Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 10:44

Ik vind Nero en Koper ook zo leuk, wat een boevenkoppen <3 Hoe oud en zwaar zijn die nu?

Ivo en Loes hebben zich heel rustig gehouden vannacht :') volgen mij zijn ze niet eens boven geweest en hebben ze de hele nacht onder de bank gelegen. Maar helemaal prima natuurlijk, 't is al zoveel prikkels voor ze :j Vooral Ivo is echt al heel groot voor zn 4 maanden, ruim een kilo zwaarder dan zn zus _O- maar in gedrag merk je goed dat het eigenlijk echt nog baby's zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Slechte kwaliteit want 't is een still uit een filmpje, maar het wandmeubel is ook ontdekt!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:42

Silenna schreef:
Ik vind Nero en Koper ook zo leuk, wat een boevenkoppen <3 Hoe oud en zwaar zijn die nu?

Ivo en Loes hebben zich heel rustig gehouden vannacht :') volgen mij zijn ze niet eens boven geweest en hebben ze de hele nacht onder de bank gelegen. Maar helemaal prima natuurlijk, 't is al zoveel prikkels voor ze :j Vooral Ivo is echt al heel groot voor zn 4 maanden, ruim een kilo zwaarder dan zn zus _O- maar in gedrag merk je goed dat het eigenlijk echt nog baby's zijn.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Slechte kwaliteit want 't is een still uit een filmpje, maar het wandmeubel is ook ontdekt!

Koper & Nero zijn bijna 6 maanden, 07-03-24 geboren.

En weet alleen dat ze op 9 Augustus voor het laatst zijn gewogen.

Koper (Black Tabby) 4,3kg
Nero (Black Smoke) 3,5kg

Nero is een kop kleiner dan zijn broer.

Die van jouw zijn ook leuk! <3

Heb Donderdag vlooien spul gekocht alleen toen vroeg ik om kitten anti vlooien spul.

Maar omdat ze al boven de 2kg zitten heb ik spul gekregen voor volwassen katten.

Frontline voor Katten & Fretten

Heb alleen het gevoel als ik dat er op doe bij ze dat het te veel is.

Omdat ze nog kitten zijn maar wel voor volwassen anti vlooi heb gekregen.

Kan dat?

Berdien

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:56

Heb je reden om ze te ontvlooien? Ik heb die van mij nog nooit ontvlooid. Wel natuurlijk ontwormd, maar aangezien ze niet buiten komen en geen last hebben zie ik ook geen reden om ze bloot te stellen aan onnodig gif :)

Wat een ontzettende dotjes Silenna! Mooi wandmeubel ook, die heb ik even opgeslagen :))

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 13:10

Berdien schreef:
Heb je reden om ze te ontvlooien? Ik heb die van mij nog nooit ontvlooid. Wel natuurlijk ontwormd, maar aangezien ze niet buiten komen en geen last hebben zie ik ook geen reden om ze bloot te stellen aan onnodig gif :)

Wat een ontzettende dotjes Silenna! Mooi wandmeubel ook, die heb ik even opgeslagen :))

Soms zie ik ze veel krabben.
En als ik ze hier buiten wil laten (tuin) dan komen ze wel op een grotere oppervlakte.

Maar kreeg laatst van mijn begeleidster te horen dat ik ze moet ontvlooien, omdat wij onder onze schoenen volgens haar vlooien mee kunnen nemen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:26

Ooohhh die kattenwand <3 wat super leuk zo!

Even los van de hoeveelheid vloeistof van het vlooienspul, dacht ik dat vlooien inmiddels resistent zijn voor Frontline of ben ik mis?
Toevallig heb ik ook nu voor het eerst vlooienspul gehaald. Ik heb mijn zusje een paar keer geholpen met de katten van haar buren toen zij op vakantie waren. Een paar dagen later hoorde ik dat de vlooien daar in het rond sprongen %) Ik heb ze zelf niet gezien maar ze bleken voordat ze op vakantie gingen idd ook een vlooienplaag hadden. Zij hebben ze toen gedruppeld, 3x gekamd en ze zagen niets meer en dachten dat t klaar was. Hebben dus ook niks aan mijn zusje verteld |o
Voor de zekerheid ga ik die van mij nu toch maar een keer ontvlooien. Ik zie nog niks met het kammetje, maar met die dikke vacht beter safe than sorry.
Heb t al wel gehaald maar nog niet gebruikt. Vind het toch wat spannend omdat ze elkaar zo graag poetsen. Ik kon alleen helemaal nergens tabletjes meer vinden om te ontvlooien dus maar pipetten gehaald.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:23

Ik gebruik Credelio tabletten, vind ik fijner als pipetten.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:48

Nou Prairy naar zo iets was ik dus precies op zoek maar kon ik niet vinden.. alleen iets voor als je echt al vlooien had. Eens kijken wat ik met die pipetten ga doen en kijken of ik die tabletten van jou kan bestellen, dankjewel!

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:58

Hoihoi

Wat betreft frontline klopt idd
Vlooien kan je zover ik weet ook onder je schoenen meenemen. Een oude vriendin van mij heeft ook ooit een vlooienplaag gehad thuis bij haar binnenkatten. Na die tijd heeft ze altijd de katten ontvlooid

Wat betreft Thors leeftijd. Het is inderdaad echt een oude opa. Terwijl ik mij nog zo kon herinneren dat een vriendin van mij mij belde of wij nog op zoek waren naar een kitten na het overlijden van onze toenmalige kater Tarzan. Bij haar (ze had een cattery) waren 2 kittens van 5 weken oud afgeleverd. Hij is daar opgegroeid met 2 labradors en opgevoed door haar katten tot hij 12 weken was en is toen bij ons komen wonen. Een kitten met geschiedenis dus al met 5 weken oud. Maar nog elke dag dankbaar dat hij bij ons mocht komen wonen. Zijn broertje is bij mijn vriendins broer komen te wonen
Hij is ook echt het kameraadje geweest van onze 2 inmiddels overleden labradors. Onze huidige labrador is meer van het geen polonaise aan mijn lijf tenzij ze als kitten komen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:04

Ik moet deze week, denk dat ik dat morgen maar ga doen langs de Dierenarts.
Voor ontwormingspilletjes, en anders kan ik ook nog anders vlooienpilletjes halen.
De fokker had ook een speciale ontworming/vlooien spul maar las overal op het internet
dat het alleen via de Dierenarts te verkrijgen is.

En vanmiddag toch nog andere kattentuigjes besteld.

Zwart & Modderbruin.
Afbeelding
cutiecat.nl

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:13

Ik ontworm niet en ik ontvlooi niet. Ontwormen heeft geen zin als een kat geen wormen heeft (ik moet toch ontlasting laten onderzoeken op giardia en tritrichomanos dus laat de rest ook testen als ze gedekt worden). Ik werk in een trimsalon en daar zien we wel vaker katten of honden met vlooien. Dan is het goed opletten en alles in de gang uitdoen voordat ik de katten aanraak.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 23:06

muppetmayo schreef:
Nou Prairy naar zo iets was ik dus precies op zoek maar kon ik niet vinden.. alleen iets voor als je echt al vlooien had. Eens kijken wat ik met die pipetten ga doen en kijken of ik die tabletten van jou kan bestellen, dankjewel!

Zijn bij de dierenarts te koop :)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:25

2e favoriete speeltje van de heren is gesneuveld denk in 1,5 maand _O-

Die koop ik dus nooit meer, en ook geen speeltjes met elastiek er aan.. die gaan kapot in no-time.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:52

Ik ontvlooi normaal ook niet, maar in dit geval vond ik het wel even nodig.
Xoranlover hoe werkt dat met ontlasting onderzoek (ik wilde mest onderzoek tikken :') ) ? Kun je dat gewoon bij je dierenarts aanvragen? En ik voel me heel dom maar hoe kom je daaraan? Blijf je naast de kattenbak en hoop (haha) je dat je iets kunt vangen zonder kattenbak korrels eraan ofzo?
Mijn vorige katten ontwormde ik ook niet actief, die aten alleen brokjes/natvoer en waren veel te lui om andere dingen te vangen. Deze terrors vreten/vangen alles wat voorbij komt dus dat vind ik dan weer een ander verhaal.

Prairy ik ga die tabletten halen, dankjewel!

Hier al een bericht van vriend dat ik heus geen mandjes en krabpalen meer in huis hoefde te halen, de wasbak is prima :')
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 10:00

Je moet van 3 dagen ontlasting hebben. Ik haal het meteen uit de bak dan en dat moet koel bewaart worden. Dan inleveren bij de dierenarts en die sturen het op naar een laboratorium. Is echt niet goedkoop. Maar wel verplicht bij sommige katers voor een dekking.

Elani wordt alleen maar fluffyer (is dat een woord?). Ik ben er helemaal blij mee! Op naar het weekend.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 10:08

Oh dat klinkt hier niet echt als een oplossing helaas. Dolce kan ik de klok op gelijk zetten wanneer ze de bak gebruikt, maar bij Donya absoluut niet. Ik kan dan natuurlijk nooit meer terug zien van wie wat is. Dan toch maar af en toe ontwormen (doe ik nu ook overigens).

Leuk dat ze steeds fluffier wordt! (geen idee of het een woord is idd :') )

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:53

@muppet maar dat maakt niet uit. Je hoeft niet persé van 1 kat te hebben. Als ze dezelfde bak gebruiken en samen leven hebben ze beide wormen of beide niet.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:58

Oh dat klinkt al wat makkelijker :) Ik zag me al helemaal uitpluizen wie welke drol gelegd had :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 13:52

Gisteren bij de Dierenarts geweest voor ontworming & antivlooi pillen.

Deze zouden ze volgens de Dierenarts tm hun maand of 6 moeten hebben.

En heb eens voor iets anders gaan dan de Pipet de Credelio tablet genomen.

Was bang dat ze de tabletten niet zouden nemen.

Nou wat zachtvoer en Liquid stick deed wonderen, beiden heren vrat ze zo wat weg.

Alleen het vervelende is nu, de tuigjes die ik heb gekocht past Nero hem niet (te groot) en bij Koper krijg ik hem niet aan.
(Niet aan bedoel ik meer mee hij is er niet mee eens dat ik hem vast heb en laat zijn nagels zien en voelen)

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:54

Hier ontworm/ontvlooi ik ook niet regelmatig. Nooit problemen. Toevallig wil ik ze van de week wel ontwormen. Mijn kleine feestnummer heeft laatst wat diaree gehad en een van de andere had wat maagissues dus even kijken of dat baat.
Voor ontvlooien gebruik ik, als ik ontvlooi, ook credelio. Makkelijk toe te dienen, klein pilletje tussen de snoepjes. En met druppels vind ik het toch een beetje eng, ze wassen zichzelf en elkaar en 1 van de katten heeft echt een nare hotspot gehad van een pipet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 22:28

Ik ga binnenkort ontwormen en ontplooien heb een tijdje kuikens in huis gehad en dan vind ik het wel belangrijk om te doen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 08:59

Ik ontworm eigenlijk als ik er weer eens aan denk…meestal zit daar beduidend langer dan 3 maanden tussen. Ik ontworm met pipetjes, omdat Pip een drama is met pillen innemen.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 09:08

Wij hebben sinds vrijdag er een poes bij.
Helaas heb ik nog altijd geen naam kunnen bedenken dus noemen we dr nu vanalles.
Ze zit nog apart van Johnny en Cash. Cash heeft al wel kennis gemaakt en ze reageren steeds minder op elkaar. Johnny heeft zware bedenkingen en hiervoor moet ook Cash het nu ontgelden.
Hopelijk verzin ik snel een naam en klikt het goed tussen Cash en de Poes, zodat ze los kan, en Johnny op eigen tempo ook kennis kan maken met dr.
Iemand nog suggesties voor een naam? :') :Y) :+

Ohja, we hebben ook nog de zorg van een zwerfkat op ons genomen.
We proberen m continu te vangen, maar hij is de vallen te slim af.
Is een ongecastreerde kater die een slecht zicht heeft en ik nog altijd niet aan mag raken.
Hij heet Skittle! :') (heeft mn vriend verzonnen)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:56

Rambogirl schreef:
Helaas heb ik nog altijd geen naam kunnen bedenken dus noemen we dr nu vanalles.
Ze zit nog apart van Johnny en Cash. Cash heeft al wel kennis gemaakt en ze reageren steeds minder op elkaar. Johnny heeft zware bedenkingen en hiervoor moet ook Cash het nu ontgelden.
Hopelijk verzin ik snel een naam en klikt het goed tussen Cash en de Poes, zodat ze los kan, en Johnny op eigen tempo ook kennis kan maken met dr.

Is een ongecastreerde kater die een slecht zicht heeft en ik nog altijd niet aan mag raken.

Voor de Poes, Tijgetje *D

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:51

Rambogirl schreef:

June? Is een van de 2 vrouwen van Johnny Cash

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:00

Gister Xéna gewassen, maar daar moet ze nog echt aan wennen
Vandaag maar weer eens alle showdingen bij elkaar zoeken zodat we dit weekend weer kunnen gaan showen *\o/*