Laika de bloedmooie Stafford

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:15

Mensen staat al gauw op hun achter benen als het over pitbull achtige honden gaat, als het een maltezer was geweest.... :+

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:43

Ik werk op een dierenkliniek en werk 100x liever met een goed afgerichte Stafford/Dogachtige/Herder dan met ellendig verwende schoothondjes of retreivers die compleet door het lint gaan :x

Elk dier wat niet consequent opgevoed of afgericht is zal ongewenst gedrag gaan tonen. Dat Staffords bekend staan als vechthonden weet iedereen en wordt een enorme heisa over gemaakt, maar ze vergeten totaal dat de meeste bijtincidenten met algemeen geaccepteerde huishonden (retreivers, patrijzen, foxen) plaatsvinden.

@TS: Laika is een leuk dier om te zien! Ik vraag me ook wel af of het een volle Stafford is, en niet toevallig gekruist met een Deense dog ofzo. Heel erg veel succes met haar verdere opvoeding, vooral het "bekend maken met.." is echt van belang bij Staffords en je moet echt rete consequent zijn. Erg intelligent zijn ze niet, wel vooral erg lomp en afgeleid door hun drukke karakter.

Ik heb zelf een Stafford x Labrador kruising opgevangen, en dat is ook mijn eerste "eigen" hond. Nou ben ik over het algemeen niet zo'n hondenmens, maar hij heeft thuis wel een kleine heropvoedingscursus gehad en even heel duidelijk gesteld dat ík de baas hier ben en niet hij. Met andere honden gaat prima, ondanks dat hij pas 1.5 jaar gecastreerd is. Naar kinderen toe is hij over het algemeen vriendelijk, hij is 1x uitgevallen naar de kinderen van een vriendin die hier een maand gewoond heeft. Dat was terwijl ik zelf niet thuis was en ik weet dus niet in welke situatie het gebeurd is. Als ik thuis ben en de kinderen van mijn schoonzus zijn hier, kunnen ze alles met hem doen zonder dat ik me zorgen hoef te maken.

Je hebt het karakter van het dier niet in de hand, alertheid op raskenmerken en zelfreflectie wel. Veel mensen overschatten hun eigen kennis en kunde en daar gaat het mis. Staffords worden in dat geval veelal heel mooi en stoer gevonden, maar het karakter is niet bij iedereen bekend.. Tsja, dan loop je op een gegeven moment tegen de lamp als hij pup-af is en jij hem niet aan kunt. En datzelfde gaat ook echt wel op bij bijvoorbeeld Labradors.. 9/10 x is het niet de aard van het beestje, maar de onkunde van het baasje!

blokje

Re: Laika de bloedmooie Stafford

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:47

mijn vorige DA was bang voor mijn hond. terwijl ze niets deed. ze vond het spannend maar dat was logisch ze was nog nooit bij een DA geweest.
zit nu bij een andere DA en die vertrouwd onze hond wel. ze kunnen lezen en schrijven met elkaar. heerlijk om te zien.

alle kleine rassen hier in de straat zijn krengen. ben blij dat die monsters aangelijnd zitten :+

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 13:55

Ik ben nog steeds even blij met haar hoor , zelf blijer ; dus de negatieve commentaar heeft totaal geen invloed gehad !
vanmorgen weer 4 km gaan lopen en momenteel ligt ze te slapen naast mij ,
ze doet helemaal niets kwaad , is goed zindelijk , gaat niet janken als je eten naast haar neus doet en slaapt gewoon samen met de katten in de mand , springt niet tegen je , bijt geen dingen stuk ondanks haar 1 jaar : in mijn ogen is ze een goed opgevoede hond , die het hier zeker en vast goed zal treffen met de nodige dingen die ze nodig heeft of moet leren :)

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:01

Als jij maar blij met haar bent dat is het belangrijkste mensen hebben altijd wel wat te zeggen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:03

Lekker toch!

Onze hond is ook zo'n lekker dier. Heel makkelijk en ik vertrouw der 100%
Laatst viel er een nichtje bij haar in der mand boven op der.
Layka bewoog amper toen me nichtje weer naast de mand stond snuffelde ze heel ff aan me nichtje en dat was het. Nichtje kon er niets aan doen, Layka schrok maar bleef liggen tot het nichtje van der af was.
Vind ik een hele nette reactie!
En met mijn zoontje van 2 is ze ook onwijs lief soms iets te lomp (loopt hem wel eens omver haha)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:16

Dioxide schreef:
Ik werk op een dierenkliniek en werk 100x liever met een goed afgerichte Stafford/Dogachtige/Herder dan met ellendig verwende schoothondjes of retreivers die compleet door het lint gaan :x

Elk dier wat niet consequent opgevoed of afgericht is zal ongewenst gedrag gaan tonen. Dat Staffords bekend staan als vechthonden weet iedereen en wordt een enorme heisa over gemaakt, maar ze vergeten totaal dat de meeste bijtincidenten met algemeen geaccepteerde huishonden (retreivers, patrijzen, foxen) plaatsvinden.

@TS: Laika is een leuk dier om te zien! Ik vraag me ook wel af of het een volle Stafford is, en niet toevallig gekruist met een Deense dog ofzo. Heel erg veel succes met haar verdere opvoeding, vooral het "bekend maken met.." is echt van belang bij Staffords en je moet echt rete consequent zijn. Erg intelligent zijn ze niet, wel vooral erg lomp en afgeleid door hun drukke karakter.

Ik heb zelf een Stafford x Labrador kruising opgevangen, en dat is ook mijn eerste "eigen" hond. Nou ben ik over het algemeen niet zo'n hondenmens, maar hij heeft thuis wel een kleine heropvoedingscursus gehad en even heel duidelijk gesteld dat ík de baas hier ben en niet hij. Met andere honden gaat prima, ondanks dat hij pas 1.5 jaar gecastreerd is. Naar kinderen toe is hij over het algemeen vriendelijk, hij is 1x uitgevallen naar de kinderen van een vriendin die hier een maand gewoond heeft. Dat was terwijl ik zelf niet thuis was en ik weet dus niet in welke situatie het gebeurd is. Als ik thuis ben en de kinderen van mijn schoonzus zijn hier, kunnen ze alles met hem doen zonder dat ik me zorgen hoef te maken.

Je hebt het karakter van het dier niet in de hand, alertheid op raskenmerken en zelfreflectie wel. Veel mensen overschatten hun eigen kennis en kunde en daar gaat het mis. Staffords worden in dat geval veelal heel mooi en stoer gevonden, maar het karakter is niet bij iedereen bekend.. Tsja, dan loop je op een gegeven moment tegen de lamp als hij pup-af is en jij hem niet aan kunt. En datzelfde gaat ook echt wel op bij bijvoorbeeld Labradors.. 9/10 x is het niet de aard van het beestje, maar de onkunde van het baasje!

hoe kom je er in godsnaam bij dat het geen intelligente honden zijn ??? En dat ze lomp zijn ?? Jij hebt er dus totaal geen verstand van he!

Als je (je eigen ) hond daar mee vergelijkt, kruising met labrador, dan moet je eens naar het ras labrador kijken. Deze zijn lomper dan een stafford. En hoezo castreren?? Kan je hem anders niet aan ?

Veel mensen overschatten hun eigen kennis en kunde en daar gaat het mis
maar het karakter is niet bij iedereen bekend.

waaronder jezelf dus ook, want je hebt nu al enkele dingen fout verteld over de stafford.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:18

Je hoeft niet te vloeken en te 'schreeuwen' door dik gedrukte letters.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 14:18

jij zou beter dit langs pb doen in plaats hier mijn topic te verzieken met commentaar ,
want dit is niet fijn voor me ;)

begin dit een beetje beu te worden dat je hier alleen maar komt om opmerkingen te maken !

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:19

Eleio schreef:
Ik ben nog steeds even blij met haar hoor , zelf blijer ; dus de negatieve commentaar heeft totaal geen invloed gehad !
vanmorgen weer 4 km gaan lopen en momenteel ligt ze te slapen naast mij ,
ze doet helemaal niets kwaad , is goed zindelijk , gaat niet janken als je eten naast haar neus doet en slaapt gewoon samen met de katten in de mand , springt niet tegen je , bijt geen dingen stuk ondanks haar 1 jaar : in mijn ogen is ze een goed opgevoede hond , die het hier zeker en vast goed zal treffen met de nodige dingen die ze nodig heeft of moet leren :)

Een hond bijt alleen dingen kapot als hij zich verveelt, bij jou kan hij zich niet vervelen( heeft hij geen tijd voor)
Heeft niets met opvoeden te maken, het heeft met sociaal contact met de hond te maken. Liefde en beweging geven aan de hond.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:20

Nou je hoeft de hond van mijn zus maar 3 sec alleen te laten (ookal is hij uren uitgelaten en vermaakt) meneer sloopt direct de bende. Mijn hond sloopt nooit wat. (wel gedaan bij de vorige eigenaar :+ )

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:21

blokje schreef:
Je hoeft niet te vloeken en te 'schreeuwen' door dik gedrukte letters.

het is om het duidelijk te maken waar ik het over heb, hier op bokt komt het vaker voor dat ze niet snappen waar je het over hebt

Eleio schreef:
jij zou beter dit langs pb doen in plaats hier mijn topic te verzieken met commentaar ,

begin dit een beetje beu te worden dat je hier alleen maar komt om opmerkingen te maken !

verkeerde info verstrekken op het internet is niet zo slim he;)

blokje schreef:
Nou je hoeft de hond van mijn zus maar 3 sec alleen te laten (ookal is hij uren uitgelaten en vermaakt) meneer sloopt direct de bende. Mijn hond sloopt nooit wat. (wel gedaan bij de vorige eigenaar :+ )

en daarop moet in gespeeld worden, als je daarop niets doet blijft hij het doen

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:22

Zeg zijn jullie nou eens klaar met zeiken?
TS red zich prima met de hond, probeer haar topic nou niet te verzieken met jullie commentaar, je kan er best wat van zeggen maar 6 paginas lang?? Zijn jullie wel even helemaal lekker? Niet iedereen gaat om met een hond alsof het een baby of een mens is.

TS: Wat een leuke hond! Weet zeker dat jullie er uitkomen en zo te horen zijn jullie lekker actief :D Veel geluk samen!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 14:22

welke verkeerde info ?
doe dit in godsnaam langs pb , want volgend mij intertaime je je jezelf ook vaak door zulke reacties te geven in topics..
want het is niet het eerste topic waarbij je zo komt ' langs gevlogen ' :roll:
Laatst bijgewerkt door Memere op 02-07-13 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:23

bello2005 schreef:

blokje schreef:

O joh je meent het.

Het lijkt net alsof je denkt dat er hier een stel klunzen praten in het topic.

Ik ken genoeg staffords die in mijn ogen echt wel lomp zijn. Mijn hond, ander ras, is ook vrij lomp.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:23

Super veel plezier met je hondje! en het komt vast goed met jullie! Ik heb zelf een appenzeller en heb er ook geen verstand van wel veel gelezen. Iedereen zei dat het niet de makkelijkste honden zijn.Agressief naar vreemden en giga waaks en eigenwijs Zijn ze ook niet maar geniet iedere dag van haar. Mijn hond hoeft ook geen vrienden te zijn met iedereen als ze dat maar met ons is en onze familie. En je leert zelf van iedere dag dat ze bij je is... Eens moet de eerste keer zijn.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:25

Hele mooie hond TS! Alleen kan ik je 100% garanderen dat het geen volle stafford is maar dat maakt niks uit! Tis een pracht!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:26

AustriaTrick schreef:
TS red zich prima met de hond, probeer haar topic nou niet te verzieken met jullie commentaar, je kan er best wat van zeggen maar 6 paginas lang?? Zijn jullie wel even helemaal lekker? Niet iedereen gaat om met een hond alsof het een baby of een mens is.

TS: Wat een leuke hond! Weet zeker dat jullie er uitkomen en zo te horen zijn jullie lekker actief :D Veel geluk samen!

zo ging dat bij mijn topic ook, er hield ook niemand zijn kop en iedereen bleef door zeuren en de mod's die boeiden dat allemaal niet
je kunt eerder eens met de mod's gaan praten;)
dan zal het hier wat opgeruimder zijn

Eleio schreef:
welke verkeerde info ?
doe dit in godsnaam langs pb , want volgend mij intertaime je je jezelf ook vaak door zulke reacties te geven in topics..

je heb dus niet gelezen wat ik net heb getypt...

bello2005 schreef:

blokje schreef:

O joh je meent het.

Ik ken genoeg staffords die in mijn ogen echt wel lomp zijn. Mijn hond, ander ras, is ook vrij lomp.

ja genoeg maar niet allemaal;)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 14:28

Ik heb alles gelezen hoor , doe dit gewoon langs pb..
wat is je leeftijd wel niet , als je in zoveel topics commentaar komt geven --'
Het is niet omdat het zo uit de hand liep in je eigen topic , dat je ervoor moet zorgen dat dit ook bij mij gebeurt , gebruik eens in godsnaam je verstand.
En ja nu ben ik op men tenen getrapt , omdat je maar niet ophoud. ;)

Voor de rest ; dankjewel , ik ben zeker actief met haar en of het nu een volle stafford is of niet : ze blijft een deel uitmaken uit het gezin , ongeaht haar ras !

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:29

[/quote]

zo ging dat bij mijn topic ook, er hield ook niemand zijn kop en iedereen bleef door zeuren en de mod's die boeiden dat allemaal niet
je kunt eerder eens met de mod's gaan praten;)
dan zal het hier wat opgeruimder zijn

Eleio schreef:
welke verkeerde info ?

je heb dus niet gelezen wat ik net heb getypt...

bello2005 schreef:

blokje schreef:

O joh je meent het.

ja genoeg maar niet allemaal;)[/quote]

Dus dan ga jij ook maar lekker doorzeiken op een ander zn topic? Alsjeblieft wordt volwassen!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:34

Haha, ik zal eens een knuppel in het hoenderok gooien geef mij dan al het commentaar. Op mijn 13de heb ik mijn eerste staffordreu uit het asiel gehaald en had nog nooit een hond gehad en wist al helemaal niet hoe ik daarvoor moest zorgen. Op mijn 17de kwam de 2de staffordreu uit het asiel erbij.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:40

Eleio schreef:

Kolere zeg, ik heb haar even een PB gestuurd. Hoort absoluut niet in dit topic thuis, en zo'n waffel opentrekken al helemaal niet :x

@Kiki1983: en daar is helemaal niks mis mee :) Een dier is zo gevaarlijk als je het zelf toestaat, ongeacht soort en ras.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:45

Typisch dat mensen weer een heel ras over één kam willen scheren. Er zullen altijd wat algemene karaktertrekken zijn, maar je voedt je hond op of je doet 't niet. Meestal zijn het de kleine schoothondjes die een rotkarakter hebben omdat hun bazen het "zielig" vinden om ze normaal op te voeden. Als iemand onervaren is kan diegene altijd de juiste begeleiding zoeken.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:48

Nu is dit topic inmiddels al 6 pagina's lang, en ik heb volgens mij niet 1 keer langs zien komen hoe leuk ze het voor de ts'er vinden, dat ze ook nog eens een hond uit het asiel heeft opgehaald.

Uit haar reacties kun je toch zien dat ze er serieus over heeft nagedacht? Je kan je toch ook nog gaan verdiepen in een ras, in plaats van bij voorbaat al slecht te zijn.

@ Ts: Hoe gaat het inmiddels met de hond? Wil hij een beetje wennen thuis? Super goed dat je een hond uit het asiel zo'n kans wilt geven :j

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:50

Ts mooie hond! En ik ben ook met mijn eerste hondje begonnen een half jaar geleden. En dat is een mixje. En heb er geen spijt van