Avonturen van onze steenuilen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Re: Avonturen van onze steenuilen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 10:38

Nee, nog niet. Wel vanochtend ééntje nog gezien in de boom.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:25

Spannend... Ik hoop echt dat jullie ze allebei weer zien!!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 08:48

En? Zijn ze beiden weer gespot? Ben benieuwd! :)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 08:56

Al een signaal van het andere uiltje?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 08:59

Ik ben net het hele topic aan het lezen..Hopelijk was het niet een van de uiltjes en zien jullie ze straks weer samen zitten...Duimen maar...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 11:14

Ik heb gistermiddag heel even één uiltje gezien. 's Avonds moest ik nog even terug naar m'n ouders en toen zag ik in het schemer in het land aan de overkant van de weg een uiltje een duik maken. Wel heeel gaaf om te zien. Leuk dat ik ook direct aan de manier van vliegen herken dat het een uiltje is. Word nog een kenner zo. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:42

Pfffft die beestjes houden ons wel in spanning zeg :+ ik hoop dat de uiltjes nog steeds met z'n tweeën zijn!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 08:47

Pff ik kom ook elke keer kijken hier. Spannend hoor. Ik hoop zo dat ze nog met z'n tweeen zijn.
Ik zag ze hier gisteren alweer vliegen.
Het leuke van steenuilen is dat ze ook overdag vliegen. Ze maken alweer flink wat herrie, territoriale roepen noemen ze dat.

TS, ik heb nog even gezocht naar geluidsfragmenten van steenuil vrouw en man. Ze maken verschillende geluiden namelijk. Als je ze niet ziet zou je misschien aan de hand van het roepen erachter kunnen komen of ze er allebei nog zijn. Het mannetje roept: Kieee-wieee en het vrouwtje antwoordt met Kieee-oooh
Het staat hier een beetje stom en ik moet meteen aan Bert Visser denken, maar goed ik kan de geluidsfragmenten niet vinden.

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:13

Geweldig hoor! Waar ik mijn vorige paard had gestald had zaten ze ook, stonden er van die grijze waterbakken in het weiland voor de paarden, moesten we daar plankjes schuin in zetten, de jonge uilen kwamen daar uit drinken en konden dan in de waterbakken vallen. Zag je ze s avonds rond schemer met zijn allen op de paaltjes zitten in de wei.
Geniet er maar van, heel bijzonder zo!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 10:31

Dank je wel Ragebol! Daar kunnen we wel op gaan letten!

24-3-2011
De aangereden vogel bleek een fazant (hoe kon m'n moeder het verschil niet zien?). Ook niet leuk maar ergens wel een opluchting.

Wat wel heel jammer is dat de kauwen in een onbewaakt ogenblik weer takken in het hok hebben gesleept. Wel gelijk weer gebeld, en ze zijn er daarna niet ingeweest. Maar loeren wel de hele tijd op de kast. De uiltjes laten zich steeds minder zien. Nog steeds ook maar ééntje. We zijn bang dat ze het nest niet meer gaan gebruiken... of ze zitten er 's nachts in, zonder dat we het zien. Twee dagen geleden hebben we ze voor het laatst in de kast gezien.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:50

O wat geweldig <3 mooie kast ook en gaaf met camera 8-)

Bij ons op stal heeft de vogelclub een aantal jaar terug ook een nestkast gehangen, omdat er steenuiltjes in de omgeving zitten en dat een goeie plek zou zijn. En er is er ook 1 die hem in beslag heeft genomen :z maar die zie ik heel af en toe zonnen in de opening en hoor haar regelmatig maar zie haar verder niet zo vaak -O-
Vorig jaar had ze eieren gelegd, maar die zijn volgens mij niet uitgekomen. Ze zouden idd wellicht ook beter camera kunnen hangen nu hadden ze in de kast gekeken dat vond ze volgens mij niet fijn :o

Hier de enige foto die ik heb :) niet echt duidelijk, maar als je goed kijkt zie je haar :D en 1 vd duifjes die ook op stal wonen :+
Afbeelding

Dit is dus trouwens een kast met schotjes of zoiets erin, zodat kauwen er niet door kunnen en uilen dat blijkbaar wel kunnen :)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:57

Ha, leuk! We hebben een boerderij gekocht en daar huizen ook steenuiltjes in een nestkast in een boom. Verder hebben ze een kerkuil (ook in een kast) in de kapschuur. We willen alleen de kapschuur voor de paarden gaan gebruiken dus moeten we voor de kerkuil proberen een passende oplossing te zoeken. Wil nl wel graag dat ie blijft ;-).

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:01

pff, gelukkig dat het niet 1 van de steenuiltjes was! Zielig voor de fazant natuurlijk, maar toch opgelucht! Misschien is ie weggekaapt door een buizerd of iets? Die nemen toch wel vaker prooien van langs de weg dacht ik? Nu nog hopen dat die kauwtjes niet zo hardenekking volhouden zeg!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:09

Oh wat een opluchting dat het niet een van de uiltjes was... :oo (wel zonde van de fazant inderdaad..). Ik hoop dat jullie ze snel weer allebei zien...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:32

Wat een opluchting dat de uiltjes nog samen zijn!!!!! Als jullie er steeds maar 1 zien, is het dan niet mogelijk dat ze elders een nest hebben gemaakt (en bij jullie lekker komen zonnen :D )???

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:49

He wat leuk zeg! Ik blijf het zeker volgen. Hopelijk blijven ze het nestje toch gebruiken. Zou echt jammer zijn als het niet meer zo is.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 08:50

25-3-2011
Kreeg gisteravond een goed-nieuws-smsje: Eén uiltje zat weer in de kast, terwijl de andere in de boom erbij zat. Dus beide uiltjes weer samen gezien en in de kast!!! *\o/*
Hoop morgen weer foto's te maken!

Dit is misschien nog wel een geinige foto:
Vorige week mijn vader hard aan het werk om de bodembedekking te optimaliseren en de bel tegen de kauwen te plaatsen.
Afbeelding

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 09:05

Helemaal super! Gelukkig zijn ze er weer beide *\o/*

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 09:10

Wat een leuk topic, ga het even volgen! :)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:08

ooh gelukkig *\o/* *\o/* *\o/* en je vader is lekker lenig zeg, in bomen klimmen!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:29

Wat fijn dat beide uiltjes terug zijn! :D

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:31

O Leuk beide weer gezien *\o/*

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:36

Ik lees iedere dag even bij. Fijn nieuws dat ze allebei er weer zijn. Hoop zo dat het uitdraait op jongen. Dat is echt geweldig om te zien.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:03

Leuk hoor!! Ik ga de uilenfamilie volgen :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:51

Super goed nieuws zeg!
Wat is dit trouwens een spannend topic, ik ben elke keer weer heel benieuwd naar de updates!