De natuur in eigen omgeving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 19:32

Afbeelding
De witte Wieven komen eraan.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 19:48

Ik ben op een zondagmiddag tussen 12 en 1 geboren, en volgens Bartje laten de Witte Wieven mij dan met rust :P

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:55

Oh zo leuk. Zit in mijn tuinhuis koffie te drinken zie ik opeens de kolibrie vlinder in mijn vlinderstruik. Nog nooit gezien dus even staan genieten <3

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:15

Nog nooit gezien, een kolibrievlinder!

Ik ben een paar dagen in de Cantharel bij Apeldoorn geweest, de bossen waren prachtig met al die herfstkleuren. Voor foto's was het wat minder, maar toch nog wat tegen gekomen. In ieder geval luid zingende roodborsten :D, een grote bonte specht die druk met iets bezig was, en wat paddenstoelen; de bekende vliegenzwammen, een blauwe kaaszwam en een koraalzwammetje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:33

Prachtig, zo herfstig!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:17

Klein rondje polder gelopen, ik had wat tijd over na de oogarts :)

Er zaten echt honderden kieviten, ik had het idee dat ze zich verzamelden om weg te trekken. Hier zijn er een paar. Het water staat hoog, normaal kun je tot aan de boomstam lopen, nu niet:

Afbeelding

Ik zag een pijlstaart, die had ik hier nog niet eerder gezien:

Afbeelding

En vlakbij de auto zat een torenvalk van het zonnetje te genieten :) :

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:38

Mooi weer. Hier was het mistig en guur vandaag.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:43

Zo begon het hier ook Karlijn, maar na twaalven brak de zon door. Kun jij al weer een beetje van "buiten" genieten?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:30

Mijn 'buiten' is nu nog het uitzicht van achter een raam :=

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:49

Oh en je bent nog wel jarig vandaag! Dat je uitzicht maar weer weids mag worden, met veel vogels er in :(:)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 19:49

_Karlijn schreef:
Mijn 'buiten' is nu nog het uitzicht van achter een raam :=

Gefeliciteerd met je verjaardag Karlijn *\o/* .

Mooie foto's prompter! En een knappe draver heb je!

Bij Zolala zitten de Reigers graag op balkonnen ipv in bomen of op de grond zo te zien :D .

Hier moet ik een hoop foto's nog uitzoeken, maar de mentale energie is weer ver te zoeken helaas. Vanaf volgende week start ik in ieder geval met een traject om aan mijzelf te werken dus hopelijk krijg ik vanaf dan weer meer energie en zin om aan de slag te gaan :j .
Heb er nog genoeg van Vlieland om uit te zoeken en hier te delen op den duur. Eerst zelf maar weer in balans komen, maar ik blijf jullie met plezier volgen en aanmoedigen! Zo dankbaar dat dit topic na al die jaren nog altijd loopt <3 .

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 20:23

Ik vind het ook een heel fijn topic Yaartje! Succes met je komende traject.

Bedankt voor jullie felicitaties :*

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 21:19

Heel veel succes de komende tijd Yara, dat je je maar snel weer beter mag voelen!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 17:17

Het leek wel zomer vandaag zo warm! Ik zag nog een paar koolwitjes vliegen, en ook nog libellen, die heb ik zo laat in het jaar nog nooit gezien.

Afbeelding

En overal roodborstjes, mijn dag kon niet meer stuk :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 20:42

Dit was gisteravond op de weide. De andere kant van de weide had nog helemaal geen mistvorming.

Afbeelding

Afbeelding

En mijn roodborstje is niet scherp. Die zat in een boom verder weg en in met mijn mobiel gemaakt.

Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:43

Scherp of niet, roodborstjes zijn <3 .
Hier heeft de poes helaas vorige week eentje gepakt ;( . Ze vangt bijna nooit iets, goddank.

De mistige landschappen van afgelopen week waren schitterend, het was een cadeautje om met ochtend- en avonddiensten door de weilanden te rijden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 09:00

Hoi
Ik blog op bokt over mijn paarden. Maar ik wil mijn volgende blog schrijven over mijn andere passie: de wilde dieren die wij rondom stal/wei tegen komen. En die dieren intrigeren ons in dit topic elke dag.

We zijn veel buiten bij de paarden, en hebben ook oog voor de andere dieren. Zie maar de prachtige fotos en verhalen hier.
Ik wil onze verwondering hier in het topic meenemen in de blog. Door onze ogen laten kijken naar de natuur om ons heen.

Mijn vraag aan jullie, als je wil natuurlijk, zou je maximaal 10 regels willen schrijven over een van de dieren rondom stal die jou het meest verwonderen, waar je altijd even voor stil staat, probeert een foto van te maken......

Dan zou ik dat stukje graag opnemen in mijn blog, samen met een foto van dat dier. Let wel bokt wil wel dat de blog paard gerelateerd is.
Laten we de ogen openen voor de natuur om ons heen en dan vooral op en rond stal/wei

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 17:18

Wanneer heb je dat stukje uiterlijk nodig Janouk? Dan schrijf ik een paar regeltjes over mijn voorliefde voor de zangvogeltjes uit de vliegenvanger familie :)

Het was vandaag heerlijk weer, dus naar buiten gegaan. Hier zomaar wat vogels die ik tegenkwam:

De kieviten zijn allemaal weg, nu waren er honderden grauwe ganzen, ze zaten echt overal:

Afbeelding

Tafeleenden, man en vrouw:

Afbeelding

Afbeelding

De torenvalk kom ik bijna elke keer wel tegen:

Afbeelding

Deze blauwe reiger zat er ook mooi voor:

Afbeelding

De krakeend komt bijna overal wel voor, maar ik vind het echt een hele mooie eend:

Afbeelding

En als laatste nog een vinkje. Gek genoeg niet één roodborst gezien vandaag :D

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 18:38

Zalige foto's weer, Prompter.

Ik heb niet echt een deadline. Super dat je mee wil doen. Ik denk eind van de week..........

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-24 20:57

janouk schreef:
Hoi
Ik blog op bokt over mijn paarden. Maar ik wil mijn volgende blog schrijven over mijn andere passie: de wilde dieren die wij rondom stal/wei tegen komen. En die dieren intrigeren ons in dit topic elke dag.

We zijn veel buiten bij de paarden, en hebben ook oog voor de andere dieren. Zie maar de prachtige fotos en verhalen hier.
Ik wil onze verwondering hier in het topic meenemen in de blog. Door onze ogen laten kijken naar de natuur om ons heen.

Mijn vraag aan jullie, als je wil natuurlijk, zou je maximaal 10 regels willen schrijven over een van de dieren rondom stal die jou het meest verwonderen, waar je altijd even voor stil staat, probeert een foto van te maken......

Dan zou ik dat stukje graag opnemen in mijn blog, samen met een foto van dat dier. Let wel bokt wil wel dat de blog paard gerelateerd is.
Laten we de ogen openen voor de natuur om ons heen en dan vooral op en rond stal/wei

Wat leuk! Op stal hebben we de Groene Specht met jongen gehad dit jaar. Zal de foto even opzoeken voor je! En eens zien wat ik er bij kan vertellen.

Karlijn en prompter; Dank je wel nog! Eerste echte sessie inmiddels gehad. Ben er nog lang niet, maar het helpt al wel! Wil een deze dagen toch weer terug beginnen met het uitzoeken van mijn foto's. Ik loop zo ongelooflijk achter. Foto's van vorig jaar moeten zelf nog uitgezocht worden, oepsie....
En al het moois wat ik op Vlieland heb gezien wil ik hier ook nog laten zien natuurlijk. Mijzelf morgen even een schop onder de kont geven en er mee verder gaan.

Zie ook weer prachtige foto's voorbij komen! Mooi hoe iedereen zo van de natuur blijft genieten <3 .

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 21:53

Wij blijven gewoon rustig op je mooie foto's wachten Yara, je komt er vast wel een keer aan toe. En fijn dat je je al wat beter voelt! Ik hoop dat Karlijn dat ook binnenkort mag ervaren :(:)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 23:03

<3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 00:03

<3 helemaal eens met Prompter

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 09:31

+ 3. En je hoeft helemaal geen schop onder je kont. Soms brengt lief zijn voor jezelf, je veel verder. Neem je tijd, dat mag. Sorry als ik nu heel wollig klink, maar heb dat zelf hardschiks moeten leren.

En veel beestjes kijken, niets zo heilzaam voor de ziel!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 15:51

Ik heb net een rondje buiten gelopen. Niet veel bijzonders maar een frisse neus was wel even fijn.

Dit in Park Zuidbroek bij Apeldoorn..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jong egeltje, langs de kant van het pad. Kennelijk gaan de jongen als laatste kn winterslaap maar overleeft 75% van hen de winter niet..