Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 14:01

Ik had voor Nero Pluis bedacht.
Maar daar was Nero te stoer voor.

Noem hem soms wel Pluis, hij loopt echt met zijn staart in de lucht.

En je ziet pluizige staart voorbij schuiven (heb 2 bakken naast bureau dus ik zie ze niet binnenkomen, alleen door hun staarten).

Nero heeft echt een MC staart en Koper weer niet.

Maar Koper heeft dan weer de dikke toet van de MC, en Nero weer niet.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 20:23

ik moet denken hoe ze officieel ook alweer heten, Fender is officieel Friedrich
Vino was Gin Fizz
Kes weet ik zo 1-2-3 ff niet en Xena was in het echt ook Xena

Waarschijnlijk komt er binnenkort een Clifford bij.....maar ja dat als roepnaam :D

ryukapple

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 19:46

Hier al even niets gepost. Hier laatste dagen de mannen wat ziek. Eerst begon gin slecht te eten en over te geven. En toen hij het beter begon te doen begon Haru. Aoi is normaal mijn probleem kind maar die heeft nergens last van. Denk dat die een ijzeren maag heeft door alles wat die gejat en opgevreten heeft.

Maar ondanks ziek blijven ze knap <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:37

@ryukapple
Gaat het nu weer beter?
Ze zijn echt wel knap!

Zonnetje kunnen ze hier wel waarderen.

Nishi
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lanah:
Afbeelding
Afbeelding

Elani:
Afbeelding

Samen:
Afbeelding

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:37

Heerlijk. Hier zijn ze ook erg blij met het zonnetje.

Gin sinds gisteren gelukkig nergens last meer van en Haru lijkt nu ook klaar. Heeft al zijn maaltijden netjes opgegeten vandaag

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:45

Gelukkig maar. Niks zo vervelend als zieke katjes.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 00:07

Hier iedere keer een stukje verder met afzetten balkon. Gaat echter een fort worden, maar dan nu hele balkon.

Maar de piep duiven kunnen ook straks niet meer landen.

Moet alleen even kijken hoe ik de zijkanten doe op de hoekjes met beton. Boren is geen optie.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 09:24

Ik heb altijd gezegd als we niet meer fokken en het is tijd voor nieuwe katten dan wil 2 katers. Een abessijn en een bengaal.

Meet Kronos.
Over 6 weekjes komt hij ons gezin versterken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 09:40

Wat een snoetje <3

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 09:59

Ahhh Crazykat wat een schatje <3 Zoo leuk dat kleine grut.

Ryukapple wat schrikken zo als ze allemaal ziek zijn, geeft altijd zoveel stress. En ik zie weer knappe Haru <3

Xoranlover heerlijk zo die zon aanbidders <3 Die van mij liggen ook zo lekker in de zon als het even kan hihi.

Leuk zo om al die namen te lezen. De terroristen hier hebben hun eigen namen gehouden, ik was niet zo creatief. Uiteraard niet steeds de volledige namen hoor, gewoon Donya en Dolce (Du Champ Vert)
Hier ook een tijdje stil geweest. Inmiddels gaat het beter met Donya :) Ze heeft met de 2e Solensia prik veel langer kunnen doen dan verwacht. Ik vond haar 1.5 week geleden pas wat minder worden naar mijn idee, dus een afspraak gemaakt voor de volgende injectie. En 2 dagen na het maken van de afspraak brak ze het hele huis weer af := Rennen, spelen, krabpaal in vliegen. In overleg met de dierenarts toch de prik wel gegeven, maar het lijkt er dus op dat we vooruit gaan. Ik had het er nog over met de dierenarts, het lijkt bijna wel alsof ze toch iets geblesseerd had ipv HD/patellaluxatie. We kijken het nu nog weer aan met deze prik. Als ze toch weer wat achteruit gaat na een hoop weken dan gaan we verder foto's maken etc. Maar voor nu gaat het dus eigenlijk beter dan verwacht :)
Laatst bijgewerkt door muppetmayo op 28-04-25 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:30

Gelukkig gaat het goed met Donya, fijn om te lezen :)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 21:39

De heren zijn vandaag bij de Dierenarts geweest voor hun jaarlijkse prikjes..
En ook meteen beide even gewogen, en mijn gok voor Koper was goed. _O-

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:55

Met Cheescake gaat het super. Groeit ook als kool.

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:10

Topic foetsie.

Heerlijk dat jonge spul.

En gelukkig gaat het met donya goed.

En de heren van siggislief hebben ook weer hun entingen gehad.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 18:31

Aaaah wat leuk al die katten! En die kitten is te schattig! Maarja, dat zijn kittens altijd, ze worden alleen zo snel groot he :D

Hier was Pip vandaag op jacht :D
Afbeelding

Woezel krijgt helaas weer kale oren, dus ik denk dat ik nu toch echt moet over gaan stappen op hypoallergeen voer, ipv de sensitive die hij nu heeft. Het is heel lang goed gegaan, maar nu toch weer ergens mis helaas.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 21:04

we wilde gister naar Zoo Zojac (of hoe heet ie in Duisburg) gaan maar helaas is die failliet. Die winkel is zo groot dat we er echt een uitstapje van kunnen maken.
Uiteindelijk naar Zoo en Zo/Pets Place in Ede gegaan maar dat was toch niet te vergelijken helaas

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 21:38

Oh is die failliet? Dat is zonde.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 22:16

ja jammer he, we gingen er graag naar toe (ben wel blij dat er nu dan geen dieren meer verkocht kunnen worden in de winkel) voor het ruime assortiment en meteen even een hapje eten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 10:51

Yom schreef:
we wilde gister naar Zoo Zojac (of hoe heet ie in Duisburg) gaan maar helaas is die failliet. Die winkel is zo groot dat we er echt een uitstapje van kunnen maken.
Uiteindelijk naar Zoo en Zo/Pets Place in Ede gegaan maar dat was toch niet te vergelijken helaas

Norbert Zajac is in 2022 plotseling gestorven. Eind vorig jaar maakte ze het faillissement bekend.
Andere grotere winkels in Duitsland zijn Kölle Zoo (verschillende locaties) en Mega Zoo in Düsseldorf.

Helaas is niks echt vergelijkbaar met Zoo Zajac, zowel positief als negatief.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 20:43

ohh dank je, ga ik die eens opzoeken

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 10:03

Yom schreef:
ohh dank je, ga ik die eens opzoeken

Overigens was ik een paar weken geleden toen ik onze klein man in NL ging ophalen in de Mega Zoo in Düsseldorf op zoek naar een krabpaal en dat vond ik erg tegenvallen wat daar stond. Ik stop daar dan wel vaak op de terugweg om te kijken of ze leuke vissen hebben voor mijn zeeaquarium.

Kölle Zoo hebben we hier in Oostenrijk ook en dat vind ik een leukere winkel zelf.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:17

jammer dat er niet bijstaat hoe groot de winkels zijn, dat je een beetje idee hebt waarvoor je rijdt

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:09

Ik weet niet of het mag hier, maar ik kon geen 'regels' vinden van dit topic en aangezien hier heel veel kattenliefhebbers zitten met (waarschijnlijk) de nodige ervaring, probeer ik het :)
Ik heb op het moment nog 1 kat, Sherlock, van 1 jaar en 8 maanden, hij is een halve bengaal (moeder bengaal, vader onbekend maar we vermoeden gewoon een Europese korthaar). Ik had tot 2 maanden geleden 2 van deze rakkers, helaas is zijn broertje (Watson) dus twee maanden geleden onverwacht overleden.

Nu wil ik na de zomer toch graag weer een tweede erbij. Sherlock zou dan dus ongeveer 2 jaar oud zijn. Gezien Sherlock een halve bengaal is, is hij erg actief en verwacht ik dat niet elke kat hiermee zal klikken. Een heel erg rustig ras past ook niet perse bij mij maar Watson was echt een schootkat wat ik wel weer erg gezellig vond. Nu weet ik dat schootkat niet een echte karakter eigenschap is van een bengaal dus ik twijfel of dit een goede keuze is om weer erbij te nemen. Kwa klik met Sherlock misschien juist wel, maar zijn hier ook ervaringen met (halve) bengalen koppelen met andere rassen zoals bijvoorbeeld siamezen of abessijnen? Of "gewoon" een Europese korthaar? Liever geen langharige rassen.
Ik sta ook zeker open voor een kat van Sherlock's leeftijd, waarvan het karakter dus al bekend is, maar ik heb enkel ervaring met kittens koppelen dus of dit een goed idee kan zijn weet ik ook niet :\
Foto van Sherlock: :o
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:37

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 17:09

Een abessijn kan prima met een bengaal. Ik heb ze vaker samen gezien en gaat eigenlijk wel prima. Een schootkat zijn ze niet direct maar ze zijn wel graag in je buurt. Mijne zijn wel schootkatten maar niet alle kittens hebben dat. Is ook heel moeilijk te zeggen ik heb hier kittens gehad die echt elke avond of vrij moment bij me wilde liggen maar dat bij de nieuwe eigenaren niet zo hadden. En dat is natuurlijk voor alle kittens dat het moeilijk te voorspellen is. Wat voor jou belangrijk is, of je nu voor een raskat of niet gaat, is dat je goed kunt aangeven hoe het karakter van je huidige kat is. Een goede fokker zou je dan een kunnen adviseren voor een matchend kitten.