Van eitjes komen er.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:43

oh wat lief,, hoe oud zijn ze nu

qwerty14

Re: Van eitjes komen er.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 14:28

Ze zijn nu 6 dagen, behalve nummer vier. Die hebben we er gisteren uit gehaald. De anderen zijn allemaal op zondag geboren.
Ik zal vanavond of morgen nog wat foto's uploaden. :)
Het eendje van m'n broertje heet trouwens niet Piepie, maar Pikkie. Ik had het verkeerd verstaan.
De vierde heet Lucky Luke.
Dus nu hebben we: Monster, Pikkie, Thomas, en Lucky Luke :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:24

Het is ook niet mijn bedoeling om er een discussietopic van te maken, maar denk er gewoon eens over na. Ik snap dat je het goed bedoelt maar het is niet eerlijk tegenover eendjes, hoe goed je ook voor ze zorgt. Jij bent geen eend.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:29

Oooh wat lief.. Wij hebben nu ook een kleintje.. Ieder jaar wel 1 of 2 verdwaalde jongen die het nog net niet buiten alleen zullen overleven..
Nu dus weer een kleintje zitten die strax hier achter in de sloot weer vrijgelaten word in de hoop dat hij of zei hier blijft wonen :)
Wel leuk hoor dat jonge spul <3

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 15:52

lieveli schreef:
Het is ook niet mijn bedoeling om er een discussietopic van te maken, maar denk er gewoon eens over na. Ik snap dat je het goed bedoelt maar het is niet eerlijk tegenover eendjes, hoe goed je ook voor ze zorgt. Jij bent geen eend.

Waarom is het niet eerlijk? Ze hebben nu meer kans om te overleven!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:57

Het is ook niet eerlijk je paard op stal te zetten, of erop te rijden. Het is ook niet eerlijk om konijnen in een hok te stoppen, of vogels, of ratten, muizen. Katten binnen te houden. Naar de dierentuin te gaan om beesten in hokken te zien. Vissen in aquariums te houden, of reptielen in terariums.
Het is ook niet eerlijk om vlees te eten, eieren, vis, zo kan je toch wel even door gaan? Geloof echt niet dat TS zo slecht is voor die eendjes! Voordat je zoiets zegt, ga zelf maar eens na of jij wel eerlijk voor dieren bent!
Laatst bijgewerkt door Kermis op 25-05-13 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:59

Aah wat schattig!! Ik volg :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:05

Kermis schreef:
Het is ook niet eerlijk je paard op stal te zetten, of erop te rijden. Het is ook niet eerlijk om konijnen in een hok te stoppen, of vogels, of ratten, muizen. Katten binnen te houden. Naar de dierentuin te gaan om beesten in hokken te zien. Vissen in aquariums te houden, of reptielen in terariums.
Het is ook niet eerlijk om vlees te eten, eieren, vis, zo kan je toch wel even door gaan? Geloof echt niet dat TS zo slecht is voor die eendjes! Voordat je zoiets zegt, ga zelf maar eens na of jij wel eerlijk voor dieren bent!

Zo kun je alles wel kapot beredeneren, nogal sneu. Ik zeg alleen dat TS eens goed moet nadenken, dieren uit de natuur halen puur omdat het zo schattig is, vind ik zielig. Dat het idee van haar vader komt vind ik nog het ergst.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:13

Kermis schreef:

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Altijd dat gemiep.

Leuk TS, ik zou dat ook best wel eens willen doen.
Ik heb 2 grote vijvers in de tuin, dus dan kunnen ze lekker zwemmen.
Die broed machine, hebben jullie die zelf gemaakt?
Of heb je die zo gekocht.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 16:26

@lieveli: Doe jij nooit iets omdat je het gewoon leuk vind?

Verder bedankt voor de lieve reacties!
@vrouwke: We hebben een set gekocht met een broed machine, een warmhoud plaat en nog wat accessoires.
Wij hebben deze broedmachine, maar dan in het fel licht groen. En wat minder eieren natuurlijk :')
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:30

qwerty14 schreef:
@lieveli: Doe jij nooit iets omdat je het gewoon leuk vind?

Verder bedankt voor de lieve reacties!
@vrouwke: We hebben een set gekocht met een broed machine, een warmhoud plaat en nog wat accessoires.
Wij hebben deze broedmachine, maar dan in het fel licht groen. En wat minder eieren natuurlijk :')
[ Afbeelding ]

Niet als het ten koste gaat van dieren. En wat minder op anderen wijzen en verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden zou je ook beter staan.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 16:36

Het gaat juist niet ten koste van dieren! Ze hebben nu meer kans om te overleven.
En waar wijs ik op anderen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:41

Je vraagt aan mij of ik nooit iets doe omdat het leuk is. Dus je doet het niet omdat die diertjes er zo bij gebaat zijn, die diertjes hadden een kans, bij hun moeder. Het zijn geen achtergelaten eieren, het zijn geen verweesde baby's. Je hebt ze er enkel uitgehaald omdat jij het zo schattig vindt om een eendje te hebben. Dat is geen dierenliefde. Ik zou mijn paard ook wel het liefst midden in de stad hebben hier, omdat ik dat zo gezellig vind. Maar dat is zielig, dus staat hij een dorp verderop in een weiland.

Je hebt geen eendjes gered, je hebt eendjes gejat bij de moeder vandaan. En omdat ze ook niet met andere wilde eenden opgroeien zullen ze later niet zelfstandig kunnen leven want ze hebben geen flauw idee van hoe de natuur werkt.

Nogmaals, ik heb ook een eendje gehad, lag half verzopen in het gras. Beestje heeft een paar weken bij ons gewoond maar aangezien ik geen moedereend ben was het beter af bij de vogelopvang. En ik hoop van harte dat je ze daar naartoe brengt als het baby-achtige eraf is.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 25-05-13 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 16:43

Hier nog wat foto's

Slapen in het huisje <3
Afbeelding

Drinken
Afbeelding

Nummer 4: Lucky Luke
Afbeelding

Vier op een rij: Van links naar rechts: Thomas, Pikkie, Monster en Lucky Luke

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:52

Dat lijkt me echt geweldig dat uitbroeden

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:54

lieveli schreef:
Kermis schreef:

Zo kun je alles wel kapot beredeneren, nogal sneu. Ik zeg alleen dat TS eens goed moet nadenken, dieren uit de natuur halen puur omdat het zo schattig is, vind ik zielig. Dat het idee van haar vader komt vind ik nog het ergst.

Agja iedereen die konijntjes, puppys etc koopt bij broodfokkers vinden dat ook schattig.. Maar ik vindt dat ook zielig.. Zo kan je onder alles wel gaan zetten dat het zielig is :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:56

Broodfokkers zijn ook zielig en die hebben wederom niets met dierenliefde te maken. En er zijn nog 100 andere dingen zielig. Dat lijkt me logisch en daar heb ik het niet over. Ik heb het over wat TS doet. Dát vind ik nu zielig.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:02

Ik heb het ook niet over de broodfokkers die met dierenliefde te maken hebben maar wel over de mensen die denken een diertje te redden uit dat kleine hokje bij de broodfokker vandaan,, even beter lezen ;)

Ik vindt de ts zeker niet zielig bezig,, en over het algemeen redden de eendjes het prima als ze uitgezet worden.. Wij hebben al grootschalig eendjes opgevangen welke helaas de eerste periode alleen hebben gezeten omdat moeder ze verlaten had of het jong gewoon domweg verdwaalt is en te jong is om te overleven.. We wonen in de polder dus je kunt begrijpen dat we dit veel meemaken..
Vele van onze eenden zwemmen gewoon hier rond in de sloot en hebben hun eigen gezinnetjes groot gebracht..

Het woordje zielig vindt ik dan ook niet op zn plaats..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:09

Zullen we elkaar niet gaan afkatten op begrijpend lezen? Ik studeer Nederlands dus ik kan je verzekeren dat mijn leesvaardigheden in orde zijn. Laten we broodfokkers maar even weghalen uit het verhaal want ik ken geen mensen die dieren bij broodfokkers kopen, ook niet om te redden, en daar gaat het ook niet over.

Jij vangt eendjes op, ik kom ook uit de polder en ik herken je verhaal. Maar ik vind het gewoon zielig om eendjes opzettelijk uit een nest te halen.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:11

@lieveli: TS heeft aangegeven dat ze niet wil dat je hierover gaat discusiëren, daar open je maar een ander topic over.
@qwerty14: Echt super leuk die eendjes <3 Ben benieuwd naar meer foto's! *-:)

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:12

Oaaah echt heel erg schattig ! Ik volg <3

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:19

lieveli schreef:
Je vraagt aan mij of ik nooit iets doe omdat het leuk is. Dus je doet het niet omdat die diertjes er zo bij gebaat zijn, die diertjes hadden een kans, bij hun moeder. Het zijn geen achtergelaten eieren, het zijn geen verweesde baby's. Je hebt ze er enkel uitgehaald omdat jij het zo schattig vindt om een eendje te hebben. Dat is geen dierenliefde. Ik zou mijn paard ook wel het liefst midden in de stad hebben hier, omdat ik dat zo gezellig vind. Maar dat is zielig, dus staat hij een dorp verderop in een weiland.

Je hebt geen eendjes gered, je hebt eendjes gejat bij de moeder vandaan. En omdat ze ook niet met andere wilde eenden opgroeien zullen ze later niet zelfstandig kunnen leven want ze hebben geen flauw idee van hoe de natuur werkt.

Nogmaals, ik heb ook een eendje gehad, lag half verzopen in het gras. Beestje heeft een paar weken bij ons gewoond maar aangezien ik geen moedereend ben was het beter af bij de vogelopvang. En ik hoop van harte dat je ze daar naartoe brengt als het baby-achtige eraf is.

Ze heeft ze niet opgegeten, alleen uit laten broeden.
Wat is er mis mee?
Ze gaan straks weer in de sloot of vijver.
En ze leven nog lang en gelukkig!!

Ziet er mooi uit zo'n broedmachine.
Lijkt me hartstikke leuk om te doen.
Ik blijf je volgen
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 25-05-13 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:22

joeluna schreef:
@lieveli: TS heeft aangegeven dat ze niet wil dat je hierover gaat discusiëren, daar open je maar een ander topic over.
@qwerty14: Echt super leuk die eendjes <3 Ben benieuwd naar meer foto's! *-:)

Dan moet ze geen topic openen op een discussieforum. Bovendien kan ik niet in mijn eentje discussiëren.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:26

Er staat geen vraag in de OP, zoals: 'hoe moet ik dit/dat doen?' Dus ze hoeft ook niet zulke reactie's.
Ze heeft gezegd dat het een soort volgtopic is met elke keer foto's en een soort verslagje, niet zeuren en gewoon ergens anders gaan discussiëren ;)

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 17:30

Dankjewel iedereen. Laten we nu maar op houden over of het wel of niet zielig is, 'ieder z'n eigen meug' zeggen we dan maar ;)
Nu gewoon weer gezellig kletsen over de eendjes en hoe ze groeien. :)