LimaMambo schreef:hoe ga je dat doen dan?
huisbezoek
edit: en is dat niet mogelijk dan krijgen ze geen pup mee
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ThePast03 schreef:booster schreef:mensen met een tuin van 1 bij 1 dat ook niet hemaar ze moeten zo een kangal wel genoeg kunnen bieden en zeker een tuin hebben dat aan bepaalde eisen voldoet
Dat snap ik.
Wij hebben een tuin van 40 meter lang en wonen heel dicht bij de bossen. Maar toch zou ik hier niet graag een Kangal willen hebben omdat wij nog altijd wel in een woonwijk wonen en ik een hond niet zodanig onder druk wil zetten om tegen zijn eigen aard in te gaan.
Zelfstandig waken zou hij hier niet kunnen. Grijpt hij een inbreker dusdanig dat die ernstig verwond is wordt de hond in beslag genomen. Zo'n plek waar Sassy het overheeft lijkt me echt ideaal voor een Kangal, daar kan hij helemaal doen waar hij jarenlang voor is gefokt: de schapen bewaken en zelfs in enige mate het terrein bewaken.
booster schreef:zoals sassy is ideaal tuurlijk.
booster schreef:de kangal wereld is een moeilijke wereld veelal wordt de kangal gebruikt voor slechte dingen. er belanden inderdaad te vele kangals in het asiel mee eens maar dit is hellaas met alle rassen.
booster schreef:nog snel dan
ja zeker te veel ben ik het zeker met je eens daarom proberen wij als kangal forum ook voor deze kangals een plek te vinden
waar ik wel even bij moet vermelden dat de asiels dat alleen neit willen we hebben al gezorgt dat er aan aantal herplaatst werden door onze forum maar toen de asiels erachter kwamen dat de mensen via ons ( geen asiel instelling) kwam werdt ergezegt dat we dat niet meer mochten doen anders dat ze aangifte enzo zouden doen.
maar we gaan gewoon door met het zoeken naar baasjes voor asiel kangals.
Laika schreef:booster schreef:nog snel dan
ja zeker te veel ben ik het zeker met je eens daarom proberen wij als kangal forum ook voor deze kangals een plek te vinden
waar ik wel even bij moet vermelden dat de asiels dat alleen neit willen we hebben al gezorgt dat er aan aantal herplaatst werden door onze forum maar toen de asiels erachter kwamen dat de mensen via ons ( geen asiel instelling) kwam werdt ergezegt dat we dat niet meer mochten doen anders dat ze aangifte enzo zouden doen.
maar we gaan gewoon door met het zoeken naar baasjes voor asiel kangals.
Wat een kompleet belachelijke instelling is dat zeg! Ik denk dat het juist goed is dat jullie als "kenners" van het ras een geschikte herplaatsing verzorgen. Beter dan dat iemand die in asiel gaat kijken, plots warm loopt op het uiterlijk van het ras, en zich totaal niet verdiept heeft in zijn behoeftes en karaktereigenschappen. Ook ben ik van mening dat asielmedewerkers alleen een beperkte kennis van de rassen hebben, eigenaren hebben altijd meer kennis, zo niet, meer ervaring.
Overigens vind ik wel dat je fokker bent. Fokkers die beroepsmatig fokken zijn in mijn ogen broodfokkers. Die nemen het niet zo nauw, zolang het maar geld schuift.
booster schreef:je bent pas een fokker als je beroeps matig fokt en dat doe ik niet dit is mijn 2e nestje van haar en haar laatste nestje 1e was een ongeluk wist pas een week voor ze moest bevallen dat ze drachtig was.
alleen heb me jaren verdiept in het ras en hebben een forum voor kangal liefhebbers.
ik ken veel mensen met kangal in nederland belgie turkije etc.
weet van de bloedlijnen af etc etc
booster schreef:de kangal is niet erkent in nederland.
vader en moeder zijn door Da gechekt of ze geschikt waren voor een dekking
booster schreef:omdat ze nu onder de anatolische herder vallen en een anatolische herder een mix is
ThePast03 schreef:booster schreef:omdat ze nu onder de anatolische herder vallen en een anatolische herder een mix is
Kom op zeg, als je goed leest zie je dat er als alias staat Kangal.
Jij kan zonder FCI stamboom nooit aantonen dat je hond geen mix is en het ras is gewoon erkend, alleen gebruiken we in Nederland de naam Anatolische Herder net zoals zoveel rassen hier een andere naam hebben als in andere landen.
Er is geen reden voor om dit ras zonder stamboom te fokken.
Edit:
Het uiterlijk van deze werkende honden vertoont, zoals bij alle echte werkende rassen, grote verschillen. Die verschillen vinden we ook terug bij de sinds de jaren ‘60 naar West-Europa en Noord-Amerika geëxporteerde Anatoliërs. De FCI heeft daarom, in ieder geval wat de vacht betreft, in de standaard ruimte gelaten voor meerdere variëteiten.
In Turkije bestaat er grote belangstelling voor de hond, die zelfs al op Turkse postzegels is afgebeeld. En sinds 1996 worden daar de volgende variëteiten als aparte rassen onderscheiden:
Kangal – vaalgeel met masker, naar de plaats in Midden-Turkije waaruit dit type afkomstig zou zijn
Akbas – (witkop) witte vacht, zwarte neus, een type dat meer in West-Turkije voorkomt.
Karabas-(zwartkop) vaalgele of witte vacht met een zwarte kop, en eventueel gekleurde vlekken op de vacht elders
Intussen zijn dieren van het type Kangal en Karabas buiten Turkije het meest verspreid, zodat ook wel eens in brede (FCI) zin over Kangal of Karabas gesproken wordt. Hier volgen we verder de in Nederland en België geldende FCI standaard.