Als je ergens van schrikt is dit wel de veiligste plek.
Marcella
Geplaatst: 29-01-25 13:15
Katten zijn over.
Cathy was direct gewend en Blue die struin ook al rond. Alexia is boos geweest. En die lig nu op mijn luchtbed onder dekbed.
Zebrastreep
Geplaatst: 01-02-25 20:15
Oké, ik had hier al eerder geplaatst over ons zwervertje. Inmiddels was ze hier een halfjaar. Omdat wij haar niet binnen kunnen houden vanwege de hond ( we hadden al plannen om de schuur om te gaan bouwen) zat ze bij de buurvrouw in huis. Wij kochten ook voer voor haar omdat de buurvrouw dat niet allemaal kan betalen. Deze constructie hadden we al zeker een paar maanden.
Helaas is ze vorige week vermist geraakt. We hebben alles afgezocht en in de bosjes gekeken. Vermoeden was dat ze was weggekropen en is overleden.
Weer 2 dagen later krijgen we bericht van de buurvrouw dat ze is gevonden op een industrie terrein. Zo ver gaat ze normaal niet aan de wandel omdat dat dat lichamelijk niet haalbaar is. Hoe ze daar is gekomen is mij een raadsel. Ook zie ik haar op Facebook voorbij komen op dierenbescherming noord-Nederland.
Paar uur later krijgt de buurvrouw het bericht dat de echte eigenaar zich heeft gemeld de poes op komt halen en de poes medische zorg krijgt. Waar ze naar toe was wouden ze niet zeggen. Toen dachten we nog logisch de eigenaar is misschien bang dat wij om geld gaan vragen.
Gek genoeg bleef ze op websites staan als Amivedi. Ik heb de dierenbescherming gebeld , Amivedi gebeld en bij beide kreeg ik te horen nee we weten niet waar ze is en daar gaan wij niet over. Het zaakje stinkt dat gevoel had ik al een paar dagen. Maar de aanhouder wint dat dat betreft, ik wou het loslaten maar hield toch steeds de verschillende websites in de gaten.
En tot mijn grote verbazing is ze helemaal niet maar huis maar zit ze in een asiel....
Ik ben boos! Maandag ga ik bellen met het asiel dat ik vermoed dat het mijn poes is en ik haar graag wil zien of het klopt. Zij hangen ook allemaal een l*l verhaal op.
Ik vermoed dat ze een beetje klaar zijn met mijn buurvrouw en haar gebel om de zoveelste kat die er qua gezondheid erg slecht uitziet die ze daar weghalen. Maar ook dat zijn allemaal aangelopen poezen en katten.
En anders wachten tot de wettelijke wachttijd voorbij is en dat ik haar kan adopteren. Kost wel wat, maar ik gun haar geen asiel terwijl ze hier een warm huisje had met aandacht en liefde.
Siggislief
Geplaatst: 02-02-25 10:51
Ik had het al iets van mee gekregen, wat jammer dat ze niet eerlijk zijn over poeslief. Hopelijk krijg je der wel gewoon mee.
Yom
Geplaatst: 07-02-25 20:14
Ik ben er nog, maar heb het gewoon best druk met ziek zijn en tussendoor een kattenshow. Voor dat verdomde 5e Bis punt zelfs Zwitserland geprobeerd maar net niet gelukt
Volgend kitten moet maar wat lelijker zijn, dan komen we niet in de buurt van proberen de titel van Junior Winner te halen
Siggislief
Geplaatst: 07-02-25 22:09
Wat jammer Yom. Hopelijk volgende keer beter.
Hier zijn ze vandaag 11 maand oud. En vandaag ook maar even de Dierenarts gebeld ze hadden begin dit jaar een kaartje gestuurd, maar begreep van de telefoniste dat het ergens fout is gegaan met het opsturen van het kaartje. Ik belde namelijk te vroeg, want ze vroeg hoe oud ze waren, ja 11 maand en pas over een maand een jaar.
En in hun paspoort staat ook dat ze de laatste vaccinaties eind Mei hadden gehad, dus ik moet nu half mei terug bellen voor een afspraak.
Ik ga zelf niet showen. Ik kan niet de hele dag van huis. Ik ben alleen met een zorgintensief kind en bij showen moet je van wat ik begreep van begin tot einde show aanwezig zijn. Wilt vooral contacten opdoen en rond kijken naar wat noorderlingen met dekkaters voor mijn black tortie. Al moet zij nog haar testen krijgen en 2 kittens moeten nog weg
Yom
Geplaatst: 14-02-25 09:31
Ohh daar zijn shows ook zeker goed voor. Mijn dochter doet alleen zondag mee en dan gaan we ook even katers bekijken
Afgelopen weekend was de show in Groningen en net als je denkt dat wordt hem toch niet, wint Xena de 5e Best in Show Dat houdt in dat ze een speciale titel heeft gewonnen en zich nu
Gefeliciteerd. Wij zijn zondag geweest en vond het enorm sfeerloos. Had ook meer katten verwacht. Wel contacten opgedaan en in elk geval al met 1 kater eigenaar gesproken en de kater gezien. Nog een andere Cattery gezien maar niet gesproken
Yom
Geplaatst: 21-02-25 19:51
Ja die zaal was veel te groot en koud Mag ik vragen welke kater je gezien hebt? En welke niet gesproken?
caro29
Geplaatst: 22-02-25 08:56
Yom schreef:
Ja die zaal was veel te groot en koud Mag ik vragen welke kater je gezien hebt? En welke niet gesproken?
Je heb PB.
Marcella
Geplaatst: 22-02-25 10:55
Yes staat een 2de nebelung kater op de site.
Vind neocat wel een beetje triest in hun houding betreffende pika blue. De poezen moeten dus nu ook kleur getest zijn.