[FOTO] wild konijntje gevonden!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [FOTO] wild konijntje gevonden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:55

Rhiannon schreef:
Is de onderkant van het staartje wit? zoja, dan kan het geen haas zijn. De onderkant van de staart van wilde konijnen is namelijk wit, en die van haasjes niet! Je kunt ook kijken naar de kleur van de ondervacht. Onderwol kleur haas = vuilwit
Onderwol kleur wild konijn = blauw en de tussenkleur geel tot roodbruin.

voor de rest ben ik het met de rest eens: het beestje is beter af in de vrije natuur.

uhm, zoals op de 1e foto's te zien is het een jong diertje...
en de link die ik een paar berichtjes eerder gaf: http://www.konijnenbelangen.nl/plaatjes ... nijnen.pdf
kun je de foto's bekijken, en zien dat dit echt bij de beschrijving haas hoort..

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:01

Ik zeg toch ook niet dat het géén haas is?

Ik had die pdf nog niet gelezen, nu wel en ik zie dat dat van dat staartje niet helemaal klopt (ik dacht dat ik dat ergens gelezen had, maar blijkbaar is die bron niet betrouwbaar) maar dat van de ondervacht klopt wel!

Sorry als mijn informatie overbodig is, ik probeer ook alleen maar te helpen Scheve mond

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:05

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:06

Rhiannon schreef:
Ik zeg toch ook niet dat het géén haas is?

Ik had die pdf nog niet gelezen, nu wel en ik zie dat dat van dat staartje niet helemaal klopt (ik dacht dat ik dat ergens gelezen had, maar blijkbaar is die bron niet betrouwbaar) maar dat van de ondervacht klopt wel!

Sorry als mijn informatie overbodig is, ik probeer ook alleen maar te helpen Scheve mond

was niet aanvallend bedoeld hoor, zeker niet Ach gut
maar ik vind het ontzettend sneu om te merken hoeveel mensen hier ronduit lopen te roepen dat bokt z'n b*k moet houden omdat ZIJ het goed bedoelt...
Jonge haasjes hebben weinig ondervacht wat ik gezien heb.. als ze groot zijn wel, maar nog minimaal, minder dan een konijn Lachen

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:55

Naaltje schreef:
dravergekkie schreef:
Harinaatje : je komt in mijn ogen wel dramerig over als je 10x herhaalt Knipoog

kan dat niet komen door het feit dat zij(en ik) het erg jammer vindt (vinden) dat TS niet wil inzien dat het een haasje is...
Als je telang wacht met melk bieden zal het dier te erg verzwakken, en sterven... Voorkom dat door er melk aan aan te bieden, als hij geen gepaste voeding krijgt overleeft hij het niet en dat is zonde, haasjes zijn zo mooi en zo stoer...

10 keer? kun je wel tellen meisje? Ik vind het ook jammer dat het zo vaak gebeurt.Het gaat wel om een levend wezentje he!

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:45

Ja Ceciel, als het inderdaad een haasje is, dan hoort ie niet in een hok. Lachen Dat weet je zelf ook wel Lachen Je bent gewoon op 'm gevallen en hij is ook harstikke leuk. Maar hij is in het wild geboren en daar hoort hij ook. Je hebt hartstikke goed gedaan om hem te redden, maar nu kan je ook weer hartstikke goed doen om hem weer los te laten. Als je dat doet houd je de honden gewoon even binnen. Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:49

_Martine_ schreef:
Ja Ceciel, als het inderdaad een haasje is, dan hoort ie niet in een hok. Lachen Dat weet je zelf ook wel Lachen Je bent gewoon op 'm gevallen en hij is ook harstikke leuk. Maar hij is in het wild geboren en daar hoort hij ook. Je hebt hartstikke goed gedaan om hem te redden, maar nu kan je ook weer hartstikke goed doen om hem weer los te laten. Als je dat doet houd je de honden gewoon even binnen. Lachen

nee, niet nu loslaten, geniet er nog een aantal weken van, en geef hem tijdens die weken melk.. De moeder wil hem nu niet meer, en hij kan niet alleen overleven..Dus heeft hij jou (of iemand van een instantie voor moederloze dieren in je buurt) nodig.Maak er gebruik van dat je zo'n mooi dier kan zien opgroeien en laat hem daarna los in het veld Lachen

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:02

Ja inderdaad! Kun je nog langer van 'm genieten Haha!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:04

Wat een super schattig beestje! Lovers
Veel succes ermee! Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:24

Alsjeblieft, luister naar de mensen die het goed bedoelen en er kennelijk verstand van hebben. Ik snap dat je het een hartstikke lief diertje vindt en dat je hem wilde helpen.
Stel nou dat ze gelijk hebben en het IS een haas. En jij wilt dat niet geloven. Dan geef je hem dus niet de melk die hij nodig heeft (want kennelijk is hij dan nog erg jong) en zal hij binnen een week dood zijn. Dan heeft dit beestje niet zoveel meer aan jouw goedbedoelde hulp.

Laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft, daar heeft dit beestje wat aan.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:31

als je hem NU loslaat gaat hij cker dood
het koinijn ruikt nu naar de mens
en dan wil de moeder hem niet meer en zal ze hem verstoten

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:36

Ja of je moet de dierenambulance bellen, zij weten vast wel wat je met hem moet doen, zodat hij in leven bliijft.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:38

ja dat is ook mogelijk
het is moeilijk een gevonden dier afg te staan
maar het is waarschijnlijk wel de beste keus

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:40

droommajori schreef:
ja dat is ook mogelijk
het is moeilijk een gevonden dier afg te staan
maar het is waarschijnlijk wel de beste keus

als het om een wild dier gaat wordt het geaccepteerd, het is namelijk strafbaar dit dier in huiselijke omgeving te houden..

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:43

gewoon weer lekker terugzetten waar ie hoort!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:45

wat een gezeur, Als het zo zielig is dat een konijn in een hok zit vraag ik me af waarom jullie paard in een stal staat.
leuk konijntje en ik vind het goed van je dat je hem nu in ieder geval ook buiten laat en niet alleen in een binnenhok stopt Lachen
succes nog met hem Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:46

marlo schreef:

*kucht* lees even wat er gezegd wordt?...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:50

wat een gezeur, beestje lijd niet ofzo...

alleen ik zou oppassen, deze konijntjes zijn een kei in ontsnappen Knipoog

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:55

Nimmedor schreef:
wat een gezeur, beestje lijd niet ofzo...

alleen ik zou oppassen, deze konijntjes zijn een kei in ontsnappen Knipoog

beestje lijdt honger, als je dan toch zo'n master bent in ''konijnen'' zaken, wil je dat dan even bewijzen door met argumenten tegen het vertelde in mijn link, paar berichtjes hoger, te komen?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:56

wynoah schreef:
Waarom heb je hem gevangen?

Een wild konijn zal nooit tam en gelukkig worden in gevangenschap. Je had hem dus beter kunnen laten lopen. Het is hartstikke schattig zo'n klein wild konijntje maar het diertje wordt hier echt niet gelukkig van. Je zegt dat er roofvogels rondcircelen maar er overleven dus nog steeds wilde konijnen blijkbaar, anders hadden er geen konijnen meer gezeten bij jullie in de omgeving.

Je kan de natuur beter zijn gang laten gaan. Dan wordt hij maar gegrepen door een roofvogel. Liever een kort maar gelukkig leven in de natuur dan een langer ongelukkig leven in een kooitje.

ja joh, laat jij je paard dan ook vrij? Liever een kort maar gelukkig leven in de natuur dan een langer ongelukkig leven in een stalletje? Rolleyes

Ik vind het goed van je. Als je er nou een konijn bij zou willen hebben liever deze dan eentje die er speciaal voor gefokt is. Want daar kunnen jullie ook nog over blaten, dat er al teveel konijnen zijn...

En zo ongelukkig zal ie wel niet bij je worden als ik dat zo lees, ren, andere konijnen enzo...

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:59

Ik geloof niet dat je het tekort aan konijnen kan oplossen door een haasje te gaan houden.

en als ik mijn pony als veulentje in de vrije natuur had gevonden had ik hem ook weer losgelaten ja Knipoog

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:01

Serendipity1 schreef:
Ik vind het goed van je. Als je er nou een konijn bij zou willen hebben liever deze dan eentje die er speciaal voor gefokt is. Want daar kunnen jullie ook nog over blaten, dat er al teveel konijnen zijn...

En zo ongelukkig zal ie wel niet bij je worden als ik dat zo lees, ren, andere konijnen enzo...

hmm, als ik toch een parkiet bij wil kom ik ook niet met een cavia thuis? en die cavia vervolgens vogelvreten geven al helemaal niet...
en denk je dat die cavia gelukkig wordt in een voliere met parkieten?

kortom, Lees!...
het is een haas, als in g-e-e-n k-o-n-i-j-n...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:11

haal er iemand thuis bij met verstand ervan. we kunnen hier op bokt wel zoveel lopen roepen, maar niemand kent echt het beestje en wat eventueel het beste zou zijn.

Haal er thuis iemand bij met verstand en laat hem/haar vertellen wat je moet doen.
Verder is het een onwijs mooi diertje, konijn of haas.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:14

Naaltje schreef:
marlo schreef:

en waar gaat dit over?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:24

marlo schreef:
Naaltje schreef:

en waar gaat dit over?

dat je hem niet terug kunt zetten waar die hoort omdat een baby dat niet overleeft? *zie berichtje voor jouw ''terugzetten waar die hoort''

moeder haas wil hem niet meer nu, hij stinkt, naar mens, dus ze laat hem in de steek of vermoordt hem zelf..