BIS is best in show. Na de individuele beoordeling worden in elke klasse de beste kittens, open poezen, open katers gecastreerde katers en gecastreerde poezen gekozen. Die katten krijgen een nominatie voor best in show. Dan heb je de best in show serie waar al die katten tegen elkaar moeten. Meestal kiezen 3 keurmeesters wie van die gekozen katten zij het beste vinden. Die winnen dan de best in show.
Yom
Geplaatst: 01-11-24 23:34
In dit geval kozen 9 keurmeesters en kreeg ze 8 stemmen
Xena heeft het fantastisch gedaan....in alle opzichten. Voor het eerst mee naar een 3 daagse show en dus in een hotel en soms even alleen bij ontbijt. En dan op show zelf natuurlijk maar ze had er zelf ook zin in leek wel. Ze was lekker aan het spelen in de sturdi, slapen in haar hangmatje, keurmeesters verliefd op zich laten worden en al mijn kusjes maar al te graag in ontvangst aan het nemen.
Ze heeft uiteindelijk 1x Biv, 2x rassensiech, 3x Bis en 1x Bob mee naar huis mogen nemen
muppetmayo
Geplaatst: 04-11-24 11:38
Gefeliciteerd Yom, wat goed! En wat enorm leuk dat je haar zo mee kunt nemen in een hotel! Ze is echt knap
Caro kittenspam Die wat langer harige zijn echt zoooo leuk! Jammer dat ik geen plek (en geld) meer heb, echt schatjes om te zien.
Siggislief de heren worden al groot zeg!
Silenna beter verwend dan verwaarloosd toch Ze groeien ook ontzettend hard die knapperds zeg!
En ik zag weer een knappe Haru
Ik zag nog iets over wandplankjes etc. Lijkt me echt fantastisch maar ik gok zomaar dat ik dan met plankjes en al uit huis wordt gezet door vriend
Hier zijn de terrors weer terug van de oppas. Ze hebben zich daar echt enorm vermaakt, vooral de open trap was een hit:
Maar ik ben toch wel blij dat de dames weer terug zijn hoor!
Wel wat minder nieuws hier helaas. Ik vond Donya afwijkend in gedrag toen ze thuis kwam. Ik dacht de 1e dagen dat het door de verhuizing kwam, maar het zat me niet lekker. Ze ging ook zeuren of zelfs blazen als ik haar oppakte. Ze at en dronk verder goed, zat op de hoogste plek in de krabpaal etc. Tot ik zag dat ze daar kwam door omhoog klauteren via de andere krabpaal. Ook de andere plekjes sprong ze wel op, maar heel berekenend. Tijdens het zitten schoof ze haar achterpootjes recht uit in plaats van zittend op haar billen. Dus een afspraak gemaakt bij de dierenarts. Helaas heeft mevrouw patella luxatie Woensdag moet ik terug voor foto's van heupen en knieën om te bepalen wat het plan gaat worden. HD is ook nog niet echt uitgesloten. Nog even spannend dus wat hier allemaal uit gaat komen, maar goed en fijn is het natuurlijk niet
Hhmm Blue heeft soms ook last van zijn achterpootjes en dan mag ik ook echt niet eraan zitten.
Volgende week afspraak dierenarts voor alle 3 tegelijk. Wordt even kijken hoe, maar denk 2 reismandjes en de rugzak.
Yom
Geplaatst: 04-11-24 14:14
he bah, dat zijn toch altijd van die spannende dingen. Ik ben voor een operatie van 1 van mijn katten naar Belgié gegaan, scheelt echt wel dus wellicht de moeite om daar eens te informeren mocht het tzt nodig zijn
Berdien
Geplaatst: 04-11-24 18:53
Oh jakkes, arme Donya
Gefeliciteerd met de behaalde resultaten Yom!
De mannen hebben een mandje van m’n schoonmoeder gekregen. Dat staat op mijn bureau zodat met name Cookie dan niet op mijn toetsenbord gaat liggen.
Fail
Samen past ook
Prairy
Geplaatst: 04-11-24 22:56
Ik had vanochtend gezelschap op de wc... Daar en op schoot als we aan het bureau aan het werk zijn, enige plek waar ze op schoot komt kroelen
Ahhhh heerlijk zo thuiswerken met hindernissen Berdien Samen in dat mandje ook!
Yom scheelt dat echt zoveel in België? En kun je dan "zomaar" daarheen? En hoe zit dat bij complicaties? Sorry voor de vele vragen, ik heb er (gelukkig) weinig verstand van.
Moet zeggen dat ik het wel echt heel spannend vindt allemaal hoor, ook de foto's maken morgen. Dit gaan ze onder sedatie doen, maar tijdens de narcose van de castratie stopte Donya spontaan met ademen. Geeft nog wat extra spanning dus voor morgen, en straks de eventuele operatie. Mijn bankrekening zal straks ook wel blij zijn maar niet heus, ik mocht gister voor 2x consult, 2x vaccineren en wat bloed testjes ook al 250 euro afrekenen Wat is dat toch extreem duur geworden, ik schrok er gewoon van! Ik snap spontaan heel goed waarom mensen geen huisdieren meer (kunnen) nemen. Met de paarden was ik dat inmiddels wel gewend, maar bij de huisdieren praktijk dus ook inmiddels.
Bijna weer showtime haha. Zondag show in Panningen. Heerlijk 3 straten van huis af.
Siggislief
Geplaatst: 05-11-24 11:09
Das een duur grapje, maar dat denk ik ook wel te halen met mijn dierenarts. Sterkte met poeslief, Muppetmayo.
Koper gistermiddag, Nero op de bovenste plank die zich aan het wassen was.
Is het een Wolfje? Is het een Uiltje? Nee, het is Nero
Yom
Geplaatst: 05-11-24 17:06
ik weet dat het wel een paar honderd euro scheelde, maar mijn voordeel is dan ook dat ik niet belachelijk ver van de belgische grens woon. Mocht er, en laten we hopen van niet, hier weer een flinke operatie moeten dan ga ik echt een belgische DA bellen om te informeren
Berdien
Geplaatst: 05-11-24 20:47
De mannen zijn geslaagd als spinnenvangers
Normaal vangt Cookie alles dat beweegt, nu mocht Fudge zowaar. Die heb ik opgetild zodat hij de spin van de muur kon tikken. Daarna heeft hij er vakkundig op geslagen en de spin opgegeten
Prairy
Geplaatst: 06-11-24 07:17
Dat is het betere werk, bij mij wordt er alleen gekeken, met zn allen met zn ahalleeeennnn
Yom
Geplaatst: 06-11-24 13:44
kamer gereserveerd (kan toch kostenloos annuleren) voor de Fife worldshow 2025 (grootste kattenshow die er is) in Boekarest voor oktober 2025. Hopelijk kan ik dan gaan want het zijn wel fantastische shows
Dierenarts is echt een stuk duurder geworden. Ik heb dan de goedkoopste in de buurt maar heb de kittens bij een chipper laten chippen ipv de dierenarts. €17,50 is een stuk prettiger dan €41. Per 1-1 gaan de prijzen ook omhoog ook actie castratie dus ik ga proberen de 2 katers er nog tussen te krijgen.
Siggislief
Geplaatst: 10-11-24 20:18
Hier is het... Maandag tm Vrijda een consult van 20min €60,50,- Zaterdag €85,- Zondag €95,-
En dan Consult spoed tot 20.00u €85,- Consult spoed na 20.00u €150,-, eigen klanten €25,- korting
Castratie kat €135,-
Maar bij mij werd het duurder omdat bij Koper 1 van zijn ballen in zijn lies zat, dus kreeg de kosten van een Sterilisatie €270
Door de weeks zijn ze tot 22.00u open, en in het weekend 10.00u/17.00u en 11.00u/16.00u
Ze zitten op een fijne plek, maar precies de weg die we nodig hebben is afgesloten voor een halfjaar, dus we moeten omrijden.