Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 21:35

Koper die graag zit en ligt in 1 keer. :')
Afbeelding

Prairy

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 15:37

Ik vind dat altijd zon vreemde hounding, dat kan toch niet lekker zitten :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 16:03

Katten zijn apart, en zal vast lekker zitten. :')

Ik heb nog een foto van Nero dat ie dezelfde houding heeft maar dan op tafel, en hangt ie op zijn achterpoten. _O-

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 16:08

De Russen doen het niet, maar mijn sibeer die kan ook in dat soort houdingen zitten.

Maar Alexia doet graag kapotte ikea kat. :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:39

Mijn black tortie is ook een hanger. Ligt ook vaak met 1 hangpoot. Momenteel geen britjes met rare slaaphoudingen.
Heb nog 4 kittens die nog weg mogen en allemaal schootkatten. Heb soms 5 op schoot en mijn blauwe naast mij.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:24

Een hele zware zaterdagmiddag..
Figaro heeft een nieuw favoriet slaapplekje in een opbergkistje voor kind :')
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:26

Ja het lijkt natuurlijk ook wel heel erg op een katten slaapplek he...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:43

Alles wat niet voor de huisdier is bedoeld ligt altijd lekkerder. :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 19:20

Hier beide ook hangers <3 het liefst over de rand van de bank.
Momenteel niet, we hebben een hoopje op schoot
Afbeelding

Wat ligt Figaro ook echt te schattig <3

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 19:32

Oh heerlijk dat hoopje op schoot.

Koper geniet heerlijk van de vloerverwarming, en Nero vind dat totaaal niet lekker.. _O-

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 20:39

Haha al die gekke poses. Kleo kan er ook wel wat van.
Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 20:48

we kunnen kopen voor ze wat we willen, maar ze bepalen uiteindelijk zelf (dat ze op andere, goedkope dingen gaan liggen :D :D )

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 22:35

En denk je oh leg daar een lekker kussentje of dekentje neer wordt het niet gewaardeerd. :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 23:23

Yom schreef:
we kunnen kopen voor ze wat we willen, maar ze bepalen uiteindelijk zelf (dat ze op andere, goedkope dingen gaan liggen :D :D )

De meeste dingen die ik koop worden gelukkig wel gewaardeerd. Het verwarmde huisje en het trapje voor onze oude dame zijn zeer in trek.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:00

Van het weekend lagen ze heerlijk bij elkaar te slapen op bed. <3
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:19

<3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:21

Ik denk dat we een tweede hangmatje nodig hebben _O- Dit is wel heel sneu :')

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 18:39

Arm beest, hij is er helemaal van ondersteboven dat zijn hangmat bezet is -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 22:04

Ben erbij.
Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 23:14

<3

Wij hebben sinds kort 2 kittens op de ZB maar nog geen namen..
Ze zijn zo cute, 2 broertjes.. 4-5 maanden oud misschien wel 6..

Het zijn katjes die bedoeld zijn om muizen te gaan vangen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:38

Aahhh Berdien, is Fudge zijn hangmat nou zomaar bezet? Het is een schande! Ik vind wel dat hij lef heeft om eronder te gaan liggen hoor!

Leuk de kittens Siggislief! Dat ze maar een hoop muizen mogen vangen :)

Heerlijk al die slapende katten <3
Deksel jouw foto doet me eraan denken dat ik ook nog zo'n vensterbank kussen wil bestellen!

Hier inmiddels weer een Donya update.
Ik had met mijn dierenarts afgesproken dat ik in het nieuwe jaar weer zou bellen voor overleg. Tijdens het gesprek gaf hij aan dat de enige oplossing was de knietjes te opereren. Hij zei letterlijk, ik weet dat je twijfelt en dat je garantie wilt dat dit het is. Dat is er niet, ik denk dat het de knieen zijn. Opereer maar en daarna kijken we wel als het toch iets anders blijkt te zijn. Ik had nog geopperd om te kijken of fysio/chiropractie een optie zou zijn. Dit zou sowieso niet helpen, een kat leeft in het hier en nu en die kan je niet zeggen dat hij beenspier oefeningen moet doen. Na dit gesprek had ik echt een enorm rot gevoel -O-
Vervolgens heb ik toch maar besloten om een andere dierenarts te bellen voor overleg. Als 2 dierenartsen zeggen, ja het is inderdaad de patella luxatie, dan zou de stap makkelijker zijn voor opereren.
Aan de telefoon werd ik echt super netjes geholpen door de andere kliniek, ik werd zelfs binnen een dag ook teruggebeld door de orthopeed om een en ander door te bespreken voordat de afspraak plaatsvond.
Vorige week ben ik naar de second opinion geweest, en wat een verschil! Echt enorm de tijd genomen voor onderzoeken. Hij bevestigt mijn vermoeden. Ja, ze heeft patella luxatie, maar dat is meer een toevalstreffer geweest. Het lijkt toch meer vanuit haar heupen te komen, ondanks dat de heupen wel goed zijn op de foto voor zover hij de foto kon beoordelen. Advies, zeker nu niet opereren, eerst aankijken met een extra pijnstiller (Solensia, bij voorkeur eerst 2x injectie voor verder onderzoek) om te kijken wat dat doet. Daarna overleg, wellicht bij hun nieuwe foto's want een stuk scherper, of evt verder onderzoek. Maar zou zomaar kunnen dat de meer beweging ook een stuk gaat helpen om door de negatieve spiraal te komen.
Nu een week later heb ik weer mijn oude Donya terug <3 Ik heb weer een klittenbandje (overal achter mij aan), roept weer om aandacht, springt op schoot, en ik heb haar weer betrapt op spelen <3
Nu zit er natuurlijk wel iets, althans, ze heeft met een reden pijn ergens. Maar ik voel mij zoveel serieuzer genomen door deze dierenarts en ik ben zo blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd. Je zal je kat op deze manier maar een operatie aandoen en dan blijkt dat dit het dan toch niet is.
Het valt mij echt enorm tegen van mijn dierenarts dat hij zo bot deed, ik kom er al zeker 20 jaar. Nu twijfel ik toch om in zijn geheel maar over de stappen op de andere kliniek. Het is 20 minuten rijden, maar ik werd zo anders behandeld, dat is het me wel waard denk ik. Eerst maar even de moed bij elkaar schrapen voor een gesprek met mijn eigen dierenarts denk ik.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:46

@Muppetmayo, mijn matje voor op de vensterbank komt volgens mij van de Action. Was nog geen €3 denk ik!

Wat fijn dat Donya weer is opgeleefd en dat je naar je gevoel hebt geluisterd. Overstappen kan natuurlijk altijd, je wilt het beste voor je huisdier. Wat je huidigde dierenarts van het overstappen vindt is dan niet zo relevant. Succes!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 17:39

Eergisteren gemaakt, hij voelde zich een of andere manier betrapt...? _O-
Afbeelding

Heb net ook even 1 van de 2 kattenbakken volledig in de sop gezet en schoongemaakt...
Alleen ze waren daar beide niet mee eens.. _O-
Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 00:32

@muppetmayo, als je goed contact had met de dierenarts, zou ik hem/haar er wel op wijzen dat je door een second opinion andere inzichten hebt gekregen.

Een dierenarts is geen orakel en weet ook niet alles. Wellicht voor hem ook leerzaam.
Ik zou wel overstappen als je je beter behandeld voelt door de andere praktijk. Anders blijft zoiets toch knagen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 09:44

Goed om te weten deksel, dat is geen geld! Ik zal binnenkort eens binnenwandelen bij Action.

Nou senna21 dat besef ik me al te goed, dierenartsen zijn geen orakels en weten ook zeker niet alles. Dat verwacht ik ook niet. Maar ik verwacht wel dat ze een stukje verwachting management kunnen doen. Ik ga een dier geen lange revalidatie aandoen op basis van een gokje zonder enigszins een onderbouwing of idee hoe groot de kans is dat dat ook het probleem is. Hij had zelf ook niet alle vertrouwen, tijdens het maken van de foto's zei hij al direct, ik maak ook een foto van rug/staart want ze moppert wel echt heel veel zelfs onder dat roesje (pijn) als ik haar oppak, dat hoort niet.
Ik heb er echt alle respect voor als een arts zegt, ik weet het niet. Dat heb ik veel liever dan dat hij zegt, we gaan wel gewoon proberen en dan zien we wel. Een kleine ingreep vind ik dat ook nog wel acceptabel, maar dit zou betekenen 2x 6 weken revalideren, benchrust en alles.
Ik ben er voor nu nog niet helemaal uit of ik uiteindelijk overstap, dat laat ik nog even rustig bezinken. Maar ik wil wel na de 2e afspraak bij de andere kliniek in ieder geval het gesprek aangaan met mijn huidige dierenarts over mijn gevoel in dit hele verhaal. Ik ben daarin wel altijd voor open eerlijke communicatie.
Ik ben in ieder geval heel blij dat ik mijn blije kroelkip weer terug heb voor nu <3