Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuciLusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 10:09

Ik meld me hier ook.
Ik heb al 15 jaar Abessijnen.

Ik verwacht rond begin Juni een *oeps* nest. Poes had staafje en hoewel mij duidelijk is dat dit geen voorbehoedsmiddel is, is ze blijkbaar stil krols geweest en gedekt door de kater. Kater woont bij ons in huis maar inmiddels een nieuwe ren gekocht waar hij binnenkort gaat “wonen” (als we niet thuis zijn).

We “hebben” 3 Abessijnen. Een blauwe 8 jarige dame (gesteriliseerd), een sorrel poes en een wildkleur kater (de vader van Cheesecake van Crazycat :D ). De kater is niet van ons maar woont wel bij ons.

Hoewel dat nest niet optimaal is, is moeders blij, rond en gezond.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 10:32

Eigenlijk maar goed dat ik klein woon en van mezelf geen kitten mag kopen. :')

Met najaar wil ik zelf een of 2 nestje fokken. Alexia gaat daarna gesteriliseerd worden.

Ben ook nog in dubio of ik beide dames tegelijk naar dezelfde kater gaat doen.

Of Alexia weer naar de kater in Noord Holland.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:05

Op weg om mijn nieuwe katertje op te halen, spanend weer

Meet Clifford

Afbeelding

Prairy

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:10

Wat een heerlijke snoet! Ik hou echt van die Main coon koppies <3

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:34

Wat een leuk ding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:45

:wow: <3 <3

Wat een knappert. <3

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:55

@ yom wat een knapperd!

Hier is mijn oudste fokpoesje (point) donderdag gesteriliseerd. Zij doet alsof er niks aan de hand is. Wond is heel rustig en mooi schoon.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 17:23

Wat een knapperd, Yom! <3

Nero gisteravond in zijn favoriete stand. <3
Afbeelding

LuciLusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 20:39

Afbeelding

Zwangere dame (links) en papa in spe!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 21:10

Dank je, tis een vrolijke snuiter. Hopelijk een vlotte terugreis morgen en dat kijken of de andere katten ook blij zijn met hem :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 10:21

xjanabananax schreef:
Ik weet niet of het mag hier, maar ik kon geen 'regels' vinden van dit topic en aangezien hier heel veel kattenliefhebbers zitten met (waarschijnlijk) de nodige ervaring, probeer ik het :)
Ik heb op het moment nog 1 kat, Sherlock, van 1 jaar en 8 maanden, hij is een halve bengaal (moeder bengaal, vader onbekend maar we vermoeden gewoon een Europese korthaar). Ik had tot 2 maanden geleden 2 van deze rakkers, helaas is zijn broertje (Watson) dus twee maanden geleden onverwacht overleden.

Nu wil ik na de zomer toch graag weer een tweede erbij. Sherlock zou dan dus ongeveer 2 jaar oud zijn. Gezien Sherlock een halve bengaal is, is hij erg actief en verwacht ik dat niet elke kat hiermee zal klikken. Een heel erg rustig ras past ook niet perse bij mij maar Watson was echt een schootkat wat ik wel weer erg gezellig vond. Nu weet ik dat schootkat niet een echte karakter eigenschap is van een bengaal dus ik twijfel of dit een goede keuze is om weer erbij te nemen. Kwa klik met Sherlock misschien juist wel, maar zijn hier ook ervaringen met (halve) bengalen koppelen met andere rassen zoals bijvoorbeeld siamezen of abessijnen? Of "gewoon" een Europese korthaar? Liever geen langharige rassen.
Ik sta ook zeker open voor een kat van Sherlock's leeftijd, waarvan het karakter dus al bekend is, maar ik heb enkel ervaring met kittens koppelen dus of dit een goed idee kan zijn weet ik ook niet :
Foto van Sherlock: :o
[ Afbeelding ]

Abessijnen en Bengalen gaan normaal gezien best goed samen, al zijn de abessijnen vaak de baas. Ik ken meedrere mensen die deze combi hebben.

Dat is ook de reden dat wij een beglaal krijgen volgende maand voor bij onze aby.

Overigens zijn aby's ook vaak niet echte schootkatten, maar ik heb er eentje die juist heel graag op schoot ligt.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 10:23

LuciLusitano schreef:
Ik meld me hier ook.
Ik heb al 15 jaar Abessijnen.

Ik verwacht rond begin Juni een *oeps* nest. Poes had staafje en hoewel mij duidelijk is dat dit geen voorbehoedsmiddel is, is ze blijkbaar stil krols geweest en gedekt door de kater. Kater woont bij ons in huis maar inmiddels een nieuwe ren gekocht waar hij binnenkort gaat “wonen” (als we niet thuis zijn).

We “hebben” 3 Abessijnen. Een blauwe 8 jarige dame (gesteriliseerd), een sorrel poes en een wildkleur kater (de vader van Cheesecake van Crazycat :D ). De kater is niet van ons maar woont wel bij ons.

Hoewel dat nest niet optimaal is, is moeders blij, rond en gezond.

Hey jij ook hier :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 10:24

Yom schreef:
Op weg om mijn nieuwe katertje op te halen, spanend weer

Meet Clifford

[ Afbeelding ]

Wat een heerlijke oorpluimen heeft die en een bijdehante snoet.

muppetmayoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 10:42

Aahhh Yom wat een leukerd <3 Wat een bekkie! Volgens mij ga je je handen vol hebben aan hem haha. Hoe vinden de andere katten hem?

Caro29 fijn dat alles goed is gegaan.

Siggislief stoere Nero <3

Lucilucitano welkom! Wat een leukerds ook, ik ben heel benieuwd naar je nestje. Wel foto's plaatsen hoor :D

Hebben jullie ook zo extreem verharende katten? Ik blijf hier maar stofzuigen en borstelen.
Donya verhaart zo snel en heeft zo'n vervelende (onder)vacht dat ik er niet tegenaan kan borstelen/kammen. Ik kan in de ochtend een borstel over haar heen halen, en dan heeft ze in de middag al een vilt klit :\ niet te doen. Had ze hiervoor geen last van. Dolce heeft het ook niet zo extreem, die heeft een heel andere vacht.
Ze ziet er momenteel bijna uit als een ontplofte plumeau :')

Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:18

muppetmayo schreef:
Hebben jullie ook zo extreem verharende katten? Ik blijf hier maar stofzuigen en borstelen.
Donya verhaart zo snel en heeft zo'n vervelende (onder)vacht dat ik er niet tegenaan kan borstelen/kammen. Ik kan in de ochtend een borstel over haar heen halen, en dan heeft ze in de middag al een vilt klit : niet te doen. Had ze hiervoor geen last van. Dolce heeft het ook niet zo extreem, die heeft een heel andere vacht.
Ze ziet er momenteel bijna uit als een ontplofte plumeau :') ]

Als ik dit hoor ben ik altijd heel blij met mijn korthaartjes.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:44

muppetmayo schreef:
Aahhh Yom wat een leukerd <3 Wat een bekkie! Volgens mij ga je je handen vol hebben aan hem haha. Hoe vinden de andere katten hem?

Lucilucitano welkom! Wat een leukerds ook, ik ben heel benieuwd naar je nestje. Wel foto's plaatsen hoor :D

Donya verhaart zo snel en heeft zo'n vervelende (onder)vacht dat ik er niet tegenaan kan borstelen/kammen. Ik kan in de ochtend een borstel over haar heen halen, en dan heeft ze in de middag al een vilt klit : niet te doen. Had ze hiervoor geen last van. Dolce heeft het ook niet zo extreem, die heeft een heel andere vacht.

[ Afbeelding ]

Jeemig wat een vacht. Gelukkig heeft Haru een hele makkelijke vacht die hoef ik maar 1 x per week te borstelen. klit eigelijk niet al is hij in zijn zomervacht altij een stuk minder fluffy wat wel weer jammer is

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:58

muppetmayo schreef:

[ Afbeelding ]

Is het geen optie haar een keer goed te laten ontwollen door een trimmer?

Hier verharen ze ook wel maar ik doe de abessijnen met een vochtige zeem een keer over de vacht en veel losse haren zijn weg. De somali die hebben we een paar weken terug gewassen voor show die haart niet zo mega veel meer.

@ Lucilucitano welkom. Ben benieuwd naar je nestje waar komt de moeder vandaan?
Op wat voor staafje had je haar staan? Suprelorin?

muppetmayoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 12:45

Nou daar ga ik over twijfelen Xoranlover. Ik heb altijd geleerd dat ontwollen niet echt een heel goede/fijne optie is, maar alles vervilt zo gruwelijk snel dat het wellicht fijner is voor haar.
Gelukkig laat Donya zich goed borstelen, ze vindt het inmiddels ook fijn. De klitten haal ik er heel voorzichtig uit steeds, dat laat ze ook goed toe gelukkig. Als er echt een viltje/klitje zit die ik er niet uit krijg, scheer ik deze heel voorzichtig los. Ze is wat dat betreft gelukkig echt heel veel makkelijker geworden daarin (en op die grote ontplofte plumeau valt dat missende plukje toch niet op :') )
Als ik Dolce borstel, probeert ze steeds de borstel te vangen :+ Dat borstelt niet echt makkelijk hahaha.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 14:18

Ik ben kattentrimmer maar hoezo zou dat geen goede/fijne optie zijn? Als jij een trimmer hebt die vacht besparend trim is daar echt geen probleem mee. Sterker nog je moet want anders komt het op scheren aan en dat wil je helemaal niet. Wat wij doen is met een soort snij kammetje de onderwol die los zit omhoog halen en eruit kammen. Mocht er een klit op de oksel of lies zitten die te vast of te dicht op de huid zit dan scheren we alleen die klit eruit. Ervaring leert dat veel mensen of niet de goede kammen hebben of gewoon niet diep genoeg komen om alles eruit te halen. Wat vast zit komen wij niet aan.

We hebben best veel katten die komen, en die klitten komen van onderwol wat los zit en in elkaar draait, die klitten krijgen eigenaren er op een gegeven moment niet meer uit.

muppetmayoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 14:29

Er is mij altijd gezegd/geleerd dat ontwollen de vacht afsnijdt en beschadigd en dat op termijn de vacht daar alleen maar slechter van kwaliteit van wordt.
Een goede trimbeurt sta ik zeker niet vervelend tegenover :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 14:44

Als het niet goed gedaan wordt misschien. Het probleem is denk ik een combi van slecht trimmen met hele lastige vachten als het beschadigd wordt. Er zijn katten met zo'n moeilijke vachten doordat er gekruist is en dan met iets wat niet bij de oorspronkelijke vacht past. Er zijn brits kortharen met een mega ondervacht die zijn dan nakomelingen van britten waar pers in is gekruist. Dat is dus een veranderende vacht.

Ik denk persoonlijk dat voeding mee doet voor een vacht dan een trimbeurt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:52

Heb nu sinds 1,5 jaar geen last meer van vilt plekken. Blue geeft het nu ook aan. Die kom hard roepend op mij af en laat zich voor mijn voeten op haar rug vallen.

En dan 2 smekende ogen borstel mij. Op de rug met poten wijd. Makkelijker kan ik het niet meer krijgen. _O-

Yes balkon afgezet. Moet alleen palen nog bevestigen om stukje overlap te klemmen tegen het plafond en dan ook kijken wat ik nog nodig ben om aan te schaffen. *\o/*

LuciLusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:04

xoranlover schreef:

Mariëlle :D
Wij hebben vorig jaar een kitten “swap” gedaan, dat weet je al maar nu weet je vast ook wie ik ben haha.

Ze stond op Melatonine, niet krols gezien, werkte tot deze keer altijd heel fijn maar ga het nu niet meer gebruiken.

Totaal onverwacht zijn vanochtend vroeg de kittens geboren, ik gokte dat ze pas over een week of 3 zouden komen. Gelukkig slapen ze bij mij en maakte ze me wakker. 4 prachtige kittens, moeder en baby’s doen het goed en de bevalling ging soepel!

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:06

LuciLusitano schreef:
xoranlover schreef:

Mariëlle :D
Wij hebben vorig jaar een kitten “swap” gedaan, dat weet je al maar nu weet je vast ook wie ik ben haha.

Ze stond op Melatonine, niet krols gezien, werkte tot deze keer altijd heel fijn maar ga het nu niet meer gebruiken.

Totaal onverwacht zijn vanochtend vroeg de kittens geboren, ik gokte dat ze pas over een week of 3 zouden komen. Gelukkig slapen ze bij mij en maakte ze me wakker. 4 prachtige kittens, moeder en baby’s doen het goed en de bevalling ging soepel!

[ Afbeelding ]

Ah ja dan weet ik het. Gefeliciteerd.
Ik hoor toch meer verhalen over melatonine. Elani staat nu op de suprelorin. Zodra die uitgewerkt is (ik hoop einde dit jaar) mag ze ook nog een keer naar de kater.

LuciLusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:09

Ik ga me nog eens verdiepen in de suprelorin, poezenpil valt voor mij sowieso af. Onze oudste Aby heeft die gehad en de dierenarts linkte al haar mama tumoren daaraan. Zij is 3x geopereerd om mama tumoren weg te halen.

Welke kater heb je op het oog voor Elani?