Mijn Roemeense foster katjes en honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

Re: Mijn Roemeense foster katjes en honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 17:50

Misschien bloeit de hond helemaal op als hij niet tussen alle stress zit daar. Ik hoop dat het allemaal lukt.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:16

Ik wil ook wel wat doneren, mocht het nodig zijn.
Ze lijken ook zo op mijn hondje, die daar ook in dat asiel heeft gezeten.
Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 18:18

Wesseltje schreef:
Misschien bloeit de hond helemaal op als hij niet tussen alle stress zit daar. Ik hoop dat het allemaal lukt.

Dat zou inderdaad kunnen. Ik weet dat donatie acties enzo niet mogen hier dus stuur mij anders even een pb. Dan kan ik kijken hoeveel maanden we sowieso kunnen coveren met de lieve bokkers hier.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:24

Ik heb je een pb'tje gestuurd. Hoop dat we hem kunnen helpen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 18:26

Dankjewel. Zo lief. Ik heb ook mijn onderschrift even aangepast met een linkje om hem te helpen.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:27

Ik stuur je een pb

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:39

Trieneke schreef:
[ Afbeelding ]

Wat een knapperd ook. Als ik ooit de mogelijkheid heb dan klop ik echt aan om zo’n dier een warm huisje te geven. Superfijn dat er mensen zijn die zich hiervoor inzetten.

Hopelijk wordt er nog meer opgehaald en kan deze lieverd worden opgevangen.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:58

Wesseltje schreef:
Trieneke schreef:
[ Afbeelding ]

Wat een knapperd ook. Als ik ooit de mogelijkheid heb dan klop ik echt aan om zo’n dier een warm huisje te geven. Superfijn dat er mensen zijn die zich hiervoor inzetten.

Hopelijk wordt er nog meer opgehaald en kan deze lieverd worden opgevangen.

Dank je. Het is ook echt een lieverd. Wel veel werk aan haar gehad (en nog steeds) maar zou haar echt niet meer kunnen missen.
Nou hebben wij haar uit een asiel in Nederland gehaald. In eerste instantie wist ik niet dat ze uit het buitenland kwam.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 19:36

Ach die foto……arm dier! Het filmpje sla ik even over. Ik wil ook wel mee helpen om hem naar de andere opvang te krijgen en een tijdje te houden, ik stuur je zo ook een PB.

Wesseltje, mijn hond komt toevallig niet via deze stichting, maar wel ook uit Roemenië en ze zijn het meer dan waard en zo ontzettend dankbaar! Dus mocht je ooit de kans krijgen, kijk zeker dan rond of er ergens een hondje voor je tussen zit.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 19:46

Ze zijn inderdaad enorm dankbaar.
Ik wil iedereen die wat heeft gedoneerd heel erg bedanken. Hij kan sowieso een tijdje naar het privé asiel.

Overigens even wat leuks tussendoor.
In september hebben we 2 puppies uit dat dodingsstation gehaald die er slecht aan toe waren.
Eentje is nu even een nachtje hier en gaat morgen naar haar nieuwe thuis. Ze zat bij een vriendin in de opvang maar die ging een weekendje weg.

Kijk hoe ze gegroeid is.
Afbeelding
Afbeelding

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 19:48

Dat ga ik zeker doen, heb nu 2 geweldige katten, waarvan er 1 ontzettend gevoelig is voor stress, daar durf ik niks anders bij te zetten. Hoop dat hij nog heel lang mee gaat, maar ik sta er voor de toekomst zeker voor open.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 21:19

Oh wat super fijn dat het gelukt is!! *\o/* Het is hem gegund!

Wat een snoetje heeft ze, die is idd heel erg gegroeid in korte tijd! <3

Wesseltje schreef:
Dat ga ik zeker doen, heb nu 2 geweldige katten, waarvan er 1 ontzettend gevoelig is voor stress, daar durf ik niks anders bij te zetten. Hoop dat hij nog heel lang mee gaat, maar ik sta er voor de toekomst zeker voor open.

Begrijpelijk hoor, het moet ook maar net in je leven en bij je andere dieren passen :j
Ik had het bij mijn vorige kat ook niet gedurfd, maar met de 2 die ik via deze stichting heb wel. Die waren het al gewend en ook bij Rockwitch was de hond geen probleem, ze zijn nu onafscheidelijk <3
Hopelijk kan je nog een hele lange tijd van je kat genieten en wie weet, ooit…. :j

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 13:14

Alle beetjes helpen voor de oude man! Mocht je hem een naam willen geven, ik dacht aan Odie, afgeleid van een oldy oude man :).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 14:23

Heb je die 300 euro nodig om 'm direct op te kunnen halen of is er al voldoende binnen nu om 'm daar vandaag nog weg te halen? Anders maak ik het restant gelijk over.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 16:11

Er is genoeg om hem te halen en de eerste maanden te coveren met evt wat medische kosten.
Helaas kunnen ze hem pas dinsdag halen want de dierenarts moet er zijn en er zijn nu een paar vrije dagen in Roemenië dus het kan pas dinsdag. Ik wil wel even zeggen hoe lief ik het vind dat mensen zo met hem begaan zijn en willen helpen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 16:13

rockwitch schreef:
Er is genoeg om hem te halen en de eerste maanden te coveren met evt wat medische kosten.
Helaas kunnen ze hem pas dinsdag halen want de dierenarts moet er zijn en er zijn nu een paar vrije dagen in Roemenië dus het kan pas dinsdag. Ik wil wel even zeggen hoe lief ik het vind dat mensen zo met hem begaan zijn en willen helpen.

Super. Ik duim dat ie het haalt tot dinsdag.

Katootje7791

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 16:23

Ik ben een stille meelezer en bewonderaar van al het goede werk dat je doet. Ik wil jou en de knappe oude man uit het asiel in Roemenië heel veel succes wensen en ik hoop met heel mijn hart dat hij het gaat halen en zijn laatste tijd in warmte mag doorbrengen. Ik heb ondertussen ook gedoneerd, hopelijk bereik je met je actie(s) nog veel meer mensen. Ik ben niet snel fan van de gemiddelde gofundme acties, maar dit vind ik echt een uitzondering en juist heel goed dat je het doet. Op deze manier kun je hopelijk snel en veel voor hem en wellicht nog vele toekomstige dieren, een wereld van verschil maken. Dus alle respect voor jouw inzet en chapeau voor de fundme-actie!! Zo bereik je hopelijk meer stille meelezers en andere betrokkenen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 16:54

Ik vind het ook altijd lastig om een GoFundMe te starten want ik vind eigenlijk dat als ik de keus maak dat ik die hond wil helpen, dan moet ik dat zelf ook financieren. Alleen dat gaat me gewoon niet lukken, maar nu kunnen we hem in ieder geval een kans geven. Die had hij anders niet gehad. Dus ik ben echt zo enorm dankbaar en stiekem best emotioneel dat jullie allemaal zo gul zijn. Ik weet dat Sylvia, waar hij dan tijdelijk heen gaat, altijd veel foto’s en filmpjes maakt, dus ik zal hier alles delen.

Straks komt er wel weer een opvang pup, Tarzan, bij mij. Die is al een tijdje in Nederland maar er is helemaal geen interesse voor terwijl hij heel sociaal is en een ontzettend leuk koppie heeft.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 17:29

Oh wat een lekker bekkie ook weer <3 en ik ben heel benieuwd hoe het de oude man vergaat.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 21:04

Afbeelding
Weer zo’n enorme schat.
Ben benieuwd hoe de eerste nacht gaat haha.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 21:57

Echt een hele leuke weer <3 Ik blijf iedere keer zo verbaasd dat alle honden en katten die jij in huis haalt, kennelijk allemaal prima met elkaar overweg kunnen en niemand stress krijgt :o

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 22:13

Geen interesse in die pup?! Hij ziet er leuk uit!
En idd ja, wat je ook in huis haalt, het lijkt wel of alles met alles kan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 22:31

Ja dat kan het ook eigenlijk altijd haha. Wat dat betreft zijn die Roemeense honden en katten eigenlijk qua andere dieren alles wel gewend lijkt. Tarzan is niet opgegroeid met katten voor zover ik weet, maar hij heeft er even aan gesnuffeld en verder niks. Onze katten zijn natuurlijk wel echt alles al gewend en die zetten gerust een te drukke pup op zijn plek. Vooral Pumpkin is daar heel goed in.
Wij doen zelf ook niet krampachtig of extra voorzichtig. Het komt binnen en we laten het ze zelf uitzoeken. Zeker met dat jonge spul. Die dieren onderling kunnen dat veel beter regelen als wij.
Voor mij nooit meer wat anders als een buitenlander hoor. En dan het liefst een Roemeen.

Dit worden overigens de volgende twee opvang katjes. Tenminste als het goed is. Want ze heeft helaas heel veel verlies gehad qua katjes. Ondanks vaccinatie kregen ze kattenziekte waaraan er echt veel gestorven zijn. Op wonderbaarlijke manier zijn de gene waarvan je eigenlijk zou denken dat die het niet zouden redden, niet ziek geworden.
Maar nu lijken er een paar een soort longontsteking te hebben dus ook dat blijft nog even spannend. Dat is wel het nadeel van veel katten bij elkaar. Als er wat heerst is de besmettingsgraad gewoon heel hoog.

Dit hele knappe meisje met haar bolle toetje.
Afbeelding

Deze heb ik zelf gezien toen ik bij Oana was. Ze paste toen op mijn hand zo klein was ze en schijnbaar is ze nog amper groter gegroeid. Ze is tot nu toe niet ziek geworden, dus hopelijk blijft dat nog even zo en kan ze over anderhalve week deze kant op komen. Dit is zo’n heerlijk brutaal wurm.
Afbeelding

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 00:03

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik krijg altijd de indruk dat die dieren van daar toch een stuk makkelijker zijn ofzo. Als ik naar mijn katten kijk, die krijgen al het gebrek als er alleen al een andere kat langs het huis loopt :')

Wat sneu dat er dan zoveel wegvallen, maar wat een leukerds weer. Je hebt weer een leuk stel bijelkaar straks.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 08:01

Ze zijn ook een stuk makkelijker haha. En dat terwijl mensen altijd zeggen dat buitenlandse honden een rugzak hebben. En sommigen hebben dat ook wel, maar het gros is gewoon sociaal en vooral heel dankbaar dat ze een zacht bed hebben in plaats van een harde vloer.