Beste prijzen. Bij mijn arts sterilisatie arts €103 incl nexgard en castratie €62,50 incl nexgard
Ik was de laatste keer met eerste controle 5 kittens, enting, 5x paspoort, groot consult 6x pipet ontvloeien kat en 1x hond plus poezenpil voorraad €290 kwijt. Normaal was er dan nog 5x chippen dus €205 bij gekomen. Bizar gewoon.
Verkoop zowel kittens als veulen lopen heel slecht en dan komt er nog de btw verhogingen bij komend januari. Ik twijfel echt of ik wel door blijf fokken. Met paard iig laatste veulen. Katten ben ik nog aan het discussiëren met mijzelf
xoranlover
Geplaatst: 10-11-24 20:42
Ik betaal echt niet zoveel gelukkig.
Chippen wil ik wel bij de dierenarts want ik wil europese paspoorten. Of ik moet een chipper vinden die alleen chipt en dan boekjes bij dierenarts aanvragen. Maar dan ben ik niet heel veel goedkoper uit.
Vandaag show gehad. Ik had Nishi en Elani mee. Beide een punt en goede beoordeling. Elani mocht komen voor nominatie maar verloor deze helaas.
Ik ben trots op mijn meiden vooral Nishi die show niet zo leuk vind haha. Maar met haar lievelings snoepjes omkopen doet veel goed.
Elani heeft net nog heerlijk door huis gesjeesd met haar konijnenbontje en nu ligt alles lekker te slapen.
Yom
Geplaatst: 10-11-24 20:43
Gefeliciteerd met je punten enne....rara wie was de buurvrouw op show
Gefeliciteerd met de punten. Ik heb een chipper in de buurt zitten. Paspoortjes doe ik bij de dierenarts. Zij plakken de chipnummers erin.
xoranlover
Geplaatst: 10-11-24 21:36
Yom schreef:
Gefeliciteerd met je punten enne....rara wie was de buurvrouw op show
Ja geen idee iemand met een heel leuk poesje en haar dochter
Haha dank je wel. Ging het bij jullie goed?
Yom
Geplaatst: 10-11-24 21:46
Dochterlief heeft hele leuke katten....maar die halen het op shows iedere keer net niet en dat druifje van mij doet het heel goed. Biv en Bis vandaag
Heb de vereniging gemaild of ze het eens in de vergadering willen gooien of er ook geen titeltjes kunnen komen voor kittens en junioren. Vind het zo sonde dat mijn kat nu 6x bis heeft maar je kunt er niks mee
Ja dat zei je. Ach mijn katten halen t ook niet maar goed ze waren braaf en dat vind ik belangrijker.
Yom
Geplaatst: 10-11-24 22:21
zeker en we hebben her en der weer bijgekletst en dochterlief had een kitten op het ook en die heeft ze nu in het echt gezien (en mee naar de keuringen genomen en geknuffeld enz)
Gelukkig heb ik vaak een trui aan, maar hij heeft het ook al eens geprobeerd op mijn blote rug das toch wel iets minder. (niet volledige blote rug, dat niet)
Hij doet het soms ook als ik de kattenbak aan het uitscheppen ben, of hun voerbak vul.
Nero doet het niet heel veel, maar als Koper merkt dat ik voorover gebogen sta dan gaat hij ook nog even liggen (Koper) of hij gaat er af en komt Nero nog even kijken.
Marcella
Geplaatst: 13-11-24 09:34
Vorige week trok blue zich op aan mijn been. 3 Mooie gaatjes in mijn been en kat gepikeerd omdat ik het uitgilde.
Hier ook een kitten die denkt dat mijn been een paal is. Wordt gelijk afgeleerd
Siggislief
Geplaatst: 13-11-24 12:03
Ik heb net een speeltje van Zooplus nog robuuster gemaakt, want dat ding heb ik vanmorgen al zeker 3-4 x gemaakt (geprobeerd) in 10-15min tijd.
En het eerder ook al vaker gebeurt, de boer vertelde dat ik er anders een kettinkje aan moest maken. Maar heb met staal/metaaldraad en met iets er om heen vast gemaakt aan de hengel.
Heb Koper nog nooit zooo enthousiast gezien om een hengel, dat ding ligt zeker 2 meter hoog zo dat ze het zelf niet kunnen pakken.
Ze zijn net met dat ding aan de haal gegaan, en zijn er mee naar beneden.
Het mag hier ook niet maar Gin is soms gewoon een beetje dom en lomp. Maar hij is ook gelijk weer van schoot af als hij het flikt. Maar soms vergeet hij het weer even is ook echt geen helder licht. Wel heel lief gelukkig
Siggislief
Geplaatst: 13-11-24 15:00
Koper heeft dat dan als grapje..
Maar Nero heeft een plekje gevonden dat ik niet grappig vind.
En hij is gelukkig niet zo zwaar, maar toch het idee..
Nero gaat op een droogrekje liggen boven de trapgat.
muppetmayo
Geplaatst: 15-11-24 10:12
Yom en Xoranlover beide gefeliciteerd met de punten van show!
Dat klimmen hoeven de dames hier niet te proberen, dat zou echt worden afgestraft, ik ben geen klimpaal dan pakken ze de krabpaal maar. Gelukkig hebben ze nooit een poging gedaan.
Marcella en xoranlover dat scheelt behoorlijk met de kosten zeg! Zo twijfel ik hier ook enorm of ik eens naar een andere dierenarts moet gaan kijken, de kosten worden echt extreem zo. Maar aan de andere kant word ik meestal wel goed geholpen (met uitzondering van nu dan )
Update vanuit Donya moet nog even uitblijven helaas. Ik ben vorige week woensdag voor foto's geweest. Op het 1e gezicht zijn de foto's beter dan verwacht. Wel vindt de dierenarts idd alles behoorlijk slap qua bespiering, dat ziet hij vaker bij grote katten. Heupen lijken gelukkig ook goed. Er zijn 3 opties eigenlijk. 1 is zo afwachten, lekker spelen en zorgen dat de spieren sterker worden. Optie 2 is een operatie waarbij ze de spieren/pezen van de knie(schijf) iets naar buiten leggen waardoor hij minder makkelijk luxeert. Optie 3 is ook een diepere groef in het bot maken waardoor de knieschijf meer in een geultje ligt. De dierenarts die ik nu gehad heb is degene van de kliniek met de meeste kennis hiervoor. Wel wilde hij nog overleggen met een orthopeed van de kliniek waar ze veel mee samenwerken/die de grotere operaties voor hun uitvoert, maar hij dacht aan optie 1 of 2. Ik zou woensdag middag (vorige week dus) waarschijnlijk terug worden gebeld en anders afgelopen maandag want hij was vrij ivm prive omstandigheden. Woensdag/maandag niet gebeld, zelf dinsdag maar gebeld en toen was hij er niet. Woensdag heeft hij echt precies gebeld toen ik 2 min een ander gesprekje had en hem gemist. Bericht in voicemail dat hij er eigenlijk niet was, de hele week niet en dat ik maandag maar moet terug bellen voor overleg. Daar sta je dan Ondertussen hoop ik dan maar dat ze geen pijn heeft oid (dat wilde ik ook vragen nog, om te checken of eea diva gedrag is of pijn wellicht tijdelijk pijnstilling geven). Maar we zijn dus nog niks wijzer. Ik snap dat die man ook prive heeft hoor, en dat is ook geen probleem, maar draag dan even iets over ofzo.