Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 15:38

Limoen schreef:
Wij waren vandaag ook bij de show in Zutphen met de kinderen. Hebben onze kinderen jouw Somalis toevallig geaaid? :D

Nee ik ben er vandaag niet denk dat je die van Alex geaaid hebt dan.

Ik laat niet zo snel mensen Elani aaien op show. Buiten dat ze er niet van houd telkens in en uit de kooi moeten, ben ik veel te bang dag mensen iets over kunnen brengen waardoor ik straks alles ziek heb.

caro29

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 20:58

Hier is panga ook een succes. Hier ligt het regelmatig in de afgeprijsde bak

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 22:11

Vandaag op show geweest!
Wat is het toch een lief meisje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 07:43

Hoe ging het op de show?

Hier eindelijk een datum voor screening. Nu een kater voor mijn black tortie zoeken. Volgens dna zou zij cinnamon dragen en geen chocolate. Moeder is chocolate en vader chocolate drager. Schiet mij maar lek..,

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 08:25

Tuurlijk Pumpkin, dit is de meest comfortabele plek om te gaan liggen... :z

Bbq met extras anyone?

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 08:48

caro29 schreef:
Hoe ging het op de show?

Hier eindelijk een datum voor screening. Nu een kater voor mijn black tortie zoeken. Volgens dna zou zij cinnamon dragen en geen chocolate. Moeder is chocolate en vader chocolate drager. Schiet mij maar lek..,

2 keer haar punt maar het was echt niet grappig heel lang wachten en om 1 uur moesten we met 5 katten tegelijk bij 2 keurmeesters… dat was echt te veel maar goed ze was braaf en heeft haar punten dus ik ben tevreden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 10:29

Afbeelding
Afbeelding
Eerst even onderlangs vast gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
En toen boven gedaan.

Zit alleen even hoe doen bij die hoek. Denk aparte draad spanner erop en daar draad weg halen en stukje inknippen (uiteindelijk weg knippen). Kom daardoor eigenlijk bovenlangs net te kort.

Als boven goed strak hang. Draad onderlangs aanpassen en eventueel net wat ik over heb bij knippen.

Is trouwens net met ijzerdraad erin.

Onderlangs helemaal met gaas. En zijkanten wordt ook gaas met palen geklemd.

Geen tyraps of touw gebruik, maar ijzerdraad.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:08

Vrijdag de 11e was ik nog gewoon aan het werk. Na mijn werk reed ik op de fiets naar huis en we hebben hier in Oostenrijk heel veel grint wegen, met van die hele fijne scherpe steentjes. Mijn achterwiel gleed in mijn enthousiasme onder me vandaan en daar vloog ik. Ik zie er dus licht gehavend uit, maar niks ernstigs gelukkig. Altijd fijn als je de volgende ochtend vroeg naar NL moet rijden 12 uur lang.

Zaterdag de 12e om 6:15 reed ik weg uit Lienz en om 19:45 kwam ik bij mijn ouders in Amsterdam aan inclusief de net daarvoor gescoorde Roti kip.
Op zondag zat ik alweer in de auto op weg naar de show in Dalfsen waar ik de fokster van ons kitten en het hele nest zou ontmoeten.

Afbeelding

Dan nog 2 daagjes bijkomen stond de terugreis op de planning. Die ochtend zou ik Cheesecake halen bij de fokker en doorrijden terug naar huis. Zo gezegd zo gedaan. Mannetje was super lief in de auto en ook terug was ik in 12 uur terug. Aan mijn hoofd is wel duidelijk te zien dat 2 van zulke ritten in 1 week er behoorlijk in hakt. Ik ben gelukkig wel gewend lange ritten in mijn eentje te rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:24

Aah yes hij is er! Geniet ervan! Zo leuk dat er meer aby’s hier in dit topic komen! :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:26

xoranlover schreef:
Aah yes hij is er! Geniet ervan! Zo leuk dat er meer aby’s hier in dit topic komen! :D

Wij hebben natuurlijk al heel veel jaren abessijnen, maar nu met deze kleine man erbij is mijn bokt naam weer meer van toepassing.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 15:41

CrazyCat schreef:
xoranlover schreef:

Wij hebben natuurlijk al heel veel jaren abessijnen, maar nu met deze kleine man erbij is mijn bokt naam weer meer van toepassing.

Ja oke maar meer is beter :P

En je zat nog niet in dit topic. Haha.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:32

xoranlover schreef:
CrazyCat schreef:

Ja oke maar meer is beter :P

En je zat nog niet in dit topic. Haha.

Precies.

Het is trouwens echt een enorme prater. Kletst veel en luid, totaal on abessijns hahahaha.
Past dus wel bij ons thuis, mijn zoontje praat ook altijd.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 12:28

Ik heb ook kletser die luid is. Haha ik moest zo lachen fokker zegt ja abessijnen praten niet zo veel en hebben een zacht stemmetje. :')

Deze heeft die memo niet ontvangen. (Ze is er trouwens op terug gekomen toen ze een zeer luidruchtige en veel kletsende somali hadden. Ze hebben hem zelfs decibel genoemd _O- )

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 14:42

xoranlover schreef:
Ik heb ook kletser die luid is. Haha ik moest zo lachen fokker zegt ja abessijnen praten niet zo veel en hebben een zacht stemmetje. :')

Deze heeft die memo niet ontvangen. (Ze is er trouwens op terug gekomen toen ze een zeer luidruchtige en veel kletsende somali hadden. Ze hebben hem zelfs decibel genoemd _O- )

Cheesecake is gewoon net een Siamees, maar dan niet met het geluid van een Siamees wel het volume en de hoeveelheid.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 14:54

Wat een geweldige naam, Crazycat. :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 15:02

Siggislief schreef:
Wat een geweldige naam, Crazycat. :D

daar heeft mijn zoontje van 9 serieus over nagedacht en toen kwam hij met deze naam. Wij vonden hem ook best geniaal. Officieel heet hij Mambo Ricci.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 15:28

Dan vind ik Cheesecake leuker. :D

Mijn Black Tabby heet officieel Marcus Aurelius die heb ik omgetoverd naar Koper.

En de Black Smoke Nero is Nero Claudius gebleven maar zijn achternaam gebruik ik niet.

2 knappe Keizers. :')

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 15:36

O ik vind Marcus Aurelius ook wel een hele goed naam. Die zou ik dan altijd bekakt en helemaal volledig uitspreken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 15:48

Ergens wel, maar soms als ie wat stout is wil ik wel eens Marcus Aurelius roepen maar dat komt er niet soepel uit. :')

Nero is echt een boefje maar ook zooo lief, maar dat zijn ze beide. :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 15:50

Siggislief schreef:
Ergens wel, maar soms als ie wat stout is wil ik wel eens Marcus Aurelius roepen maar dat komt er niet soepel uit. :')

Nero is echt een boefje maar ook zooo lief, maar dat zijn ze beide. :)

precies dat doe ik bij onze zoon ook zijn hele naam inclusief dubbele achternaam gebruiken als hij stout is geweest lol

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 16:00

Heb ook wel eens de achternamen verkeerd omgeroepen en af vragen of het wel de goede waren. _O-

Zo lagen ze er gisteren bij, lig/lag sinds Zondag avond ziek op bed met Koorts.
Afbeelding

Nero die een plekje zocht..
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 16:29

Heerlijk 2 kacheltjes op bed. Werkt nog beter dan een kruik. <3

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 16:40

Ik had vooral geen draai mogelijkheden dus ik kon niks, en het lag niet lekker.
Maar ze komen ook echt niet dichterbij/hoger liggen.
Al lag ik vanmiddag even anders op bed, en Koper dacht daar ga ik liggen,
is ie precies ter hoogte onderrug gaan liggen..voelde hem rondje draaien en neerploffen.

Koper is wel helemaal verliefd op die deken, want het is lekker zacht.
Voor dat ie gaat liggen gaat ie koekjes kneden.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 17:22

Hmm hier heten ze:
Kito
Over-nite Sensation Nishi
Imani’s Lanah
Imani’s Elani.

Ik heb als namen gehad in nestjes:
Imani’s Kekoa, Imani’s Luano, Imani’s Kalino, Imani’s Kimo. (Hawaiaanse namen Lanah komt uit dit nest)

Imani’s Simba, Imani’s Nala, Imani’s Nyah en Imani’s Zarina (Elani komt uit dit nest allemaal Afrikaanse namen)

Imani’s Gigi, Imani’s Lilou, Imani’s Linus en Imani’s Asterix (allemaal Franse namen)

Alle namen hebben wel een betekenis. Eerste nest heten alleen Lanah en Kalino nog zo. 2 nest heten ze allemaal zo. En 3e nest heet alleen Gigi nog Gigi.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:43

Onze eerste Cattery naam was Miu-Nefer later na overstap naar Felikat was het of Aby Forest.

Ons eerste nest waren 3 kittens en die kregen namen van de 3 rings of power, Miu-Nefer's Nenya, Miu-Nefer's Narya en Miu-Nefer's Vilya.
2e nest was Prince Thema: Miu-Nefer's Love Sign en Miu-Nefer's Joy in Repetition (Joy & Love)

Dan hebben we later aangehouden Princess Kasumi of Aby Forest en Cobain's Nirvana of Aby Forest.
En onze huidige 13 jarige poes heeft alleen de naam Skye, want zij is geboren toen we net verhuisd waren (ongepland nest) en toen kreeg ik van felikat geen stambomen meer omdat we in het buitenland woonden sinds 2 weken. Dat was zeer flauw, maar goed we gingen toch niet meer fokken en alle kittens beleven in de familie.

Ik vond het wel leuk, maar altijd heel moeilijk om namen te bedenken.