Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 22:18

Ik moest ook heel nodig naar de wc, en ik lag tussen de muur, Koper en nog een bureaustoel. _O-
Dus ik moest mijn knieën in de nek leggen om normaal mijn bed uit te kunnen, en zonder hem aan te raken.

Nero lag op de voorzolder in zijn vervoerskist(je).
Een van de 2 ligt daar het liefst als de een naast mij of op die roze tshirt bij het voeteneind ligt,
of op de bureaustoel naast het bed. <3

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 07:45

Mag ik mij hier ook melden? Sinds zaterdag hebben we een 10 jarige Heilige Birmaan. Ze heet Kleo. Ze is heel lief en aanhankelijk. Gisteren heeft ze de hele dag geslapen. Ze komt uit een gezin met meerdere katten, daar kreeg ze stress van dus poepte en plaste ze af en toe naast de bak. Ze heeft hier gelukkig al meteen op de bak geplast, maar nog niet gepoept. Dus ik maak me meteen zorgen. Ze is hier nog geen 48u, dus misschien is ze gewoon nog aan het wennen en van slag door de verandering?
Ze moest gisteren een beetje raar kuchen en probeerde de plant op te eten (daarna niet meer geprobeerd), dus zou ook zo kunnen dat er een haarbal vast zit en dat ze daardoor evt. niet poept?

Afbeelding
Afbeelding

deksel

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:15

Lol, voor niets zorgen gemaakt. Ze heeft gepoept in de bak **\O/**.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:35

Wat een knapperd <3
Fijn dat het eerst poepje in iedergeval netjes op de bak is! Ze zal even moeten wennen dus het een en ander kan wel van de leg zijn.

Ik lees nog altijd mee maar m'n katten zijn voornamelijk buiten dus heb er niet zoveel over te vertellen :') maar wel een vraag. Hopelijk kan iemand me tips geven.

Een van onze "buiten katten" (veredelde boerderij kat, wordt gewoon goed verzorgd) valt Casey aan. Casey komt al maaaaanden buiten en in het begin moesten ze natuurlijk aan elkaar wennen maar nooit gedoe. Geen vriendjes geworden maar ze lieten elkaar gewoon met rust. Nu sinds een paar weken valt die kat haar dus aan. Eerst was het ruzie als Casey te dichtbij kwam maar nu rent ze echt bewust er achteraan om stennis te schoppen.
Casey is een gevoelige prinses op de erwt dus raakt helemaal over de emmer en is continu op haar hoede buiten. Heel sneu want ze speelt graag buiten.

Normaal zou ik met mot onderling Feliway op hangen maar goed het is buiten dus dat gaat niet..
De kat staat al even op Bach rescue maar doet niks. (Of moet ik dat echt 4x per dag gaan geven? Ze krijgt het nu 1-2x)

De veranda is van die kat, dat is haar plekje. Maar daar komt Casey sowieso al niet.
Zijn 2 poezen, alles is steriel en gezond. Af en toe zoekt ze ook ruzie met de kater maar die is er niet zo van onder de indruk.

Iemand tips wat ik die kat nog als supplement kan geven ofzo? Of hoe dit aan te pakken?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:21

deksel schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Sinds zaterdag hebben we een 10 jarige Heilige Birmaan. Ze heet Kleo. Ze is heel lief en aanhankelijk. Gisteren heeft ze de hele dag geslapen. Ze komt uit een gezin met meerdere katten, daar kreeg ze stress van dus poepte en plaste ze af en toe naast de bak. Ze heeft hier gelukkig al meteen op de bak geplast, maar nog niet gepoept. Dus ik maak me meteen zorgen. Ze is hier nog geen 48u, dus misschien is ze gewoon nog aan het wennen en van slag door de verandering?
Ze moest gisteren een beetje raar kuchen en probeerde de plant op te eten (daarna niet meer geprobeerd), dus zou ook zo kunnen dat er een haarbal vast zit en dat ze daardoor evt. niet poept?

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ze ziet er echt uit als een lieverd, Deksel. Fijn dat ze bij jou mag wonen <3

Ik besef me ineens dat ik onze kittens moet ontwormen, ze zijn ongeveer 5,5 maanden nu. Welk merk tabletten gebruiken jullie daarvoor? Onze buffel Ivo is al 4,2 kg :') En zijn zus 3.2.

Edit: Nyaleti, lastig verhaal zeg, omdat het buiten is.. Het enige wat ik zo snel kan bedenken is "negatief gedrag niet belonen", is het een optie om de aanvallende kat even binnen te zetten zodra ze de ander aanvalt? Zodat ze hopelijk leert dat aanvallen niet mag (en betekent dat je uit de situatie gehaald wordt)?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:47

Milbemax en dan grote kat nemen.

Cathy en Alexia krijgen voor kleine kat. Blue voor grote katten.

Nyaleti is het echt aanvallen of spelen uitdagen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:36

Milbemax, Milpro, Milbactor is allemaal hetzelfde. Eentje is volgens mij bij de Pets Place in de aanbieding. Ivo is al flink inderdaad! Die mag 1 tablet en de poes mag een 1/2 tabletje (maar staat ook in de bijsluiter).

-
Nee het is echt om haar weg te jagen / aan te vallen. Niks speels aan. Zelfs de nonchalante kater durfde net niet naar buiten omdat die trut hem aan zat te staren.
Die buitenkat durft niet binnen helaas. En hebben een groot erf met tientallen plekjes waar ze onder kunnen dus kan haar ook niet snel pakken als het moet.

Weet ook niet waar ik goed aan doe. Casey is echt een bange poeperd dus wil haar het liefste pakken en binnen zetten maar dan haal ik haar wel uit de situatie en heeft de andere kat "gewonnen" misschien?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:47

Zou gewoon pakken en binnen halen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 15:11

Nyaleti schreef:
Wat een knapperd <3
Fijn dat het eerst poepje in iedergeval netjes op de bak is! Ze zal even moeten wennen dus het een en ander kan wel van de leg zijn.

Ja heel fijn! Ik had er van te voren vertrouwen in dat het poep-plas-probleem wel goed ging komen maar dat ze meteen alles op de bak heeft gedaan is toch wel echt heel fijn!

Verder heb ik geen tips voor jouw probleem!

Silenna schreef:
deksel schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ze ziet er echt uit als een lieverd, Deksel. Fijn dat ze bij jou mag wonen <3

Ja, ze is zo lief. Komt de hele tijd naast je liggen (slapen). Ik vind het ook fijn dat ze bij ons is komen wonen :D

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 15:26

Dank voor de ontwormings-tips!

Loes houdt van kroelen, vooral als ik druk aan het werk ben <3
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 15:31

Druk werken is stom. :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 19:53

Welkom Deksel :)

Ik ben kapot na een dagje Zorgboerderij, en ben nu nog bezig om de heren moe te maken. _O-
De een is helemaal hoteldebotel met een springveertje, en de andere met 2 rammel/konijnen muisjes.

En heb net nog 2 krabmatten en een krabpaal bij PetRebels gekocht, een van de 2 of beide trekt het behang van de muur af. :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:05

De boys mochten vandaag mee naar de dierenarts. Cookie spinde zo hard dat de dierenarts niets meer hoorde toen hij naar hart/longen wilde luisteren :') Beide kerels weer door de APK, hoeven pas weer over drie jaar gevaccineerd te worden. Ideaal. Wel hadden ze allebei wat geïrriteerd tandvlees. Eens kijken of we qua voer daar wat aan kunnen doen. Ze krijgen Orijen en 1x per dag natvoer (Animonda Carny). Nu snoepjes mee gekregen, Orozyme BF Dental Croq. Cookie lust ze (natuurlijk :') ) maar Fudge niet.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:45

Ik kreeg als tip om tandjes te poetsen met een microvezeldoekje, misschien kun je dat proberen?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:51

Berdien schreef:
De boys mochten vandaag mee naar de dierenarts. Cookie spinde zo hard dat de dierenarts niets meer hoorde toen hij naar hart/longen wilde luisteren :') Beide kerels weer door de APK, hoeven pas weer over drie jaar gevaccineerd te worden. Ideaal. Wel hadden ze allebei wat geïrriteerd tandvlees. Eens kijken of we qua voer daar wat aan kunnen doen. Ze krijgen Orijen en 1x per dag natvoer (Animonda Carny). Nu snoepjes mee gekregen, Orozyme BF Dental Croq. Cookie lust ze (natuurlijk :') ) maar Fudge niet.

Over 3 jaar? En je niesziekte dan? Die hoort normaal gesproken elk jaar gegeven te worden?
Niet dat ik alle katten elk jaar laat inenten maar niesziekte hoort eigenlijk elk jaar. Kattenziekte elke 3 jaar.

Heeft je dierenarts advies gegeven wat je kunt doen met tandvlees?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:53

Ze hebben nu de dubbele vaccinatie gehad, katten- en niesziekte. Hij gaf 3 jaar aan, wellicht omdat het binnenkatten zijn?

De dierenarts raadde de snoepjes aan die we hebben gekregen, of anders Hills Dental Care. Maar stap liever niet over qua voer, als ik dat even kan voorkomen. Hills heeft ook een flink lager vleespercentage zo uit mijn hoofd.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:22

Berdien schreef:

je hebt dat spul ook als poeder voor over bvb natvoer. Mischien dat dat wel werkt voor fudge?
https://www.medpets.nl/orozyme-bucco-fresh-plaqueoff?sku=MP1701&msclkid=e642f5128e08115f50ab921cc1ce072b&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=03.%20NL%20-%20SHP%20-%20Opvangbak%20(Top100)&utm_term=4581733692403605&utm_content=Dagelijks

Heb er wel eens naar gekeken en onderzoeken wezen uit dat het wel effectief was tegen tandplak.

Hier krijgen de katten dingen om op te kauwen maar dat moet je kat natuurlijk wel willen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:32

Wat voor kauwdingen geef jij ze ryukapple?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:32

Meelezer meldt zich ook even met een vraag:
van de week gaan wij verhuizen, pak 'm beet zo'n 100m :Y) hoe lang raden jullie aan om onze kat binnen te houden? Kat heeft een bandje om en wij kunnen straks letterlijk uitkijken in onze vorige tuin. Aan de ene kant denk ik, gewoon wat er wordt aangeraden, maar aan de andere kant denk ik, hij moet alleen ipv links naar rechts. Is het dan nodig de kat zo lang binnen te houden?
Het onderwerp:
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:55

Timing _O- <3
Afbeelding
Je kunt hele gesprekken met haar voeren, echt heel gezellig :j

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:52

Prairy schreef:
Timing _O- <3
[ Afbeelding ]
Je kunt hele gesprekken met haar voeren, echt heel gezellig :j

Gesprek? Weet je zeker dat het geen functioneringsgesprek is :')

Autumnn, is je kat makkelijk binnen te houden denk je? Want ikzelf zou toch wel een week of 3 a 4 aanhouden. En dan misschien eerst even (aan een tuigje oid) de tuin in, zodat ie hopelijk weet naar welke huis hij terug moet keren :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:05

Ik heb bijzondere katten ik weet het…

Genieten van het zonnetje
Afbeelding
Afbeelding

Geen idee…
Afbeelding

Buikspieroefeningen
Afbeelding
Afbeelding

Gesmolten Nishi
Afbeelding

Ingepakte Lanah
Afbeelding

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:44

Hahaha die laatste foto. Wat een heerlijk leventje zeg!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:53

Ik ben ook lichtelijk jaloers op mijn katten… _O-

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 23:32

Ik zou hier echt bijna naast gaan liggen, alleen ik kon er niet bij gaan liggen..
Hij nam mijn hele bed in bezet, gewoon midden op het bed onder de deken kruipen. _O-

Afbeelding