De arme verschoppelingen in Turkije

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 21:26

Nou er zijn weer genoeg erge dingen aan de gang, de dames in Turkije hebben een hondje gered waar een stelletje jongens stenen naar aan het gooien waren.
Gelukkig hebben ze het hondje gevonden, die was natuurlijk gevlucht toen de jongens werden tegengehouden door de dames.
Dit is het kleine meisje.
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3QDHGJ6U-D.jpg

Ze zijn daarna de ouders van de jongens gaan opzoeken. Ze krijgen iets van een taakstraf voor het martelen van het hondje.
Daarna bij het 2e jongetje thuis bleek dat deze mensen zo arm zijn dat ze geen eens ramen in hun huis hebben. En het bleek dat deze mensen ondanks alles een moederhond met 7 pups hadden gered en dat de jongen het andere hondje weg wilde jagen met stenen zodat ze niet bij de pups kon komen.
Ze gaan ook nog proberen de mama hond met haar baby's te redden, want deze moeder gaat het zo niet redden met haar kindertjes.
Afbeelding
Dit is de moeder.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U7OLAP6A-D.jpg
En dit zijn de baby's
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IDMUS3Y4-D.jpg

En toen vonden ze nog deze hond, aan de tags te zien is deze hond dus onderdeel geweest van het neuter en release gebeuren, maar ze hebben dit dier dus in deze toestand geholpen en daarna weer huppa zo naar buiten gegooid. Nou ja, ik denk dat iedereen kan zien dat dit dier meer hulp nodig had dan alleen een sterilisatie... En ze is pas 2 jaar oud.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UV8SKILP-D.jpg
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6TWVFBIA-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KKBV8PZD-D.jpg

En hier blijkt dat ze dus toch naar slagers of iets om vlees te halen en hier krijgen een aantal graatmagere hondjes dus daarvan te eten.
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-W7VJWIOC-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7YRDRJDE-D.jpg

En dit meisje hebben ze ook gered, zo te zien aan de oorbellen is zij dus wel al geholpen. Hopelijk vinden ze voor deze leukerd een lief baasje. Ze moet alleen wel even wat kilootjes bijkomen.
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QBTF8QWD-D.jpg

Anoniem

Re: De arme verschoppelingen in Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:03

Bij het tweede jongetje zit er dan toch iets van een goede bedoeling achter......

Ik vind deze dingen zo sneu, mijn hart breekt gewoon als ik zulke dingen zie. Ik begrijp nu ook wel waarom sommige van de honden hierheen gehaald worden, het zou heerlijk zijn als je ze daar goed kon helpen, maar het geld is er blijkbaar gewoon niet (vind het wel weer grappig dat ze kippennekken eten, trouwens).

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:11

Ben ik weer even nagevraagd en dit zijn de regels om een pitbullachtige in te voeren in nederland..

Gezondheidsverklaring van een dierenarts maximaal 30 dagen oud
Rabiës inenting van minimaal 30 dagen oud
Chip of tatoeage

En binnen de eu moeten ze een eu dierenpaspoort hebben, maar ik weet niet hoe het zit buiten de eu.

Op http://www.dogsincluded.nl/ staan ook regels voor andere landen dus weet je ook meer over de landen waar je doorheen moet reizen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:51

Hoi allemaal,

Ik heb het hele topic doorgelezen. Heb zelf met een aantal vrienden ook een Stichting voor zwerfhonden (zie onderschrift). Wij richten ons op Georgie.
Eind september zijn we bij de Zwerfhonden conferentie in Utrecht geweest. Daar waren allerlei stichtingen aanwezig die zich bezig houden met ditzelfde doel. We hebben daar veel geleerd (van ervaringsdeskundigen).

Zo blijkt (en dit zal een schop tegen de schenen zijn van mensen die honden naar Nederland halen) dat het plaatsen van zielige beesten bij gezinnen in het buitenland contraproductief is! Het zwerfdierenprobleem zal er niet mee opgelost worden, maar wordt er zelfs mee in stand gehouden!

Ik had moeite om het te accepteren in eerste instantie. Zeker omdat wij zelf ook een paar honden naar Nederland gehaald hebben. Wat blijkt?

Alles heeft te maken met de Carrying Capacity van een stad/dorp/bos. Er zijn formules waarmee berekend kan worden hoeveel zwerfdieren er in een stad zijn (op basis van aantal inwoners en stadsgrootte o.a.).

Dat betekent dat elke stad zijn eigen carrying capacity heeft. Kort gezegd: haal er 1 hond uit, dan komt er sowieso weer 1 hond bij. Haal er 400 honden uit, komen er 400 bij (door migratie). Het aantal zal altijd (!) gelijk blijven. Ook als er lokaal een asiel wordt ingericht waar bijv. 100 honden worden opgevangen vanuit een stad, dan zal het aantal in de stad gewoon weer aangevuld worden. Het zwerfdierenprobleem los je er dus niet mee op!

Daarnaast blijkt dat niet de 'echte' zwerfhonden het grote probleem zijn, maar de honden die door eigenaars op straat gezet worden en gevoerd worden. Dit is de groep die zich voortplant.

De enige succesvolle projecten zijn de projecten die een A tot Z plan hebben. Enkele belangrijke punten (mijn eigen samenvatting):
- Voorlichting (op scholen) --> gedragsverandering bewerkstelligen
- Een gedegen plan opstellen met de overheden (castratie/sterilisatie/'inslapen')
- Geld (dergelijke projecten kosten veel geld, maar zijn uiteindelijk goedkoper dan het afmaken van honden/betalen van hondenmeppers --> vanwege die carrying capacity.)
-Aansluiting zoeken bij 'lokale' dierenrechtenorganisaties en samen het probleem aanpakken.

De tranen schieten mij ook in de ogen als ik zie hoe hondenvangers te werk gaan, als ik foto's zie van straathonden en als ik zie hoe ons speciale geval Tubo er aan toe was (zie onze hyves) en inmiddels zeer gelukkig is in Nederland.

Aan de andere kant zijn er ook in Georgie mensen die een verandering teweeg proberen te brengen. ARC heeft een hoop bekende mensen gestrikt om een voorlichtingsfilmpje te maken en dat stemt positief. http://vimeo.com/7756524
Het is aan ons om voldoende budget voor uitzending in de media te vergaren.

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:08

Eeuwig respect voor jou en de hele organisatie _/-\o_
Wij zelf hebben ook maar 1 hond die echt als pup aangekocht is , de rest hebben we geadopteerd , overgenomen en uit het asiel gehaald..
mijn respect heb je voor de rest van je dagen!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 16:40

Kijk ik snap ook wel dat het niet alles oplost om de honden hierheen te halen, daarom doen we dit alleen maar als het echt niet anders kan of als iemand erom vraagt.

Er was iemand die het zwarte pittbulletje misschien had willen hebben, helaas zit die bij een man die een soort van eigen opvang heeft en deze meneer wil de hond niet aan onze Turkse vriendinnen meegeven om te plaatsen. Dat is dus wel jammer, maar helaas kunnen we daar niks aan doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 07:40

@Olympia96
Het weghalen van honden helpt natuurlijk niet (alleen).
Wel: castreren en evt. de honden die niet terug geplaatst kunnen worden in de wijk herplaatsen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:35

Eens Brainless. Alleen blijkt dus dat dat alleen ook nog niet voldoende is.

Een mentaliteitsverandering teweeg brengen is wellicht nog belangrijker. Afbeelding

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:39

@Oympia96
Blijkbaar werkt het wel: In Arad (Roemenië) is de zwerfhonden populatie met 75% verminderd door het "castreren en weer vrijlaten" programma.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 10:42

Het werkt idd wel, maar ja dan moeten ze niet doodzieke honden terug zetten.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:08

Ik word blij en verdrietig tegelijk van je topic... verdrietig door het dierenleed, maar blij door het werk dat je daar voor de straathonden verricht.
Keep it going!

Kun je me een adres sturen waar we hondenvoer naartoe kunnen sturen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 11:31

Als je hondenvoer wilt sturen kan je dat gewoon naar mij sturen, dan zorg ik weer dat het bij mijn kennis terecht komt en vanuit daar gaat het weer richting buitenland.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:40

dit is misschien een hele foute opmerking die ik nu ga maken....is het geen optie om er een aantal in te laten slapen?
De zwakke ,en zieke gevallen?
Het lijkt mij zo erg voor die beesten om altijd maar honger te hebben en nieteens een warme slaapplaats...dat ik denk dat het soms beter is om ze te laten hemelen....dan lijden ze tenminste niet meer.

Begrijp me niet verkeerd...ik heb zelf 6 zwervers.
Maar wat ik hier zie is zo grootschalig,haast niet op te lossen lijkt mij.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 11:45

Nee dat is geen foute opmerking geerke, maar helaas zijn de dames die daar dus proberen de dieren te redden er veel emotioneler onder als wij buitenstaanders, ze doen dus echt hemel en aarde bewegen om ze te redden. Zo lang ik hiermee bezig ben heb ik eigenlijk nog niet gehoord dat ze iets in lieten slapen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:49

Brainless schreef:
@Oympia96
Blijkbaar werkt het wel: In Arad (Roemenië) is de zwerfhonden populatie met 75% verminderd door het "castreren en weer vrijlaten" programma.

Ik vertel je ook alleen maar wat ervarings-/onderzoeksdeskundigen hebben gezegd... Daarnaast vraag ik me af waarop die 75% gebaseerd is?

Waar jij het over hebt, dat werkt (volgens hen) alleen als je een afgesloten gebied hebt (een eiland bijvoorbeeld). Dan zullen de zwerfhonden uitsterven. Dat van die carrying capacity schijnt gewoon echt waar te zijn.

Maar los daarvan, als het echt waar is wat je zegt, dan is dat natuurlijk hartstikke mooi.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:02

Zo .. Hier wordt je toch echt stil en beschaamd en misselijk van :n

Mijn vriend is van Turkse afkomst maar wel een echte mega-dierenvriend. Zo waren we dit jaar in Turkije en liepen er altijd 2 dezelfde zwerfhonden rond het zwembad waarvan eentje een bandje om had. De andere was héél timide en bang én mager. Op een dag zagen we iemand van de security naar de hond zonder bandje lopen, die kroop helemaal in elkaar en wij wisten al wat ging komen. Mijn vriend er meteen naartoe en heeft gezegd dat hij de hond zelf wel van het zwembad weg zal halen (diertje kwam daar drinken). Iedereen stond hem stomverbaasd aan te kijken dat hij die hond dierf aan te raken op een 'lieve' manier. Onderweg naar de uitgang heeft die security nog verteld tegen mijn vriend dat ze eigenlijk niet betaald worden om hun échte werk te doen maar vooral om honden en katten verrot te schoppen zodat ze niet meer terug zouden komen. Hij wist zelf wel dat het fout is, maar gaf toe dat het deugd deed om de stress en frustratie er zo uit te laten %)

Het jaar daarvoor liepen we op straat en kwamen we een kleine puppymans tegen, echt een lieverd en een pràchtig dier, weliswaar uitgemergeld, voorzien van een hoop vlooien en krassen en kale plekken. Toen hadden we echt zoiets van: deze nemen we mee. Maar kan dat eigenlijk wel zomaar? We hebben het toen uiteindelijk niet gedaan, met pijn in ons hart, omdat we dachten dat dat niet kon omdat ze geen paspoort en chip etc hebben ..

Last but not least: een énorme giga dikke pluim voor iedereen die zich inzet voor deze dieren. Zonder jullie zou de wereld helemaal zwart en hopeloos zijn. _/-\o_

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 12:04

Brainless en ik zijn in roemenie geweest, inmiddels al 2x een daar hebben we dus met mensen gesproken die dat dus allemaal doen en alles bijhouden. Dus zo komen we op die 75%

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:05

ik krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik deze foto's zie als echte dierenliefhebber doet mij dit enorm pijn.
Mocht ik veel plaats hebben zouden ze zo meteen een paar van die sukkels naar me toe mogen komen.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:57

ach wat sneu..
het lijkt echt onbegonnen werk, maar misschien is het dat niet, als die mensen zó gedreven zijn. super dat er dit gedaan wordt!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:01

Ik heb hier een stukje over gelezen op de terug weg vanuit Turkije in het vliegtuig.
Corendon biedt namelijk een trip aan naar dit honden asielbos?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 17:15

Ja dat klopt idd. Dat is niet helemaal dezelfde plek als wat op de foto's te zien is. Maar dat is echt een asiel in het bos, maar eigenlijk zijn dat zeg maar stukken bos omheind waar ze over het algemeen honden hebben die niet meer plaatsbaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:39

Is dat nou wel wijs om daar allerlei mensen toe te laten, laat staan er trips naar toe aan te bieden? De honden kunnen daar ook heel bang van worden, denk ik.

Aan de andere kant, je brengt het dan wel onder de aandacht.

:?

Moeilijk hoor :?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 20:48

Ja ik weet niet precies wat het idee er ook alweer achter is. Dat is niet iets wat via ons is geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:50

Dat dacht ik ook niet, dat is niks voor jullie.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 20:51

Neej, dat is via een stichting ofzo. Ik denk dat het wel voor de aandacht en misschien donaties ofzo is. Maar daar kan ik verder niks over zeggen, want daar weet ik dus te weinig vanaf.