Hallo allemaal 
Daar zijn we weer, met nieuwe foto's voor jullie! Ons baasje is druk bezig met het leren voor haar tentamens, dus moet ik (jack) het verhaal maar weer typen.... Nu vind ik dat gelukkig niet zo erg.
Ondertussen zijn we al weer een jaar (en een beetje) oud, we zijn al bijna bejaard joh
Wij worden nog steeds heel goed verzorgd door ons baasje, en ondanks dat Jill ziek is houd ze nog steeds heel veel van ons. En we houden ook nog steeds heel veel van elkaar!

We groeien ook nog steeds goed door
En soms is baasje best dom, ze is vandaag namelijk vergeten ons te meten.... Dus we weten niet precies hoe groot we zijn, maar hier heb je een beetje een indruk van mij, Jack.

En zoals hierboven al verteld is, is Jill ziek. Wat ze precies heeft weet baasje niet. Waarschijnlijk is het iets in Jill haar genen waardoor haar huisje niet stevig genoeg blijft. Zo schrok baasje zich rot toen ze een paar maand geleden beneden kwam om ons lekker te sproeien. Een stok in ons huis was op Jill gevallen, Jill had een groot gat op haar huisje! Baasje heeft het gat toen bedekt met folie om het een beetje bedekt te houden. Het gat is nu mooi dichtgegroeid en is het weer hard. Maar wat was dat spannend, Jill gedroeg zich niet ziek, maar een gat in je huisje is natuurlijk niet zonder gevaar!

Zo ziet het gat er nu uit, ziet er prima uit toch? 
Ik hoorde baasje zeggen dat ze jullie al had verteld dat het goed ging met Jill, maar oh oh, ze had het niet afgeklopt!
Want gister was het weer raak! Een oude zwakke plek was weer open!
Zo ziet het er uit als een slak een gat heeft....

Geen prettig gezicht
Gelukkig heeft Jill er geen last van. Al ben ik dan weer zo'n rot broer die van de randjes gaat snoepen, want huisjes zijn best lekker om te eten
Al wordt dat meteen door baasje afgestraft en wordt ik aan de andere kant van ons huis gezet
En baasje heeft mij verteld dat ik dit deel spannend moest maken, dus dat ga ik proberen.... 
Jill had dus een groot gat in haar huisje, dat kon natuurlijk niet zo blijven, dat moest weer gemaakt worden. De eerste keer had baasje het bedekt met folie, maar dat bleef niet zo goed zitten. Dus nu heeft ze iets nieuws geprobeerd, en hopelijk werkt dit beter!
Nou, jullie vragen je natuurlijk af wat ze heeft gedaan! En ik beloof je, dit heeft nog nooit iemand van jullie gezien (denk ik tenminste...
)
.
.
.
.
.
.
.

Zien jullie het al? Baasje heeft er namelijk een......
.
.
.
.
Pleister op geplakt!

Dit is nu even een tijdelijke oplossing, ondertussen kijkt baasje of dit werkt 
Hier nog een paar foto's van ons, broer en zus, samen

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn verhaal, als jullie vragen hebben over ons. Stel ze aan ons baasje, die kan ze beter beantwoorden dan wij zelf
Normaal hebben wij trouwens meer klimobjecten in ons huis, maar omdat Jill soms best onbenullig is heeft baasje die er even uitgehaald zodat Jill goed kan herstellen 
Tot ziens lieve slakkenvrienden, we houden van jullie!