Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tancreda4 schreef:Nickeltje schreef:[ [url=m/bnHjIt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/73tZVU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LhasFC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit exemplaar kom ik met achter één van onze luiken tegen. Mooi dier. Heb er deze foto van gemaakt en het luik er maar weer voor gedaan zoals het zat... Was eigenlijk van plan alles te soppen.
Deze is net zo groot als een stootvoegje toch? Een laagvlieger is groter. Dit lijkt qua grootte meer een gewone dwerg.
Nickeltje schreef:Wij hadden in ons vorige huis in het dak ook laatvliegers wonen, daarvan heb ik er één keer eentje in handen gehad. Die was inderdaad ongeveer net zo groot als deze maar de vacht was meer bruin/zwart. Degene die aan de muur hier hangt had een voskleurige gloed in de vacht zitten... Is dat dan een kleur variatie die gewoon voorkomt, of is het misschien een ander?
Speirs schreef:Ik heb dit topic met veel plezier gevolgd dus nu er in een week twee vleermuizen door m'n huis vlogen dacht ik, hier maar even advies vragen.
Ze horen nu toch in winterslaap te zijn? We hebben geen verwarming aan op zolder dus waarom worden ze toch wakker?
Zouden het twee verschillende zijn, of is het waarschijnlijker dat het er een is die terugkwam?
fenja schreef:Ik weet niet of het vermeld is in dit toppic maar ik heb veel foto's gezein van mensen zie met blote handen een vleermuis oppakken of hanteren. Als je heel duidelijk weet om welk soort vleermuis het gaat ( te kleine tanden om door de huid te gaan) dan kan je het diertje in je handen houden. Weet je dit niet zeker laat het diertje dan met rust en bel de dierenambulance of iemand met verstand van vleermuizen ( een vleermuizenwerkgroep in de buurt). Zet iets over het diertje heen zodat het niet weg kan komen en bel Er zijn namelijk bepaalde soorten vleermuizen die rabies bij zich kunnen dragen en dat is dodelijk voor een mens als je dat krijgt. Ikzelf heb het al 3 keer meegemaakt dat ik een vleermuis had met rabies. ( ik doe vrijwilligerswerk op een dierenambulance) Het gedrag van die vleermuizen is duidelijk anders dan het normale gedrag. Voor iemand met geen vleermuizenkennis is het niet duidelijk te zien of het dier besmet is. Ga dus alsjeblieft niet zelf het diertje oppakken of vervoeren, Laat dit door iemand doen die verstand heeft van deze mooie diertjes.