Spannend! Eitjes! Wat gaat het worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:15

Ohhhh Cayenne..........wordt het dan livestream valkjes kijken hier ?? :D ;) :D

Anoniem

Re: Spannend! Eitjes! Wat gaat het worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:17

Gaan de poezen waarderen hier :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 09:25

Zoolgangster, nee ik dus ook niet :+
Phoenix en Pyriet hebben duidelijk voor elkaar gekozen. Merel en Yeti ook en ik zie er nog een paar die naar elkaar toe trekken. Misschien niet helemaal mijn keus maar ach, als zij maar gelukkig zijn en het is zo schattig <3

Punz, dat is wel de bedoeling ja :D BigBird1 zal over een week of wat wel gereed zijn. De behuizing voor de camera past niet goed, dus daar moet een nieuwe voor komen. Met deze camera kan ik ze ook in het donker bespieden. Ben erg benieuwd wat er 's nachts rond de voliere scharrelt 8-)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:29

Gáááááááááf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 10:37

Alleen iets minder gaaf dat Hermes tot over zijn oren verliefd is op Aura, de moeder van Odin en Ovide en die eigenlijk een koppel vormt met Amor :') Dat was precies de enige pop die hij niet mocht uitkiezen voor vorig jaar en jawel, meneer doet het ook nog >;)
Amor lijkt het wel best te vinden := Hopelijk zoekt hij Aura met het volgende broedseizoen wel gewoon weer op, want die combinatie is me heel best bevallen en ik had voor Hermes twee andere opties in gedachten. *zucht*.

Nee echt, heel leuk die vogels :') Alleen Pyriet en Phoenix volgen momenteel mijn koppelplan :7

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:31

Gaaf straks live beelden van de goede tijden slechte tijden valken soap.

Ben heel benieuwd hoeveel scheidingen en nieuwe relaties er zijn volgend jaar als het voorjaar begint. :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 14:49

Zomaar even wat foto's :)

Afbeelding
Van links naar rechts: Yeti (steekt net zijn kop buiten beeld :') ), Pyriet, Hera, Amor, Aura en rechts bovenin Ovide en daaronder zijn volle broer Marabi.

Afbeelding
En Djinti en Joy, die elkaar echt gevonden hebben.
Ach, het zij zo :D Als zij maar gelukkig zijn <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:51

Djinti en Joy zijn wel een leuk stel!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:52

Kan je makkelijk verschil zien tussen de vogels met dezelfde kleuren? :+

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:58

Geryon schreef:
Kan je makkelijk verschil zien tussen de vogels met dezelfde kleuren? :+

Volgens mij is en geen 1 vogel in haar voliere hetzelfde :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:02

cam schreef:
Gaaf straks live beelden van de goede tijden slechte tijden valken soap.

Ben heel benieuwd hoeveel scheidingen en nieuwe relaties er zijn volgend jaar als het voorjaar begint. :D

Ja, helemaal niet nodig om naar Goede Tijden Slechte Tijden op tv te kijken. :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 16:11

takkie_muis schreef:

En ik sta nog steeds vol verbazing dat Djinti, echt de meest zachtaardige vogel uit de voliere, juist Joy uitgekozen heeft. Dat is de uberbitch := Ze is wel tam, maar komt vooral graag bij je zitten om haar snavelkracht eens heerlijk op je vingers te testen :') Ze is best leuk maar niet te vertrouwen haha. Ik had haar in gedachten voor Jade, maar die is een beetje klaar met haar geloof ik.

Geryon, zoals Robynn al zegt zijn ze allemaal anders :D Maar ik kan me voorstellen dat je niet meteen het verschil zien. Hera is zachtgeel met rode ogen en een grijs/bruine waas en gele parels op de rug en vleugels. Amor draagt cinnamon en is getekend. Aura is bont met een ring om de borst. Marabi is gewoon een knalgele kanarie :+ (hoewel nu niet zo mooi ivm de rui) en Ovide lijkt op Amor maar draagt geen cinnamon.
Dus er is er geen één hetzelfde. Of nou ja, Phoenix en Merel zouden er in theorie hetzelfde uit moeten zien omdat ze precies dezelfde mutatie zijn, maar Merel ziet er toch weer heel anders uit :')

De enige vogels waar ik nog weleens moeite mee heb om ze uit elkaar te houden zijn Joy en Yeti, maar Joy heeft een ring om en Yeti fluit je oren er af :+

xxcherylx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:32

Zo, ik ben klaar. Ik kwam dit topic tegen, ben nu een paar uurtjes verder en heb eindelijk alles gelezen! :P
Ik vind het echt heel gaaf wat je allemaal met ze doet!
Ik heb zelf 2 grasparkieten, helaas niet tam..

Doe je dit over 10 jaar nog steeds? Als ik dan uit huis ga wil ik wel een valkje van jou!!
Laatst bijgewerkt door xxcherylx op 12-10-14 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:36

Cayenne schreef:
takkie_muis schreef:

En ik sta nog steeds vol verbazing dat Djinti, echt de meest zachtaardige vogel uit de voliere, juist Joy uitgekozen heeft. Dat is de uberbitch := Ze is wel tam, maar komt vooral graag bij je zitten om haar snavelkracht eens heerlijk op je vingers te testen :') Ze is best leuk maar niet te vertrouwen haha. Ik had haar in gedachten voor Jade, maar die is een beetje klaar met haar geloof ik.

Geryon, zoals Robynn al zegt zijn ze allemaal anders :D Maar ik kan me voorstellen dat je niet meteen het verschil zien. Hera is zachtgeel met rode ogen en een grijs/bruine waas en gele parels op de rug en vleugels. Amor draagt cinnamon en is getekend. Aura is bont met een ring om de borst. Marabi is gewoon een knalgele kanarie :+ (hoewel nu niet zo mooi ivm de rui) en Ovide lijkt op Amor maar draagt geen cinnamon.
Dus er is er geen één hetzelfde. Of nou ja, Phoenix en Merel zouden er in theorie hetzelfde uit moeten zien omdat ze precies dezelfde mutatie zijn, maar Merel ziet er toch weer heel anders uit :')

De enige vogels waar ik nog weleens moeite mee heb om ze uit elkaar te houden zijn Joy en Yeti, maar Joy heeft een ring om en Yeti fluit je oren er af :+

_O- Maar zie je dat niet alleen van echt dichtbij? Dat je even moet kijken wie wie is, of gaat dat echt vanzelf? Als mijn twee vogels dezelfde kleur zouden hebben, zou ik ze ook nog wel uit elkaar kunnen halen, want die koppies zijn toch anders ofzo.. Maar die van jou vind ik gewoon echt op elkaar lijken :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 05:50

Nee, je ziet het echt! Kom maar eens een keer langs. Dan zul je ook zien dat ze allemaal verschillend zijn :D
En dan heb ik het nog niet eens over het karakter :')

Cheryl, ik hoop het wel! Ik ben mijn vriend al aan het voorbereiden op een grotere voliere in de toekomst.
Hij krijgt er inmiddels geen hartaanval meer van, dus we gaan vooruit :')

xxcherylx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 06:54

Haha, oke ik hoop het! :D
Wanneer denk je weer eitjes te hebben?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 07:17

Volgend voorjaar, wanneer de vorst definitief uit de lucht is, gaan de broedblokken er weer in (mits alle vogels uiteraard gezond zijn en door de rui heen).
Dan gok ik dat ik ergens in april/mei weer eitjes heb :) De aankomende maanden mogen ze weer lekker van de rust genieten ;)

xxcherylx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 07:27

Waar haal jij altijd je vogel speeltjes vandaan? :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 16:56

Vandaag is ook Ovide verhuisd. Nu heb ik helemaal geen babies meer -O-
Nog even een foto van hem (beetje vaag) terwijl hij vanmiddag even binnen zat.
Afbeelding
Meneer heeft de kuif van mams en de kop en tekening van paps :P

en nog eentje van eerder deze week. Links zit mams met achter haar Hermes, haar nieuwe vlam :P
Aura is momenteel een beetje de sl*t van de voliere :') Ik heb haar ook al met Jade en Amor zien flirten :')
Afbeelding
Hij komt gelukkig super terecht!
En nu is het wachten tot Sterre en Dainty komen. Sterre is nog steeds niet zelfstandig, dus dat kan nog wat weekjes duren :')
Mijn andere 12 vogels zijn deze week ontwormd en gaan hopelijk gezond de winter door :)

xxcherylx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:50

Ah Odin! <3 Veel plezier met hem Robynn!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 17:51

Dit is Ovide, zijn paar dagen jongere broertje :P

xxcherylx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:53

Oh sorry, te snel gelezen.. :o Ik kan het verschil tussen Odin en Ovide niet zo goed zin hoor! :P

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:43

Maar met Odin gaat het ook nog steeds super hoor! :))
Hij fluit de hele dag en doet pogingen om Sara te kroelen, alleen wil Sara niks van hem weten en gaat ze meestal meteen na zijn poging terug naast Oily zitten :') Zo van "Ik ben al bezet" :(:)
In het voorjaar krijgen we een voliere en dan krijgt Odin zijn eigen popje :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 10:33

Ach gut, de peuter gaat richting kleuter? Voor je het weet is hij een puber :D :D
Wat leuk dat hij goed fluit! Doet hij je ook echt nafluiten? Hier oefende hij al wel het bouwvakkersfluitje.
Grote broer Marabi kan er ook wat van, inclusief macho doen met vleugels een beetje van zijn lijf af zodat hij groter lijkt :')
Ik ben benieuwd naar foto's van hem O:) *hint* Mijn vriend vroeg zich toevallig gisteren nog af hoe het met hem gaat en of hij inmiddels weer kan vliegen :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 10:49

Ivm de verwachte storm zitten voor de allereerste keer alle voorzetramen op de voliere :) Zo zitten de birdies beschut en kan de wind niet de voliere in slaan, met alle problemen vandien. Ik vind het stiekem best spannend. Het is de eerste herfststorm die ze meemaken en wie weet ligt de voliere straks drie tuinen verder := Dus mochten jullie gele, witte, grijze en bonte vogels met kuifjes voorbij zien fladderen, stuur ze na de storm weer deze kant op graag :')