prompter schreef:Ik heb ze ook doorgegeven als waarneming. "Zeldzaam", kwam er bij te staan
Ja ze verschijnen zelfs op de voorpagina onder zeer zeldzaam en zeldzaam
https://waarneming.nl/
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
prompter schreef:Ik heb ze ook doorgegeven als waarneming. "Zeldzaam", kwam er bij te staan
_Karlijn schreef:Jaaa het is echt waterkoud! Wel weer mooie plaatjes hoor Prompter. Wat zijn die 3/4? vogels links en rechts op de achtergrond, lijken wel gestreept als jonge zwijnen? Mijn watervogels kennis is niet zo groot![]()
De vijver hier staat al weken hoger dan normaal, ook voordat het meer begon te regenen weken geleden, dus als het weer een tijdje droog, zonnig, warmer is zal ik kijken of het waterniveau gedaald is tot normaal haha. Dus die foto houden jullie van me te goed![]()
Nu is het wel zo dat het vanaf de waterrand echt minimaal schuin omhoog loopt, dus een kleine hoeveelheid regen zorgt al voor een sterkte verhoging van het waterpeil omdat het gewoon het gras oploopt.
prompter schreef:Helemaal overheen gelezen, maar die gestreepte zijn juist de watersnippen. Hele schuwe vogels die je maar zelden te zien krijgt. Die op de voorgrond zijn de kieviten, daar heb ik er vandaag echt honderden van gezien
Cayenne schreef:Ze zijn idd best flink!
Hier in de omgeving zitten vrij veel bevers
Afgelopen jaar is er door wildcamera's een hele familie gespot inclusief 4 jongen
Ik weet in het natuurgebied hier ook een bewoonde beverburcht te vinden, maar ik heb de bewoners nog niet gespot helaas.