Twee wilde rattenmeisjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:21

Bedankt! :) Het zijn ook echt leuke ratjes, en zo vreselijk puur in alles. Ik leer heel veel van ze. :j

Zindelijk zijn ze allemaal, die witte bakken op de plateautjes in de kooi zijn hoektoiletjes, daar gaan ze altijd braaf naartoe. :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:30

dat is nou wat mij nooit is gelukt, ze zindelijk maken (wel buiten de kooi, maar in de kooi niet :P )

Hoe heb je ze dat geleerd? Of nemen ze het nu allemaal van elkaar over dat eentje ermee begon ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:34

Echte zindelijkheidstraining heb ik in deze groep al heel lang niet hoeven doen, het wordt blijkbaar overgenomen. :j Maar toen ik begon heb ik in eerste instantie geen toiletjes neergezet en gekeken welke hoekjes gebruikt werden om te plassen en poepen. Vervolgens heb ik daar de toiletjes neergezet en een tijdje later kon ik de toiletjes neerzetten waar ik wilde, want die link was gelegd. Dat vind ik de makkelijkste methode. Je kan wel omslachtig gaan doen door het toiletje alvast op de gewenste plaats zetten en dan zelf alle poepjes er in leggen, maar vanuit de ratten gezien lijkt mijn methode me altijd veel logischer en sneller werken. Ze leren veel sneller door op wat al bekend is. :)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:41

ik had er soms wel een paar die het op een bepaalde plek deden. Maar dan deed de andere dat weer niet (had er altijd twee). Heb toen ook een keer een bakje dan op die plek gezet, die ene bleef dan op die plek gaan, en die andere, ehm nog steeds overal :') Luie mannetjes denk ik :P

Maar wel een slimme manier zo ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:45

Oh, je had mannetjes! :D Ja, dan kan het inderdaad zijn dat het niet werkt, die zijn toch een beetje lui en gemakzuchtig. :+ Ik heb een keer oppasmannetjes gehad die zelfs de moeite niet namen om hun hangmat uit te komen.

Ik heb geluk dat Jongetje (de enige castraat) een beetje wordt meegesleept door de dames, want van zelf initiatief nemen heeft hij ook nog nooit gehoord. :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:48

ja mannetjes zijn idd wel een beetje luilakken :P Heb 1x ook een vrouwtje erbij gehad, en dan merk je wel meteen dat die veeel actiever zijn. Die kon ik ook een parcourtje aan leren, en die mannetjes hadden na 2x zoiets van nou ik heb beloning gehad, ik kom morgen wel weer, doei :P Terwijl dat vrouwtje bleef komen.

Al hadden we ook wel weer een mannetje die overal los liep door het huis, En we hadden hem geleerd als je tikte op de grond dat ie dan moest komen, en dat deed ie heel goed, kwam ie altijd aan rennen, zo lief <3

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:49

Aaahh, wat een leukerds! <3
Ik moet toegeven, deze zien er héél lief uit,
maar ben nog steeds een beetje bang voor ratten, komt door de staart!
Ben er gelukkig overheen aan het groeien :o
Veel succes met je opvang!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:05

RedPassion schreef:
Oh, je had mannetjes! :D Ja, dan kan het inderdaad zijn dat het niet werkt, die zijn toch een beetje lui en gemakzuchtig. :+ Ik heb een keer oppasmannetjes gehad die zelfs de moeite niet namen om hun hangmat uit te komen.

Ik heb geluk dat Jongetje (de enige castraat) een beetje wordt meegesleept door de dames, want van zelf initiatief nemen heeft hij ook nog nooit gehoord. :D

Hihi zo'n groep heb ik ook :') mijn kerels zijn lui en doen het overal waar ze staan.. In tegenstelling tot mijn damesgroep en de castraat, die zijn daar veel netter mee :j Bij de mannetjes in de kooi ligt op de plateau's ook vaak plas, bij mijn dames nooit.

Wat leuk dat je ze bij mekaar hebt zitten. Zo'n piepert heb ik hier ook, Gaara, als ze hem alleen maar aankijken piept hij al. :+
Vind dat je een leuke groep hebt zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:36

Vandaag heb ik wat filmpjes van de ratten gemaakt, hieronder een compilatie van de beelden van de Krummels. De meest aanwezige is zoals gewoonlijk Krummel-zonder-vlekje, maar bij beide zie je de nieuwsgierigheid die meestal de overhand neemt, en soms een eng momentje. ;)
De beelden geven wel vrij goed weer hoe het momenteel gaat, al zijn ze op het filmpje iets meer op hun hoede vanwege de camera. Als ik zonder rare attributen bij de kooi sta zijn ze wat minder terughoudend. :)
Let trouwens maar niet op mij, ik praat altijd in rare stemmetjes tegen de ratten en dat zijn ze gewend. :+

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 15:06

Jeetje, ik hoor wel vaak het woord 'krummel' ;)
Maar zo vaak als in deze 3 minuten en 44 seconden heb ik het nog nooooit gehoord :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:47

Dat is goed voor ze, dan leren ze hun naam kennen. :D En zo vaak heb ik het niet over ze. O:)

Alles gaat nog goed, sinds vandaag hebben ze met zijn allen de hele kooi. Die is nog wel vrij leeg, maar als het goed blijft gaan krijgen ze snel een volwaardige inrichting. ;)
De Krummeltjes zijn helemaal aan de anderen gewend en trekken zich er ook helemaal aan op. Het vervelende gedrag van laatst is veel minder en ze zijn ook weer een stukje tammer en minder schrikkerig.

Zonder-vlekje heeft alleen -geheel terecht- vandaag nog in mijn vinger gehangen. Ik heb ze behandeld tegen mijt etc. en omdat Met-vlekje opgepakt worden niet zo leuk vindt deed ik heel rustig met haar. Dat ging dus ook prima. Zonder-vlekje vindt opgepakt worden wel goed, dus bij haar wilde ik het net zo 'snel' doen als bij de andere ratten. Daar was ze het dus niet mee eens. Eigen stomme schuld, ze blijven een gebruiksaanwijzing houden en dat heeft ze me even helpen herinneren. :D

Foto's van vandaag, alleen Zonder-vlekje, die kan wel relaxed hangen. :+: Haar zusje vindt dat niet leuk, dus die laat ik lekker met rust.
Afbeelding

Afbeelding

MirandaNH

Re: Twee wilde rattenmeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:02

Je kan zien dat ze groter wordt! Lekkere relaxte foto's! Toppie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:34

Ze groeien inderdaad flink. :) Het gaat zo snel, zo kort geleden waren het nog bange kleine rittens en nu zijn ze al zo groot en dapper. Ongelooflijk hoe snel dat kan gaan! Aan de andere kant heb ik ook het gevoel dat ik ze al heel lang heb, maar dat komt vast omdat ik zo intensief met ze bezig ben.

In ieder geval, het gaat heel goed met ze! Inmiddels is de kooi weer volledig ingericht en is de groep stabiel. Het is heel leuk om te zien hoe de Krummels de anderen ook weer wat speelser krijgen, soms zie ik aan alle kanten ratten stuiteren. :D Ze weten ook heel goed dat ze sneller en behendiger zijn, want soms dagen ze een andere rat uit (het arme Jongetje is vaak de l*l) en dan rennen ze snel weg. _O-

Krummel-met-vlekje is nog steeds wat schuwer, maar gewoon goed te hanteren. Ze komt altijd als ze er uit mogen, ik kan haar aaien, met beleid ook oppakken en ze pakt qua eten alles aan. Gewoon een lief ratje. :+:

Heel typische blik van haar, altijd nieuwsgierig maar ook op haar hoede:
Afbeelding

Ze is dol op witlof!
Afbeelding

En Krummel-zonder-vlekje? Dat is mijn avonturierster. :+:

Ik vind haar hier al zo groot! :oo
Afbeelding

Rat vs. muis.
Afbeelding

Afbeelding

Lief meisje. :+: Ze is (met gebruiksaanwijzing in acht nemende) al net zo aai-, kus- en knuffelbaar als de tamme ratten.
Afbeelding

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:21

Zo he! Ze worden echt al groot. Rat vs. muis, hahaha :D
Super dat het zo goed gaat, al had ik ook niet anders verwacht.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:31

:') 48x krummel in het filmpje. Ja, ik heb geteld! :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:37

Ik zie het topic nu pas!
Leuk hoor, al snap ik aerdenhout ook wel..

Wij hebben hier inneens een muizenexplosie.. Wat moet je anders als vallen zetten en gif neerleggen...
Moeilijk moeilijk moeilijk!

Leuk dat het zo goed gaat.
Ik ben en blijf gek van kleine knagers, alleen de tijd dat je er plezier van hebt zit me dwars..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:48

zwenneke schreef:
Zo he! Ze worden echt al groot. Rat vs. muis, hahaha :D
Super dat het zo goed gaat, al had ik ook niet anders verwacht.

Ja hè, het zijn ineens geen kleine Krummeltjes meer. Maar nog altijd schattig. :+:

Haarbal schreef:
:') 48x krummel in het filmpje. Ja, ik heb geteld! :')

Oeps, dat is best ernstig. :D Ach ja, dan zijn ze in ieder geval gewend aan hun namen. :))

moonfish13 schreef:
Ik zie het topic nu pas!
Leuk hoor, al snap ik aerdenhout ook wel..

Wij hebben hier inneens een muizenexplosie.. Wat moet je anders als vallen zetten en gif neerleggen...
Moeilijk moeilijk moeilijk!

Leuk dat het zo goed gaat.
Ik ben en blijf gek van kleine knagers, alleen de tijd dat je er plezier van hebt zit me dwars..

Heel lastig probleem inderdaad. Gevoelsmatig vind ik dat er niks doodgemaakt mag worden, maar ik weet wel wat voor ravages ratten en muizen kunnen aanrichten. Gif vind ik wel echt naar. Van muizen weet ik het niet zeker, maar ratten eten van vreemd 'voedsel' altijd maar een beetje, en ook niet alle ratten eten er van. Dat is trouwens ook prachtig om te zien bij de Krummels, die eten ook heel voorzichtig en doordacht, daarom ben ik zo blij dat ze inmiddels alles van me durven aan te pakken. Maar goed, dat betekent dus dat die diertjes een langzame en pijnlijke dood sterven, ze resistentie kweken tegen bepaalde soorten gif en je alsnog niet alle dieren hebt uitgeroeid. Kortom, niemand wordt beter van gif. Gelukkig wordt er wel gewerkt aan oplossingen die een stuk diervriendelijker zijn, want als ze dan al dood 'moeten' moet dat op zijn minst snel en pijn- en stressloos gebeuren.

Inderdaad, het grote nadeel van ratten vind ik nog altijd dat ze niet oud worden, dat verdriet elke keer is vreselijk. Vooralsnog weegt het plezier gelukkig zwaarder. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 16:32

Ik vind ze echt erg leuk RP! :)

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:18

RatPassion :D Ik blijf ze geweldig vinden en zo gaaf hoe je ze op de foto krijgt, je zet hun karakters er echt op!

Hopelijk zit het bezoek er binnenkort in, kan eigenlijk niet langer meer wachten :):)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:13

heb even heel dit topic doorgelezen, en het is echt aanstekelijk.
Ik had nooit iets met ratten, maar sinds ik hier op bokt zie en er regelmatig topics met en over ratten zijn, word ik helemaal gek op die kleine avonturiers :D

Ik vind het echt heel knap wat jij allemaal bereikt met die ratten, en wat een top huisje je voor ze gemaakt heb. Ziet er echt heel leuk uit, ze kunnen lekker klimmen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:44

Hoe gaat het nu met de krummeltjes? :D

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:32

Oh wat een ontzettende gave foto's! Wat een heerlijke beestjes zijn het toch ook <3 . Wat heb je ook een onwijs gave kooi! Veel plezier nog met ze :)

Eerder in het topic had delerium dit geschreven :
delerium schreef:
RP; als er niet al mod onder je naam had gestaan had ik hoogstpersoonlijk gezorgd dat er "Rattenfluisteraar" of "de moeder Theresa der Ratten" onder had komen te staan.

Wat zijn het weer een dotjes, geweldig!!!

Er staat nu geen mod meer onder haar naam O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:16

Bedankt voor de leuke, lieve reacties en de interesse! :)

Het gaat heel goed met de Krummels. :j Ze passen prima in de groep, vooral met Jongetje kunnen ze het heel goed vinden, ik zie vaak 3 agouti koppies uit een hangmat komen. <3
Verder vinden ze het erg leuk om mij als speeltoestel te gebruiken en mijn kleding is vanzelfsprekend knaagmateriaal. :+ Ze knagen best veel kapot, ik weet nog niet zeker of dat de leeftijd is of het 'wild-zijn'.

Ik wist niet dat het mogelijk was, maar de Krummels hebben mijn liefde en bewondering voor ratten in het algemeen naar een nog hoger niveau getild. Ze zijn zo puur, ik leer vreselijk veel bij over gedrag en communicatie, zowel van ratten onderling als ratten naar mensen. En als ze ook iets bewijzen, dan is het wel dat ratten (en ik geloof nog veel meer diersoorten, tam of wild) altijd open staan voor contact en communicatie met mensen, maar dan moet het wel van twee kanten komen. Ik word meteen 'afgestraft' als ik een foutje met ze maak, maar als ik dat herstel wordt het ook meteen weer beloond. Heel erg gaaf om mee te maken, ik zal van deze ervaringen met wildjes nog heel veel profijt hebben. :j

Hier nog een paar foto's van vorige week:

(Geen idee wie dit is :o )
Afbeelding

Krummel-zonder-vlekje. De meest zelfverzekerde, dus die kon wel even poseren buiten de kooi. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn zo mooi. :+:

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:20

Ze zijn zeker mooi. En zo goed hoe je met ze omgaat.
Jammer dat 1 krummel niet kwam zaterdag, maar zo blijkt wel weer hoe goed ze jou vertrouwen! Daar mag je trots op zijn hoor :j :*

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:53

OEI die laatste twee foto's zijn gaaf!!!! +:)+

Gaaf hoe je van ze kan leren RatPassion, lijkt me een super ervaring voor je! Na zoveel ratten er toch elke keer weer iets is en dan nu heel goed het verschil kunnen zien hoe ze met je om gaan. Dit is ook wel echt aan jouw besteed om er dieper in te duiken! :j