Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

lieveli schreef:Het is ook niet mijn bedoeling om er een discussietopic van te maken, maar denk er gewoon eens over na. Ik snap dat je het goed bedoelt maar het is niet eerlijk tegenover eendjes, hoe goed je ook voor ze zorgt. Jij bent geen eend.
Kermis schreef:Het is ook niet eerlijk je paard op stal te zetten, of erop te rijden. Het is ook niet eerlijk om konijnen in een hok te stoppen, of vogels, of ratten, muizen. Katten binnen te houden. Naar de dierentuin te gaan om beesten in hokken te zien. Vissen in aquariums te houden, of reptielen in terariums.
Het is ook niet eerlijk om vlees te eten, eieren, vis, zo kan je toch wel even door gaan? Geloof echt niet dat TS zo slecht is voor die eendjes! Voordat je zoiets zegt, ga zelf maar eens na of jij wel eerlijk voor dieren bent!
Kermis schreef:Het is ook niet eerlijk je paard op stal te zetten, of erop te rijden. Het is ook niet eerlijk om konijnen in een hok te stoppen, of vogels, of ratten, muizen. Katten binnen te houden. Naar de dierentuin te gaan om beesten in hokken te zien. Vissen in aquariums te houden, of reptielen in terariums.
Het is ook niet eerlijk om vlees te eten, eieren, vis, zo kan je toch wel even door gaan? Geloof echt niet dat TS zo slecht is voor die eendjes! Voordat je zoiets zegt, ga zelf maar eens na of jij wel eerlijk voor dieren bent!

qwerty14 schreef:@lieveli: Doe jij nooit iets omdat je het gewoon leuk vind?
Verder bedankt voor de lieve reacties!
@vrouwke: We hebben een set gekocht met een broed machine, een warmhoud plaat en nog wat accessoires.
Wij hebben deze broedmachine, maar dan in het fel licht groen. En wat minder eieren natuurlijk
[ Afbeelding ]

lieveli schreef:Kermis schreef:Het is ook niet eerlijk je paard op stal te zetten, of erop te rijden. Het is ook niet eerlijk om konijnen in een hok te stoppen, of vogels, of ratten, muizen. Katten binnen te houden. Naar de dierentuin te gaan om beesten in hokken te zien. Vissen in aquariums te houden, of reptielen in terariums.
Zo kun je alles wel kapot beredeneren, nogal sneu. Ik zeg alleen dat TS eens goed moet nadenken, dieren uit de natuur halen puur omdat het zo schattig is, vind ik zielig. Dat het idee van haar vader komt vind ik nog het ergst.
Ben benieuwd naar meer foto's!
lieveli schreef:Je vraagt aan mij of ik nooit iets doe omdat het leuk is. Dus je doet het niet omdat die diertjes er zo bij gebaat zijn, die diertjes hadden een kans, bij hun moeder. Het zijn geen achtergelaten eieren, het zijn geen verweesde baby's. Je hebt ze er enkel uitgehaald omdat jij het zo schattig vindt om een eendje te hebben. Dat is geen dierenliefde. Ik zou mijn paard ook wel het liefst midden in de stad hebben hier, omdat ik dat zo gezellig vind. Maar dat is zielig, dus staat hij een dorp verderop in een weiland.
Je hebt geen eendjes gered, je hebt eendjes gejat bij de moeder vandaan. En omdat ze ook niet met andere wilde eenden opgroeien zullen ze later niet zelfstandig kunnen leven want ze hebben geen flauw idee van hoe de natuur werkt.
Nogmaals, ik heb ook een eendje gehad, lag half verzopen in het gras. Beestje heeft een paar weken bij ons gewoond maar aangezien ik geen moedereend ben was het beter af bij de vogelopvang. En ik hoop van harte dat je ze daar naartoe brengt als het baby-achtige eraf is.
joeluna schreef:@lieveli: TS heeft aangegeven dat ze niet wil dat je hierover gaat discusiëren, daar open je maar een ander topic over.
@qwerty14: Echt super leuk die eendjesBen benieuwd naar meer foto's!