Quebelle, aan je avatar te zien meende ik dat je smaak had, maar ik moet toch mijn mening herzien...
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-12 00:11
De foto's doen het inderdaad niet meer zie ik... die in mijn profiel ook niet. Blijkbaar teveel bekeken, vroeger had Photobucket geen limiet. Maar een andere uploadsite zien te vinden dan... Ik kan de foto's niet veranderen, dus hopelijk doen ze het morgen weer.
De film Juno ken ik niet (alleen van naam) en ik heb eigenlijk ook niet heel erg de behoefte om hem te gaan kijken.
Hera staat op mijn lijstje, Ceres trouwens ook en nog wel een paar.
Klopt, tinypic verslechterd de kwaliteit heb ik gemerkt. Dan toch maar een album aan gaan maken op imageshack... maar ik kan mijn posts niet meer editten, of ik moet even een modje vragen.
Klopt, tinypic verslechterd de kwaliteit heb ik gemerkt. Dan toch maar een album aan gaan maken op imageshack... maar ik kan mijn posts niet meer editten, of ik moet even een modje vragen.
Ja moet vast kunnen
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-12 17:16
Nou ik heb een mod gepb't met de foto's die het hopelijk wel gewoon blijven doen, dus als het goed is wordt de OP aangepast.
Filmpje van gisteren, sorry voor de slechte kwaliteit maar het begon al donker te worden en mijn filmcamera'tje is niet zo geweldig.
Dit is dan m'n inloopkast die ik kan afzetten en dan kan ze er in rondlopen. Broek ligt in haar hok, die vind ze erg leuk. Heb ook een nieuw huisje voor haar gekocht (zie je niet op het filmpje) en ben van plan om van die grote buizen te gaan kopen bij de Gamma oid, vindt ze vast leuk om in rond te lopen en doorheen te klimmen.
En dan nog een charmante foto
Vind haar nog steeds wat aan de dunne kant (zo kwam ze al bij mij, maar ze worden gauw te dik dus daar moet je mee oppassen) ze at altijd wel gewoon goed alleen dingen zoals ei en fruit laat ze liggen, insecten zijn nog steeds favoriet. Ga straks een eitje bakken kijken of dat er wel in gaat (vorige was gekookt en daar keek ze niet eens naar) en ik wil ook wel 'n keer kijken of ze een babyhapje lust, zijn veel mensen die dat geven (uiteraard niet alle zijn geschikt, je moet wel goed op de ingrediënten letten). Maar veel uitproberen en dan merk ik het vanzelf wel, ze was gister in elk geval enthousiast achter d'r krekels aan het rennen.
knetterhard
Geplaatst: 26-02-12 17:57
Ahh wat een schatje zeg!
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-12 09:55
Sander heeft voor mij de fotoposts aangepast dus de foto's zijn weer zichtbaar
Ik heb vanmiddag een afspraak bij de dierenarts met m'n kleine meisje het leek zondag alsof ze was gaan "hibernaten" (soort winterslaap en levensgevaarlijk voor dit soort egeltjes), of ze heeft iets anders onder de leden.
Hibernation houdt in dat als ze te koud zitten of te weinig licht krijgen ze in een soort slaap vallen, ze stoppen met eten en drinken, slapen alleen maar en worden heel koud. Hierdoor gebruiken ze al hun reserves op want die hebben ze niet opgebouwd zoals wilde egels dat zouden doen voor een winterslaap (en daarbij zijn dit dieren die normaal niet gewend zijn aan lage temperaturen) en dat kan natuurlijk heel gevaarlijk zijn (tast de organen aan ed). Tekenen zijn: koude buik en voetjes, rare schommelende gang, niet meer eten en drinken, alleen maar slapen. Nu was ze inderdaad wat koeler dan normaal, ze sliep veel en ze at niet van haar voer. Drinken deed ze echter wel. Ze liep iets waggelend, maar niet heel erg opvallend; dit was zondag, ik heb haar meteen bij me genomen en wat meer opgewarmd, haar lamp warmer gezet en haar eten aangeboden. Ook voor de zekerheid een nieuwe thermometer gekocht. Krekels en meelwormen eet ze dus wel gewoon, maar haar eigen kattenvoer laat ze staan. Heb het zelfs wat fijngemalen en aangemaakt met water, maar ze eet het nog niet. Heb er gisteren wel wat babyvoer (wortel en kip) kunnen geven. Enige is dat met hibernation, ze ook echt diep slapen, en je leest dingen over koude egels die in een balletje blijven liggen, sloom zijn en eerst een tijdje op moeten warmen voor ze weer gaan bewegen. Maar als ik haar dekentje op til (waar ze onder ligt te slapen) is ze meteen wakker, kijkt naar me (of fronst), snuffelt aan me en als ik haar pak gaat ze meteen actief over mijn schoot lopen. Ze neemt dus wel meelwormen en krekels aan (en gaat er ook zelf achteraan), maar zag dat ze de meelwormen af en toe niet helemaal opeet maar de helft kauwt en dat valt dan gewoon uit d'r bekkie, dus misschien is er wel iets met haar tandjes. Ik weet het niet, ik hoop dat de dierenarts het kan vinden.
Ik vertrouw het gewoon niet en ze heeft te lang niet haar eigen voer gegeten (2 dagen eten hoeft niet vreemd te zijn, maar dit is al langer, en ze is zo inactief). Ze was al niet super dik, nu valt ze alleen maar meer af (gelukkig is ze vanaf zondagochtend tot vandaag niet meer afgevallen, heb haar gewogen) dus ik ga haar gewoon even laten nakijken. Beter het zekere voor het onzekere nemen.
Het lijkt wel alsof ze 't er om doet, ik had namelijk vorige week mailtjes de deur uit gedaan naar 3 dierenartsen hier in mijn buurt. Niet elke arts heeft ervaring met egeltjes namelijk, dus het leek me handig van tevoren te weten waar ik terecht kon mocht er iets met haar gebeuren. Wist ik veel dat dat al zo snel zou zijn... gelukkig had ik gisteren een mailtje gekregen van één van de artsen (andere 2 - nog? - niks van gehoord) die niemand wist in mijn buurt, maar wel een arts kende in Hilversum die ervaring had. Dus daar kan ik gelukkig terecht.
Heb me zo'n zorgen gemaakt heb de afgelopen 2 nachten een paar keer een wekker gezet om eruit te gaan om haar te checken, of ze niet koud was of vast sliep (was niet het geval) ben blij dat ik vanmiddag langs kan. Hoop dat het gewoon weer snel goedkomt met m'n meisje.
Ohh dat klinkt niet goed, goed dat je voor de zekerheid toch naar de dokter gaat! Helpt een lichtlamp niet?
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-12 11:04
Lichtlamp, voor het licht? Ze heeft sowieso daglicht en licht (lampje) voor de tijd die ze minstens licht moeten hebben ivm kortere dagen in de winter. En ze heeft dus een warmtelamp, maar de vorige eigenaar heeft haar altijd zonder verwarming oid gehouden (gewoon in de woonkamer... dus lijkt me kamertemperatuur, ben er geweest maar het voelde niet heel warm). Heb iig de lamp nu hoger gezet. Ach we gaan het zien vanmiddag wat het ook is, als het maar goedkomt dat is het belangrijkste.
Geplaatst: 28-02-12 11:07
Ariebombarie schreef:
Latijns
*Zucht* Ehm.. Latijn bedoel je, zonder 's'!
Maar wat leuk zeg, een egeltje! Waar koop je zoiets? En het is een hybride, dus een kruising, maar waarmee? Een gedomesticeerde egel? En leven ze solitair en hoe houd je zulke dieren? Oeps! Veel vragen, maar louter interesse hoor!