Mijn ontmoeting met hele kleine tijgertjes, foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:30

EskeGirl schreef:
Ik vind ook niet dat tijgers of leeuwen in circussen horen, net zo goed als andere (wilde) dieren. Maar één ding vergeten mensen. We leven niet meer in de jaren 50 waar dieren met geweld trucjes worden aangeleerd. Dat heeft geen zin.

Vorig jaar (?) stond in de Quest een heel interessant artikel over een leeuwen/tijger trainer in het circus. Hij vertelde de trainingsmethodes. En met de methode die hij gebruikt (en ik neem aan veel mensen in andere moderne circussen ook) is niets mis. Het is bijna te vergelijken met vrijheidsdressuur: Geduld en een voedselbeloning. Kunstjes aanleren kan wel een half jaar tot een jaar duren vertelde hij, maar dwingen had geen zin.

Ik praat huisvesting en het reizen niet goed, maar ik wil mensen erop wijzen dat tegenwoordig tijgers en leeuwen in goede circussen niet worden mishandeld om een kunstje aan te leren.

Het zijn leuke foto's verder, de rest is al gezegd.

Verschil is dat met vrijheidsdressuur er bij de natuurlijke "kunstjes" een commando aan wordt gehangen (flemen, steigeren, liggen enzovoorts). Een olifant op z'n kont laten zitten is heel onnatuurlijk voor zo'n dier en kan dus niet met clicker training worden geleerd.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:32

Leuke foto's TS!

Chaos

Re: Mijn ontmoeting met hele kleine tijgertjes, foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:36

Ah sorry maar ik vind dit echt zielig voor die beestjes! Tuurlijk is het gaaf om ze te knuffelen maar het zou toch niet moeten kunnen.. :(

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:39

.. en zodra er een wolf in het wild rondloopt in NL, moet die afgeschoten worden want dat is gevaarlijk.

Ik vind het cute, TS :D

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:42

antje_vip schreef:
.. en zodra er een wolf in het wild rondloopt in NL, moet die afgeschoten worden want dat is gevaarlijk.

En je punt is....?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:44

Ah ze zijn echt super lief. :)
Mooie kans heb je gekregen om ze aan te raken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:48

Zag gister nog een filmpje van een leeuw die iemand gegrepen had in zijn kooi, en niet meer los wilde laten..duurde lang voor ze een pistool hadden, na drie schoten was de leeuw nog niet dood, duurde lang voor hij eindelijk dood ging, terwijl hij toch flink bloedde. Die man trouwens ook.
Deze dieren horen een ruim verblijf te hebben met water, gras etc. Liever nog gewoon in het wild. Ze horen níet in een kooi en constant in the road.

Maar ik snap dat ze er schattig uit zien op deze leeftijd ts.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-04-14 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:48

In mijn mening sterft de tijger niet uit, maar word gewoon uitgeroeid! En daar zit in mijn ogen een wereld van verschil is.
Oke de afloop is hetzelfde, en dat is dat hij uiteindelijk zal verdwijnen.

Wilde dieren horen niet in een circus en eigenlijk ook niet in dierentuinen.
Voordeel van een bepaalde dierentuinen ze houden vanwege het fokprogramma, dat vind ik dan wel weer een positief iets.
Maar wel met uiteindelijke doel dat ze uiteindelijk weer terug kunnen in de natuur.

Ook mogen er van mij veel zwaardere straffen komen op de stroperij!

Allemaal haalbaar?
Nee vrees van niet.......

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:51

Floor_x schreef:
antje_vip schreef:

En je punt is....?

Ugh, waar slaat die reactie nou weer op. Wat een frustratie hier.
Velen roepen hier toch dat de tijger weer in het wild zou moeten leven? Maar zodra er wilde dieren in onze buurt vrij rondlopen raakt iedereen in paniek en wordt het beest afgemaakt.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:52

Tijgers komen hier dan ook niet voor van nature. Ik kan het wel begrijpen dat mensen in paniek raken mocht er ineens een wilde tijger gesignaleerd worden in Nederland. :p Er was toen toch ook een zogenaamde poema op de veluwe? (Bleek een hele grote dikke kat te zijn later? )

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:55

We zeggen toch niet dat het ons een goed idee lijkt de tijgers los te laten in de binnenstad van Amsterdam?

anneliesdj

EskeGirl schreef:
Ik vind ook niet dat tijgers of leeuwen in circussen horen, net zo goed als andere (wilde) dieren. Maar één ding vergeten mensen. We leven niet meer in de jaren 50 waar dieren met geweld trucjes worden aangeleerd. Dat heeft geen zin.

Vorig jaar (?) stond in de Quest een heel interessant artikel over een leeuwen/tijger trainer in het circus. Hij vertelde de trainingsmethodes. En met de methode die hij gebruikt (en ik neem aan veel mensen in andere moderne circussen ook) is niets mis. Het is bijna te vergelijken met vrijheidsdressuur: Geduld en een voedselbeloning. Kunstjes aanleren kan wel een half jaar tot een jaar duren vertelde hij, maar dwingen had geen zin.

Het is bijna ontroerend dat je zo naief bent.
Als hij geweld zou gebruiken, denk je dat hij dat doodleuk zou gaan vertellen in de Quest?
Circus draait uiteindelijk ook gewoon om geld.

eilleen333

antje_vip schreef:
Floor_x schreef:
[quote="antje_vip"
[/quote
En je punt is....?

Velen roepen hier toch dat de tijger weer in het wild zou moeten leven? Maar zodra er wilde dieren in onze buurt vrij rondlopen raakt iedereen in paniek en wordt het beest afgemaakt.

Maar je vergelijkt nu appels met peren. Je vergelijkt mensen die wilde dieren willen uitroeien met mensen die ze in de natuur willen behouden. Van mij mogen tijgers en wolven hier best vrij rondlopen. Gaat in Canada met de beren (meestal) ook goed toch? En heel eerlijk... Het is gewoon de natuur dat wij door wilde dieren opgegeten worden. Dus daar moet je dan maar rekening mee houden ipv die dieren afschieten. Dan zet je lekker een hek om je huis of stad, maar laat de dieren in hemelsnaam met rust...

Helaas denkt het merendeel van de wereld er niet zo over, en daar zit het probleem...

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:00

Ik snap best dat ts de welpjes schattig vind en het leuk vind om ze te aaien etc...

Maar ik ga met de rest mee... we moeten dit niet willen i.v.m. het welzijn van de dieren... het is bekend dat deze dieren onnoemelijke stress ervaren in hun leven, dit moet je nieg stimuleren door er aan mee te werken en geld te betalen voor een voorstelling.

Een stukje bewustwording van onze acties en de effecten daarvan is hier wel op zijn plaats...

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:03

antje_vip schreef:
Floor_x schreef:
En je punt is....?

Dat is geen frustratie, maar gewoon oprecht een vraag wat je punt is omdat ik niet direct een verband zag met circusdieren ;)

Overigens snap ik het nog steeds niet, omdat Nederlanders niet tegen wolven kunnen moeten we wilde tijgers in circussen maar goedkeuren? :?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:05

TS, leuk dat je tijgers in het 'echt' hebt gezien.

Verder ben ik inderdaad ook van mening dat cisrcussen waar ze met wilde dieren werken per direct afgeschaft mogen worden :o. Fokprogramma's in dierentuinen zijn IMO totaal niet te vergelijken met een circus maar ook daar zet ik mijn twijfels bij. Wat is het doel van het fokprogramma? Is het doel weer een leefomgeving in het wild te creëren waar de dieren in het (semi)wild kunnen leven? Prima. Als het doel is om de dieren louter voor uitsterven te behoeden voor ons gerief zodat wij de dieren kunnen bekijken in te kleine hokjes? Niet prima. Dan vlieg ik wel naar Amerika waar je in sommige dierentuinen km's af moet leggen en een verrekijker nodig heb om in de uitgestrekte 'hokken' die ze daar hebben een dier te spotten ;).

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:21

Chaos schreef:
We zeggen toch niet dat het ons een goed idee lijkt de tijgers los te laten in de binnenstad van Amsterdam?

Nou.. Dat vind ik anders een erg goed idee.

Nee even serieus. Circussen moeten verboden worden, met de kennis die er tegenwoordig bekend is vind ik dat je het niet kan verkopen naar de buitenwereld op zo'n manier dieren te houden. Ook niet alle dierentuinen zijn even zuiver maar ik geloof wel dat daar in ieder geval beter geprobeerd wordt om voor de dieren te zorgen.

Ik kan de foto's niet leuk vinden, sorry.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 13:28

EskeGirl schreef:

Ik praat huisvesting en het reizen niet goed, maar ik wil mensen erop wijzen dat tegenwoordig tijgers en leeuwen in goede circussen niet worden mishandeld om een kunstje aan te leren.

nou dat is dus precies wat ik bedoel als je niet weet hoe deze dieren behandeld worden kan je eigenlijk ook geen mening geven. tuurlijk is de vrije natuur voor elk wild dier beter. maar mensen willen nou eenmaal vermaak. dan bind ik orca's met hun sonarsysteem in een te kleine tank veel erger. ik praat niks goed maar sommige kunnen ook overdrijven

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 13:31

Just_Sannee schreef:
Franka, je hebt een bord voor je kop, echt..

je hebt zelf bij een circus gewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:31

franka75 schreef:
nou dat is dus precies wat ik bedoel als je niet weet hoe deze dieren behandeld worden kan je eigenlijk ook geen mening geven. tuurlijk is de vrije natuur voor elk wild dier beter. maar mensen willen nou eenmaal vermaak. dan bind ik orca's met hun sonarsysteem in een te kleine tank veel erger. ik praat niks goed maar sommige kunnen ook overdrijven

Je praat het in deze reactie juist wel goed. 'Mensen willen nou eenmaal vermaak.' Prima, dan ga je naar een speeltuin of weet ik veel wat, maar moet dan ten koste van dieren gaan? Dat vind ik nogal egoistisch.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:34

nou mensen. genoeg gezeurt?
wat kan zij er nou aan doen?
zij heeft een leuke dag gehad en gewoon even een tijger geaait.
klaar..
ze runt geen circus ofzo..

leuke fotos en schattig!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:37

Ik vind het eerlijk gezegd maar walgelijk dit.. Natuurlijk, die kleine tijgertjes zijn hartstikke schattig maar die horen niet aan een riempje in een circus, hetzelfde geldt voor de volwassen dieren die kunstjes moeten vertonen voor 'ons' vermaak.. Net zoals ik zeezoogdieren in een veel te kleine tank niet goedkeur, dierentuindieren in veel te kleine hokjes, veeteelt, noem maar op. Maar het één praat het ander niet goed!

Ik kan overigens ook niet geloven dat je dusdanig wilde dieren trucjes aan kunt leren door middel van een beetje met voedsel zwaaien en dat er geen geweld gebruikt wordt..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:39

Moderatoropmerking:
Hierbij willen we jullie vragen niet persoonlijk te worden naar elkaar en inhoudelijk te blijven reageren. Opmerkingen als 'jij hebt een bord voor je kop' vallen daar dus niet onder. Bedankt!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 13:40

SaskiaKa schreef:
EskeGirl schreef:

Waarschuwing, niet geschikt voor dierenliefhebbers...
https://www.youtube.com/watch?v=hYgDa3nSp9I

Dit is gewoo. iemand die zich niet kan gedrage. ten opzichte van dieren. das heel erg. Deze man krijgtt hopelijk ee. keet een afstraffing van deze olifant. Als ik dat zou zien breekt echt de pkeuris uit geloof me.maar denken jullie niet dat ik echt wel mn ogen openhoud ,dat doe ik overal waar ik met dieren in contact kom. zelfs bij een hond op straat die mank loopt vraag ik de eigenaar wat er mee is.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 13:41

Kabayo schreef:
nou mensen. genoeg gezeurt?
wat kan zij er nou aan doen?
zij heeft een leuke dag gehad en gewoon even een tijger geaait.
klaar..
ze runt geen circus ofzo..

leuke fotos en schattig!

tanx