Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:55

Klopt robeer maar dan nog zeggen dat er helemaal niks goed is kan niet. Er zijn verbeterpunten op de rasstandaard ik zal de laatste zijn dat te ontkennen. Maar een kat compleet af kraken en willen disqualificeren omdat ze je niet aan staat? Haar vader en zus werden opgeroepen voor nom bis en daarna werd haar zus gekozen voor bis helemaal prima maar zoveel verschil dat de ene een bis kan lopen en de andere helemaal niks goeds heeft dat gaat er bij mij niet in.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 10:18

Afkraken is inderdaad nergens voor nodig en verre van netjes. Op grond waarvan wilde ze disqualificeren? Dan moet er toch sprake zijn van een uitsluitende fout zoals een (ernstige) knikstaart of ontbrekende elementen in het gebit. Punt onthouden, zeker bij hogere titels, gebeurd wel vaker als een kat niet goed in vacht zit of de oogkleur bv beter kan. Zeg maar de “kleinere” dingen.

Helemaal uitsluiten heb ik enkel nog meegemaakt bij een niet erkende variant in België. Die kat werd overigens later door een andere keurmeester alsnog gekeurd en kreeg een CAC.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 10:22

Volgens mij gewoon een keurmeester die stik jaloers was op je. Wel jammer.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 10:27

Klinkt als een geslaagd weekend Yom :) Je hebt vast nog wel een fotootje van je knappe (b)engel toch?
O:)

Jeetje Xoranlover, zelfs diskwalificeren? :wow: Hoe bizar!
Ik kan me voorstellen dat persoonlijke voorkeuren (iets) meespelen, maar zo ver... jeetje!

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 12:39

Xoranlover wat jammer deze ervaring
Als ze maar voor jou de mooiste en de beste is dat is het allerbelangrijkste

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 12:58

robeer schreef:
Afkraken is inderdaad nergens voor nodig en verre van netjes. Op grond waarvan wilde ze disqualificeren? Dan moet er toch sprake zijn van een uitsluitende fout zoals een (ernstige) knikstaart of ontbrekende elementen in het gebit. Punt onthouden, zeker bij hogere titels, gebeurd wel vaker als een kat niet goed in vacht zit of de oogkleur bv beter kan. Zeg maar de “kleinere” dingen.

Helemaal uitsluiten heb ik enkel nog meegemaakt bij een niet erkende variant in België. Die kat werd overigens later door een andere keurmeester alsnog gekeurd en kreeg een CAC.

Ja geen idee ze vond niks goed. Hoorde niet in deze klasse. Terwijl ze vorige show in deze klasse streed om een BIS. Terwijl ze goed in haar vacht zat, een mooie staart heeft. Volle broek, warme kleur. Ja oren zijn te klein en hadden meer aan de zijkant kunnen staan ja de hoofdlijn had beter vloeiend kunnen zijn. Maar ogen zijn mooi amandelvormig ze heeft een stevige kin (wat er echt heel weinig hebben).

Dus ja ik snap t niet. Ik ken als fokker heel goed die rasstandaard. (Is niet mijn fokhoofddoel) maar goed. Kan er toch niks aan veranderenz

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:08

Hoorde niet in deze klasse….. bedoelde ze daar dan mee dat ze haar huidige titel nooit had mogen halen? Volgens mij is ze IC en ging je voor een GIC?
Weet je……geen 1 kat voldoet aan de rasstandaard. Of heel veel voldoen er aan…..maar net hoe je het interpreteert. Ik vind het in ieder geval niet kunnen als een km een kat afkraakt…..minpunten benoemen is prima. De exposant heeft goed inschrijfgeld betaald en dan mag je deze als km best met respect behandelen. Helaas zijn er overal keurmeesters die erg hoog op hun paard zitten -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 14:30

Ze donderen vanzelf een keer heel hard omlaag. :=

Iets als hoge bomen vangen veel wind.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 14:55

Ik denk dat ze bedoelt dat ze geen IC mocht zijn. Ik heb al een GIC met haar he. Geen idee verder. We zien volgende keer wel.

En eens. Ze had het ook anders kunnen brengen. Een andere KM kwam naar me toe dat ze haar zo mooi vond en dat ze haar graag in de BIS wilde zien. Ik zeg haar ze krijgt niet eens haar punt. Die stond me aan te kijken snapte ze niet. Ja ik ook niet. Zij vond haar juist heel mooi en vele pluspunten.

We zien t volgende keer wel weer.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 15:10

xoranlover schreef:
Ik denk dat ze bedoelt dat ze geen IC mocht zijn. Ik heb al een GIC met haar he. Geen idee verder. We zien volgende keer wel.

Dat bedoel ik inderdaad te vragen. Dat de km vindt dat ze niet IC waardig is en dus ook niet voor GIC kan/mag gaan.

Laat het gaan…..volgende keer beter en deze ervaring in je rugzak stoppen.

Helaas houden sommige ‘instituten’ binnen de catfancy zichzelf in stand Marcella. En anders doen anderen het wel voor hun :')

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:46

ik ben het er zeker mee eens dat er soms dingen gebeuren die in mijn ogen niet kunnen. Laatst bij het kijken wie de Biv ging winnen kwamen er 3 bij elkaar staan en in 2 seconde zei de km al die wordt het. Of ik kwam eens er bij staan voor een Biv en na 2 sec kon ik weer weg. Dan denk ik heb eerbied voor iedereen, want in ieders eigen ogen neem je je beste, liefste, mooiste kat mee en ieder betaalt evenveel geld om mee te doen. Geef dan ook iedereen een positief gevoel mee.
Ook al vind je mijn kat de minst mooie die op dat moment in het rijtje staat, prima, maar vertel er over....eindig met iets positiefs en laat me er gewoon bij staan

Kraak een kat niet af, maar vertel wat je ziet en wat beter zou kunnen. Maar op de manier van jou Xoran dat mag gewoon niet. Wie had je?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 08:24

Precies dat Yom. Of roep de andere(n) niet terug om te bepalen wie je nomineert of wie de BIV krijgt. Dan is het ook goed. Hoef je iig niet voor spek en bonen je kat uit de sturdi te peuteren en met een beetje pech over de flos te laten gaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 21:46

Vergeten om weer wat te plaatsen in het topic over onze zwever

Inmiddels is ze nog steeds bij ons voornamelijk in de tuin. Helaas is ze een aantal weken terug toch wat ziek geworden , we denken dat ze niesziekte had. Ze viel weer erg af en we konden weer opnieuw beginnen.... We hadden overlegd met de buurvrouw ( ze krijgt daar ook eten ) en we wouden gezamenlijk de rekening van de dierenarts gaan betalen. Maar mijn moeder had al wat middelen gehaald wat verlichting gaf aan de luchtwegen.

Ik ben kort daarna bijna 2 weken op vakantie geweest , toen ik terugkwam werd ik vrolijk door haar begroet en ze oogde alweer een stuk fitter en had ook gelukkig wat meer vlees op de botten. Ze gaat ook weer mee met het uitlaten van de hond.

Maar goed , tja de winter komt er nu langzamerhand wel echt aan. Vanmiddag zat ze voor onze deur te schuilen en we hebben haar binnen gelaten ( ze komt al wel eens vaker binnen) , ze zocht direct een comfortabel plekje op in de schuur. Mijn moeder kwam toen toch met het idee dat ze in de schuur prima zou kunnen zitten. Het idee is er om een kattenluikje te plaatsen en daar een plekje voor haar te maken , mits de allergie van mijn vader dan niet helemaal op de hobbel slaat.

Daarnaast gaan we alsnog proberen haar naar de dierenarts te krijgen voor een algemene check-up en of ze nu wel vrij is van vlooien , wormen en andere huidziekten. En om te vragen naar haar algemene gezondheid en of ze niks ernstigs mankeert. Geeft dat groen licht dan zijn we van plan om haar hier te gaan houden. Ze heeft dan keuze uit ons huis , of het huis van de buurvrouw.

Uiteraard hopen we nog steeds dat er iemand haar ontzettend mist en haar op komt halen. Maar inmiddels zijn we al flink wat maanden verder... Het asiel is een optie , maar we vermoeden dat het toch al een dier op leeftijd is , en ze houdt wel van rust en weinig gedoe om haar heen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 22:54

Ik ga duimen dat het in de schuur goed gaat met je vader. Sommige katten zijn ook totaal niet op hun plek in het asiel.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 16:21

Zebrastreep ik hoop dat het goed gaat in de schuur!

Siggislief hoe is het met Koper?

Hier echt heel schattig, we hebben fans aan huis :') Er loopt dagelijks een dame door de straat en ze stopt blijkbaar elke dag even om naar de katten te kijken (die liggen vaak in de vensterbank aan de straat kant als wij thuis zijn). Ik had haar al een paar keer zien stoppen en even zien kijken maar ik had de link niet direct gelegd. Totdat de terrors van de week een paar keer op de grond lagen in plaats van op de vensterbank. Hoor ik haar buiten ineens tegen haar vriend zeggen, hey de katjes zijn er niet vandaag!

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 17:20

Ah wat leuk hierboven ;)

Met Moos gaat het nogsteeds wel goed. Hij blijft wel beetje hangen qua gewicht, 4,2kg maar ik ben allang blij dat het niet meer op 4kg en eronder zit.

<3
Afbeelding

En vandaag heeft ie lekker van de zon genoten
Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 18:24

muppetmayo Het gaat al zo veel beter met Koper, hij heeft weer praatjes.
En hij komt zelfs knuffelen, en hij blijft zelfs langer dan een paar minuten op schoot zitten als ik hem optil.
Ben echt blij dat ik afgelopen Zaterdag ben geweest naar de Dierenarts.

Wat schattig van dat vrouwtje, even iets zien in der dagelijkse rondje. :)

Ik blijf Moos echt leuk vinden, hij heeft een soort glimlach op zijn gezichtje staan.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 20:04

Fijn dat het beter gaat met koper

Super leuk Berdien. Hier ook regelmatig mensen die stoppen om de katjes te bekijken.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:30

Zon lekker warm vanachter de raam.
Afbeelding
Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:39

Oh heerlijk zou er bijna naast komen liggen. :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:49

Moos! <3 Fijn dat hij iig weer iets is aangekomen.

Siggislief wat fijn dat het zoveel beter gaat met Koper.

Heerlijk zo Xoranlover <3 En wat heb je geweldige kussentjes/kleedjes in de venterbank, zien er echt ideaal uit!

Ryukapple waar blijven de knappe Haru foto's? O:) Ik heb hem al even niet gespot. Samen met de andere knapperds uiteraard.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:55

Ja heerlijk he!

Ja mijn huis is ingericht voor de kattem wij mogen erbij wonen haha. Het is dat ze mijn warmtekussen nog niet ontdekt hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:10

Afbeelding
Trut ploft net neer op mijn plekje voor ik ga zitten. _O- _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:13

Hahaha pech hebben _O-

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 14:51

Zebrastreep schreef:
Vergeten om weer wat te plaatsen in het topic over onze zwever

Inmiddels is ze nog steeds bij ons voornamelijk in de tuin. Helaas is ze een aantal weken terug toch wat ziek geworden , we denken dat ze niesziekte had. Ze viel weer erg af en we konden weer opnieuw beginnen.... We hadden overlegd met de buurvrouw ( ze krijgt daar ook eten ) en we wouden gezamenlijk de rekening van de dierenarts gaan betalen. Maar mijn moeder had al wat middelen gehaald wat verlichting gaf aan de luchtwegen.

Ik ben kort daarna bijna 2 weken op vakantie geweest , toen ik terugkwam werd ik vrolijk door haar begroet en ze oogde alweer een stuk fitter en had ook gelukkig wat meer vlees op de botten. Ze gaat ook weer mee met het uitlaten van de hond.

Maar goed , tja de winter komt er nu langzamerhand wel echt aan. Vanmiddag zat ze voor onze deur te schuilen en we hebben haar binnen gelaten ( ze komt al wel eens vaker binnen) , ze zocht direct een comfortabel plekje op in de schuur. Mijn moeder kwam toen toch met het idee dat ze in de schuur prima zou kunnen zitten. Het idee is er om een kattenluikje te plaatsen en daar een plekje voor haar te maken , mits de allergie van mijn vader dan niet helemaal op de hobbel slaat.

Daarnaast gaan we alsnog proberen haar naar de dierenarts te krijgen voor een algemene check-up en of ze nu wel vrij is van vlooien , wormen en andere huidziekten. En om te vragen naar haar algemene gezondheid en of ze niks ernstigs mankeert. Geeft dat groen licht dan zijn we van plan om haar hier te gaan houden. Ze heeft dan keuze uit ons huis , of het huis van de buurvrouw.

Uiteraard hopen we nog steeds dat er iemand haar ontzettend mist en haar op komt halen. Maar inmiddels zijn we al flink wat maanden verder... Het asiel is een optie , maar we vermoeden dat het toch al een dier op leeftijd is , en ze houdt wel van rust en weinig gedoe om haar heen.

Wat lief dat jullie je zo om haar bekommeren, Zebrastreep :j weten jullie eigenlijk of ze een chip heeft en geregistreerd staat, of niet?

Onze bengels Ivo en Loes doen het supergoed. Elke minuut van de dag zijn ze in dezelfde kamer <3 zelf ben ik in een week minstens 10 jaar ouder geworden, aangezien ze regelmatig bijna door de open zoldertrap leken te vallen :') Mollige Ivo denkt ook nogsteeds dat hij best de binnenbocht kan nemen.. Ze komen uit een appartement zonder trappen en dat was te merken, maar inmiddels hebben ze 't wel door gelukkig.

En het zijn de aller gezelligste collega's denkbaar <3

Afbeelding

Afbeelding