Nieuw konijntje Blossom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Nieuw konijntje Blossom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:45

beukensnippers of vlas of zaagsel? Zaagsel is vaak erg stoffig namelijk

Ik zelf gebruik beukensnippers fijn, dus niet de hele grove, is niet stoffig moet ik zeggen. En gebruik ook laagje cotton erop, katoenvezel.

Ik zou zelf hooi nemen voor knaagdieren uit een (dieren) winkel.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:48

Ik denk hennepvezel?

Hooi voor paarden is vaak veel beter voor konijnen. Juist dat uit de winkel is vreselijk stoffig. En hier kijken ze me aan alsof het vergif is. Meer konijnen trouwens, het is totaal niet lekker als je het vergelijkt met paardenhooi.
Je kunt proberen om het goed uit te schudden voor je het geeft zodat het nog minder stoft, al stoft paardenhooi heel weinig is mijn idee. Ik heb hier ook een licht snotpatientje die ook vaker niest. Zij heeft dus echt snot maar ik kan het goed onder controle houden. Ik heb dat hooi uit de winkel weleens als bodembedekking gebruikt en het werd direct erger bij haar.

Mocht je het niet vertrouwen kun je altijd je dierenarts even bellen en misschien laten checken :)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 23:54

Aubiose is het. Gekke naam. :P

Hooi uit de winkel vinden ze niet lekker. Ik heb verschillende merken en smaken geprobeerd. Dit is heerlijk groen hooi lekker grof en van dit jaar. Heb het liggen voor mijn paard en betaal 4 euro voor een baal waar ik met de konijnen ongeveer een maand mee doe. Bij de dierenwinkel betaal ik bijna 3 euro per zak en gaan er 3 zakken per week door. Dus ik hoi het op het paardenhooi.

Het hooi haal ik al los in de schuur om het in een emmer te doen maar zal het toch nog even extra uitschudden in het vervolg. Ik ben morgen bijna de hele dag thuis dus ik ga hem even goed in de gaten houden. Als ik het echt niet vertrouw maak ik voor de avond een afspraak en anders neem ik hem woensdag mee naar stage.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:55

Ah, hennepvezel :P niet stoffig vind ik

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:58

Ligt ook aan welke hooi je neemt :) ik heb geen enkele stof problemen met mijn hooi ,maar haal ook niet de "standaard" hooi. Ik bestel overigens mijn hooi via zooplus :P.

Heb vaak versgras hooi of heidehooi

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:04

Het is totaal niet voordelig ook, zeker niet met 8 konijnen :P ik doe hooguit een maand met 30 kg hooi, soms zelfs 3 weken...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:06

op zich let ik niet op de prijs :P Heb zoiets van als t goed is en ze eten dan neem ik dat. Probeer wel altijd groot verpakkingen te nemen als het er is. Heb 1 schuur voor de dieren voeding en bodem bedekkingen enzo :P

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:08

Dat is zo, maar paardenhooi is ook heel goed en dat eten ze fantastisch. De prijs is in principe niet het belangrijkste, maar 6 euro voor 30 kg of 6 euro voor 5 kg, voor hetzelfde effect, dan weet ik het wel haha

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:10

hier eten ze geen paarden hooi :P heb al eens van een vriendin hooi meegenomen maar nee hoor haha

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 00:12

Ohh ik zet kwaliteit ook boven de prijs hoor maar dit vinden ze gewoon erg lekker. Dat was op dag 1 dat ik dit ging voeren al duidelijk want ze aten ineens het dubbele aan hooi. Blossom at bijna helemaal geen hooi toen ze nog dierenwinkel hooi kregen.

Maar ik geef bijvoorbeeld ook science selective want dat schijnt het beste te zijn. Maar dat is dus wel prijzig. Geld is voor mij niet belangrijk als het om mijn dieren gaat. Dan koop ik zelf wel een broek minder ofzo. Maar als het goed en goedkoop kan ga ik daar natuurlijk wel voor. :P

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:13

die heb ik ook science selective, vind ik 1 van de betere voeren en haal ik ook altijd groot verpakkingen van :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:15

Ik geef nu biks van de welkoop, maar dat krijgen ze zo weinig, voor het idee zegmaar. Is ook prima biks.
SS wil ik niet meer nadat een van mijn konijnen er haakjes van kreeg.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:19

hier heb ik nu science sinds ehm, pff lang al. Ik had mijn vorige konijnen er ook op, die zijn 7 geworden en 5 en had ik na elkaar. en nu deze ook al 2 jaar erop en nooit problemen met de tanden of kiezen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:43

Ik gaf altijd hope farms super trio. Toen een tijdje vitakraft emotion gehad waar dit konijn slecht op reageerde dus hij kreeg SS. Na 4 weken zijn er bij hem haakjes geconstateerd. Waarschijnlijk omdat HFST gewoon harder is en SS heel broos. Aldus mijn DA :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:49

hier krijgen ze ook afwisseling in bij producten, scheelt ook een hoop. Ze krijgen groente en fruit ook knaag dingen (wel speciaal voor konijnen)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:56

Hier een konijn gehad die het vertikte paardenhooi te eten. Was superkwaliteit van eigen wei. Dat van de winkel van een bepaald merk vond ie wel lekker.

TS Leuke konijnen

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 02:38

Mioux schreef:
hier krijgen ze ook afwisseling in bij producten, scheelt ook een hoop. Ze krijgen groente en fruit ook knaag dingen (wel speciaal voor konijnen)

Ze krijgen hier ook groente, fruit, kruiden. Hebben altijd hooi. Iedere week wel een wilgentak. Ik vind het heel typisch dat hij nooit last heeft gehad van zijn gebit. Ik zet hem op SS en het is raak. Nee, ieder zijn ding, maar voor mij geen SS meer. Ligt echt niet aan de bijproducten oid want dat is nooit zo drastisch veranderd..

Natuurlijk heb je er ook altijd tussen zitten die paardenhooi niet lusten, maar dat komt echt niet zo vaak voor. Geen winkelhooi willen eten daarentegen wel.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:56

Zo is elk dier anders haha. Hier gaat t prima op ss en de bij producten en fruit en groente etc. Binky en stip mogen volgende week ook weer op hun jaarlijkse controle :-)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 23:27

Nu toch het idee dat Bambi wat slomer is en zich een beetje terug trekt. Morgen avond naar de dierenarts!