Spannend! Eitjes! Wat gaat het worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: Spannend! Eitjes! Wat gaat het worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:49

Hihi! Hij kan nog steeds niet vliegen, maar zijn pennen beginnen gelukkig weer goed te groeien :)) zal van de week even proberen foto's te maken :D hij fluit nu het bouwvakkersfluitje, een deel van de Adams family en het Kill Bill fluitje neemt hij nu ook langzaam over van Oily :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:54

En hebben ze de storm goed doorstaan? Wel even slikken afscheid nemen van Ovide ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 09:18

Ja hoor, het viel hier ontzettend mee, wel veel regen maar amper wind.
Volgens mij hebben ze het nieteens gemerkt :')

Met Ovide gaat het goed! Hij was hier nog een echte peutervalk, maar bij zijn nieuwe eigenaresse heeft hij direct een vriendinnetje uitgezocht (niet degene die de nieuwe eigenaresse in gedachten had uiteraard :') ) dus het is een Casanova. Grote broer Marabi is ook zo, dus ik ben benieuwd hoe Odin dat gaat doen wanneer hij een vriendinnetje krijgt :') Ovide is naar deze voliere verhuisd: http://www.houseofcockatiels.nl/

Ik kan niet wachten tot het nieuwe broedseizoen *\o/*

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 13:56

Fotospam 8-)

Jade
Afbeelding

Merel, momenteel in de jeugdrui en dus iets ontploft.
Afbeelding

Pyriet, Amor, Hera, Hermes en Aura (en verscholen achterin Marabi)
Afbeelding

Phoenix, mijn grootste vriendinnetje <3
Afbeelding

Afbeelding
Ze zijn allemaal leuk en lief, maar Phoenix heeft echt een speciaal plekje :o
Afbeelding

Mijn kleine dappere vechtertje. Ik ben nog steeds zo dankbaar dat ze er na alle ellende nog mag zijn :+:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-10-14 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:57

:+:

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:03

<3 <3

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:07

Leuke spam weer :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:49

<3 <3 <3 <3 Zo lief! Als ik dat doe mijn mijn aagjes bijten ze :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 18:50

Ze willen het ook niet allemaal hoor. Ik heb er 3 die echt graag met kroelen (Phoenix, Djinti en Yeti).
De rest vind er niets aan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:53

Super schattig <3 Mijn mannetje vindt het wel lekker nadat ie heeft gebadderd. Dan komt ie ineens vet ''lief'' kopjes geven en vragen dat ik hem aai :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 18:55

Hier doen ze het vooral graag wanneer ze aan het ruien zijn. Op hun kop jeukt het dan flink door alle nieuwe veerpennen en daar kunnen ze niet goed bij, dus dan bieden ze graag hun kop aan zodat je ze van de jeuk kunt verlossen :+
Alleen niet te hard kroelen, want dan slaken ze oerkreten alsof ze dood gaan :') Die losse pennen doen dan zeer in hun huid.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:00

Aaawh _O- Zal het eens uitproberen als de mijne aan het ruien zijn!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:03

Cayenne schreef:
Hier doen ze het vooral graag wanneer ze aan het ruien zijn. Op hun kop jeukt het dan flink door alle nieuwe veerpennen en daar kunnen ze niet goed bij, dus dan bieden ze graag hun kop aan zodat je ze van de jeuk kunt verlossen :+
Alleen niet te hard kroelen, want dan slaken ze oerkreten alsof ze dood gaan :') Die losse pennen doen dan zeer in hun huid.

Ach gunst... :D

Op zich slim van ze dat ze zich extra laten kroelen in de rui. Maar ze houden dus wel van voorzichtig.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:19

Ik blijf ze leuk vinden! Alleen ben ik er van de week achter gekomen dat ze echt heel hard kunnen bijten.. 1 van de stalvogels was ontsnapt. Ik met eigenaresse vangen. Ik was het dichtste bij en dacht nog waarom heeft ze een handdoek voor zo'n klein vogeltje. Nou het was net een pittbull eerst had hij mn duim te pakken en toen ik hem los had pakte hij gelijk mn wijsvinger. Maar had hem wel haha.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:22

Wat zijn ze toch lief!

Maar wat was er met Phoenix?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 19:25

MarjanB schreef:
Ik blijf ze leuk vinden! Alleen ben ik er van de week achter gekomen dat ze echt heel hard kunnen bijten.. 1 van de stalvogels was ontsnapt. Ik met eigenaresse vangen. Ik was het dichtste bij en dacht nog waarom heeft ze een handdoek voor zo'n klein vogeltje. Nou het was net een pittbull eerst had hij mn duim te pakken en toen ik hem los had pakte hij gelijk mn wijsvinger. Maar had hem wel haha.

Ach gut, arm ding en arme jij :D Was het een valkparkiet?
Het bijten is niet zo vreemd. Je pakt of vangt ze immers met een handdoek en het zijn prooidieren, dus ze denken echt dat ze dood gaan wanneer ze zo worden vastgepakt en daarom bijten ze als laatste optie om hun leven te redden. In principe ben ik in al die jaren maar één keer echt gebeten, en dat was omdat de vogel tegen het raam was gevlogen en daarom volledig de weg kwijt was en dacht dat ik hem pakte om op te eten :+

Talindos, Phoenix had toen ik haar kocht de megabacterie onder de leden. Daardoor was ze ernstig ondervoed, doodziek en was haar alvleesklier ook ernstig beschadigd.
De vogelarts gaf haar 20% kans. Ik heb haar 10 weken lang met de hand moeten voeren en medicatie moeten geven, ook 's nachts. Ze heeft ook al die weken onder een warmtelamp gezeten. Het enige wat ze deed was slapen. Gelukkig heeft ze het toch gered, maar het was kantje boord. Ze heeft er wel een slechte weerstand aan overgehouden en loopt qua ontwikkeling (zowel fysiek als mentaal) wat achter op de rest, maar dat komt wel goed :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:27

Cayenne schreef:
MarjanB schreef:

Ach gut, arm ding en arme jij :D Was het een valkparkiet?
Het bijten is niet zo vreemd. Je pakt of vangt ze immers met een handdoek en het zijn prooidieren, dus ze denken echt dat ze dood gaan wanneer ze zo worden vastgepakt en daarom bijten ze als laatste optie om hun leven te redden. In principe ben ik in al die jaren maar één keer echt gebeten, en dat was omdat de vogel tegen het raam was gevlogen en daarom volledig de weg kwijt was en dacht dat ik hem pakte om op te eten :+

Talindos, Phoenix had toen ik haar kocht de megabacterie onder de leden. Daardoor was ze ernstig ondervoed, doodziek en was haar alvleesklier ook ernstig beschadigd.
De vogelarts gaf haar 20% kans. Ik heb haar 10 weken lang met de hand moeten voeren en medicatie moeten geven, ook 's nachts. Ze heeft ook al die weken onder een warmtelamp gezeten. Het enige wat ze deed was slapen. Gelukkig heeft ze het toch gered, maar het was kantje boord.

Ja het was een valk :) Haha wist ik dat, ik wou gewoon helpen dat ie niet naar buiten zou ontsnappen met de storm. Hihi dat doe ik dus niet meer zonder goede handschoenen of handdoek. Heb echt serieuze gaten in mn vingers (en dat aan de binnenkant waar eelt zit)

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:30

Ah, gut. Wat naar zeg. Hoe oud was ze toen, en nu?

Daarom is ze zeker wel heel tam!

Was het je eerste valk?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:36

Maar één keer echt gebeten :oo Hoe verkeerd heb ik mijn vogels dan opgevoed hee :+

Mijn mannetje die is liever, maar die bijt vaak vanuit het niets. Echt heel raar. Vanuit het niets loopt ie dan naar een vinger toe en bijt. Jij enige idee hoe dit komt? Ik duw hem altijd weg zodra ik het voel en gaat ie keihard piepen :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 19:44

MarjanB: Nee, kon jij ook niet weten natuurlijk. Meestal gaan ze ook uit angst krijsen. Een roofdier grijpt ze immers ook vast en ze denken dan echt dat ze in doodsnood zijn. In principe zijn het hele rustige vredelievende vogels die echt niet willen bijten, tenzij ze echt in paniek zijn. Maar als ze dan bijten, dan komt het idd wel hard aan :(:) Je kunt het ze niet kwalijk nemen, maar leuk is anders :=

Talindos: Phoenix was toen 8 weken oud. Ze is inmiddels ruim 9 maanden :)
Ze is niet mijn eerste valk. Dat was Saffier :)

Dit is een foto van toen ze een week of 10 was, doodziek en ze kon alleen maar slapen.
Ik voerde haar 7 keer per dag met de hand. Voor de rest sliep ze onder de warmtelamp:
Afbeelding

Zestien weken oud, nog steeds met de hand voeren en onder de warmtelamp (het rode licht dus)
maar de medicatie sloeg aan en ze begon zich weer te poetsen en deed pogingen om zelf te eten.
Afbeelding

en eindelijk genezen. Ze voelde zich weer stukken beter en begon eindelijk te klapperen met haar vleugels :+:
Afbeelding

Zodra ik te horen kreeg dat ze de megabacterie niet meer bij zich droeg en niet meer besmettelijk was, hebben we haar geintroduceerd aan Pyriet.
Dat is nog steeds haar vriendje :) Heel bijzonder om te zien ook hoe hij echt over haar waakt. Hij slaapt altijd naast haar en wil het liefst dat ze veilig in het binnenhok zit snachts. De rest slaapt buiten.

Ze doet haar naam dus eer aan. Het ironische is eigenlijk nog dat ik haar die naam al had gegeven voor ze uberhaupt ziek werd :)

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:07

Wat een super verandering heeft die ondergaan! Ze heeft geluk met jou.

Dus ze is nig een kind of zijn ze met 9 maanden al volwassen?

Hoe oud was Saffier?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:31

Oh dat is nog eens een enorme foto spam <3 wat een prachtige dieren en super Phoenix <3

xxcherylx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 05:59

Phoenix <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 06:30

Wat een leuke reacties allemaal <3

Talindos, valkparkieten zijn met anderhalf tot twee jaar volwassen. Meestal rond acht a negen maanden gaan ze in een soort van pubertijd (en dan kunnen ze best lastig zijn := ). Rond anderhalf jaar is het ergste wel voorbij en dan zijn ze met 2 jaar echt volwassen. Sommige vogels zijn natuurlijk eerder volwassen als een ander. Zo heeft Pyriet nooit echt gepuberd (is nu ruim een jaar oud), maar Jade is wat ouder als Pyriet en vind ik nog echt een kleuter. In principe laten sommige kwekers hun vogels met 1 jaar al een nestje krijgen (kan anatomisch gezien ook wel) maar mentaal zijn ze daar vaak nog niet aan toe. Jade bijvoorbeeld vond ik daar qua gedrag nog lang niet aan toe dit jaar, terwijl Pyriet (die dus jonger is) veel volwassener was en misschien wel had gekund, maar zijn vriendinnetje is dus Phoenix en die mag nog zeker een jaartje wachten. Zij is natuurlijk nog maar negen maanden en door haar ziekten heeft ze ook nog een achterstand (zo heeft ze de jeugdrui bijvoorbeeld nog niet gehad) Het ligt dus echt aan de vogel zelf :) Wanneer ik een vogel er niet aan toe vind, dan laat ik ze ook niet broeden.

Saffier is 6 jaar geworden. Zijn topic staat ook ergens op Bokt. Hij had een ontwricht kniegewricht en kreeg daar ondanks operaties steeds meer last van.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:15

Leuke foto's!! Lekker kroelen :D
Inderdaad heftig verhaal zeg. Mooi dat ze zo'n baasje heeft die zo goed voor haar zorgt :(:)

Ik heb ondertussen een Kakariki gereserveerd voor mijn huidige Kiwi. De valk lijkt niet echt aansluiting te vinden en vriendjes, nee dat zie ik er niet in. Ik denk dat ik de valk weg moet doen. Het eerste idee was om een valk erbij te halen zodat ook hij een vriendje heeft, maar ik denk dat dat niet veel gaat helpen.
Ik weet niet wat er bij de vorige eigenaresse (kweker) van de valk is gebeurd maar tam krijg ik hem niet. Hij komt voor geen mogelijkheid op eten in mijn hand af. Zelfs niet als hij honger heeft. Dat resulteert erin dat hij nog steeds paniekerig is als ik een iets snellere beweging maak dan hij verwacht. Daarnaast zit hij de laatste week of wat alleen nog maar boven in zijn kooi, op zijn slaapstok en komt amper uit de kooi. Dus nee, ik zie helaas geen gelukkige valk. Gaat volledig tegen mijn natuur in, want ik wil hem echt niet weg doen, maar het enige wat ik nog minder wil, is dat hij daar een beetje ongelukkig zijn dagen zit te verslijten. Ik ga dus maar rustig aan op zoek naar een goed huisje voor hem.