Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seni

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 23:10

Eilleen: mijn oudere kat Na’vi wordt ook als een kind gedragen (hand onder de billen en zijn voorpoten over mijn schouder en dan kijkt hij dus de verkeerde kant op) hij wil perse zo gedragen worden en in geen enkele andere positie… als ik een rugzak op hèb wil hij nog wel eens half op mijn rugzak leunen en dan op mijn rug/nek zitten. Maar ik snap je gebochelte verhaal. Ik heb inmiddels spierballen gekweekt om zijn 5 kilo te dragen.

Mijn kitten daarin tegen gaat bijna dagelijks mee op wandeling en ik wilde niet nog een keer zo verplicht zijn om mijn hand kwijt te zijn en zo onhandig te wandelen. Dus ik heb nu een rugzak voor haar. De bovenkant staat open dus ze kan er lekker half uithangen maar ze kan ook lekker gaan liggen. Ze gaat volgende week mee naar Zwitserland dus dan vind ik het wel een must om een rugzak voor haar te hebben.
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 23:17

Wij hebben een buggy voor de katten met wandelen. En ik had de fokker van Nishi niks gegeven maar ik kom daar zo vaak en maak heel veel foto’s die ze zo uitgeprint krijgen. Ik heb van mijn kittenkopers ook niks gekregen toen ik de kittens ging brengen. En dat verwacht ik ook niet hoor. Want ja ik breng ze.

Maar wel lief dat je daar over nadenkt :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 07:32

eilleen333 schreef:
Wandelen jullie met jullie katten? Ik had minty vandaag voor het eerst mee het bos in, maar dan heb ik 1 hand nodig om haar kontje te ondersteunen omdat het anders te zwaar is voor haar nu. Maar ze wil perse op mijn schouder zitten :')
Is daar evt iets voor? Ze zat het liefst andersom, maar dan vreet ze mijn haar steeds op en kruipt in mijn nek en dondert dan half naar beneden of ik loop erbij als de gebochelde…

[ [url=m/kF5Dss.jpg]Afbeelding[/url] ]

wil ze niet op de grond? Ik ben met mijn katten nog aan het oefenen in de achtertuin. Ik ben ook aan het wachten totdat ik een harnasje kan kopen ipv een riem aangezien dat bij katten een veiligere optie is.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 07:43

Wat een leuk topic
Mag ik hier meelezen?
Echt heel veel zal ik niet plaatsen daar ik het erg druk heb :j

Sinds vorige week is Bep bij ons komen wonen.
Onze eerste poes samen.
Ze is nu 9,5 week (31-7-2021)
Was de kleinste uit het nestje .

Afbeelding

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:03

LoveGlove schreef:
eilleen333 schreef:
Wandelen jullie met jullie katten? Ik had minty vandaag voor het eerst mee het bos in, maar dan heb ik 1 hand nodig om haar kontje te ondersteunen omdat het anders te zwaar is voor haar nu. Maar ze wil perse op mijn schouder zitten :')
Is daar evt iets voor? Ze zat het liefst andersom, maar dan vreet ze mijn haar steeds op en kruipt in mijn nek en dondert dan half naar beneden of ik loop erbij als de gebochelde…

[ [url=m/kF5Dss.jpg]Afbeelding[/url] ]

wil ze niet op de grond? Ik ben met mijn katten nog aan het oefenen in de achtertuin. Ik ben ook aan het wachten totdat ik een harnasje kan kopen ipv een riem aangezien dat bij katten een veiligere optie is.

Ze kan nog niet aan het riempje lopen. Naja, ze snapt de begrenzing wel, maar we kunnen alleen nog maar daar heen waar zij heen wil, en dat is natuurlijk de bosjes in :') we hadden nu de paarden mee, en dan houdt ze het met haar 11 weken en 3 pootjes niet vol. Dus ik heb haar het meeste gedragen. Ze vond het wel heel erg interessant allemaal, maar ging zich na een tijdje ook zitten wassen op mijn schouder <3

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:32

Ik twijfelde tussen de laatste 2 en de laatste kwam kijken en had geen voorkeur tot zij de chocolate in het echt zag

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:39

Wat een leuk idee dat wandelen! Dat zou ik ook heel graag met die van mij willen doen. Ik woon op 9 hoog in een flat, maar wel vlakbij het bos hier. Het lijkt me zo heerlijk voor ze als ze toch zo af en toe mee naar buiten kunnen :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:42

Wat super leuk dat wandelen met de katten!!

Leuk om al het jonge spul te zien <3 Mijn nieuwe oudje gaat ook super goed. Inmiddels bijna 2 maanden hier, en niet meer weg te denken. Hij is zo lief en relaxed. Knuffelkont, maar ergens wel ideaal dat hij niet perse op mij wilt liggen. Hij ligt op de andere helft van het bed, dus ik kan met een gerust hart blijven woelen :+ En nog een geweldige eigenschap, als hij misselijk is of een haarbal kwijt moet, rent hij naar de kattenbak en kotst hij netjes op de bak. Ik wist niet dat er zulke katten bestaan hahaha _/-\o_

Op stal hebben we een aanloopkitten die we proberen tam te krijgen en dat werkt goed. ALs er iemand niet meer kan stoppen met kroelen, is hij dat wel <3 Helaas kan hij niet blijven, en kan ik hem ook niet in huis nemen... dus daar moet ik wat op gaan verzinnen via asiel / opvang denk ik ...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:51

little_birdy schreef:
Wat een leuk topic
Mag ik hier meelezen?
Echt heel veel zal ik niet plaatsen daar ik het erg druk heb :j

Sinds vorige week is Bep bij ons komen wonen.
Onze eerste poes samen.
Ze is nu 9,5 week (31-7-2021)
Was de kleinste uit het nestje .

[ [url=m/8N8A1m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een dotje is Bep!! Heel veel plezier met jullie eerste katje samen :j

Niet eerder echt tijd gehad om hier weer mee te lezen en schrijven. Onze 2 kittens zijn nu 2 weken bij ons.

Safir
Afbeelding

Afbeelding

Hij zit echt bomvol energie en heeft veel uitdaging nodig qua spelen en nieuwe dingen ontdekken.

En zijn (half)zusje Nala.

Afbeelding

Afbeelding

Zij is veel kleiner dan haar broer en heeft een slechte start gehad. Erg verkouden, slechte weerstand.

Ze speelden daardoor niet met elkaar. Maar sinds gisteravond eindelijk wel!

Nala is gek op propjes papier apporteren en Safir is gek op achter een veter aan rennen.

Ze slapen altijd samen. Zo schattig <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 10:03

Super leuk om alle foto's te zien! Wat gezellig zeg, samen naar het bos :D
Leuk al die Instagram pagina's, ik heb er zelf niet eentje maar vind het wel leuk om te volgen!

Hier gaat het helaas wat minder, Bobbie is (waarschijnlijk) vorige week gevallen en wij denken dat hij zijn bekken gebroken heeft.. heb hem net bij de dierenarts gebracht voor foto's... ben benieuwd! :(

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:14

Ach wat sneu Flicka12 :(:) Ik ga voor jullie duimen dat het meevalt!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:01

@eileen333 oh interessant. Als het gaat om oefenen met lopen zou ik het echt opbouwen. Denk aan een vast rondje dat je wil lopen (katten zijn dol op routine en vastigheid). Begin met een klein stukje en loop elke keer een beetje verder. Ik denk dat je katje dan op een gegeven moment snapt wat de bedoeling is en kan ze bij elk nieuw stukje het moment nemen om even te ontdekken. Als ze iets al goed kent maakt dat de kans kleiner dat ze overal naartoe wilt als je doorloopt.

Mijn rondje komt langs een leuk speelveldje en een apart stuk gras. Dus dat zijn 2 perfecte plekken om de katjes even hun eigen ding te laten doen en zelf te ontdekken. Misschien heb jij ook wel ergend zo'n plekje. Dat zou ideaal zijn. Enne, neem snoepjes mee. Dan kun je haar belonen als ze goed doorloopt. Katten hebben dat zo door. Het zijn hele slimme beestjes :J

@eekhoornerik had ze toevallig niesziekte? Toen wij Nina net hadden had ze een ontstoken oogje. De DA verwachtte dat het overblijfsel was van niesziekte. Ik heb eerlijk gezegd ook het idee dat Nina misschien een lichte vorm van chronische niesziekte heeft nu. Ze niest een paar keer per dag en ze heeft nog steeds een beetje last van haar oogje soms. Als ik de dames ga laten steriliseren zal ik het ook nog eens navragen aan de DA. Want verder doet ze het gewoon goed en is ze heel gezond. Zuivere oogjes, schone oortjes, enorm gezonde vacht (dat hebben ze allebei hier), lekker levendig etc. Het neusje is ook gewoon lekker nat zoals het moet zijn. Dus ik gok dat het overblijfsel is wat misschien chronisch is geworden. En ja, ze hebben allebei alle entingen al gehad :)
Maarja, de enting voor niesziekte werkt hetzelfde als de enting voor corona. Je voorkomt het niet helemaal maar de kans dat de katjes het krijgen is gewoon veel kleiner.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:33

Bep is een schatje om te zien.

Safir en Nala mogen er ook zijn.

Leuk wandelen met de kat.
Rugzak ziet er handig uit.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:04

@LoveGlove: snoep was ik nu vergeten, was een spontane actie en ik had niet gedacht dat ze het zo leuk zou vinden. Ze wil altijd overal met me mee, zo leuk!
Maar ik ga het inderdaad oefenen in de tuin en op stal, dan weet ik zeker dat ik geen honden tegenkom. En lange stukken zal ik haar toch dragen omdat ze ook maar 3 pootjes heeft, en dan is kilometers sjouwen wel een ding.
Ik ga eens kijken of ik een (oude) rugzak kan omtoveren met een bakje bovenop ofzo, zodat ze daar goed kan zitten.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:28

Wat zijn ze allemaal lief, jullie poezenkindjes!

Hier ook blije bolletjes hoor <3
Afbeelding

Afbeelding

En kijk eens wie er sinds kort graag komt knuffelen... kleine Arya!
Afbeelding

Kleine, bange Arya <3 Ze is steeds meer en meer op haar gemak bij ons. De laatste dagen komt ze in de zetel graag knuffelen en schoot-hangen. Ze heeft 2 dagen geleden zelfs de hele nacht tegen mij aangekropen geslapen - ik ben een zij-slaper, met opgetrokken benen, en ze kwam tegen mijn buik aan genesteld liggen. Ze is de hele nacht zo blijven liggen!

Sansi is minder knuffelig - ze is wel heel graag in de buurt en wordt ook graag geaaid, maar komt niet tegen je aangekropen.

Ik had nooit gedacht dat Arya van hen 2 die stap als 1ste zou zetten, zij was echt veel banger dan Sansi. Sansi is nog steeds de dapperste van de 2 hoor, maar Arya is al flink gebeterd tegenover toen we haar net hadden.

Lieve meisjes van me <3

Arya knabbelt wel nog steeds aan mij. Zolang ze heel zachtjes doet, laat ik haar doen; als ze harder gaat happen trek ik mijn hand/arm/whatever terug. Gaat goed zo :j
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 11-10-21 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:38

eilleen333 schreef:
@LoveGlove: snoep was ik nu vergeten, was een spontane actie en ik had niet gedacht dat ze het zo leuk zou vinden. Ze wil altijd overal met me mee, zo leuk!
Maar ik ga het inderdaad oefenen in de tuin en op stal, dan weet ik zeker dat ik geen honden tegenkom. En lange stukken zal ik haar toch dragen omdat ze ook maar 3 pootjes heeft, en dan is kilometers sjouwen wel een ding.
Ik ga eens kijken of ik een (oude) rugzak kan omtoveren met een bakje bovenop ofzo, zodat ze daar goed kan zitten.

ja dat is perfect. Dat zou ik ook nog wel eens willen doen. Mochten we een hond krijgen dan sowieso. Nemen we de katten mee op de rugzak en de hond te voet. Dan kunnen we met zijn allen lekker een flink stuk lopen :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:02

Oh ik ben zo blij!!! (En minty ook!) vandaag, na weken een staartbeschermer gedragen te hebben (en een kraagje omdat ze hem er anders af trok), is de staartpunt eindelijk mooi genezen!!
Onder de korst kwam mooi roze huid vandaan, dus ze mag nu eindelijk weer lekker naaktlopen! *\o/*

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:31

Daisy, zo leuk lekker knuffelen!
Eilleen, wat fijn zeg!

Hier is Beer thuisgekomen…. Zo blij!!! Hij doet het goed, spelen&eten&slapen.
Hij gromt wat naar mijn andere kat als ze dichterbij komt, maar verder doen ze elkaar niks. De andere kat doet vrij rustig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:49

Wat grappig mijn Brit deed hetzelfde. Ook grommen naar de oudere kat en die deed net of er niets anders was dan anders haha

Veel plezier met je kleintje! Ze worden zo snel groot!

Eileen wat fijn! Eindelijk naakt!!

Hier vanmorgen nog even gewandeld samen met de hond. Heeerlijk!

Afbeelding

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:05

Stal_Fiore schreef:
Daisy, zo leuk lekker knuffelen!
Eilleen, wat fijn zeg!

Hier is Beer thuisgekomen…. Zo blij!!! Hij doet het goed, spelen&eten&slapen.
Hij gromt wat naar mijn andere kat als ze dichterbij komt, maar verder doen ze elkaar niks. De andere kat doet vrij rustig.

[ [url=m/0mJZrB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fGD5jD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w6eYaZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4XyxXr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aww9Ub.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JlyZ3G.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/u7wWiJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is hij knap!!! <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:32

Het Nederlnds elftal heeft aldaar hulp van de 12e man....
Kitten Bagheera
Afbeelding

Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:10

Wat hebben jullie allemaal prachtige dieren ook <3

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:18

Ik werd vanochtend wakker met Arya op mijn buik *\o/* *\o/*

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:59

Janouk zo grappig! Beer is ook dol op voetbal.

Afbeelding

Heerlijk Daisy! Lekker wakker worden.

Hier heeft Beer de hele nacht op mijn hoofd en later tussen ons in gelegen. Zo schattig!
As we speak… zo liggen we er nu bij:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:13

Heerlijk al die katten van jullie :D

Eind volgende week halen wij onze nieuwe tijger op, zo een zin in *\o/*
Gelukkig krijg ik regelmatig al foto’s en filmpjes doorgestuurd :)

Afbeelding
Afbeelding