Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
robeer schreef:Afkraken is inderdaad nergens voor nodig en verre van netjes. Op grond waarvan wilde ze disqualificeren? Dan moet er toch sprake zijn van een uitsluitende fout zoals een (ernstige) knikstaart of ontbrekende elementen in het gebit. Punt onthouden, zeker bij hogere titels, gebeurd wel vaker als een kat niet goed in vacht zit of de oogkleur bv beter kan. Zeg maar de “kleinere” dingen.
Helemaal uitsluiten heb ik enkel nog meegemaakt bij een niet erkende variant in België. Die kat werd overigens later door een andere keurmeester alsnog gekeurd en kreeg een CAC.
xoranlover schreef:Ik denk dat ze bedoelt dat ze geen IC mocht zijn. Ik heb al een GIC met haar he. Geen idee verder. We zien volgende keer wel.
Zebrastreep schreef:Vergeten om weer wat te plaatsen in het topic over onze zwever
Inmiddels is ze nog steeds bij ons voornamelijk in de tuin. Helaas is ze een aantal weken terug toch wat ziek geworden , we denken dat ze niesziekte had. Ze viel weer erg af en we konden weer opnieuw beginnen.... We hadden overlegd met de buurvrouw ( ze krijgt daar ook eten ) en we wouden gezamenlijk de rekening van de dierenarts gaan betalen. Maar mijn moeder had al wat middelen gehaald wat verlichting gaf aan de luchtwegen.
Ik ben kort daarna bijna 2 weken op vakantie geweest , toen ik terugkwam werd ik vrolijk door haar begroet en ze oogde alweer een stuk fitter en had ook gelukkig wat meer vlees op de botten. Ze gaat ook weer mee met het uitlaten van de hond.
Maar goed , tja de winter komt er nu langzamerhand wel echt aan. Vanmiddag zat ze voor onze deur te schuilen en we hebben haar binnen gelaten ( ze komt al wel eens vaker binnen) , ze zocht direct een comfortabel plekje op in de schuur. Mijn moeder kwam toen toch met het idee dat ze in de schuur prima zou kunnen zitten. Het idee is er om een kattenluikje te plaatsen en daar een plekje voor haar te maken , mits de allergie van mijn vader dan niet helemaal op de hobbel slaat.
Daarnaast gaan we alsnog proberen haar naar de dierenarts te krijgen voor een algemene check-up en of ze nu wel vrij is van vlooien , wormen en andere huidziekten. En om te vragen naar haar algemene gezondheid en of ze niks ernstigs mankeert. Geeft dat groen licht dan zijn we van plan om haar hier te gaan houden. Ze heeft dan keuze uit ons huis , of het huis van de buurvrouw.
Uiteraard hopen we nog steeds dat er iemand haar ontzettend mist en haar op komt halen. Maar inmiddels zijn we al flink wat maanden verder... Het asiel is een optie , maar we vermoeden dat het toch al een dier op leeftijd is , en ze houdt wel van rust en weinig gedoe om haar heen.