Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:36

eekhoornerik schreef:
Welk voer geven jullie je kittens? Ik ben op zoek naar kwalitatief goed voer, dus geen Whiskas of Felix etc.
Belangrijkste is dat er geen onnodige troep in zit en dat de kans op blaasgruis klein is. Daarnaast zo min mogelijk stank in de kattenbak :Y).

Hiro en Nala krijgen nu Yarrah, maar dat is behoorlijk aan de prijs.

Brokjes zijn hier een mix van Edgard & Cooper en Schesir en natvoer is van Schesir. Beide merken hebben een hoog vleesgehalte.

Marcella

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:47

Alexia krijg ik trouwens met zijn mogelijkheid meer aan de kittenbrokken nadat ze zo ziek geweest is. Maar de volwassen brok purizon eend/vis smaakt wel en af en toe eet ze de hills I/D. Merk het gelijk als ze ook maar iets buikpijn hebben dan word de hills I/D vaker gegeten door alle katten.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:24

Jill & Jones zijn thuis *\o/*

Ze doen het echt mega goed! Ik heb ze van mijn neef gekocht dus hij kwam ze met zijn vrouw en kinderen brengen om gelijk ons nieuwe huis te bekijken (we zijn net verhuist)
Ze hebben gelijk gegeten, gedronken, op de bak geplast, gespeeld, de mega grote hond ontmoet (nog geen honden gewend), onze jongste Noorse boskat van 2,5 ontmoet en ze liggen nu heerlijk te slapen.
Nog nooit mee gemaakt dat het zo onwijs snel goed ging, ze verstoppen zich helemaal niet! Ook niet voor de hond en andere katten.
Helemaal op een roze wolk hier <3
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:50

Oh wat fijn dat het meteen zo goed gaat! Je zou toch denken dat de grote hond een probleem zou kunnen opleveren. Geniet van ze!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:53

Het voordeel is wel dat deze hond al 9 katten heeft meegemaakt (we hebben er nu in totaal 6, de afgelopen 3 jaar helaas 3 overleden) waardoor de hond onwijs lief en rustig is en het niet opzoekt. Hij wacht echt tot de kittens toenadering zoeken :j

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:56

Dat scheelt! Hier leven katten en honden ook mooi samen maar het is ook steeds zo geweest dat de katten een hond kenden en geen probleem met de nieuwe pup hadden. Of , de hond die vertrouwd met katten was, lief voor het kitten was.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:20

eekhoornerik schreef:
Welk voer geven jullie je kittens? Ik ben op zoek naar kwalitatief goed voer, dus geen Whiskas of Felix etc.
Belangrijkste is dat er geen onnodige troep in zit en dat de kans op blaasgruis klein is. Daarnaast zo min mogelijk stank in de kattenbak :Y).

Hiro en Nala krijgen nu Yarrah, maar dat is behoorlijk aan de prijs.

Qua brokjes krijgen ze hier Power of Nature en dan de Meadowland Mix. Voordeel hiervan is dat het voor alle leeftijden is dus dan hoeven ze straks als ze 1 zijn niet weer van voer te wisselen. Plus een hoog percentage vlees :) En dan krijgen ze hier nog natvoer van allerlei merken. Animonda carny, Feringa, Edgar&Cooper, Bozita, Sam's Field, Wild Freedom. Echt van alles en nog wat :P

Oh en nog een foto van m'n skatsjes <3 Ben benieuwd hoe lang ze nog zo met z'n tweeën op schoot passen :')
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:37

Die zijn zo mooi ! Ik heb een zwak voor ros en voor schildpad en kijk ze daar zitten <3

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 07:22

Kan iemand mij aub helpen? -O-
Ik heb bovengenoemde website gebruikt, en het voer dat wij aan Sansa en Arya geven staat bij de afgeraden brokjes: Royal Canin Maine Coon.

Ik ken er niet heel veel van - ik heb me net een beetje ingelezen, ik printscreen even van die website:
Afbeelding

Ik probeer dus aan de hand hiervan me te oriënteren, en ben nu op zoek via Zooplus naar nieuw voer voor de zusjes.
Ik kwam daar deze brokjes tegen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op eerstgenoemde website staat een lijst met afgeraden brokjes. Zowat alles wat ik aanklik van kittenvoeding van Zooplus staat daarbij - dat kan toch niet? -O- Of wel?
Copy paste: Concept for Life: All cats, Indoor cats, Outdoor cat.
De lijn brokjes (Maine Coon kitten) waarvan ik de prinstscreens hierboven deel staan hier niet bij, maar ik gok zo maar even dat dat wel de bedoeling is, de lijst moet nog een update krijgen en Concept for live staat in ieder geval niet bij de aangeraden brokken.

Ik zie door het bos de bomen niet meer.
Ik ken er bitter weinig van, dus probeer het mezelf niet te moeilijk te maken en me gewoon aan de eiwitten- en koolhydratenregel te houden.
Snap ik het dan goed? --> 36% eiwit = oke --- maar koolhydraten zie ik niet staan bij de ingrediënten?

HELP -O-

Mijn vriend wilt graag Maine Coon brokjes voor onze dames; mama was een volle Maine Coon en hij gelooft oprecht dat ze daar lekker groot van zullen worden. Van mij hoeft het niet perse een Maine Coon lijn te zijn (ik weet niet of ik daar wel echt in geloof haha, behalve dan dat het grotere brokjes zijn die goed zijn voor de ontwikkeling van hun grotere kaken), maar als we dat kunnen vinden is hij blij, dus ik wil het wel proberen.
Ze lusten hun (dus nogal grote) huidige brokjes (van Royal Canin) trouwens héél graag. Ik meng ze met (kleine) Friskies kittenbrokjes, en die mieteren ze er altijd uit, ze willen alleen de grote Royal Canins :')

Edit: wij hebben onze zusjes op aparte tijdstippen geadopteerd. We hebben eerst Sansa opgehaald. We wilden eigenlijk maar 1 kat, maar 5 weken later kreeg ik een berichtje van de fokker dat haar zusje nog steeds ter adoptie was. Dus hebben we een week later Arya ook opgehaald. We hebben Sansa dus 6 weken langer dan Arya. Ik dacht dat ik daarmee mijn vriend zijn "ik wil Maine Coon eten"-fabel kon ontkrachten, maar dat is me helemaal niet gelukt. Integendeel. Sansa is groter, en zwaarder (ongeveer een halve kilo). Natuurlijk zijn ze gekruist, dus kan dat ook daar aan liggen. Maar ik merk nu we Arya bijna een maand hebben wél verschil in haar pels! Die was eerst vrij ruw, stekelig, en de laatste dagen is die echt anders: veel zachter en gladder. Ze groeit ook goed en komt ook goed bij. Dus moet er toch wel iets goed zijn aan de RC brokken, of zie ik dat fout?

Printscreen van de ingrediënten van de Royal Canin Maine Coon die we geven:
Afbeelding

Van beide dames was de ontlasting in het begin héél plat. Dat is nu al lang niet meer het geval, ze draaien mooie stevige worstjes. Ze stinken wel, maar dat lijkt me normaal, bij vleeseters :+

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:19

Lukasje schreef:
Die zijn zo mooi ! Ik heb een zwak voor ros en voor schildpad en kijk ze daar zitten <3

Dankjewel! :D Ik ben ook zo verliefd op ze <3

@LWDaisy: ik heb je een pb gestuurd!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:42

Ik geef de brokjes van Power of Nature, maar hoofdvoer is bij mij het natvoer van Canagan (de kipvarianten).

Ik volg de cursus power foods bij Catmoneo, erg leerzaam!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:55

Stal_Fiore schreef:
Ik geef de brokjes van Power of Nature, maar hoofdvoer is bij mij het natvoer van Canagan (de kipvarianten).

Ik volg de cursus power foods bij Catmoneo, erg leerzaam!

De fokker raadde me natvoer af. Gevoelige maagjes. Af en toe geef ik hen wel wat (half zakje per poes), en dat merk je dan idd wel aan de ontlasting. Sansa is er ook niet echt gek van - die peuzelt een beetje maar laat de helft liggen. Arya eet zowel haar eigen portie als die van Sansa graag op :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:21

Prada wat fijn dat de kittens er zijn.
En wat goed zoals ze al spelen, op de bak gaan en zich niet verstoppen.

Smee, mooi stel.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:22

Ik vind dat zo gek dat fokkers natvoer afraden. Hier is vlees of vis het hoofdeten. De brok is maar extra en puur omdat ze soms geen vlees kunnen krijgen op show of zo.
Grote brok is ook zoiets. Een kat kauwt zijn brok niet. Doet ie het wel heb je veel meer kans op tandplak.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:35

Meningen zijn zo verdeeld over wat goed en fout is ben ik inmiddels achter...Ik heb nu ook veel op de site van catmoneo gelezen.

Daar wordt alles van Royal Canin sterk afgeraden. In alle 35 varianten (ras, leeftijd etc) zit bijna hetzelfde qua ingrediënten! Echter een voedingsdeskundige op Bokt raadt het juist aan. Schiet mij maar lek...

Wij gaven Juultje Purina One Senior. Maar zij is niet erg oud geworden (op hol geslagen schildklier).

Ik heb veel goede reviews gelezen over Purina Proplan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:48

Heb weinig keuze met de lastige eters hier in huis. Ben wel blij dat Alexia wat natvoer voor kittens wel eet. Maar mevrouw vind kip vies.

Hills I/D is ook geen geweldige brok, maar zorg in zekere zin ook voor minder braakballen tel daarbij het is hier geen hoofdvoer.

Kijk naar je kat hoe die het erop doet.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:58

Ik zeg altijd: een brok is goed als het dier het er goed op doet.
Te zien aan: donkere stevige ontlasting. Niet te hard ruikend. En ong. 1 (a 2x) per dag ontlasten.

Voorbeeld: mijn hond was een hele moeilijke eter; Hills ging erin en 3x ontlasting per dag, licht bruin van kleur en keihard stinken. Nu staat ze op farm food al jaren en mooie donkere stevige ontlasting.

Na’vi de kat moest vanwege hoog calcium op een nierdiet nat voer k/d van Hills; kei erge diarree. Nu op Purina niet dieet en vanaf dag 1 goede ontlasting.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:58

eekhoornerik schreef:
Daar wordt alles van Royal Canin sterk afgeraden. In alle 35 varianten (ras, leeftijd etc) zit bijna hetzelfde qua ingrediënten! Echter een voedingsdeskundige op Bokt raadt het juist aan. Schiet mij maar lek...

Ja plus dat Royal Canin ook niet aangeeft hoeveel van wat er in zit. Nou is dat bij diervoeder ook niet verplicht maar ik wil toch graag weten wat mijn katten nou precies eten :j

Vind het ook zo bijzonder dat zo'n beetje iedere dierenarts Royal Canin of Hill's aanbeveelt. Mijn dierenarts is ook erg bezig met voeding en verkoopt alleen maar voer met een hoog percentage vlees :D

Hier krijgen ze 100gr natvoer verdeeld over 2 porties en heb gewoon onbeperkt brokjes staan. Denk dat ze daar zo'n 20-30gr van eten per dag.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:00

@ Pradaan, wat een knapperds allebei! Veel plezier met ze!

En Smee, schildpadjes zijn zo leuk <3 . Dit was onze Juulepuultje

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:04

Bedankt! Ook al zo'n knapperd <3 Vind 't van schildpadjes zo leuk dat ze allemaal zo uniek zijn, geen twee zijn hetzelfde.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:23

eekhoornerik schreef:
Meningen zijn zo verdeeld over wat goed en fout is ben ik inmiddels achter...Ik heb nu ook veel op de site van catmoneo gelezen.

Wij gaven Juultje Purina One Senior. Maar zij is niet erg oud geworden (op hol geslagen schildklier).

Ik heb veel goede reviews gelezen over Purina Proplan.

Ik vind het erg moeilijk, want de meningen zijn idd enorm verdeeld en tegenstrijdig.
Hoe kan ik dan beslissen wat ik moet doen..

Ontlasting is bij beide dames 2-3x per dag. Stevig. Stinkend. Veel beter dan toen we ze net hadden.

Ik wil gerust natte voeding aanbieden hoor, Arya lust het erg graag, Sansa wat minder. Maar ik wil niet dat ze diarree krijgen..

Mijn DA zegt trouwens dat RC en Friskies junkfood is.

Maar ze doen het er dus wel goed op - al krijgen ze niet veel van de Friskies binnen haha.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 13:30

Ja een dierenarts raad dat aan omdat ze een contract hebben met die merken. Veel dierenartsen zijn ook niet echt onderwezen over voeding. Royal canin vind ik persoonlijk rommel. Ze verkopen voer als hypoallergeen en als je gaat zoeken zie je dat er gewoon kip in zit maar dan bewerkt zodat ze het niet zo hoeven te noemen. Het is ook een dingetje hoor. En zoveel mensen zoveel meningen maar ik weet bij een collega fokker die voert royal canin. En ik die haar poezen niet op gewicht houden als ze zogen. Ik voer carnibest en dat gaat super goed. Ze vallen weinig af en hebben prima melk.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 14:38

Ik ben in ieder geval vandaar alvast wat nat voer gaan halen. Mijn vriend had net nog 10kg Royal Canin besteld.. Nou ja, dan kan ik me ondertussen verder inlezen, al snap ik er nog steeds echt niets van.. Poezen doen het ondertussen goed op de RC dus het heeft geen haast denk ik :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 14:39

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 14:42

Animondo krijgt Azula ook.
Maar eten van de andere kat vindtze toch lekkerder.
Ik meng het dus maar.

Afbeelding