Mijn ei is uitgekomen *shock*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:16

Dan zou de TS altijd nog kunnen overwegen zodra Ietie iets is aangesterkt aan hem af te staan aan een vogelopvang zodat hij weer het wild in kan.

Heb ik ook gedaan met mijn Tortel en die vliegt nu heerlijk rond met zijn soortgenoten.

Wilawander

Re: Mijn ei is uitgekomen *shock*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:48

Ik ben van mening dat zo'n vogeltje beter af is in de opvang omdat ze daar meer kennis hebben. Ik denk niet aan het leuke van het groot brengen want dat snap ik best maar denk in de eerste plaats aan het welzijn van het dier.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:49

@Wilawander; Ik ben het hier niet echt mee eens. Zo te lezen heeft ze er veel verstand van, en de vader is zelf dierenarts. Dus die helpt haar ook! Ik vind het top van je, ts!

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:07

Pff, doet iemand eens iets goed hier en helpt ie een beestje, ligt weer half bokt te muggenziften :? Geef dr liever een compliment!

Knap werk hoor, ik zou t ook niet over mn hart krijgen om zo´n ukkie te laten gaan :(:)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:21

Eva_Arno schreef:
Pff, doet iemand eens iets goed hier en helpt ie een beestje, ligt weer half bokt te muggenziften :? Geef dr liever een compliment!

Aan de bedoelingen van de TS twijfelt hier niemand. Echter kunnen de beste bedoelingen en wat daadwerkelijk het beste is voor het dier behoorlijk uit elkaar liggen. Een wild dier redden is niet altijd de "way to go" als dit betekent dat hij niet zal kunnen leven zoals - en met - zijn soortgenoten.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:22

Hoezo is dat muggenziften? Lijkt me logisch dat iemand die dit werk dagelijks doet meer ervaring heeft dan iemand met goede bedoelingen die een nekle ervaring heeft.
Werk zelf bij een dierenarts en wij nemen dat soort dingen ook niet aan want de opvang is er veel beter in. Waarom zouden we die kans de jongen ontnemen?

Als je een jonge vogel of een ander dier een kans wil geven, geeft het dan uithanden dat vindt ik pas toppie.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:24

Bovendien zijn er misschien 4 mensen in dit topic die enigszins kritisch reageren over 6 pagina's. Half bokt :D

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:26

Sommige dingen kun je ook met n korreltje zout nemen he ;) ik wens de TS veel succes en hoop dat t allemaal goed komt met t vogeltje!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:31

En sommige dingen kan je ook overdrijven. :7

Ik vind dat Eightlegged en Wilawander wel een punt hebben hoor. :j Ik denk echter dat de TS het best aan kan. Ze kan hem later altijd nog naar een opvang brengen of zelf uitzetten.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:35

Het is kun je overdrijven, niet kan ;)
Ik zeg ook niet dat ze geen punt hebben, snap t ook wel. Maar vind t jammer dat er gelijk kritiek op iemand wordt geleverd terwijl ze goed weet waar ze mee bezig is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:36

Omdat er ergens ook wel reden is voor kritiek, daarom misschien? ;) Alsof iedereen maar meteen positief moet zijn als er iemand goed bezig is. Ze hebben toch een punt. :)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:39

Wat is er mis met kritisch zijn? Daar is nog nooit iemand slechter van geworden. Als we hier nou aanvallende posts richting de TS aan het plaatsen waren, maar dat is hier helemaal niet aan de orde...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:00

Mag er dan geen kritiek geuit worden op Bokt? Ik schrijjf zelfs dat ik heel goed snap waarom TS dit op zichzelf neemt.

Maar ik probeer alleen duidelijk te maken waarom een opvang een betere optie zou zijn en als je goed nadenkt en in het dier verplaatst dan snap je dat ook.

Een vogel leeft in groepen en is doodongelukkig alleen, het leert geen vogelgedrag niks. Dus als je te lang wacht kan je niet meer uitwilderen en dat is voor de vogel echt het beste.

Dat TS haar best doet zie ik ook wel maar eigenlijk zou dit geen optie moeten zijn, juist al niet met een vader als dierenarts. Want die zou beter moeten weten.

Ik heb zelf twee uilen gevonden vorige week, hadt ik met mijn ervaring met vogels en als DA assistente ook makkelijk zelf gekund maar het uitwilderen hoort in een groep tussen soortgenoten en dat kunnen we niet. Hoe graag we ook willen.......

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 19:21

Kritisch zijn is goed voor mij, aan het einde doe ik toch wat ik wil ;)
En als jullie goed zouden lezen dat zouden jullie gelezen hebben dat ik ondertussen wél al contact heb gehad met het vogelasiel.
Momenteel hebben ze een nest wilde eendjes zitten, 3 turkse tortels, een halfwassen kraai, enkele meesjes en merels.
Dus daar zou hij ook alleen zitten. De opzichter vond dan ook dat ie beter hier bleef omdat ik hem élk uur kan voederen (hij is erg arbeidsintensief) en hij toch geen couveuses meer over heeft. Bovendien achten ze zijn overlevingskans bij hen veel minder omdat ze hem minder persoonlijke aandacht voor het voederen kunnen geven en hun voorkeur en verzorging uitgaat naar dieren dié wel een grote(re) overlevingskans hebben. Zo'n kleine eten geven kost veel tijd hoor.
Ik heb eerder van het asiel al eendjes ed mee gekregen om thuis verder te verzorgen omdat ze hun kooien nu eenmaal vrij houden voor dieren die het meer nodig hebben...
Wel gingen ze me op de hoogte houden als er soortgenoten binnen kwamen, maar volgens hen gebeurd dat meer tijdens de periode waarin deze dieren gaan uitvliegen. Dus als hij overleeft kan ie als nog over enkele weken als jongwassen dier naar de opvang!

Ik ben wél een dierenvriend en zou geen dier houden voor 'mijn plezier', ik denk dat ik hier al werk genoeg heb met al de rest hoor!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:36

SofieHavan schreef:
Kritisch zijn is goed voor mij, aan het einde doe ik toch wat ik wil ;)
En als jullie goed zouden lezen dat zouden jullie gelezen hebben dat ik ondertussen wél al contact heb gehad met het vogelasiel.
Momenteel hebben ze een nest wilde eendjes zitten, 3 turkse tortels, een halfwassen kraai, enkele meesjes en merels.
Dus daar zou hij ook alleen zitten. De opzichter vond dan ook dat ie beter hier bleef omdat ik hem élk uur kan voederen (hij is erg arbeidsintensief) en hij toch geen couveuses meer over heeft. Bovendien achten ze zijn overlevingskans bij hen veel minder omdat ze hem minder persoonlijke aandacht voor het voederen kunnen geven en hun voorkeur en verzorging uitgaat naar dieren dié wel een grote(re) overlevingskans hebben. Zo'n kleine eten geven kost veel tijd hoor.
Ik heb eerder van het asiel al eendjes ed mee gekregen om thuis verder te verzorgen omdat ze hun kooien nu eenmaal vrij houden voor dieren die het meer nodig hebben...
Wel gingen ze me op de hoogte houden als er soortgenoten binnen kwamen, maar volgens hen gebeurd dat meer tijdens de periode waarin deze dieren gaan uitvliegen. Dus als hij overleeft kan ie als nog over enkele weken als jongwassen dier naar de opvang!

Ik ben wél een dierenvriend en zou geen dier houden voor 'mijn plezier', ik denk dat ik hier al werk genoeg heb met al de rest hoor!

mee eens!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:38

He TS, heb je al een filmpje?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:57

hoe gaat het met het pietje??
Ik vind het top dat je het diertje opvangt

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:04

hopelijk overleeft hij/zij het! Blijf het volgen :)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:20

Momenteel is hij erg sterk, hij piept als hij honger heeft en dat is zowat elke 3kwartier ;)
Maar hoe sterk ze ook zijn dat kan snel veranderen natuurlijk.
Hij is precies wel blij met mijn zelf gemaakt papje ;)
Hij is enorm flink en mest ook goed.

K zal straks eens vragen dat mijn broer me eens filmt als ik hem voeder.

Bedankt voor alle reacties

Edit, zijn ogen zijn al super aan't veranderen. Gisteren was dat gewoon een zwarte bol, nu lijkt zich in die zwarte bol een rondje te vormen, zijn pupil. Benieuwd wanneer ze open gaan (al zal dat nog wel eventjes duren)!

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:32

wat leuk ik ga dit ook even volgen!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:39

SofieHavan, jij komt over als iemand die precies weet wat ze doet! +:)+
Ik ben heel benieuwd naar het filmpje van Ietie!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:42

Wilawander schreef:
Ik ben van mening dat zo'n vogeltje beter af is in de opvang omdat ze daar meer kennis hebben. Ik denk niet aan het leuke van het groot brengen want dat snap ik best maar denk in de eerste plaats aan het welzijn van het dier.

ik had ook mijn twijfels maar uiteindelijk blijkt de TS meer kennis en verstand te hebben, weet waar ze mee bezig is.

Denk dat je dit kan zien als een "opvanggezin" zoals je wel eens met moederloze kittens ziet. Vind dat de TS super bezig is!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:48

Volgens mij weet de TS wel waar ze mee bezig is.. Vader is DA dus die heeft er ook wel verstand van. Toppie hoor!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:39

Ik vind het echt heel gaaf wat je doet! echt super hoor!!

ik blijf dit absoluut volgen!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:04

hij moet eerst maar eens overleven en groot worden, dan kan hij straks altijd nog naar een opvang om met andere kauwtjes in een vliegkooi te gaan om te verwilderen.
ik vind het echt onzin om in dit topic negatief te gaan zitten doen, we hebben het op het moment over een heel kwetsbaar kaal vogeltje van een paar dagen oud.
one step at a time.