high five (mijn hand omhoog) en touch (mijn hand omlaag) te leren want dat vinden ze allebei nog een beetje lastig. Iets wat ik heel goed merk is dat Nina alles wat sneller oppakt maar Blacky het weer beter onthoudt als we er de volgende keer op terug komen. Echt interessant om dat verschil te zien B-)