jonge ratjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miranda_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:01

hey , dat zijn best leuke namen !! , andere dan waar je vdw aan zat te denken he..

ik vind het maar lastig;)

nee je hebt gelijk ze poepen enz niet in me mond , maarja mensen zijn niet allemaal zo makkelijk met ratten , vaak zeggen mensen ze maar vies te vinden.... dus een plaatje waarbij ie helemaal in je mond zit of het glazuur van je tanden poetst:D.. kan je maar beter voorzichtig plaatsen

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:05

Wat een schatjes <3 Ik heb er nu zelf ook 4 :) vorige week 1je opgehaald van een opvang, die was op straat in een doos gevonden :( heel zielig!

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:19

Ja ik ben heel blij met de naam "Bluey" :D Kwam zomaar ineens in me op omdat z,n kleur bij katten ook wel "blauw" genoemt wordt.Nu even afwachten hoe de ander gaat heten.

Ach....andere mensen vinden paarden of honden weer vies.Ik ben eigenlijk nergens vies van :o

Smartiej

Re: jonge ratjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:22

Ze zijn zo lief, zou er zo weer twee nemen ...

miranda_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:22

@paxine , stoer gevonden die naam!! enneh neej ben ook niet echt ergens vies van...

@Smartiej , moet je zeker ook doen hoor , hahah , je hebt er veel plezier van...

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:30

paxine schreef:
Ja ik ben heel blij met de naam "Bluey" :D Kwam zomaar ineens in me op omdat z,n kleur bij katten ook wel "blauw" genoemt wordt.Nu even afwachten hoe de ander gaat heten.

Bij ratten heet dat ook blauw :D

Leuke ratten zie ik hier allemaal voorbij komen zeg!!
heb hier zelf ook 2 jonkies zitten, wat zijn ze toch leuk <3
(mijn 8 volwassen zijn natuurlijk ook leuk :P maar jongere spelen zo lief :D )

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:42

MirandaNH schreef:
Bij ratten heet dat ook blauw :D

Oh... :+ :D Nou dan past z,n naam helemaal goed bij hem haha!
Wauw 8 volwassen ratten! Da's veel zeg.Ik hou het voorlopig wel even bij 2 dat is al druk zat hahaha!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:09

HAha ik heb er 13 gehad, nu dus in totaal 10 maar het is idd veel werk hoor, maarja ik zou niet anders willen :D

miranda_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:11

ik wil er ook nog 2 bij... we zijn al aan het zoeken ,maar lastig zijn sommige rattery's... ( of zijn nou juist mensen zoals ik lastig:D)

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 18:20

wat een leuke foto's allemaal! <3 ik ben daar ook niet zo vies van, ze zijn wel grappig. dan kijken ze echt zo van 'waar komt dat geluid vandaan?' :? ook leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn! :)

miranda_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:06

even een update en pics van de nieuwe ratjes.. die zijn trouwens wel een stukje groter al als deze..
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en ik kon jullie deze niet onthouden:P:P

Afbeelding

Groetjes Miranda

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:47

Wat een leukerds! :D Maar heb je ze nu in een terrarium zitten??? Je kan ze het beste in een traliekooi doen aangezien ratten willen klimmen (ook bij de tralies omhoog) en dan met meerdere verdiepingen.

miranda_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:52

wij zijn al jaren bekend met ratten en weten dus ook dat ze graag klimmen etc.
de bak is nu nog niet geheel ingericht ivm het even willen laten wennen.
wij zijn van plan om veel klauter en trap werk neer te plaatsen..
wij hebben de siamezen gisteren pas gehaald , vandaar gelijk de foto's...;)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:31

Okee, dat je veel klimwerk erin doet is super!! Alleen het enige probleem is dat het in een terrarium niet goed kan doorluchten. Hierdoor kunnen ratten het snel 'benauwd' krijgen (probleempjes met de luchtwegen). Het is maar een tip hé ;)

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:49

Oooooh,wat een mooie diertjes,mijn zoontje heeft vroeger twee ratjes gehad,vergeet nooit meer dat ik ze ophaalde bij een rattery,heb er eentje vast en verdwijnt zo in mijn lange haren,ze moesten hem serieus met twee man sterk eruit pulken hihi.Was toen al als de dood voor ratten,maar wou me niet laten kennen,heb altijd hartstikke goed voor ze gezorgd,maar met de nodige bibbers...
Vind de foto's erg lief met het ratje wat bijna in de mond kruipt,ben daar helemaal niet vies van moet ik eerlijk zeggen ,maar heb op een of andere onverklaarbare wijze ENORME angst voor ratten,slaat helemaal nergens op,kan me niet herinneren dat ik ooit ben gebeten of wat dan ook,maar ik ben niet gewoon bang,maar serieus op het hysterisch gillende af,wat een drama.
Ik heb jonge kinderen en die vinden ze ZOOOOOOOOOOO leuk,maar ik kom maar niet van mijn angst af,kan er uren naar kijken,maar oweeeeee als er eentje te dichtbij komt,ren ik jankend dwars door de ramen,iemand nog tips of in de buurt van Oirschot die aan rattentraumatherapie doet?? ;-)) Nog iemand in dit topic bekend met ratten in combi met katten,lijkt me ook niet echt gaan.
Was laatst in de dierenwinkel(zou daar nooit mijn beestjes kopen hoor)maar moest zoals altijd toch even bij de diertjes gaan kijken met mijn zoontjes,ach en dan huppelen er daar ook een stel van die leuke friemlestaarten rond,mooi getekend en dan gaat dat bekje open met die grooooote gele tanden,nou dan zweet ik die zaak uit,schaam me dood eigenlijk,maar wie weet,gaat dat ooit nog goedkomen,weet wel dat ratten voor kinderen een van de leukste huisdiertjes zijn,
groetjes Linda

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:50

:') Tja dat heb ik met spinnen......ik heb trouwens ook katten en die kijken ernaar maar verder niks.Ik zal ze echter nooit samen los laten lopen "just in case" ;)
Misschien is het wat om veel bij mensen over de vloer te komen die ratten hebben? en dan steeds een stapje verder gaan? Dus eerst kijken, dan aaien in de kooi,dan aaien buiten de kooi en dan mss eens vasthouden ofzo? Het is maar een idee.Ze zijn zoooooo leuk en zacht en knuffelig en.....en..... :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:21

Ow wat zijn het toch geweldige nestjes. :D
Echt heerlijke beestjes.

@tyleysmiley: misschien zou je gewoon eens een keer op bezoek moeten gaan bij mensen met ratten. Ik heb denk ik wel 100den mensen van hun rattenangst afgeholpen. Ging jarenlang ieder weekend van Leeuwarden naar Eindhoven met de trein met een bakje ratten. :D

Ik ken meerdere mensen die ratten icm met katten hebben. Bijna nooit een probleem. Sommige katten negeren de ratten gewoon totaal, sommige katten en ratten slapen zelfs samen op de bank en sommige katten zijn er wel geobsedeerd door, maar gaat meestal niet verder dan naar de kooi staren.

@miranda_84: ja klopt, als je het goed schoonhoudt en de juiste bodembedekking gebruikt is een terrarium inderdaad geen probleem.

miranda_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:29

@MirandaNH , voldoende ventilatie aanwezig...

@tyleysmiley , misschien als u zich meer verdiept in wat een rat voor super slim dier is , bv door filmpjes te kijken op youtube of door uzelf in te lezen? dan ziet u wellicht dat een rat meer is dan enkel dat "enge" dier dat heel hard weg rent of zijn " gele" tanden laat zien:P hahah , ratten kunnen werkelijk vanalles. ook merk je goed aan een rat of hij je ziet zitten of niet.
het voorval dat de rat naar u haren rent kun je zien als goed en slecht. (goed: de rat zoekt beschutting en voelt zich prattig in uw bos met haren , ook is het daar warm) (slecht: de rat is bang en rent weg van al die vele mate grotere mensen , die de rat ENG vind:D)

met de tanden van de rat eet hij ,maar hij proeft er ook mee , soms wanneer mijn ratten bv mijn vingers likken voel je ook kleine bijtjes , dit doet geen zeer en is niet hard ,maar hiermee verkennen ze of ze datgene kunnen eten en ontdekken ze wat het is.
het likken van je vingers , zo leren ze je geur kennen en weten ze wie jij bent.
ratten ruiken erg goed en hebben direct door hoe en wat.
de rittens die wij nu 1 week hebben komen al helemaal zelf me arm op gelopen en komen dan in me nek of in een kleding laag op me borst liggen , dan maken ze knagende / knarsende geluiden , daaraan is te herkennen dat ze het naar hun zin hebben. ook likken ze me nek , knabbelen in me oren , ontdekken van alles. net kleine kids:P hahaha..

je bent trouwens altijd welkom langs te komen en het zelf te ontdekken hoor... :D;)

Groetjess Miranda

@Iris , Thanks!! dacht ik ook , we houden juist hierom extra rekening met al deze dingen:D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:34

Misschien helpt het om een goede film over ratten te kijken: www.ratlife.org
Dit gaat over laboratorium ratten die in het wild uitgezet worden.
Zo krijg je een goed inzicht in het hoe en waarom van rattengedrag. :)

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:52

@paxine,dank je wel voor je reactie,mijn oudste zoon heeft vroeger ratjes gehad,maar dat is al jaren geleden,kan me niet herinneren eigenlijk dat ik ze ooit uit de kooi gehaald heb :o ,mijn zoontje wel hoor,die liep er uren mee te sjouwen,heb echt geen flauw idee waar het vandaan komt.
Toen wij die ratjes opgehaald hebben,heb ik ze ook in handen gehad,maar omdat er meerdere mensen bij waren,was ik over een soort van drempeltje heen,want ik schaamde me dood,kon mijn gillen nog net inhouden,en al helemaal toen twee van die bengeltjes ineens van mijn hand afschoten en roetsjjjj in mijn haren vast zaten,en zich maar vast houden met die lieve handjes,zo schattig eigenlijk,maar ik stond hele angsten uit }:0

@iris:ik ken eigenlijk niemand met ratjes in de buurt,jammer dat je niet meer treint naar Eindhoven met je diertjes,ik woon in Oirschot,had je mooi een tussenstop kunnen maken :Y)
Ik heb nog erg jonge katten en zou mijn katten ook nooit alleen laten met mijn/onze ratjes,heb ook wel het idee dat katten het verschil wel weten/voelen tussen een 'gewone' rat of een eigen huisdier,nu komen mijn kittens ook niet buiten,hebben nog nooit een muis of rat gezien,maar misschien is het ijdele hoop om te geloven dat ze de ratjes dan met rust laten,ben zo bang,als ik met zo'n ratje op de bank zit bijv. dat mijn kat ineens een rotsprong uitvoert en er vervolgens vandoorvliegt met die rat,zie al helse scenarios.
Film ga ik straks eens bekijken,als ik mijn mannetjes naar bed heb gebracht,thanks voor de tip.

@miranda,hartstikke bedankt voor je reactie,ik heb al behoorlijk wat pagina's van het rattentopic hier op bokt doorgelezen,ik vind ze alleen maar leuker worden.
Ik zie al die heerlijke foto's van jullie diertjes en lees met een grote glimlach al die verhalen,staat me een verhaaltje bij van iemand die een wcrol op een kooi had laten liggen en vervolgens ging de hele rol mee door de kooi,om toch in het slaaphokje te belanden,ach ik lees zoveel leuke dingen,ik weet echt niet wat het is.
Stom voorbeeldje,als jullie een ratje bij je dragen,lekker warm weggefroemeld in je trui,lees ik ergens dat zo'n ratje het bijv. ineens op een sprinten zet,watervlug rondsjeest,overal doorschiet,ik denk dat ik serieus een hartaanval zou krijgen,ben zo bang dat ze bijten,hoe dom,heb een paard gehad van een goede 1.80,beest had nogal eens de neiging om zijn tanden te gebruiken enz,daar heb ik dan weer geen schrik van.
Hoop dat ik eens een keertje iemand tegen het lijf loop die hier in de buurt woont en waarbij ik mooi in rattentherapie kan haha,bedankt allemaal en TS,sorry hoor voor het offtopicen :+

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:55

omg wat een leukers!! maar goed dat ik er niet meer kan in mijn kooi, ben zo al rat verslaafd geworden :j