Kepen inderdaad! Heerlijk die drukte op de voedertafel. Gisteren zag ik nog geeneen vogel, vandaag vliegen ze af en aan. Je ziet er meer in het park hier dan in het bos, daar alleen een buizerd gezien
Wat een gave specht Cayenne, en de tafel van prompter is ook weer geweldig!
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 13-11-24 05:19
Jaaaa, de wielewaal! Hun gezang is echt zo mooi! En je weet dan ook direct dat het een wielewaal is! Ze zitten hier in het voorjaar altijd veel op de Kampina want het is voor hen een fijn broedgebied. Ze zijn lastig te fotograferen maar een paar jaar geleden is het gelukt! Hopelijk lukt het aankomend voorjaar opnieuw! Ik hoor en zie ze eigenlijk ieder jaar wel, maar ze zijn wel echt heel schuw ook.
Ik vond het heel apart om zo'n knalgele vogel in de Nederlandse natuur te zien. Je verwacht zo'n felle kleur eigenlijk helemaal niet in ons land! Ze lijken echt tropisch.
miereneter
Geplaatst: 13-11-24 09:58
Ik had geen idee dat de wielewaal knalgeel was, doet inderdaad tropisch aan. Die gaat nu op mijn lijstje van vogels die ik in het echt wil zien. Of desnoods enkel horen. Kampina, here I come. Scheelt dat ik 'm niet hoef te fotograferen, gewoon kijken is genoeg. De foto's laat ik aan jullie over .
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 13-11-24 10:04
Heb je hun gezang al eens gehoord? Heel bijzonder! Je hoeft het maar één keer te horen en dan herken je het altijd
Ze komen ook op andere plekken voor hoor! Maar je moet sowieso nog even tot volgend jaar wachten, want ze zijn pas rond april weer terug in ons land
anca
Geplaatst: 13-11-24 11:13
Ik hoorde hem via de app merlin en daardoor dus ook in t echt. Zo leuk. Niet gezien helaas. Maar ik begon spontaan te zingen
Kom mee naar buiten allemaal Dan zoeken wij de wielewaal En horen wij die muzikant Dan is de zomer in het land
Dudeljo klinkt zijn lied Dudeldo en anders niet
prompter
Geplaatst: 13-11-24 18:09
Hier vandaag weer heerlijk het bos in geweest. Ik zag dit leuke geweizwammetje:
Heb ik de oren van een eekhoorn eens van dichtbij bekeken:
En had ik vandaag een nieuwe tafelgast, meneer grote bonte specht:
Wat een leuke foto's! En de pluimoortjes van de eekhoorn
prompter
Geplaatst: 14-11-24 18:48
Ik heb vandaag weer een heerlijke dag gehad, het weer zit natuurlijk ook wel mee. Weer een rondje tafelgasten: eerst maar de "vaste" gasten, zoals de eekhoorn
Mijn favoriet is ook elke dag van de partij:
De boomklever is net niet helemaal scherp, maar je ziet wel dat hij maar liefst drie zonnepitten in zijn snavel gepropt heeft :
Het bekkie van de glanskop is een stuk kleiner, die wil ook alleen zonnepitten maar daar past er maar eentje in:
De vink blijft altijd op de grond, maar ik heb daar uiteraard ook voor lekkers gezorgd:
Dan hadden we ook nog wat nieuwelingen, de merel was nog niet eerder langs geweest:
De kraai kwam wel kijken maar durfde niet op de tafel te landen:
En dan komen we toe aan de speciale gasten, de VIP's want die laten zich bepaald niet altijd zien! Eerst kwam mevrouw appelvink de boel verkennen:
Waarna meneer appelvink zich ook bij het gezelschap voegde :
Verder ook weer heerlijk een paar uur door het bos gelopen, het is zo mooi met al die herfstkleuren! Morgen weer naar huis . Gelukkig mag ik in maart alweer, dan een park verderop in Beekbergen, maar toen ik daar een rondje liep om een leuk huisje uit te kiezen zag ik ook volop vogels, dus dat zal ook best geslaagd worden
_Karlijn
Geplaatst: 14-11-24 19:05
Super weer, Prompter. Jammer dat het er alweer bijna op zit.
Als je volgend jaar in Beekbergen bent en wat tijd over hebt, is het Beekbergerwoud leuk om te lopen. Het ligt dichterbij Klarenbeek dan bij Beekbergen maar het is een ronde van 2,5 km door een natuurgebied dat een van de laatste oerbossen was als ik het goed zeg, dat ze sinds een jaar of 15 in ere proberen te herstellen. Het gaat deels over vlonderpaden en ondanks dat het een kleine ronde is, kom je onderweg door diverse natuur (moeras, loofbos, open gebied) en er zitten ook veel dieren!