Chailai (siamees) is bevallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Chailai (siamees) is bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:05

Wat een supermama :+:
En wat een leuke foto's. Ik kan ze bijna geluiden horen maken :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:48

Amable , wat een schatjes die katten beeb,s :D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:46

Ze zijn echt onwijs leuk! :+:
Nu nog 12 weken wachten! Dat word lastig!
Blijf je wel regelmatig updates posten? :D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 13:14

Uiteraard! En ik zal eens kijken of ik ze ook echt per poes en kater op de foto kan zetten :D

Voor de geinteresseerden, bij deze is 1 van de poesjes besproken door Sok :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 11:16

Wat ik vannacht toch had! Rond een uur of5, half 6 was Chailai al een paar keer bij me op bed gekomen. Onder de dekens, even liggen en er weer onderuit. Ik was wel wakker, maar niet heel helder zeg maar ;) Op een gegeven moment hoor ik een poesje mauwen en denk tjee, dat klinkt wel dichtbij zeg... En ietsje later schuift er ineens weer een poes onder dek, maar dit keer was ze dus niet alleen! Ze had 1 van de kittens bij en die werd onder de dekens tegen m'n buik aangelegd :oo Beessie begon meteen gezellig rond te kruipen dus direct een arm eromheen om te voorkomen dat 'ie meteen weer uit bed zou donderden :') Ik moet zeggen, was vrij snel wakker en heb poes en baby maar weer naar hun eigen bed terug gebracht. We weten denk ik wel waar de actie vandaan komt, we hebben sinds een paar dagen de doek die over de doos lag omhoog gedaan en sinds eergisteren de kast open gelaten. Zodat ze wat meer gaan wennen aan licht, mensen die heen en weer lopen enz. Maar mijn ouders hadden het raam open en ik denk dat Chai het gewoon te koud vond, en dus een warmer plekje op ging zoeken! :)) Ik heb uiteraard de doek er weer over heen gehangen en ook de kast dicht gedaan, zodat het weer wat behagelijker wordt in het nest :) Dit voortaan maar iedere avond doet, het koelt 's avonds toch al hard af momenteel.
Laatst bijgewerkt door Amable op 22-09-09 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:28

Oh, wat een geweldige moeder dan :D

:)* Bij baasje is het lekker warm, laat ik mn kids daar dumpen

:')

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:37

Ze zocht gewoon even oppas, zodat ze zelf lekker kon slapen :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:45

Nouhou.. :') Ik dit topic vermijden, kijk ik.. Zie ik me daar toch schattige kleine poezels.. Owow.. Niet best.. :')

Wat zijn ze leuk!! :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:23

Geweldig zeg, ze heeft dan duidelijk ook een groot vertrouwen in jou! :)

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:39

WAUW wat een super mama!!! En wat slim gedacht ook van haar!

Wil je haar van mij een extra knuffel geven, heeft Chailai wel verdient zeg!! :(:)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 22:26

Ze wordt al zoveel geknuffeld! :))

En weer een foto update :D

Wow, moet je kijken zeg!
Afbeelding

Hier, door dit gaatje zie je het ook! Niet zo dringen :(
Afbeelding

Lekker spelen als de melkbar bezet is :))
Afbeelding

Mams hoort het net opgenomen filmpje waarop haar prauwtjes te horen zijn :)) }:0
Afbeelding

Heerlijk slapen
Afbeelding

Mooie koppies :+:
Afbeelding

Een ondernemend poezemeisje ;)
Afbeelding

Moet je kijken joh!
Afbeelding

Nee hier dan?! Ik kom eraan!
Afbeelding

En weer 2 filmpjes :D
Op het eerste filmpje hoor je alle geluidjes die Chailai tegen haar kittens maakt, ze heeft hele verhalen!
http://vimeo.com/6724160

De 2de is aan het uploaden, maar Vimeo doet er erg lang over :\ Dus als 'ie het niet doet, morgen nog eens proberen :D
http://www.vimeo.com/6724229

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:41

Ooh , Wat lieffffffff ....
Wil ook een Chailai Baby , alleen mogen nog niet !
Wat kijken ze intelligent :D Mamma en Beeb,s

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 09:14

Vanmorgen besloot ze weer alles naar mijn bed te verhuizen :roll: Gelukkig was het nu niet zo vroeg, maar ik lag wel nog te slapen, had het nu echt niet door. Ze kroop er gewoon bij, ik lag op mijn buik, voel ik ineens iets kleins over mijn rug heen wandelen! :oo Ze had ehm ook echt bovenop me gelegd, maf beest :)) Vervolgens de rest van het nest ook gehaald, op 1 na. Met die ene bleef ze zelf in de doos en ik kon op de andere 3 passen... Duidelijk, een poes heeft personeel... Uiteindelijk toch alles maar terug naar bed gebracht, was ze het niet helemaal mee eens maar uiteindelijk accepteerde ze het toch.
Alleen is dit keer de reden ons niet geheel duidelijk. Ze waren namelijk allemaal wakker en aan het rondwandelen, daar gingen ze in bed dus ook lustig mee door. Heel grappig, eentje bleef maar van voet naar schouder heen en weer rennen. En dan niet omdraaien, nee achteruit, vooruit :+
Maar het lijkt soms net alsof ze heel onrustig wordt van het gespeel van de kleintjes. Op het 2de filmpje zie je ook dat ze continu met d'r poot door het gat van de doos aan ze zit alsof ze ze tot rust probeert te manen. Heel apart. En nu ze ze bijna niet meer in de doos kon houden, tja, toen moest ik er dus maar op passen...
De achterblijver vond het iig ideaal, hij had de hele melkbar voor zichzelf alleen! :))

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:17

Chailai is echt een supermoeder :+:
En gaaf dat ze de kleintjes aan je toevertrouwt :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:41

Aaaah wat schattig zeg :+:
Ook indd supergaaf dat mams haar kroost bij jou komt brengen! :D
Dan moet ze je wel heel erg vertrouwen! Goeie zaak! :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:47

Wat een ontzettende smeltfoto's :+:

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:58

Nou wat een leuke foto's weer joh!

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:39

Wat een geweldige kittens zeg!

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:59

Ach gossieee!
Wat een lieverdjes :D
Wel gezellig met ze 4tjes in bed :P

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 21:12

Vannacht was het helemaal gezellig :roll: Zo ongevere om 3 uur 's nachts kroop Chai ineens weer met een kitten in bed. Dus ik wakker, kitten mee en terug naar zijn eigen nest. Chai was echter al met het volgende kitten bij mijn bed, dus die ook opgehaald, terug gebracht terug naar bed, en ja hoor, daar liep alweer een kitten rond... Na zo'n 10 keer :+ op en neer gegaan te zijn de deur van mijn ouders slaap kamer afgesloten en even afgewacht wat er zou gebeuren. 1 kitten werd nog voor de deur gelegd maar ze had al snel door dat ze niet meer naar mijn kamer kon... Het werd rustig dus ik lekker naar bed. Nu slapen mijn ouders altijd met de deur open, vinden het snel bedomd met de deur dicht dus toch maar de deur open. Stom natuurlijk, want een half uur later was ze er weer... Ik was ondertussen echter echt te moe om actie te ondernemen dus ik had zo iets van, je doet maar! Morgen zullen we er nog eens over na denken hoe we dit gaan voorkomen. Dus binnen enkele minuten lag ik met een arm vol kittens die gelukkig redelijk rap gingen slapen. Chai is veel bij ze geweest, heeft ook op dek gelegen terwijl de baby's onder dek sliepen en ik heb eigenlijk ook nog best goed geslapen. Ok, je wordt als je maar een teen bewegen wilt meteen weer wakker, maar het sliep verder best gezellig ;) Toen ik 's ochtends wakker werd realiseerde ik me dat Chai al zeker sinds de vorige wakkere periode (uur/anderhalf uur daarvoor) niet geweest was. Het was ondertussen 9 uur, dus even bij mijn ouders om de hoek gekeken en wie lag daar prinsheerlijk te slapen?! Chailai! Samen met onze andere kat, Bagheera genoot ze van d'r rust. Sterker nog, ze wierp mij bijna een blik toe van, moet jij niet oppassen >;)

Vandaag was ik op show in Ugchelen, dus niet mee kunnen helpen met de nieuwe plannen ;) Maar we hebben het hele gezinnetje naar beneden verhuist. Dikke stress bij moeders natuurlijk, maar op dit moment ligt alles eigenlijk heel vredig. Voordeel is dat we nu water en kattenbak erbij kunnen zetten, nadeel is dat het wat drukker is. Maar slapen met 4 kittens is heel knus, alleen rust je er niet echt heel erg van uit ;)

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:26

Geweldig!! Ik ben benieuwd hoe de eerste nacht zal vergaan ;)

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:34

Wat een moppies zeg, heerlijk hoor zo'n stel in huis.
Moest wel erg lachen om je laatste berichtje hihi, madam heeft zoals een echte kat personeel, zo grappig dat ze der kids ff bij jouw "dumpt" om vervolgens zelf wel lekker te kunnen slapen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 21:16

De eerste nacht verliep redelijk, de 2 ging ze weer aan de sjouw, net als de 2de dag en eigenlijk continu. Net zolang, totdat we besloten hebben dat ik op de logeerkamer ga en Chai mijn kamer hebben mag. Matras op de grond (anders donderen die kleintjes steeds van het bed af :+ ) en alles in de kamer, kattenbak, eten, water alles. Ga ik de eerste avond naar bed de zoldertrap op... Komt mevrouw meteen achter me aan om de boel daar eens goed te bekijken! :roll: Onder bed, op bed, onder de dekens... Ons mam had het ook gemerkt dus toen ze weer bij haar kittens was hebben we, heel gemeen :o , de deur dicht gedaan... De kittens zijn nu bezig zindelijk te worden en er ligt met regelmaat iets naast het de bak, liever niet als ik daar slaap. Ze is het er ondertussen toch wel mee eens, ik kom gewoon veel bij d'r op bezoek :)) :+

Enneh, jullie smachten vast naar weer een foto-update :P :D

Nog in de kast, lastig wassen, met al die uitstekende pootjes :+
Afbeelding

Ze oefenen ook alvast als paaldansers :))
Afbeelding

Gaat al best goed :+
Afbeelding

Mooie mamma
Afbeelding

Lekker soezen
Afbeelding

Ze beginnen al te spelen met speeltjes :D
Afbeelding

Passen al bijna niet meer met z'n allen te gelijk aan mams :))
Afbeelding

Maar drinken zo schattig :+:
Afbeelding

Samen spelen blijft het leukst
Afbeelding

Even vragen om een knuffel...
Afbeelding

Uiteraard krijgt ze die :D
Afbeelding

Wat mot die camera daar :oo
Afbeelding

Mams houdt alles goed in de gaten :)
Afbeelding

En natuurlijk lekker eten en drinken :)
Afbeelding

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:22

Ahhh wat zijn ze schattig!! En wat leuk at Chailai persee bij je wilde slapen _O- betuigd weer een echte Siamees te zijn :))

Leuk worden de kitjes al zeg! Nu gaat het alleen maar leuker worden :):)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:25

Heb alles doorgelezen! :j Wat een geweldig mooi dier! En wat een geweldige kittens zeg :)
(moest stiekem wel een beetje lachen om het feit dat je constant met een nest kittens in bed lag := )