Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:11

@muppet hoe oud is Donya?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:16

Zelf iets van een steun kousje maken ter ondersteuning van flexibele stof.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:31

xoranlover schreef:
@muppet hoe oud is Donya?

Ze is bijna 2 (eind december wordt ze 2).

Ik vind het lastig omdat ik ook niet weet of haar "gemopper" hier vandaan komt of ergens anders vandaan. Ze had kort na haar geboorte een flat chest. Ze heeft hiervan nog wel een kyfose in haar wervelkolom (maar het zou haar niet moeten belemmeren en het levert geen gevaar op aldus de dierenarts toen al). Nu blijft dat natuurlijk wel ook in mijn achterhoofd zitten met dit verhaal. Ergens twijfel ik, zou ze daar misschien toch ergens pijn/vergroeiing/etc hebben?

Marcella schreef:
Zelf iets van een steun kousje maken ter ondersteuning van flexibele stof.

Dat wordt een hopeloze zaak denk ik, het pakje na de castratie lag ook zeer snel aan flarden _O- En ik heb liever dat ze die spieren blijft gebruiken en dat ze niet nog slapper worden. tnx voor het meedenken!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:34

Nou ja een patella Luxatie is natuurlijk wel pijnlijk. Is die dierenarts die dat geconstateerd heeft bevoegd om dat te mogen testen? Ik weet dat niet iedere dierenarts die goed uit kan voeren.

Je zou een second opinion kunnen laten doen. En eventueel foto's laten maken van de haar wervelkolom dan zou je aan de hand daarvan verder kunnen kijken.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:47

xoranlover schreef:
Nou ja een patella Luxatie is natuurlijk wel pijnlijk. Is die dierenarts die dat geconstateerd heeft bevoegd om dat te mogen testen? Ik weet dat niet iedere dierenarts die goed uit kan voeren.

Je zou een second opinion kunnen laten doen. En eventueel foto's laten maken van de haar wervelkolom dan zou je aan de hand daarvan verder kunnen kijken.

Nou daar zeg je wat.. ik ben er vanuit gegaan dat de dierenarts dit correct kan uitvoeren?

Ik ben eigenlijk door de snelheid eerst vergeten te vragen om de voorkant wervelkolom/borstkas ook op de foto te laten zetten toen ze toch lag. Staart/achterstuk heeft hij wel op de foto gezet omdat hij dus ook vond dat ze zo mopperde (even gebrek aan ander woord). Daar is niks geks te zien.
Ik heb overigens nog niet zelf kunnen zien dat er iets luxeerde tijdens het lopen/springen. Valt wel op dat ze geen hoogtes meer op springt, dus in mijn idee zit er gewoon iets niet goed. Maar of dat nou echt die knietjes zijn of iets anders? Geen idee.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:44

Nou ja ik weet dat niet elke dierenarts dit kan. Bij mijn oude praktijk was er maar 1 die het goed kon voelen. Heb je een verdoving nodig voor die röntgen foto?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:54

Hij heeft ze voor nu wel sedatie gegeven inderdaad. Vond ik weer rete spannend, want ze had ademdepressie met de castratie. Maar gelukkig alles goed gegaan. Daarom durf ik ook niet zo even foto's te maken (al denk ik dat ze wel stil blijft liggen)
Ik denk dat mijn dierenarts het wel goed kon voelen, hij kon het mij ook laten voelen toen ze onder sedatie was.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 17:02

Wat voelde je dan?

Ja mijn dierenarts sedeert eigenlijk niet bij het maken van foto's Ik help meestal mee de kat vasthouden en dat gaat prima ben ik wel blij om.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:20

Tja hoe leg je dat uit.. je voelde het knieschijfje met peesje, dat hij hem naast het gewrichtje kon doen en terug. Hij deed hem ernaast, liet mij toen voelen en met mijn vingertopje en zijn handen deed ie hem terug (leg ik het zo duidelijk uit? T is subtieler dan dat maar dan leg ik het misschien weer niet handig uit hahaha). Hier doen ze meestal ook zonder sedatie. Maar ze reageerde best wel in de onderzoeken dus hij wilde het zekere voor het onzekere nemen met het goed leggen van haar benen/heupen enzo.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:18

dat klinkt dan sws niet echt best

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:23

Ja ik snap je. Dat klinkt wel als een patella helaas.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:27

Mijn koningin is ziek -O-

Dion heeft blaasontsteking, net antibiotica opgehaald bij de dierenarts. Ze wil zelfs niet weten en dat is echt niks voor haar.

Hopelijk voelt ze zich snel beter...

Ik heb donderdag vakantie Duitsland op de planning staan, gelukkig niet heel ver weg, maar als ze nog aan de antibiotica is ga ik of later of ze gaat mee...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:22

Sterkte Prairy & muppetmayo met de Kitties. :(

Hoe doen jullie het met O&N met de dames & heren?
Geven jullie hen nog wat of helemaal niks maar laten ergens wel binnen waar ze rust hebben?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:44

Siggislief schreef:
Sterkte Prairy & muppetmayo met de Kitties. :(

Hoe doen jullie het met O&N met de dames & heren?
Geven jullie hen nog wat of helemaal niks maar laten ergens wel binnen waar ze rust hebben?

Ja goeie vraag, ik heb geen idee hoe onze kat er op reageert. Ik verwacht dat ze geen kik geeft maar zeker weten doe ik het niet. Plan voor nu is om haar binnen te houden en niets te geven. Ik denk dat ik het toch even ga navragen voor de zekerheid.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:48

Ze krijgen niks hier. Tv harder aan, rolluiken dicht, slaapkamer deur is open omdat ze graag onder bed willen. Ze krijgen een voerpuzzel en eventueel een nieuw speeltje. Wij blijven wel thuis en gaan ook niet samen naar buiten omdat we met Lanah zitten. Zij heeft natuurlijk bronchitis en van stress kan ze gaan hoesten en benauwd worden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:17

Ze waren hier vorig jaar maar weinig onder de indruk. Het knalt hier soms al behoorlijk, daar reageren ze niet echt op. Weet nog niet wat we gaan doen dit jaar, maar ze zijn zelf sowieso thuis :))

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:29

Samen vuurwerk kijken even en dan gewoon naar bed samen vaak kruipen ze dan met zijn drieën tegen mij aan.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:38

Ben benieuwd hoe ze gaan reageren tis hun eerste..
Maar was wel even van plan om de Dierenarts een mailtje te sturen of zij ook nog tips hebben.

Koper heeft vanmorgen baasje aan het werk gezet, iedereen was weg van huis..
En ineens hoorde ik iets vallen en uit elkaar spatten, ik eerst naar beneden en toen de badkamer in.
Daar zat kleine (grote) Koper op de badkamervloer met glas rondom.

Meneer had een vaasje met kwartel eitjes erin naar beneden gehaald,
dus meneer meteen naar buiten gestuurd en Nero dacht jaaaaa kijken! Nee jij ook naar buiten.
Deur meteen dicht gedaan en gaan opruimen, nou beide heren waren niet blij dat ze er niet bij mochten zijn met opruimen.. 8)7

En ook meteen bij Koper gekeken bij zijn pootjes of ie niks had, en gelukkig niks.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:45

Ik zou in ieder geval oppassen met verdoving of wat voor soort medicatie.
Hier vind alleen Elani het verschrikkelijk. Die ligt het liefst bij me onder de deken of onder het bed. Lanah bij mijn vriend. Kito boeit het niet die slaapt het liefste. En Nishi ligt meestal bij mij te slapen. Ik doe wel de voorkant van de werpkist die in de woonkamer staat dicht met een mandje erin en extra deken. Ze hebben hier de keuze.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:49

Ik geef ze sowieso de keuze of in de huiskamer of op de overloop (tussen 5 deuren)
of de zolder en mijn kamer, ze mogen zelf beslissen waar ze mogen liggen.
Wou ze sowieso geen medicatie gaan geven, en ze kunnen altijd of op zolder
of beneden in de huiskamer in hun vervoerskist gaan liggen.
(Deze staan al vanaf het begin zonder deurtje in de huiskamer/zolder, dus ze kunnen altijd daar in terug trekken als ze willen slapen.)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 08:37

Oh wat een stoutert die koper! Hier willen ze ook altijd overal bij zijn, ook met opruimen.

Met oud en nieuw verwacht ik hier niets geks eigenlijk met de terrors. Vorig jaar waren ze totaal niet onder de indruk, en tot nu toe lijkt dat dit jaar weer zo. Sterker nog, als er vuurwerk af gaat rennen de terrors naar het raam om te gaan kijken wat het is. Nu met de losse knallen reageren ze helemaal niet eigenlijk.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 09:11

Hier knalt het meestal bijna niet, ik zit in het buitengebied.

Je zou misschien kunnen kijken of je ze er al een beetje een kunt laten wennen? Dus een filmpje ervan op zetten, niet gelijk op vol volume natuurlijk. Kijken hoe ze reageren. En dan elke keer als je dat doet steeds een beetje harder. Misschien wennen ze er dan al een beetje aan.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 09:17

Prairy schreef:

Je zou misschien kunnen kijken of je ze er al een beetje een kunt laten wennen? Dus een filmpje ervan op zetten, niet gelijk op vol volume natuurlijk. Kijken hoe ze reageren. En dan elke keer als je dat doet steeds een beetje harder. Misschien wennen ze er dan al een beetje aan.

Das ook wel slim, zal straks eens kijken hoe ze er op reageren niet dat ze einde van het jaar voor een verrassing staan.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 09:47

Prairy schreef:

Dat werkt hier niet. Daar kijken ze niet van op of om. Maar goed ze knallen nu al buiten. En dan bedoel ik echt knallen. Zware vuurwerkbommen je zit rechtop in je bed ervan. Elk jaar hetzelfde liedje.
Nishi reageert daarop door te grommen en de rest reageert inmiddels ook.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 11:59

Dat soort bommen steken ze hier ook al af idd. Levert wel grappige situaties op, ik ben namelijk zelf doodsbang voor vuurwerk. Bij elke knal vlieg ik rechtop om vervolgens aangekeken te worden door de dames, zeg wat doe jij nou weer druk >;)
Dat vond ik vorig jaar het spannendste, hoe breng ik mijn angst niet over aan de katten, maar dat is dus gelukt :')