Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 15:15

Ohh dat snorretje, wat schattig!

Ik heb de kleine fontein van Miaustore gekocht. Vanochtend wilde ze weer 2x uit de kraan drinken dus het is goed dat er straks lopend water is waar ze altijd bij kan.

Zit er toevallig iemand in dit topic die een soort kattenmuur heeft? Zoiets bedoel ik:

Afbeelding

Marcella

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 15:25

Afbeelding
Heb zoiets. Jammer dat het zo duur is.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 15:29

Stille meelezer breekt even in.
Wij hebben wat goedkopere dingen bij bijv. de Ikea gekocht en die aan de muur gehangen.
Zo'n houten fruitkistje met een fleecekleedje erin bijvoorbeeld.
Of zo'n gevlochten ronde mand die normaal onder aan rond je kerstboom staat. Die kan je verticaal aan de muur hangen en ook een kleedje in leggen.
Gewone houten plankjes aan de muur bevestigen.
Dan heb je eenzelfde idee alleen een stuk goedkoper.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 17:10

Marcella schreef:
[ Afbeelding ]
Heb zoiets. Jammer dat het zo duur is.

Oja heel leuk!

Lestria schreef:
Stille meelezer breekt even in.
Wij hebben wat goedkopere dingen bij bijv. de Ikea gekocht en die aan de muur gehangen.
Zo'n houten fruitkistje met een fleecekleedje erin bijvoorbeeld.
Of zo'n gevlochten ronde mand die normaal onder aan rond je kerstboom staat. Die kan je verticaal aan de muur hangen en ook een kleedje in leggen.
Gewone houten plankjes aan de muur bevestigen.
Dan heb je eenzelfde idee alleen een stuk goedkoper.

Goed idee. Heb je een foto?

Mijn vriend is bang dat we allemaal gaten in de muur boren en dat het vervolgens niet gebruikt wordt door de kat :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:08

De loopbrug wordt alleen gebruikt door Cathy. De rest wordt wel gebruikt door iedereen vooral het ligbed.

Kittens vinden de loopbrug helemaal geweldig.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:20

Afbeelding

Risico is inderdaad dat ze het niet gebruiken maar ik vind het niet lelijk staan en het zit bij ons een soort van verstopt achter de kast.
Daarnaast wordt het bij ons veelvuldig gebruikt. En via deze dingen kunnen ze ook op de kast waar ze ook regelmatig liggen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:06

Wij hebben dit in de woonkamer, omdat we geen grote, lompe krabpaal wilden := Inderdaad prijzig maar bij ons maken ze er echt dagelijks gebruik van!

Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:33

Mijn dochter heeft ook allerlei wand dingen, ik meen van RHR en daar maken ze graag gebruik van

Ik heb voor in mijn ren 2 dingen besteld bij Wichers kattenhuys op fb. Ik vind dat hij erg leuke dingen maakt

Verder vandaag inpakken voor 4 dagen Duitsland voor een show. Heb er enorm zin in en we zijn ook met 5 mensen dus supergezellig. Maine coons, brits lang en kortharen dus vanalles wat

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:49

Heel veel plezier/succes, Yom! :D
Show je de foto's :)

Koper breekt de tent half af hier als ie op mijn slaapkamer is, hij heeft door hoe hij op mijn bureau
kan komen, en gaat met zijn dikke gat op mijn stereo liggen dus echt muziek luisteren gaat niet. 8)7
(Hij gaat precies op het aan-uit knop/volume draaischijf liggen/staan.
Komt geen geluid meer uit door dat ie of geluid uitzet (uitdraaien) of hij gaat zo staan dat ie op de verkeerde stand staat.)

Ben dus mijn bureau/kamer maar aan het opruimen, en gisteren trok Nero een glazen-kunstwerkpot
naar beneden achter mijn bureau dus mijn setting van de beeldschermen staan ook weer anders. :')

En Nero heeft een karakterstiekje van zijn moeder mee gekregen, kapsel wassen.
Altijd als ik bad lig en Nero komt achter mij liggen moet ie mij en zichzelf wassen.. _O-

Koper heeft ook weer voor elkaar om op mijn rug te gaan zitten/liggen als ie daar de kans voor krijgt,
en heeft ie ook van zijn moeder overgenomen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:52

Dat hoef ik hier niet aan de muur te hangen. Heb wat domme Britten. Van de 5 gebruiken er 2 de palen en de rest niet. De kitten gelukkig wel. Die vinden het gerag erop heerlijk

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:13

caro29 schreef:
Dat hoef ik hier niet aan de muur te hangen. Heb wat domme Britten. Van de 5 gebruiken er 2 de palen en de rest niet. De kitten gelukkig wel. Die vinden het gerag erop heerlijk

HAHAHA sorry, ik ben ook wel bang dat ik hier 1 domme Maine Coon heb en de andere het geweldig vind. _O-

Ik heb een Maine Coon van 5kg+ (Koper) en die kon nooit omhoog komen op de Vensterbank, en is er de eerste maanden ook niet op gekomen.
En heb gehoord en gezien dat hij vaak van de hoogste plank van de Krabpaal van 180cm naar beneden knikkert, Nero nog nooit. -O- %)

Dus een wandeling langs de wand lijkt mij ook niet echt veilig.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:05

deksel schreef:
Ohh dat snorretje, wat schattig!

Ik heb de kleine fontein van Miaustore gekocht. Vanochtend wilde ze weer 2x uit de kraan drinken dus het is goed dat er straks lopend water is waar ze altijd bij kan.

Zit er toevallig iemand in dit topic die een soort kattenmuur heeft? Zoiets bedoel ik:

[ Afbeelding ]
Ik heb hier een hele uitgebreide set van, nog nieuw in de doos (enkel uitgepakt om te bekijken), die mag voor een lagere prijs weg (was nieuw 250, zware kwaliteit en uitgebreide set).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:56

De sibeer is lomp voor die ook bewust een hoge slaapplek met opstaande randen. Die vergeet nog wel eens zwaartekracht. :+

De Russen zijn sportief en lenig dus die vinden dit soort dingen geweldig. Uitzondering Alexia en de loopbrug.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 19:15

Ik heb veel loze ruimte in mijn trappengat maar om daar nou van die klimplankjes te hangen…dan mag er wel een vangnet onder -O-

Ik zal een fotoverslag plaatsen, maar vooralsnog maakt mijn druifje zich nergens druk om :D

Afbeelding

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 18:07

Hier zou ik ooit ook graag een klimmuur willen weet zeker dat de katten dat geweldig zouden vinden.

Hier zijn de mannen weer gezellig vandaag. Lekker samen op de kleine krabpaal. Past precies natuurlijk :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 18:47

In ons nieuwe (nog aan te kopen :D ) huis komt er ook een klimmuur :j

Afbeelding
Tuig :D

Afbeelding

Afbeelding
Zwaar leven :j

Fudge heeft nog steeds af en toe bloed na het poepen. Poep is goed, hij is zijn eigen (eigen :)) ) zelf maar ja, het hoort niet. Wisseling van natvoer maakt geen verschil. Ga ze nu langzaam overzetten van Orijen naar Acana, dat is toch wat goedkoper zonder veel in te moeten leveren op kwaliteit.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 20:31

Berdien, is het rood en helder bloed? Dat heeft de Ragdoll van mijn ouders ook, de dierenarts zei dat dat waarschijnlijk een adertje is dat springt zodra hij zn behoefte doet. Kon volgens haar geen kwaad in ieder geval :=

Hier een nieuwe dag in een DINK (double income no kids) huishouden; de monsters hebben een bankje gekregen zodat ze weer lekker naast elkaar kunnen liggen op mijn werkkamer
Afbeelding

Want dit was natuurlijk wel héél zielig ( :') ):
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 20:43

Hoe kleiner hoe beter toch. :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:06

Berdien, als het inderdaad helder bloed is kan het een adertje zijn omdat de ontlasting wat te hard is.
Wat extra vocht kan dan helpen. Je geeft al natvoer dus ik zou daar dan een extra scheutje water doorheen doen :)

Ik blijf hier lekker meelezen maar mijn katten zijn gewoon niet fotogeniek :') dus een cutie foto delen wordt hem niet maar ik heb wel regelmatig kapotte katten:
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:12

Ja rood, helder en ook echt maar één druppel. Het bloedt niet voor of lang na. Ik denk inderdaad ook een adertje :j Zijn poep is niet echt hard, hij drinkt ook veel en krijgt natvoer met water erbij. Denk eerder dat hij hard perst omdat iemand :+ Het machtig vindt om hem op te wachten na het poepen := Arme ziel kan soms niet eens rustig krabben.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 23:10

Vandaag dag 1 van het showweekend. Helaas niet naar de mega show in Noorwegen ( wat ik achteraf gezien wel heel erg graag had willen doen met Xéna) maar een stuk dichterbij
Door de files werd het 3 uur rijden ipv 2 maar Xena is zo relaxed onderweg dat ze het wel prima vindt

Op de hotelkamer snel installeren en daarna naar de showhal omdat we onze spullen alvast neer mochten zetten
En morgen begint de show dan

Hier mijn dametje, 6 mnd en 1 week inmiddels

Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 23:16

Ik ben al maaaaaanden een donkere Konijnenpoot kwijt, nergens te vinden. Overal gekeken.
En net ineens ligt er een donkere konijnenpoot voor mijn neus, en echt afvragen waar komt die vandaan? _O-

Had echt het idee dat Koper hem opgegeten had, maar die is nu blij en gelukkig beneden met een Poot aan het spelen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 21:47

Kleine fotospam van mijn meiden.

Volgende week mogen Nishi en Elani mee naar show in Panningen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xoranlover op 01-11-24 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 21:53

Ik heb nog wel wat kittenspam :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iedereen is nu gechipt en woensdag hebben zij hun eerste check en enting gehad bij de da. Allemaal goedgekeurd. Nog 4 zoeken een huisje.

@yom ideaal zo’n makkelijke reiziger. Die heb ik helaas niet

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 22:02

X.L. Over 2 weken is Panningen alweer voorbij hè :D

Ja een kat die goed meewerkt om naar show te gaan is wel heel fijn. Ze is inmiddels gewend aan de hotelkamer en we duiken zo samen het bed in om nog wat tv te kijken

Het is een hele mooie zaal waar we zitten en het podium is zo groot dat de mensen amper opvallen :D
Vandaag de Bis gewonnen en morgen is er een maine coon special dus ben heel benieuwd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding