Mijn afrikaanse reuzenslakken Jack en Choco

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:02

Je maakt het wel spannend :):)

iEmmaaa

Re: Mijn afrikaanse reuzenslakken Jack en Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:25

oeeeeeeh ben benieuwd!

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 16:34

Hallo allemaal :D
Daar zijn we weer, met nieuwe foto's voor jullie! Ons baasje is druk bezig met het leren voor haar tentamens, dus moet ik (jack) het verhaal maar weer typen.... Nu vind ik dat gelukkig niet zo erg.
Ondertussen zijn we al weer een jaar (en een beetje) oud, we zijn al bijna bejaard joh B-)
Wij worden nog steeds heel goed verzorgd door ons baasje, en ondanks dat Jill ziek is houd ze nog steeds heel veel van ons. En we houden ook nog steeds heel veel van elkaar!
Afbeelding
We groeien ook nog steeds goed door :) En soms is baasje best dom, ze is vandaag namelijk vergeten ons te meten.... Dus we weten niet precies hoe groot we zijn, maar hier heb je een beetje een indruk van mij, Jack.
Afbeelding
Afbeelding
En zoals hierboven al verteld is, is Jill ziek. Wat ze precies heeft weet baasje niet. Waarschijnlijk is het iets in Jill haar genen waardoor haar huisje niet stevig genoeg blijft. Zo schrok baasje zich rot toen ze een paar maand geleden beneden kwam om ons lekker te sproeien. Een stok in ons huis was op Jill gevallen, Jill had een groot gat op haar huisje! Baasje heeft het gat toen bedekt met folie om het een beetje bedekt te houden. Het gat is nu mooi dichtgegroeid en is het weer hard. Maar wat was dat spannend, Jill gedroeg zich niet ziek, maar een gat in je huisje is natuurlijk niet zonder gevaar!
Afbeelding
Afbeelding
Zo ziet het gat er nu uit, ziet er prima uit toch? :)
Ik hoorde baasje zeggen dat ze jullie al had verteld dat het goed ging met Jill, maar oh oh, ze had het niet afgeklopt! |o Want gister was het weer raak! Een oude zwakke plek was weer open!
Zo ziet het er uit als een slak een gat heeft....
Afbeelding
Geen prettig gezicht :n Gelukkig heeft Jill er geen last van. Al ben ik dan weer zo'n rot broer die van de randjes gaat snoepen, want huisjes zijn best lekker om te eten :Y) Al wordt dat meteen door baasje afgestraft en wordt ik aan de andere kant van ons huis gezet #)
En baasje heeft mij verteld dat ik dit deel spannend moest maken, dus dat ga ik proberen.... }>
Jill had dus een groot gat in haar huisje, dat kon natuurlijk niet zo blijven, dat moest weer gemaakt worden. De eerste keer had baasje het bedekt met folie, maar dat bleef niet zo goed zitten. Dus nu heeft ze iets nieuws geprobeerd, en hopelijk werkt dit beter! :j Nou, jullie vragen je natuurlijk af wat ze heeft gedaan! En ik beloof je, dit heeft nog nooit iemand van jullie gezien (denk ik tenminste... >;) )
.
.
.
.
.
.
.
Afbeelding
Zien jullie het al? Baasje heeft er namelijk een......
.
.
.
.
Pleister op geplakt!
Afbeelding
Dit is nu even een tijdelijke oplossing, ondertussen kijkt baasje of dit werkt :)
Hier nog een paar foto's van ons, broer en zus, samen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn verhaal, als jullie vragen hebben over ons. Stel ze aan ons baasje, die kan ze beter beantwoorden dan wij zelf :=
Normaal hebben wij trouwens meer klimobjecten in ons huis, maar omdat Jill soms best onbenullig is heeft baasje die er even uitgehaald zodat Jill goed kan herstellen :)

Tot ziens lieve slakkenvrienden, we houden van jullie! :*

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:38

Wat zijn ze groot :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:42

Ik vraag mij af als een pleister wel handig is. Aangezien je het er ook weer af moet halen ooit.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:44

Zo , dat ziet er heftig uit , zal wel schrikken zijn geweest !

En foei, Jack, je zit niet in het sprookje van Hans en Grietje :n
Hier wordt niet aan huisjes geknabbeld !

Hopelijk herstelt Jill snel.
Nogmaals beterschap :*

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 16:45

De pleister er afhalen is geen probleem, zo goed blijft ie namelijk niet plakken. De vorige keer had ik de folie met kleine stukjes tape vastgeplakt, dit kon ik er ook gemakkelijk weer af krijgen :)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:45

Je bent geniaal :')

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 16:46

Dankjewel Shirley! Vorige keer is het ook goed gekomen, dus hopelijk nu ook! :)

Hahaha Marlinde, ik moest toch wat :+

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:50

:') Slimme oplossing!

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 17:01

Nog even een ''kleine'' vergelijking van de eerste post tot nu :)
Afbeelding

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:07

Jeetje, goed gegroeid! *\o/* worden ze nu nog groter?

Wat apart om de slak in het huisje zo te zien, zo'n doorkijkje. Beterschap Jill!

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 17:45

Ze groeien eigenlijk hun hele leven door, niet zo snel als in het begin, maar ze groeien zeker :)

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:49

Gave foto's! En arme jill, wel slim bedacht die pleister haha

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:48

Ik heb het 1x eerder gezien geloof ik, zo'n pleister erop. :)
Mss is leukoplast (ong €0,70 voor 2 rolletjes bij de Action) een optie?
Dat blijft wellicht beter zitten dan zo'n joekel van een pleister. ;)
Enne, zolang het vliesje onder de schelp intact blijft, overleeft de slak het over het algemeen wel.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 20:19

Bedankt voor de tip! Ik ga snel even kijken :)
Klopt, dat had ik al gelezen, gelukkig maar!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:37

Mooi gegroeid zijn ze, balen van het huisje van Jill. Wat zijn de gevaren van een gat behalve beschadiging eigenlijk? En hoe oud worden ze eigenlijk?

Ik heb eens op tv een relaratie van een schildpadschild gezien. Daarvoor gebruikten ze polyester matjes die ze ook in de autoschade branche gebruiken. De werden erop gelijmd ter bescherming. Of zou dat niet gaan bij een slak?

Edit typefout,

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:40

leukoplast plakt wel heel erg, is er dan geen risico dat je bij het lostrekken het nieuwe stuk weer beschadigd??
ik zat meer te denken aan van die plastictape die ze gebruiken om koppelingen bij waterleidingen gasleidingen dicht te maken (ik heb het ff opgezocht, heet teflontape)
moet je misschien aan het einde een beetje extra vastplakken maar sluit wel mooi af en kan het huisje niet verder beschadigen volgens mij...

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 18:56

Hooi allemaal,
Ik heb advies van jullie nodig!
Jill haar huisje is vandaag nog verder kapot gegaan, er zitten ju twee grote gaten in. Dus ik zit er over na te denken om het niet verder te laten aanmodderen. Dat betekent dus dat ik Jill wil laten inslapen.
Ze ligt nu ook heel zielig over haar steen heen, wat er niet goed uit ziet. :(
Het is voor haar ook niet leuk om telkens gaten in haar huisje te hebben, en het is wachten tot het een keer echt fout gaat.
Weet iemand toevallig wat de meest humane manier is om een slak in te laten slapen?
Mijn moeder en ik denken om haar eerst in de koelkast te zetten en als ze dan ''slaapt'' haar in de vriezer te zetten.
Dus, wie heeft hier verstand van en wil mij adviseren wat ik moet doen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:10

Pff zwaar maar misschien wel beter. :(:) Is er geen dierenarts die weet wat eraan te doen of haar kan laten inslapen?

De meest humane manier om zelf te doen maar misschien niet fijn om te doen is haar hoofdje eraf krijgen of pletten op een snelle manier. Met een zware steen of eenngoed scherpe schep of bijl. Dan weet je zeker dat ze er niet onder lijdt. Maar prettig zal het niet zijn.

Ik ga verder nog eens kijken of ik wat kan vinden erover.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:12

ik denk idd dat dat voor een slak zeer humaan is in de koelkast en daarna vriezer

of al je moed bij elkaar rapen en een grote tegel pakken en die erop laten vallen.................

( oww hetzelfde dus als het bovenstaande..)

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 19:13

Ik denk dat het inderdaad beter is zo ;(
Ik zal op school eens vragen of ze daar een spuitje voor mij hebben om haar in te laten slapen...
Nee, dat is inderdaad geen fijne manier, maar ik vraag me af of dit werkt voor een slak. Maar als dat de meest humane manier zou zijn, dan zou ik dat wel doen. Ik wil niet dat ze moet lijden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:16

Ik heb inmiddels wat gevonden. Over het bestrijden en daarna diervriendelijk doden van slakken bij een plaag. Invriezen is idd de meest humane en voor jou ook misschien wel fijnste methode. En als ze op school een middel ervoor hebben is dat misschien ook een idee.

Het invriezen van verzamelde slakken is al beter, omdat de dieren langzaam wegzakken in een rusttoestand, en vervolgens bevriezen en sterven.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:23

Ik zou haar meenemen naar een dierenarts.

Heb hier ook weleens een bevroren slak gevonden die na ontdooien gewoon vrolijk verder leefde, dus hoe weet je zeker dat ze daadwerkelijk dood is ?

Wel heel triest ... sterkte ermee :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:26

Ahhhh Jill toch, sneu!

Sterkte.
Als de dierenarts het dier niet kan laten inslapen dan wil de arts vast wel het dier even snel ehm ombrengen op een andere manier.