met toch wel grote trots wil ik aan jullie voorstellen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:25

Waarom voel je je dan een broodfokker? Onder broodfok versta ik echt iets heel anders dan wat jij doet hoor.
Je honden hebben het hartstikke goed, je doet enorm je best om goede bazen te vinden voor de pups, beter kan niet. En nog een voordeel: je geniet van zo'n nest. Je bent echt geen broodfokker hoor.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 10:33

omdat ik dan niet meer fok voor mezelf...dit nest is echt wel geweest zoveel mogelijk voor mezelf te fokken,het allerliefste had ik ook gehad dat ze maar 2 puppen had gekregen...gewoon 2 voor mezelf....alleen de aanloop naar dit nestje toe,is nu echt niet leuk geweest,zal jullie de details besparen,maar denk dat ik 1 van de weinige ben die geen dag heeft kunnen genieten van haar zwangerschap,me gruwelijk schuldig heb gevoeld en zelfs op punt heb gestaan te laten aborteren...

ik ben geen commerciele fokker zeg maar...volgend nestje zou ik dus niets van aan ( kunnen ) houden en dat dan puur doen voor...ja voor wat eigenlijk??

vond ik het leuk die pupjes,ja de laatste 3 weken wel,de weken ervoor vooral heel veel ellende en stress en heel veel verdriet,wil ik dit nog wel een keer??

enige wat ik merk is dat er zoveel mensen teleur gesteld reageren dat er geen puppen beschikbaar meer zijn of dat mensen echt zo graag zo'n kruising hondje hadden willen hebben,dus ja..ga ik dan voor hen nog een keer fokken??dat is echt wat ik nooit heb willen doen...

ik ga er nog maar eens heel goed over nadenken denk ik..heb er nog wel een paar maandjes voor :D ,nookie moet eerst nog een keer loops worden alvorens ze gecastreerd kan worden...en daar zit dan ook weer een paar weken tussen...

Frenka

Re: met toch wel grote trots wil ik aan jullie voorstellen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:42

je moet doen wat je gevoel je ingeeft. Niet denken aan wat anderen graag willen, maar wat jij wil.
Als je nog een nestje fokt, geeft dat wel een hoop plezier, maar het is een risico voor Nookie en je hebt verdriet als de pups weg gaan. Kun je dat er wel bij hebben?
Maar dat zijn zorgen voor morgen. Geniet nog even van die 7 vrolijke rakkers!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 10:49

ja precies frenka..kan ik dat er wel bij hebben...ik weet het niet,raak gewoon in de war van de mensen die bellen en zo teleurgesteld reageren... := ,en omdat zoveel mensen toch dus blijkbaar zo'n kruising hondje willen hebben...

super leuk natuurlijk,en heel groot compliment, :D ,nu ben ik ook ape trots op ze hoor,vind ze zelf erg leuk gelukt zeg maar... :)

maar goed,ik ga het de komende maanden gewoon laten bezinken,en denk dat ik maar eens moet gaan zien hoe ik er over een paar maanden over denk :j ,én niet geheel onbelangrijk wil ik weten hoe de karakters blijven van de hondjes,ik héb echt mijn uiterste best gedaan een mega vriendelijke dogo reu te vinden,die er dan ook nog eens uitzag zoals ik wilde ( ahum,was een reisje van bijna 500 km om nook te laten dekken) ,en nookie,tja,dat is gewoon een hondje met een super karakter..

dus hopenlijk gaan het allemaal super lieve hondjes worden :+:

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:36

Je moet het natuurlijk ook alleen maar doen als je er zelf ook plezier aan beleeft, wat heb je er aan als je je alleen maar schuldig voelt, dat schiet niet op.
Ik heb ook verdriet als de pups hier weg gaan, maar als ik dan later foto's krijg en zie hoe blij de mensen zijn met onze pups en hoe iedereen zegt wat een geweldige honden we gefokt hebben, vind ik dat wel heel erg leuk.
We krijgen nu over een paar weken weer pups en de eerste nieuwe eigenaren hebben zich al gemeld. Ze hadden van mensen gehoord dat die vorig jaar een pup bij ons gekocht hadden en die mensen zo positief, hadden gezegd dat ze beslist bij ons een pup moesten nemen als ze een CC wilden hebben. Die mensen hebben dus net zo lang gewacht tot wij een nest kregen. Dan ben ik trots hoor, dat is toch mooi?

Maar hé, je hebt nog bijna een jaar om een beslissing te maken, tijd zat om je hoofd daar over te breken

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:52

ik denk dat je altijd mensen zal teleurstellen, niet ? Het zíjn ook onwijs gave kruisingen. Maar om nou te fokken alleen om iemand anders een plezier te doen ? En ik lees tussen de lijnen dat het voor Nooks geen fijne dracht is geweest, plus dan de stress de eerste tijd na de geboorte, pfff wil je jezelf en Nooks dat nog aandoen ?

Lekker egoïstisch wezen hoor.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 11:57

nookie had nergens last van,laten we dat even voorop stellen IK had er last van,een schuld gevoel had ik last van...nookie heeft alles fluitend doorstaan...nookie heeft zelf geen stress gehad,alleen maar IK ....

en dan is de vraag of IK mezelf dat weer wil aandoen,nookie is echt mega relaxed ,met de puppen,met de andere honden,enige wat ze een keer heeft moeten doen is bloed geven voor serum voor de puppen,maar om dat nou een mega stress te noemen...

dus voor wie het nu egoistisch gaat zijn,is me even een raadsel eigenlijk???

dit zijn foto's van nooks 3 dagen voor de bevalling:
Afbeelding

Afbeelding

nog heerlijk aan het zwemmen en spelen...nee nookie had een prima dracht...alleen ik vond het van mezelf gewoon walgelijk dat ik puppen ging fokken...ik vind mezelf daar geen persoon voor,en heb dat ook nooit gevonden,maar er was gewoon helemaal niemand die deze kruising fokte,anders had ik NOOIT gefokt!!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:09

ah ok, sorry, dan had ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat het voor Nookie niet makkelijk was gegaan.

En met dat egoïstisch zijn, bedoel ik dat je alleen 'mag' fokken als je het zelf wilt, niet omdat andere mensen dat graag zouden willen. :) Ik bedoel er niets verkeerd mee.

ik heb persoonlijk helemaal geen probleem met kruisingen, niet bij paarden, niet bij honden en ook niet bij katten. Op voorwaarde dat er goed over nagedacht is, en dat lijkt me bij jou nu niet direct een probleem. Jij zou de pupsels ook niet zomaar naar de eerste de beste laten vertrekken, dus ik zie écht geen probleem in het feit dat jij, al dan niet eenmalig, een kruisingsnestje hebt gefokt met Nookie. :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:16

Tja als ze aan de andere kant weer zo'n groot nest zal hebben en ze bijvoorbeeld weer moeite met melk geven zou hebben, dan heb jij toch echt nog wel een boel stress en potentieel verdriet bij een volgend nest en dat dan puur voor een ander..

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:22

Wat een poepies!!
Wij hadden vroeger een kruising Argentijn Labrador, zooooo'n leuke hond!
Alleen met z'n alle onder de salontafel slapen gaat in de toekomst niet meer lukken denk ik!! :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:25

nou fargo...dat is het dus...nu moet ik wel zeggen dat me geen 2de keer zal overkomen dat er puppen dood gaan omdat ik te laat door had dat nookie geen melk gaf,dat is iets waar je natuurlijk wel heel veel van leert,maar vooral kleine Dexie heeft bij mij echt zoveel verdriet gegeven en nog...vond dat echt zo erg... ;(

maar denk dat snooks gewoon onder het mes gaat hoor,maar je raakt zó in de war als je zoveel vraag krijgt voor een volgend nestje en de teleurstelling hoort bij mensen als je zegt dat die er ip niet gaat komen...

stom,dat trek ik me dan weer aan... ^)

oww heb je een foto van die kruising shetjeiris??

de jongen die Hunter heeft gekocht had hiervoor een kruising argentijn en witte herder,was ook wel een heel gaaf beest om te zien :D

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:28

Citaat:
nou ja,ik heb nog wel ff de tijd om er over na te denken wat ik wil gaan doen...ik ga eerst maar eens kijken hoe deze pupsels uitgroeien en hoe ze zijn kwa karakter als ze groter worden

Welke karaktertrekken zou deze kruising anders moeten maken dan een volbloed rottje ?
Ik ben zo benieuwd waar je nu exact op gefokt hebt .

Wat leuk die foto's van Nook in het water.
Mijn rottje zwom ook zo graag , bovendien vond hij het nodig om iedereen die hij te ver van
de kant vond zwemmen te gaan halen , een echte redder .
Helaas vonden degenen die "gered" waren het vaak wat minder leuk :')

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:33

deze kruising is een stuk sportiever als een rottweiler,en ook veel langer in het leven door sportief als een rottie....ik zeg altijd ze zijn een rottweiler binnen,maar een dogo buiten :D

ik vond en vind dat zo machtig mooi bij joes en tino,dat rennen,dat altijd maar gáán buiten ,echt prachtig...

en nookie was in een vorig leven een eend ofzo,of een vis,die woont het liefst in de sloot... :+ ,echt stapelgek op zwemmen die hond...

en haha had dat wel willen zien,zo'n hond die iemand gaat redden die helemaal niet gered hoeft te worden :D :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:25

Zo zit ik een hele tijd niet op bokt, zie ik puppies! Wat een geweldige knapperds, en gaaf dat je toch een keer een nestje heb gefokt. In ieder geval ruimte zat voor! Heel jammer hoe het gelopen is met de overleden pups, dat is iets dat je niemand toewenst.
Maar jeetje, wat is de rest knap! Ik moet zeggen dat ik duiveltje wel de knapste van allemaal vind. Die witte pootjes... leuk! Lijkt me heel moeilijk om straks een paar minder rond te hebben lopen, hoewel het met 3 pups alsnog een handjevol is. Gelukkig heb je een roedel volwassen honden om ze de regels bij te leren!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:56

hihi, Kimmie, Eyck is stiekem dan echt dogo in zijn kop ;)
die houd ook nooit op(duracel :D )

maar laat het hele gebeuren eerst maar eens goed bezinken en laat je niet gek maken door eventuele aanvragen, als jij puur voor jezelf wilde fokken en verder niet, dna is het toch goed zo?
voor de mensen die nu belden en teleurgesteld waren, daar komt echt wel weer wat anders voor op hun pad, dat moet je jezelf niet laten opleggen hoor :)
tenzij jij denkt dat je er blij van word , dan moet je het vooral doen ,
maar dat is iets wat jij voor jezelf moet uitmaken, niet een ander omdat die zo graag een pup wil