Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eva_Arno schreef:Pff, doet iemand eens iets goed hier en helpt ie een beestje, ligt weer half bokt te muggenziftenGeef dr liever een compliment!
ik wens de TS veel succes en hoop dat t allemaal goed komt met t vogeltje! 
Ik denk echter dat de TS het best aan kan. Ze kan hem later altijd nog naar een opvang brengen of zelf uitzetten. 

SofieHavan schreef:Kritisch zijn is goed voor mij, aan het einde doe ik toch wat ik wil
En als jullie goed zouden lezen dat zouden jullie gelezen hebben dat ik ondertussen wél al contact heb gehad met het vogelasiel.
Momenteel hebben ze een nest wilde eendjes zitten, 3 turkse tortels, een halfwassen kraai, enkele meesjes en merels.
Dus daar zou hij ook alleen zitten. De opzichter vond dan ook dat ie beter hier bleef omdat ik hem élk uur kan voederen (hij is erg arbeidsintensief) en hij toch geen couveuses meer over heeft. Bovendien achten ze zijn overlevingskans bij hen veel minder omdat ze hem minder persoonlijke aandacht voor het voederen kunnen geven en hun voorkeur en verzorging uitgaat naar dieren dié wel een grote(re) overlevingskans hebben. Zo'n kleine eten geven kost veel tijd hoor.
Ik heb eerder van het asiel al eendjes ed mee gekregen om thuis verder te verzorgen omdat ze hun kooien nu eenmaal vrij houden voor dieren die het meer nodig hebben...
Wel gingen ze me op de hoogte houden als er soortgenoten binnen kwamen, maar volgens hen gebeurd dat meer tijdens de periode waarin deze dieren gaan uitvliegen. Dus als hij overleeft kan ie als nog over enkele weken als jongwassen dier naar de opvang!
Ik ben wél een dierenvriend en zou geen dier houden voor 'mijn plezier', ik denk dat ik hier al werk genoeg heb met al de rest hoor!
Wilawander schreef:Ik ben van mening dat zo'n vogeltje beter af is in de opvang omdat ze daar meer kennis hebben. Ik denk niet aan het leuke van het groot brengen want dat snap ik best maar denk in de eerste plaats aan het welzijn van het dier.