hier nog meer gezeur.. 
Citaat:
mensen terechtstellen, dat is not done in dit topic.
ik neem aan dat veelal hier van vrouwelijk geslacht is, en al een afkeer hebben van reptielen, prima, helemaal geen moeite mee, maar hou die praat dan ook niet in dit topic, als je geen toegevoegde waarde kan geven.
Dit is wel de grootst mogelijke BS
.... Het feit dat we het niet met je eens zijn en het onverantwoord vinden komt volgens jou alleen maar omdat het merendeel vrouw is en niets heeft met reptielen...
. Reptielen zijn prachtige en fascinerende beesten, maar horen niet thuis in een klein pruthokje. Ik heb absoluut geen afkeer van reptielen, ik vind ze allemaal even gaaf en even prachtig en ik zou willen dat ik ze ook zou kunnen houden en een goede habitat zou kunnen bieden, maar ik weet dat ik dat hier in NL niet kan, en dat ik door zo’n dier te kopen, de hele handel in stand houd en daar pas ik voor. Ik ben namelijk van mening dat ze in de natuur horen.
Citaat:
als ik van mening geweest was dat ik ze niet kon houden, of dat ik mezelf en mijn familie in levensgevaar zou brengen hiermee, dan was ik er niet aan begonnen, neem dat maar van mij aan.
zo vind ik gifslangen 1 van de mooiste soorten, voornamelijk de naja's en bitis nasicornis zijn uber mooi, maar die zul je hier dus nooit zien komen. nu niet en over 30 jaar niet.
ik koop niet zomaar iets voor de heb, ik heb geen 10 kleuren bandages,dekjes en andere prullaria nodig, daar schiet mijn diertje niets mee op.
Jij bent van mening dat je zo'n beestje kunt houden, maar als je nu eens echt eerlijk naar de levensbehoeften kijkt van zo’n dier, dan kom je daar toch bij lange na niet aan?
Citaat:
wat jou geen moer (om even in jouw woordenschat verder te praten) interesseerd , wil niet zeggen dat het ons geen moer interesseerd.
hopelijk kom jij er ooit ook achter dat je paard in de vrije natuur thuishoort, en dat je hem vrijlaat...pffffff
voor jou zal het ook wel belangrijk zijn dat je lekker zit op een zadeltje op een dier dat niet gemaakt is om dressuur of springen, want jij hebt uiteraard je paard nooit in een stal/box van 3x3 of kleiner, en jouw paard heeft uiteraard een buitentuintje van 10km , en je hebt vast ook geen dekje met bijpassend kleurend bandage en een merk dekje of merkleding om mee te pochen........kom op, doe je ogen open en kruip uit je schulp.
maar goed , hoop dat je volgende keer wel wat zinnigs kan zeggen, want dan kan ik dat misschien ook wel tegen je.
maar om antwoord te geven op je goede vraag: het is in nederland en duitsland volkomen legaal om deze dieren te houden, zolang je over de benodigde papieren beschikt.
Mijn voorwaarde om een beest aan te schaffen is dat ik hem/haar de faciliteiten kan bieden om zo’n dier gelukkig te houden en het belang van mijn dieren staat ALTIJD voorop. Dat houdt dus bij een paard in dat ze de hele dag buiten moet kunnen lopen en haar natuurlijke gedrag moet kunnen uitvoeren. Dus nee, die van mij staat inderdaad nooit in een hok van 3x3 en het is dan geen buitentuin van 10km, maar wel 3 stukken land van 2, 1,5 en 1 hectare, ze staat in een vaste kudde, krijgt volop ruwvoer etc. ze heeft de rust die ze zo hard nodig heeft. En nee, ze hoeft niet te dressuren, dat vindt ze namelijk vreselijk, dus dat doen we niet, bosritten daarentegen vindt ze helemaal geweldig, dus doen we dat. Er hoeft ook geen 6 keer per week een zadel op, ze hoeft niet dagelijks aan het werk. Als ik kom is ze blij en als ik niet kom, mist ze me absoluut niet.
Ik heb dus ook geen 10 kleuren dekjes/setjes, gebruik geen bandages omdat het helemaal niet goed is voor de pezen en merkkleding doe ik al helemaal niet aan. Dus nee, daar doe ik niet aan.
Ik kom best met zinnige dingen aan, ik praat je alleen niet naar de mond, want ik ben het niet eens met wat jullie doen, dat mag.
Ik vind trouwens hamsters/cavia’s vogels e.d. absoluut niet geschikt voor kleine kinderen en al helemaal niet in een klein hokje, het is verdorie geen speelgoed.
En natuurlijk zijn sommige dieren beter geschikt om als huisdier te houden, zoals honden en katten, maar andere dieren zijn dat duidelijk niet. Een kat is geschikt als huisdier, maar zijn grote neefjes als leeuwen, tijgers, lynxen zijn dat niet, maar dat is voor de meeste mensen wel duidelijk, daarvan vind iedereen ook dat ze in de natuur thuishoren. Ze zijn misschien tot op zekere hoogte redelijk mak te maken, maar nooit 100% veilig, dat lukt zelfs met een hond/kat niet. Wat mij betreft horen kaaimannen ook in dat rijtje thuis. En dan kun je zeggen dat ik een onwetende domme vrouw ben, maar dat is nou een opmerking die kant noch wal raakt, ik heb me namelijk wel degelijk in dergelijke dieren verdiept, maar ik ben er niet op dezelfde manier mee bezig als jij dat bent.
Om nog even terug te komen op steve Irwin, die man had ook een enorme passie voor die dieren, maar mooi niet dat hij ze in een klein hokje stopte, hij zorgde ervoor dat ze een zo natuurlijk mogelijke leefomgeving hadden in een klimaat waar ze in thuishoorden. Bovendien ging het bij hem om de opvang van al die dieren, niet om het hobbymatig houden. Dus om jezelf op 1 lijn te zetten met die man, dan heb je het toch te hoog in je bol.
Als je echt iets om het behoud van die kaaimannen geeft, dan ga je meehelpen om een fokprogramma op te zetten zodat ze weer in het wild uitgezet kunnen worden, i.p.v. in gevangenschap op te groeien, dan sterft de soort net zo goed uit. Als het echt zo zou zijn dat die kleintjes het niet zouden overleven omdat het ze teveel stress oplevert om zelf achter visjes aan te zwemmen, dan had de soort het niet al zo lang uitgehouden. Moeders biedt wel enige bescherming, maar die vangt echt geen visjes voor ze, misschien zal het net toevallig bij deze soort compleet anders zijn, maar dat lijkt me heel sterk.
De manier waarop dieren gehouden worden in de dierentuinen ben ik het ook niet mee eens, maar daar kan ik uiteindelijk nog enig nut van inzien, dat heeft nog enige educatieve waarde.