Mabel onze drachtige Skinnycavia!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:34

Oei? Geen cavia meer?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 21:46

Sorry, Mabel zat net buiten beeld! Het gaat gelukkig nog goed met haar :j

Mizora

Re: Mabel onze drachtige Skinnycavia!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:53

Nu word ik toch ook nieuwsgierig. Ze blijven bijzonder, die nakerds.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:05

Spannend zeg! Ik ga dit topic ook ff volgen!
Mijn laatste skinny beertje is 3 weken geleden helaas overleden. Ik zou graag weer skinnies willen hebben, maar is moeilijk aan te komen hier in de buurt. Verkoop jij de kleintjes of hou je ze zelf?

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:27

Ahh wat een leukerd zeg!
Het zijn net baby-nijlpaardjes vind ik, hihi <3 .

Leuk dat we mee kunnen kijken via de cam!

EDIT; zit eens even te kijken, maar volgens mij heeft ze nu wel heel regelmatig weeën?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 01:45

wat is Mabel aan het doen?

Zit/ligt daar maar te zitten/liggen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 01:46

Ze schokt erg, aan de ene kant denk ik weeën, maar de jongen zijn ook wel erg onrustig, dus kan ook dat ze daarom zo schokt de hele tijd :=

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 01:50

Daphne__ schreef:
Ze schokt erg, aan de ene kant denk ik weeën, maar de jongen zijn ook wel erg onrustig, dus kan ook dat ze daarom zo schokt de hele tijd :=

Dat schokken viel mij ook al op. Maar ze ligt er zo stil(op schokken na dan).
En kon poos niet zien wat nou kop of kont was haha

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:55

Madam heeft totaaaal geen haast :p

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:01

Daphne__ schreef:
Oeh dat zou mooi zijn, dat is al bijna :D
Al bevallen onze zeugen meestal 's avonds of 's ochtends vroeg :( Lekker uitgezocht.

Had gedroomd dat ze er al waren... Echt heel mooi waren ze, goudagoutibont :Y) Kan niet eens, maargoed haha. Toen ik wakker werd dacht ik; Snel naar de jongen en foto's maken voor op bokt. Maar toen besefte ik dat ik het gedroomd had _O-

Ragdollcat; Skinny's zijn van zichzelf erg warm en je moet er uiteraard voor zorgen dat het in huis niet steenkoud word en ze dus haar nodig gaan hebben. Je moet uiteraard voorkomen dat het in huis zo koud word dat de dieren zichzelf warm moeten gaan houden.

Toen ik hoorde van de skinny dacht ik er ook niet positief over. Arme dieren, die zullen er altijd last van hebben, dat ze kaal zijn. Maar dat is niet zo, ze gedragen zich niet anders dan harige cavia's en ze zijn niet ongezonder. Ze kunnen ook gewoon samen met harige cavia's en hebben ook dan geen last van dat ze naakt zijn.

Er zijn zoveel diersoorten die zo gefokt zijn dat ze altijd last hebben van hoe ze eruit zien, dat is bij de Skinny niet zo. Als je je tenminste inleest voor je een skinny cavia neemt en ook rekening houd met hoe ze gehouden moeten worden.

En wij fokken cavia's voor de show, het draaid dus zeker om uiterlijk, maar je hebt niks aan een mooi, maar doodziek en ongelukkig dier. Zouden wij ook maar iets twijfelen over de kwaliteit van leven van onze skinny's, dan zouden we zeker stoppen.

Dank je wel, leer ik weer wat over deze aparte soort cavia.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:47

hoe is het inmiddels, bewegelijke jongen wil toch niet zeggen dat de bevalling niet begint. tenminste bij mensen kan het kind ook nog alle kanten in draaien/schoppen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 16:36

Nogsteeds geen jongen :P Mabel voelt zich nogsteeds goed, zit op dit moment een gedroogd broodje te eten en heeft ook al sla op :Y)
Opzich zegt het idd niet zo heel veel, de jongen zijn vlak voor de geboorte meestal wel rustig, maar soms ook niet. Het is alleen lastig te zien of het schokken van de weeën komt, of doordat de jongen zo druk zijn.

Ga zo haar kooi even schoonmaken en dan straks de cam er weer voor. Vannacht had ik hem ook aan gelaten, maar hij is uitgevallen toen ik op bed lag -O- Snap niet waarom hij dat doet... Heb hem gewoon aan de lading en hij staat op de stand waarop hij aan moet blijven.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 16:52

nadine_yvana schreef:
Spannend zeg! Ik ga dit topic ook ff volgen!
Mijn laatste skinny beertje is 3 weken geleden helaas overleden. Ik zou graag weer skinnies willen hebben, maar is moeilijk aan te komen hier in de buurt. Verkoop jij de kleintjes of hou je ze zelf?

Ligt er een beetje aan hoeveel jongen het zijn. Er is één iemand die een zeugje wil, en wij willen er minimaal één houden, verder is een beetje afhankelijk van hoe ze eruit zien en wat het geslacht is. Maar er is wel een kans dat er één of twee te koop komen. Vooral als het beertjes zijn, wij zelf hebben uiteraard geen probleem met een beertje, maar degene die interesse heeft in een jong heeft al twee zeugjes, dus die wil echt een zeugje :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 23:45

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:55

Jemig...nog geen jongen.

Kan morgen hele dag niet kijken. Zal ze dan vast bevallen :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 00:11

Kitty1985 schreef:
Jemig...nog geen jongen.

Kan morgen hele dag niet kijken. Zal ze dan vast bevallen :)

Dat zou wel erg banketstaaf zijn! :') Ik hoop (weer) vanacht!

Of ze wacht tot de 14e... Wel een mooie dag, maar ik wil ze liever eerder :')

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:31

Nog steeds geen jongen helaas. Vannochtend hebben we contact gehad met de dierenarts. Die vind dat we moeten afwachten. De cavia doet het goed en ook de jongen wiebelen nog heel goed. Ze komt nog steeds aan en gedraagt zich niet anders als normaal. Dat ze af en toe weeen lijkt te hebben was normaal, haar lichaam is zich aan het voorbereiden op de bevalling, de DA verwacht ook dat het snel gaat gebeuren.

Niets lijkt erop dat er iets erg mis is dus we moesten nog maar afwachten. Zelf staan we hier wel achter. Als ze veranderd qua gedrag of dat het mis lijkt te gaan moeten we langskomen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:36

Ze houd het lang spannend zeg!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:38

Dus een stam waarbij er een specifieke vorm van huidkanker voorkomt, plus een grotere gevoeligheid voor longontstekingen wordt voortgezet?
Want dat houdt skinnyfok in...

Dus nee, ik ben niet zo positief over skinny's...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:42

haha je ziet dat lichaampje overal uitpuilen te grappig je ziet de jongen gewoon bewegen in dat kleine lichaampie

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:58

Tsjonge, nog steeds geen beebs... Ik zou inmiddels gek geworden zijn van de spanning als ze van mij was haha. Maar zo lang ze gewoon normaal doet is er geen reden voor paniek. Ze komen wel. Hoe veel weegt ze nu Daphne? Het ziet er ook niet naar uit dat ze zo gigantisch zwaar is dat dat een reden tot zorgen maken is.

Nog even geduld dus. Ik dacht laatst ECHT, het gaat nu gebeuren.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:17

pfffff ze neemt echt wel haar tijd he..

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:51

wachten duurt (te)lang! :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 23:41

Dat is zeker zo! :))

Wel een tegenvaller vandaag... De fokker deed overkomen alsof de vader van de jongen een zwarte Dalmatiner was. Dan krijg je dus óf Goudagouti's, óf zwarten en Dalmatiners. Geen probleem.

Maar via een andere fokker zijn wij te weten gekomen, dat de vader een creme Dalmatiner is en na het gevraagd te hebben aan de fokker, zegt ze zelf ook dat de vader een creme Dalmatiner was.
Ingewikkeld verhaal wat dat inhoud, maar in het kort; Het fokken met de nakomelingen van deze combinatie, kan héle grote gevolgen hebben. Bepaalde kleuren bij cavia's mogen NOOIT met elkaar gekruisd worden, maar deze jongen kunnen zo'n kleur zijn, zonder dat je dat ziet. Zo kun je bijvoorbeeld dus perongeluk een combinatie maken, waaruit niet levensvatbare jongen geboren kunnen worden, of dieren die geen ogen hebben etc.

We zijn op z'n zachts gezecht niet blij met dit nieuws, maar hebben meteen besloten dat de zeugjes bij ons blijven wonen (En één naar een collega, die er zeker niet mee gaat fokken) en de beertjes gecastreerd gaan worden en dan een fijn huisje mogen krijgen. We willen het risico absoluut NIET nemen dat er ooit gefokt gaat worden met deze dieren.

Verder kijken we nogsteeds uit naar de jongen en zijn ze 100% welkom. Desnoods blijven ze allemaal hier wonen. Wij hebben de combinatie van beer - zeug niet gemaakt, maar het zijn nou onze dieren en we gaan voorkomen dat door de fout van de fokker, andere mensen en dieren de dupe worden.

Ik zal straks de webcam weer neerzetten :)

(Dit heeft trouwens niks te maken met het naakt zijn, hetzelfde probleem zou je hebben bij cavia's mét haar uit deze combinatie. Het ligt dus niet aan het skinny zijn)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:53

ik kan me daar niet aanmelden